Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Koira ei tule kisaamaan PIVIKOssa, koska tuo piirretty kuva on juoksukuva. Mutta valokuvallisten näyttelyiden säännöissä ei kielletä sitä, että valokuvallisen koiran sivuilta löytyy myös piirretty kuva?
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

^ Sulla lukee jo sivuilla, ettei kuvaa tule huomioida eikä sillä kisata. Mun mielestä kannattaa jättää se teksti, sillä on tullut näyttelyissä joskus (harvoin) vastaan koiria hylättynä maininnalla, että koiralla on myös piirrettyjä kuvia. Tuntuisi todella oudolta, että tuolla selventävällä tekstillä kukaan hylättyä pukkaisi (ja toisaalta, kuvahan on vain liikekuva, joten vähän olettaisi tuomareiden miettivän).
Elina
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elina »

Miks kukaan hylkäis sen takia, että koiralla on se piviko-kuva, jolla nyt ei varsinaisesti ole mitään merkitystä mihinkään? Alanki tästä lähtien hylkäämään kaikki koirat, joilla on sekä pikkupentu-, että aikuiskuvia ihan vain siksi, että pentukuvissa koira on liian nuori ja tietenki myös ne koirat, joilla on JUN- ja AVO-kuvissa eri koirat... :mrgreen: En nyt siis oikeasti, mutta tajuatte varmaan.
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Nou idea, en ole tällä hetkellä tuomari. ;-) Mutta tosin kuten tuossa ylempänä jo mainitsin, olisi kummaa silti jos liikepivikokuvasta tulisi valokuvalliselle hylky.
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Lähetättekö kuvalupapyynnöt etunimisukunimi-säpöllä vai nicki-säpöllä? Mitä muuta yleensä tarinoitte viestissa?
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ Mä lähetän mun normaalilla maililla (joita mulla on pari, joten käytän hotmailia sen kansainvälisyyden vuoksi), eikä mulla edes ole sellasta mailia joka olis etu.sukunimi@jotain.com -muotoa.

Viestin laitan mahdollisimman kohteliaan muotoon, vaikka mun enkku tökkiikin pahasti (silti haluan käyttää itse kirjoitettua viestiä, pääasia että siitä sentää ymmärtää mun selitykset :-D). Viestissä kerron kuka mä olen (yleensä sanon pelkän etunimen, mutta joskus saatan laittaa loppuun koko nimeni), millä asialla olen ja painotan sitä ettei kuvat tule kaupalliseen käyttöön tai minkäänlaiseen levitykseen. Sitten vaan best regards ja hyvät vuodenaikatoivotukset, ja toivon vastausta. :mrgreen:
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

^^ Mä käytän tuota nick-mailia, mulla on kyllä etunimisukunimi -maili, mutten sitä juurikaan käytä, fb'ssäkään ei ole omanimi -mailia käytössä. :D Laitan välillä myös Pyörättömän omasta sähköpostista kuvalupapyyntöjä. Yleensä käytän nickiäni, ja yritän suomeksi(en oo tainnut laittaa ulkomaille pyyntöjä) selittää kaiken olennaisen ja kehun jtn koiria näteiksi, ystävälliset terveiset ja hyvää *vuodenaika tms* on mukana 8)
Et hätt noch immer jot jejange.
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

^^^Mulla oli myös aina käytössä normaali mailini (anomites@POISTAhotmail.com) silloin kun vielä käytin virtuaali koirilla valokuvia, mutta mä oon sitten aina lisänny viestin loppuun oman etu- ja sukunimeni, koska mä oon huomannu että se luo sellaista luotettavuuden tuntua.
Ansk
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ansk »

Onko tää: http://www.trikki.net/vcy/ tämän hetken "oikea" collieyhdistys?
Oon ollu pitkään tauolla ja mietin oisko se mahdollisesti vaihtunut, kun tään vieraskirjan uusin viesti on tammikuulta ja sitä edeltävä vuoden takaa. :D
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

^ No siis riippuu onko sulla/jollakulla muulla jotakin laitettavaa tuonne? Mie en Fannin tämän hetkisestä virtuaalikoiratilanteesta tiedä mitään, mutta mulla trikki.netiin tunnukset joten voin tarvittaessa päivitellä, mutta mie voin vielä Fannilta kysellä, että haluaako pitää vai eikö tahdo. :)

// Menipä kummalliseksi tää viesti :'D
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Ansk
Syvällistä
Viesti:

^Eikun mä vaan mietiskelin kun VCY:llä oli joskus tietokanta, mutta ilmeisesti ei enää ole. Kiitokset kuitenkin Kendra. :D
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Onhan tuolla, x.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Ansk
Syvällistä
Viesti:

^Ahaa, voi vitsi nyt mä oon kyllä tullu sokeeksi. :DD Kiitti vielä tästäkin.
Vera
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Vera »

Hei mä oikeen älyy sitä "apu SERT" juttua. Siis sitä, että aluksi pitää saada 3 SERT:iä jostain maasta, sitten seuraasta maasta tarvitaan vain 2 SERT:iä ja jos BH-koe on suoritettu, niin vain yksi SERT tullakseen jonkun maan muotovalioksi. En oikeen nyt älyy tätä systeemiä, voisko joku selventää? vFCI:n sivuilla lukee näin:
Koira tulee maan valioksi kun se saa kyseisestä maasta kolme (3) SERTiä joista enintään kaksi on saman tuomarin antamia. Jos koira on jo jonkin maan muotovalio kolmella (3) SERTillä, sen ei seuraavasta maasta tarvitse saada kuin kaksi (2) SERTiä muotovalioituakseen. Mutta mikäli koira on suorittanut hyväksytysti BH- eli käyttäytymiskokeen, sen ei tarvitse saada kuin yksi (1) SERT tullakseen vastaisuudessa muotovalioksi. Sertifikaatit eivät voi jäädä "roikkumaan".
Mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa? Voisiko joku selventää? Eli jos koirani on saanut vaikka kahdeksasta eri maasta SERT:ejä, Suomesta 3 ja BH on suoritettu, onko se sitten kaikkien kahdeksan maan muotovalio? Parista noista maista sillä on 2 SERT:iä ja 1 SERT. Auttakaa tietämätöntä :D Ja sori oon aika huono selittämään.
the weather changes
Svea
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Svea »

^ Se tarkoittaa juuri sitä miten sen itsekin sanoit tossa lopussa. Eli oletetaan, että koiralla on kahdeksasta maasta SERTejä ja vaikka Suomesta kolme. Koira on myös suorittanut käyttäytymiskokeen, joten se ei tarvitse muista maista kuin yhden SERTin tullakseen muotovalioksi, joten koira on kaikkien kahdeksan maan muotovalio.
Lukittu