Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Cessna
Epätoivoinen katse
Viestit: 450
Liittynyt: La Tammi 11, 2014 5:22 pm
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Cessna »

Mun koiralle on käynyt nii et oli kolme starttinen agility kilpailu ja en ollut tuomarina, ni se sai kaikki kolme vKUMAa :D
Välillä jonkun on kuoltava, jotta asiat muuttuisivat paremmiksi
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Marcia ok. Kyllä minullakin on omia koiria sijoittunut kun olen itse tuomaroinut (kelläpä ei) ja ymmärrän tämän :)

Oli ainakin sen yhden viestini saanut (missä oli molemmat koirat samaan aikaan ilmoitettuna) mutta oli siis lisännyt vain toisen, mikä on mun mielestä vähän kumma. Pitääkin tästä lähtien pommittaa lisää ja laittaa yv:täkin :mrgreen:
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä en usein tuomaroides edes ehdi kattoo ketkä siel on kärkisijoilla, mulla se on niin liukuhihna-tuotantoa kopsata eka osallistujalista ja sit tuloksia vaan muistion koodeihin. :D
_Saana_ kirjoitti:Mun koiralle on käynyt nii et oli kolme starttinen agility kilpailu ja en ollut tuomarina, ni se sai kaikki kolme vKUMAa :D
Mut muistathan et luokkanousuun agilityssä yhden luokan vKUMA:t pitää olla vähintään kahdelta eri tuomarilta.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Shady »

Täst on vähän väliä ollu puhe ja jotkut sanoneet, että jopa ottavat omansa pois kärkisijoilta, jos paljon tapahtuu sitä, että oma sijoittuu. Mun mielestä (edelleen) sekin on vähän pölhöä ja onhan se tulosten käpälöimistä siinä missä se omansa sijoille siirtäminen.

Jos kuiteki sellasta huomaa niin liiton pitäjään tosiaan yhteyttä, muttei siitä yhdestä tule tietenkään mitään sanktioita, koska ketään ei pysty sitä todentamaan. Aikaisemmin oli sellainen käytäntö, että tämmöinen henkilö joutui liiton pitäjän tarkkailuun ja jos sitten useamman kokeen jälkeen oltaisiin todettu, että vilppiä on mukana niin sitten olis päädytty toimiin. Eipä kyllä oo koskaan missään lajissa jouduttu mihinkään toimiin tuomaroimisen osalta..?

Mä oon kyl ehkä sen verta sinisilmäinen tän harrastuksen osalta, etten usko, että ketään sellaiseen oikeasti syyllistyisi. En näe siinä mitään järkeä.

// Ja noista posteista. Mulla on ainakin ollu vastaanottamisissa ongelmia jo pitkään kun osallistumiset lähetetään hotmailista/windowslivestä tai gmailista. Rivitysongelmia ja koodin näkymis ongelmia. mm. gmail tykkää muotoilla tekstejä ja ne ei muissa maileissa näy samalla tavalla. Voi siis olla joku sellanenki ongelma.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

^ Komppaan tossa mailiasiassa! Gmail kusee aina lähes poikkeuksetta kaikki koodit viimeistään siinä vaiheessa, kun ne tulee mun sähköpostiin. Niitä täytyy joka kerta värkkäillä, ettei turhia hylkyjä tulisi sen takia. Minkään muun sähköpostin kanssa mulla ei oo ollut tuollaisia ongelmia.

Ja vielä tuohon tuomarointihommaan: Itse myönnän, et oon joskus heitellyt omia koiria pois parhailta sijoituspaikoilta. Oli joku oikein legendaarinen paimennuksen tuomaroiminen joskus, kaikki kolme omaanihan siellä kärkipisteillä keikkuivat. Yksinkertaisesti en kehdannut julkaista sellaisia tuloksia, jossa omat koirat ovat vieneet kaiken :'D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Olen myös ollut näitä, jotka on ottaneet ykköspalkintoja pois omilta koiriltaan. Harrastin tota joskus vuosia sitten pikkuturrina, kun pelkäsin, että mua aletaan epäillä, jos oon tuomaroinut itselleni useampia ykkösiä samassa kisassa. Se alko kuitenkin tuntua vähän tyhmältä, sillä järjestän usein kisoja lajeista, joista kipeimmin tartten koirilleni niitä tuloksia. Silloin myös olin sitä mieltä, että huijarit kiinni ja jotain seuraamuksia, mutta nyt en jaksa välittää. Jos joku haluaa huijata tässä "leikissä", niin huijatkoon, jos muut ei siitä kärsi. Onhan se typerää eikä musta ainakaan tuntuisi miltään saavutukselta, jos koira valioituisi huijaustuloksin.

Tota on vaan aikalailla mahdoton valvoa ellei huijauksesta epäilty tuomaroi aktiivisesti aina omille koirilleen kahta tai kolmea ykköstä lajista riippuen. Voishan näistä yrittää vetää jotain todennäköisyyslaskentaa, mutta ainahan kaikkea voi tapahtua (vaikka ne kolme ykköstä samassa startissa), vaikkei todennäköisyydet puolella olisikaan. Että en lähtis kauhean herkästi tuomitsemaan ketään ellei siellä kisakalenterissa ole joka toinen tulos itse arvottu lyhyellä aikavälillä tai jatkuvasti jotain kolmea ykköstä yhdessä lähdössä.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Nostellaanpa vanhaa keskustelua. Tässä on nyt puhuttu liittojen yhdistämisestä tai ryhmittelemisestä suuremmiksi kokonaisuuksiksi. Ajatusta ei otettu riemusta kiljuen vastaan, vaikka mä olen edelleen ryhmittelyn kannalla. Tullaan tuota yhdistelyä/ryhmittelyä tekemään tai ei, niin yhteen asiaan olisi nyt ihan jokaisen liiton ylläpitäjän kiinnitettävä huomiota:

Käykää kaikkien liittojen säännöt ja tuomarointiohjeet läpi: turha jaarittelu pois, helppolukuisuus kunniaan ja olennaisimmat asiat tulisi löytää nopealla silmäilyllä. Tällä hetkellä monien liittojen sivuilta on turhauttavaa etsiä esimerkiksi osallistumisoikeuksia koskevaa tietoa tuomaroinnin yhteydessä. En edes osaa kuvitella kuinka hankalaa sääntöihin perehtyminen aloitteleville virtuaaliharrastajille on... Hiokaa sääntöjä ja ohjeita yhteisen hyvän vuoksi, kiitos.

Mitä sääntösivulle tarvitaan?
  • - lajit ja luokat sekä niissä jaettavat palkinnot ja koulutustunnukset
    - luokkasiirtoihin oikeuttavat tulokset (eli polku valioksi)
    - osallistujia koskevat säännöt ja rajoitukset
    • - rotu-/kokorajoitukset
      - millaisia tietoja koiralla tulee olla www-sivuillaan: virallinen nimi, rotu, säkäkorkeus, kilpailutulokset jne.
      - moneenko luokkaan koira voi osallistua per koe
      - miettikää kuitenkin onko oikeasti tarpeen luetella esim. kantavia narttuja koskevia kieltoja
    - kokeita ja kokeiden järjestämistä koskevat säännöt, rajoitukset ja suositukset
    • - montako avointa kutsua yhdellä järjestäjällä voi olla samanaikaisesti
      - hyväksyttävien rinnakkaisstarttien lukumäärä
      - luokkakoot ja ohjaajakohtaiset koiramäärärajoitukset
    - kutsusivun sisältö
    - kokeen anominen
    - osallistujan ja koeanomuksen hylkäämiseen johtavat syyt
Kutsusivun sisältöön ja kokeen anomiseen liittyvät ohjeet voi toki erottaa omaksi, säännöistä erilliseksi sivukseen. Mä suosisin vaikkapa ranskalaisia viivoja, kuten heppapuolella on tehty, esimerkkeinä ERJ, KRJ ja LJ (sivupalkin linkkien takana sääntöjä). En tiedä ovatko VVPY:n säännöt selkeät, mutta rakentelin ne heppapuolelta ideoita varastaen.

Mitä tuomarointiohjeisiin tarvitaan?
  • - suositus käytettävästä arvontakoneesta
    - pisterajat
    - koulutustunnukset
    - koiran hylkäämisen syyt
Itse tykkäisin lyhyistä ja ytimekkäistä vaihe vaiheelta esitetyistä tuomarointiohjeista. vSNJ:n tuomarointiohjeet ovat musta selkeät, tosin hylkäämiseen johtavat syyt saisi mielestäni vielä lisätä.VVPY:n ohjeisiin koitin tunkea kaiken mahdollisen - kommentteja saa antaa.

Samassa yhteydessä olisi mielestäni myös syytä miettiä, että mikä on oikeasti tarpeellista ja mikä vaan turhaa työtä kilpailun järjestäjille, osallistujille tai tuomarille. Tässä keskustelussa voisi mun mielestäni tuoda esiin ajatuksia eri liittojen säännöistä ja ohjeista: Mikä on hyvää? Mikä ehkäpä turhaa? Puuttuuko jotain olennaista? Pitäisikö jokin asia muotoilla eri tavalla? Mä voin sitten olla se ilkeä täti, joka hätyyttelee liittojen ylläpitäjiä sähköpostitse, jos joku heistä ei tänne eksy tai ei tee esille nousseille asioille mitään. Jos sääntöjen ja ohjeiden muokkaaminen tuntuu ylitsepääsemättömältä, niin pyytäkää hyvät ihmiset apua lajin harrastajilta. :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Kannatan selkeytystä, ite olin ainakin ihan ulalla kaikesta sillon alkuaikoina. Lyhyet ja ytimekkäät säännöt on selkeät, kaunokoukerot pois niin menee älliin paremmin.

Nousi esille erään valioanomuksen yhteydessä sellanen asia, että liittojen sivuilta harvoin löytää tietoja siitä, mitä pitää koiran kisakalenterissa näkyä. Tää oli agiliiton anomus ja siellä aina valioitumisen yhteyteen listataan tuomarit, jotka ovat VKUMAa antaneet. Tällä harrastajalla ei ollut aavistustakaan ennen valioitumista siitä, että tuomarienkin nimet pitäis tosiaan näkyä. :D
En tiiä enkä nyt valitettavasti ehdikään tsekkaamaan kuinka monella liitolla oikeasti tämä on olennaista, mut tulipa aiheen tiimoilta mieleen!
Natali
Kriisissä
Viestit: 866
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 10:46 pm
Paikkakunta: Vaasa

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Natali »

Monet liitot on jo tuoneet esille säännön, että vain (vKUMAn tai 1. palkinnon /muun tuloksen, jolla on jotain merkitystä koiran siirtymisessä luokasta toiseen) saaneiden koirien kilpailuoikeus täytyy tarkistaa. Haluaisin kuitenkin tuon säännön, myös niihin lajiliittoihin, joilla sitä ei vielä ole. Itselläni ainakin on vanha tietokone ja hidas netti, joten jo kolmenkymmenen osallistujan luokissakin menee todella kauan aikaa, jotta saan tarkistettua koirien sivut. Rajattomia luokkia en uskalla edes ajatellakkaan. Varsinkin sellaisilla lajeilla, joissa tulos ei riipu osallistujien määrästä kyseinen sääntö on mielestäni turha. Tiedän kyllä, että monet tarkistavat omine lupineen vain ns. merkittävän tuloksen saaneet, mutta itse haluan toimia liiton ohjeiden mukaan, myös silloin jos en ole samaa mieltä kaikesta.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Olen samaa mieltä Natalin kanssa siitä, että kaikissa lajeissa voisi olla sääntönä osallistumisoikeuksien tarkastaminen ainoastaan merkitsevän tuloksen saaneilta koirilta.

Myös osallistumiskoodien yhtenäistämisestä on ollut puhetta. Tällä hetkellä koodeja on useampaa eri variaatiota: "Ohjaaja, Koiran virallinen nimi", "Koiran virallinen nimi, Ohjaaja", "Koiran virallinen nimi/Ohjaaja" jne. Noidenkin yhtenäistämisen voisi mielestäni toteuttaa niissä puitteissa kuin se on mahdollista.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Osallistumiskoodien yhdistämiselle iso kyllä. Samoin Natalin ehdotukselle, vaikka itse olen tuota toteuttanut jo hyvän aikaa omin luvin.

Olen tämän päivän ahkeroinut sääntöjen parissa, ja nyt on paimenyhdistyksellä, ASCA-liitolla ja valjakkoliitolla uudet, selkeät ja karsitut säännöt. :)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Agiliitolla uudelleen rakenneltu sääntösivu. Tein niinkin traagisen muutoksen lähes keltään kysymättä että vaihdoin MIDI:n nimityksen vastaamaan irl-luokkaa eli se on nyt MEDI. Buhaha.

FLYBALLia koskien, tahdon poistaa liitosta rajoituksen koskien joukkueiden määrää, jonka mukaan joukkueita on kilpailussa aina 10. Haluaisin asettaa säännöksi, että joukkueita tulee ottaa vähintään 10, enemmän/rajattomasti jos kilpailunjärjestäjä tahtoo. Perustelen tätä sillä, että useampi ihminen saisi koiriaan mukaan kun se saattaa olla haastavaa siinä kohtaa kun omistajakohtainen rajoitus ylittää 3k/om. Pisteitä jaettaisiin edelleen samalla tavalla. Oisko paha muutos?

Tosta osallistumiskoodista meillä oli puhetta rekisteröinnin merkittävyyden yhteydessä yksi yö chatissa ja niistä mä kaivoin siellä laitetun tiivistelmän:
- vain rekisteröidyt koirat voivat kisata
- vain rekisteröityjen koirien jälkeläiset voi rekisteröidä (lisää hyväksyjiä vfci rekisteriin?)
- yhtenäistetty uusi kisakoodi:
(VTR-00000) koiran nimi, ohjaaja (<- skp-merkintä myös?)
(VTR-00000) rotukoodi u./n. koiran nimi, ohjaaja
Tai sit ois kolmea erilaista koodia jos ei skp-merkintää kumpaankin haluta.

Toi ideapohja rekisterinumeroiden kanssa tähtäsi siihen, että saataisiin useampi ihminen rekisteröimään koiriaan eikä rekisteröinti seisoisi pelkästään tyhjän päällä.
Natali
Kriisissä
Viestit: 866
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 10:46 pm
Paikkakunta: Vaasa

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Natali »

Mulla olisi toinenkin ehdotus. Eli selailin vanhoja aiheita hyvien ideoiden varalta ja huomasin, että Lansu_ oli ehdottanut, jossain aiheessa, että kisanjärjestäjä voisi saada ikään kuin palkkioksi muutaman ylimääräisen koiransa mukaan kisaan. Esimerkiksi, jos normaali koira/ohjaaja/luokka rajoitus olisi 3 koiraa niin kisanjärjestäjä saisi mukaan 4 koiraa. Tuonkin voisi tehdä porrastetusti, mikä kannustaisi rajattomiin kisoihin sekä suurempiin luokkakokoihin.

Käydessäni liittojen sääntöjä läpi huomasin, että yllättävän monessa liitossa ei kantavakoira saa osallistua kisaan. Voisikohan myös kyseisen säännön poistaa, sillä se on täysin turha. Sen voin vielä ymmärtää, mikäli esimerkiksi sairas koira ei saa kilpailla, koska virtuaalikoirista puhuttaessa on omistaja itse keksinyt koiransa sairauden ja voi vaikuttaa itse sen kestoon. Kuitenkin tarkistaako kukaan esimerkiksi turrilan pentue topikeista, milloin koira X sai pentunsa?

Lisäksi kävin läpi liittojen sääntöjä ja tälläisiä pieniä asioita löysin:
Ajokoejärjestö: kohdassa kokeeseen ilmoittautuminen "Kokeeseen on ilmoittauduttava aikaisintaan kuukautta ja viimeistään vuorokautta ennen kokeen alkua" Miksi? Mitä jos joku järjestäisi esimerkiksi kisat, joissa vip on 25.11. klo:12.00 ja pvm 25.11. Mielestäni kyseessä on täysin turha sääntö. Eikö osallistumisessa voisi noudattaa suoraan pelkkää vip:tä? Ajokokeissa täytyy myös tarkistaa kaikkien osallistuvien koirien osallistumisoikeus vaikka osallistujamäärä ei vaikuta tuloksiin.

Haukkukoeliitto: onko todella tarpeellista, että osallistuakseen voittajaluokkaan koiralla tulee olla vähintään H näyttelyistä? "ja montaa AVO- tai VOI-luokkaa ei samassa kokeessa saa olla (poikkeuksia saatetaan tehdä)! " Edellä oleva lainaus on mielestäni hieman sekava. Saanko siis järjestää tuplaluokat, entä täytyykö ne anoa erikseen? Mistä tiedän voidaanko juuri minun kokeeni kohdalla tehdä poikkeus?

"-Tarttuvaa tautia sairastava koira
-Kiimainen narttu
-Kantava narttu ei saa osallistua kokeisiin kolmeakymmentä (30) vuorokautta ennen odotettua penikoimista.
-Eikö myöskään ennen kuin neljäkymmentäkaksi (42) vuorokautta on kulunut penikoimisesta."

Tässä kohtaa ei ole mitään mainintaa, ettei väärän rotuinen saisi osallistua. Kuka taas valvoo kenen koira sai pennut ja milloin? Virtuaalimaailmassa ei taida tarttuvia tautejakaan esiintyä.

"Koiralla on oikeus kilpailla avoimessa luokassa (AVO) tai voittajaluokassa (VOI), viimeksi mainitussa sen jälkeen, kun se on saanut hirvenhaukkukokeissa kaksi ensimmäistä palkintoa avoimessa luokassa. " Tuon voisi muotoilla selkeämminkin. Esimerkiksi: koira aloittaa kilpailemisen avoimessa luokassa (AVO), josta se siirtyy kilpailemaan voittajaluokkaan (VOI) saavutettuaan kaksi kertaa ensimmäisen palkinnon avoimessa luokassa.

Kokeesta sulkeminen -kohdan voisi joko poistaa kokonaan tai mainita syitä miksi virtuaalikoira voidaan hylätä.

Hyötykoirajärjestö: Miksi koiran kisakalenterista pitää löytyä myös pistemäärä, jolla se on tuloksen saavuttanut? Itse en esimerkiksi koskaan merkitse koirieni pisteitä ylös vain tuloksen. Pisteillä ei ole kuitenkaan valioitumisen kannalta merkitystä.

Hirvenmetsästys liitto: osoite ei toimi.

Kanakoirakerho: voisiko seuraavan kohdan ilmaista selkeämmin? "2.4 Voittajaluokkaan saa osallistua koira, joka täyttää samat vaatimukset kuin AVO-luokkaan osallistuva, mutta koiran tulee olla saavuttanut kaksi (2) 1-tulosta avoimesta luokasta."

"2.5 Valioitumiseen tarvitaan kolme (3) 1-tulosta VOI-luokasta, sekä näyttelyistä laatumaininta Hyvä (H, koskee myös PIVIKO koiria). Jos koirasi on pysyvästi kuvaton, niin ilmoita siitä valionarvo hakemusta tehdessäsi." Voitaisiinko tuota H-vaatimusta miettiä uudelleen?

Voisiko sivuilla olevan toimimattoman linkin, joka vie tulisielun arvontakoneeseen kenties päivittää Cantarellin arvontakoneen osoitteeksi?

"3.1 Kaikissa luokissa käytetään laatuarvostelua ja annetaan niin monta ensimmäistä, toista ja kolmatta palkintoa kuin koirien suoritukset edellyttävät." Kuulostaa hieman sekavalta. Eikö se riitä, että sivuilla kerrotaan miten pisteet arvotaan, jonka jälkeen sitten tietyllä pistemäärällä saa tietyn palkinnon. Muut liitot, jotka arpovat pisteetkin eivät näytä moista kohtaa sääntöihinsä tarvinneen.

Voisiko valiot sivuilla olevan ääkkösongelman korjata vaikka seuraavan kerran kun liittoa päivitetään?

Koiratanssi: Josko ääkkösongelman voisi sielläkin korjata?

Laumanvartijakoiraliitto: voisiko kokeissa vain hyväksytyn tuloksen saaneiden osallistumisoikeuden tarkistaa?

Koiraurheilujärjestö: sielläkin kummittelee säännöissä, että kaikkien koirien osallistumisoikeus täytyy tarkastaa. Lisäksi jäi häiritsemään miksi sekarotuiset eivät voi kilpailla koiraurheilussa? Sivuilla on myös linkki tulisielun toimimattomaan arvontakoneeseen ja tulospalvelu käytössä.

Metsästyskoirien jäljestämiskoe yhdistys: aina kun vaihtaa sivua tulee pop-up, jossa lukee "Haluatko varmasti poistua tältä sivulta?".

Voisiko seuraava kohta poistua säännöistä viimeistään silloin, jos tulospalvelu poistuu liittojen yhdistämisen myötä? "18.11.2006 >> Jos koira on saanut ensimmäisen ykköstuloksen esim. 1.3.2006 ja saa toisen ykköstuloksen 25.11.2006 pidettävästä mejäkokeesta. Ja tämän 25.11.2006 kokeen tulokset ovat tulleet jo esille 16.11.06. Jos joku järjestää mejäkokeen esim. 20.11.2006 niin tämä koira joka on saanut toisen ykköstuloksensa 25.11.06 olevasta kokeesta EI VOI osallistua VOI-luokkaan 20.11.06 olevassa kokeessa, koska ko. koiralla on vaadittu toinen ykköstulos VOI-luokkaan VASTA 25.11.06 alkaen!"

Rally-toko: josko vain 1. palkinnon saaneiden osallistumisoikeus tulisi tarkistaa?

Spanieliliitto: kokeiden järjestämistä ja tuomaroimista helpottaisi, mikäli pöytäkirjojen täyttäminen olisi vapaaehtoista tai vaihtoehtoisesti koirille arvottaisiin vain kokonaispisteet, jolloin pöytäkirjoista voitaisiin luopua kokonaan. Myös maininta siitä ettei kahta koetta voida järjestää samana päivänä häiritsee, sillä kyse on virtuaalikoirista. Mikäli joku haluaa realistisuuden vuoksi koiriensa käyvän vain yhdessä kokeessa per päivä hän voi varmasti jättää itse koiransa ilmoittamatta toiseen kisaan. Riittäisikö tuomaroinnissakin, että mahdollisesti vain hyväksytyn tuloksen saaneiden koirien osallistumisoikeus tarkistettaisiin?

Palveluskoiraliitto: miksi useampaa kisaa ei voida järjestää samana päivänä? Monet valitsevat kisojensa päivämäärät ja viimeiset ilmoittautumis päivät sen mukaan, että heillä on aikaa tuomaroida. Haluan myös painottaa samaa mitä sanoin aiemmin eli jos joku ei halua realistisuuden vuoksi kilpailla koirillaan kuin yhdessä kokeessa per päivä niin eikö kyseinen henkilö voi vaan jättää koiriaan ilmoittamatta? Voisiko sivuille laittaa mielummin linkin Cantarellin arvontakoneeseen? Sitä käyttämällä kun voisi vain suoraan kopioida osallistujat sivuille, jakaa palkinnot sekä tarkastaa 1. ja 2. palkinnon saaneet koirat.

Pelastuskoirayhdistys: sivuilla on linkki tulisielun arvontakoneeseen. Miksi ei riitä, että vain hyväksytyn suorituksen tehneiden koirien osallistumisoikeus tarkistettaisiin? Kiinnostaisi myös onko nuo luokat pakko suorittaa järjestyksessä vai voiko suorittaa esim. peso->pejä a->peha a->pejä b?

Poliisikoiralaitos: Tuomarointi ohjeeseen on linkitetty Cantarellin tekemä arvontakone, mutta silti ohjeet on selkeästi, jollekkin aivan toiselle arvontakoneelle tehdyt. "Smallest value- ja Largest value-kohtiin laitat pistemäärät alla olevan taulukon mukaan. Format in ... column(s)-kohtaan laitat osallistujien määrän (lukuunottamatta hylättyjä koiria)."

Tottelevaisuuskoulutusliitto: "Huomioithan, että mikäli koirasi on saanut alokasluokasta luokkanousuun vaadittavat 1-tulokset vaikkapa 10.08.2008 ja 20.08.2008 pidetyistä kilpailuista, se ei voi osalllistua 15.08.2008 järjestettävässä kilpailussa AVO-luokkaan! Sen sijaan voit ilmoittaa koirasi vaikkapa 21.08.2008 pidettävässä tokokilpailussa AVO-luokkaan. " Kuinka moni nykyään edes noudattaa kyseistä sääntöä?

Työkoiraliitto: onko todellakin tarpeellista, että kaikkien koirien osallistumisoikeus tarkistetaan? Entä kuinka moni tuomarit -sivun tuomareista oikeasti enää pyörii virtuaalikoirien parissa?
Sonja.
Ei riitä.
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 8:25 pm
Viesti:

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Sonja. »

^ vKTL:n ylläpito siirtyy nyt miun käsiin, joten ääkkösongelmaa korjailen tässä parhaillaan :)

Hyviä pointteja eri liitoista, joskin olen eri mieltä tuota mainitsemastasi tokoliiton säännöstä. Jos koira saa toisen ykköstuloksen vasta 20.08., ei se loogisesti ajateltuna voi osallistua ylempään luokkaan jo viisi päivää aikaisemmin - vaikka tulokset olisikin arvottu jo kisapäivää reilusti aikaisemmin, astuu ykköstulos voimaan vasta kisapäivänä eli tässä tapauksessa 20.08. Itse ainakin tällaisessa tapauksessa hylkäisin koiran AVO-luokasta, koska sillä ei ole sinne vielä oikeutta.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Keskustelua liittojen säännöistä (nyt myös äänestys)

Viesti Kirjoittaja Shady »

^^ Korjailen poliisikoirien sivun. Se on tosiaan vanhaan arvontakoneeseen. Tai vanhaan ja vanhaan, voihan sitä edelleen käyttää..

Tokosta samaa mieltä Sonjan kanssa. Harvemmin nykyisin myöskään mitään tuloksia tulee kauheesti etukäteen.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Vastaa Viestiin