Kysymyksiä
-
- Nakkisotilas
Re: Kysymyksiä
Ajattelin tälleen laajasti kysyä kaikilta omia mielipiteitään, että mitä pitäisi nyt tietää, jos on aloittamassa tekemään ensimmäistä ns. virallista virtuaalikenneliä? :3 Kiinnostaa vaan tietää, mikä olisi tälleen tärkeetä muistaa ihan heti aluksi, khyl te fiksut ymmärrätte. Kaikilta otetaan vastaan omia mielipiteitä ja (pitää) saa kirjottaa hieman pidemminkin!
// Lisäten viel, et kyl mä noi tiiän noi nimen varmistusjutskat ja tekijänoikeudet, pääosin meinasin jotain kisaamiseen liittyen ja onko pentueiden ''luonnissa'' jotain outoa ja sillee >8) Anteeks huonot alotukset :3
// Lisäten viel, et kyl mä noi tiiän noi nimen varmistusjutskat ja tekijänoikeudet, pääosin meinasin jotain kisaamiseen liittyen ja onko pentueiden ''luonnissa'' jotain outoa ja sillee >8) Anteeks huonot alotukset :3
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Hmmm. Ensimmäisenä itselle tulee mieleen se, ettei kennelin nimi saa olla sama kuin IRL-kennelillä (tarkasta täältä), koska on ollut ongelmia ihmisten sekoittaessa virtuaalikennelin oikeaan, saman nimiseen kenneliin. Kuvien tekijänoikeudet täytyy tietysti olla kohdallaan, ja jokaisen kuvan tiedot ilmoitettu selvästi sivuilla.
Ei mulla tule just nyt muuta mieleen, noi taitaa olla ne yleisimmät aloittelijan mokat.
// Ahaa! No pentueissa tulee mieleen se, että täällä virallisemmalla puolella (yleensä) teetetään pentueet vasta sitten, kun ainakin toisella vanhemmalla on vähintään yksi valious jostain käyttölajista. Jos koira on näyttelypainotteinen, niin itse ainakin otan mielummin multivaliolta kuin parin sertin saaneelta koiralta pennun. Näyttelyissä on kuitenkin niin helppo valioitua, jos vaan on hyvät kuvat. Käyttölajeissa taas ratkaisee puhtaasti arpaonni, ellei sitten alennu fuskaamiseen.
Kisaamiseen en keksi muuta sanottavaa kuin sen, että kaikki löytyy liittojen säännöistä. Siellä on mun mielestä aika rautalangasta vääntäen ne selitetty, ja ainahan niistä voi vielä erikseen kysellä. Ota vaan mallia muista äläkä pelkää kysyä, niin hyvin menee! :)
Ei mulla tule just nyt muuta mieleen, noi taitaa olla ne yleisimmät aloittelijan mokat.
// Ahaa! No pentueissa tulee mieleen se, että täällä virallisemmalla puolella (yleensä) teetetään pentueet vasta sitten, kun ainakin toisella vanhemmalla on vähintään yksi valious jostain käyttölajista. Jos koira on näyttelypainotteinen, niin itse ainakin otan mielummin multivaliolta kuin parin sertin saaneelta koiralta pennun. Näyttelyissä on kuitenkin niin helppo valioitua, jos vaan on hyvät kuvat. Käyttölajeissa taas ratkaisee puhtaasti arpaonni, ellei sitten alennu fuskaamiseen.
Kisaamiseen en keksi muuta sanottavaa kuin sen, että kaikki löytyy liittojen säännöistä. Siellä on mun mielestä aika rautalangasta vääntäen ne selitetty, ja ainahan niistä voi vielä erikseen kysellä. Ota vaan mallia muista äläkä pelkää kysyä, niin hyvin menee! :)
-
- Höpsö veitikka
Ekaksikin pitäis tietää tekijänoikeuksista. Periaatteessa mulle on ihan se ja sama jos jollakulla on vahingossa samat kuvat kun mun koirilla, kunhan tekijänoikeudet on kunnossa. Eli siis merkataan tietyn materiaalin(kuvan, tekstin, ulkoasun...) tekijän tiedot mikäli hän sitä pyytää.
Nimen tulisi olla "oma", eli ei käytössä toisella virtuaalikennelillä tai ei ainakaan oikealla kennelillä. Täältä näkee nimiehdotuksia jos itsellä ei nappaa, tuolla on myös linkki sivustolle josta voi tarkistaa onko nimi käytössä IRL.
Kannattaa myös perehtyä vaikka alkuun kahden-kolmen lajin sääntöihin, jos tulee epäselvyyksiä niin tulla kysymään. Itse olen kokenut helpoimmaksi lajeiksi kisata koiratanssin ja paimennuksen.
Koskaan ei tulisi sietää ääretöntä dissausta, jos on uusi virtuaalikoirailija. Olen nähnyt tuwwilassa joidenkin uusien kohdalla mieletöntä maahan polkemista, että ihan sydämestä ottaa. Se, että on uusi, ei tarkoita sitä että niitä uusia saa näpäytellä tuon tuosta.
Kun/jos otat "yleisiä"(jonkin valokuvaajan sivustolta otetut) kuvia käyttöön, suosittelen että menet YVNL'n(Yhdistyneet virtuaalinäyttelyliitot) sivuille, katsot jonkin käynnissä olevan näyttelyn ja sieltä etsit sieltä saman rodun koiria ja tarkistat niiden kuvat, josko jollakulla on jo kuva käytössä. Eli jos vaikka Michael Traffordilta haluaisit salukikuvia koirillesi, mene jonkin käynnissä olevan näyttelyn salukilistaan ja käy katsastamassa kaikki salukit kuvineen. Tämä kaikki siis jos aiot näyttelyihin kilpailemaan.
Älä missään nimessä pelkää kysyä lisää apua, vaikka sinusta tuntuisikin kysymyksesi olevan turha tai "väärä". Kyllä meistä löytyy niitäkin, jotka haluavat oikeasti auttaa.
Nimen tulisi olla "oma", eli ei käytössä toisella virtuaalikennelillä tai ei ainakaan oikealla kennelillä. Täältä näkee nimiehdotuksia jos itsellä ei nappaa, tuolla on myös linkki sivustolle josta voi tarkistaa onko nimi käytössä IRL.
Kannattaa myös perehtyä vaikka alkuun kahden-kolmen lajin sääntöihin, jos tulee epäselvyyksiä niin tulla kysymään. Itse olen kokenut helpoimmaksi lajeiksi kisata koiratanssin ja paimennuksen.
Koskaan ei tulisi sietää ääretöntä dissausta, jos on uusi virtuaalikoirailija. Olen nähnyt tuwwilassa joidenkin uusien kohdalla mieletöntä maahan polkemista, että ihan sydämestä ottaa. Se, että on uusi, ei tarkoita sitä että niitä uusia saa näpäytellä tuon tuosta.
Kun/jos otat "yleisiä"(jonkin valokuvaajan sivustolta otetut) kuvia käyttöön, suosittelen että menet YVNL'n(Yhdistyneet virtuaalinäyttelyliitot) sivuille, katsot jonkin käynnissä olevan näyttelyn ja sieltä etsit sieltä saman rodun koiria ja tarkistat niiden kuvat, josko jollakulla on jo kuva käytössä. Eli jos vaikka Michael Traffordilta haluaisit salukikuvia koirillesi, mene jonkin käynnissä olevan näyttelyn salukilistaan ja käy katsastamassa kaikki salukit kuvineen. Tämä kaikki siis jos aiot näyttelyihin kilpailemaan.
Älä missään nimessä pelkää kysyä lisää apua, vaikka sinusta tuntuisikin kysymyksesi olevan turha tai "väärä". Kyllä meistä löytyy niitäkin, jotka haluavat oikeasti auttaa.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
-
- Kanada
- Viesti:
Noihin lajeihin liittyen, mieti mitä rotua haluat kasvattaa(--> sekakennel = koiria sekalaisesti eri roduista ja pentueita milloin mistäkin rodusta. Esim. Rainvalley), ja sitten mitkä lajit, tässä hiukan suuntausta:
ns. yleislajit
sopii kaikille roduille
metsäjälki(mejä) - pääasiassa kaikille fci 3, 4, 5, 6, 7 & 8 ryhmien roduille
koe-, rata- & maastojuoksut - vinttikoirille
spanielikokeet - spanieleille ja (osalle?) vesikoirista
palveluskoirakokeet - palveluskoirille
noutajakokeet - noutajille
ajokokeet - ajokoirille
haukkukokeet - mm. suomenpystykorvalle
luolakokeet - mäyräkoirille ja ainakin osalle terriereistä(?)
vesipelastus - yli 45 cm korkeille koirille
valjakkoajo - rekikoirille
työkoiralajit - työkoirille(fci2 & 3 osittain)
--
tossa pitäisi olla melkolailla kaikki lajit :) Ja aina saa kysyä eikä tarvitse pelätä että joutuu naurunalaiseksi, ja mut ainakin voi lisätä meseen(norafin-at-hotmail-piste-com). :)
Kun etsit sivutilaa kennelille, kannattaa aloittaa vaikka webs.comilla(toimivuus aika-ajoin dissattava) tai muulla ilmaispalvelimella, ja siirtyä sen jälkeen halutessasi (websin toimimattomuuden huomanneena) kokeneempana kysymään hostausta.(= saat luultavasti sivutilan webhotellille helpommin jos ihmisillä on osviittaa luotettavuudestasi) Eli siis webhotelli on tila netissä, johon voi laittaa kuvia(mieluiten .jpg-muotoon, png-tiedostot kammottavia hitailla nettiyhteyksillä ja hostaaja ei välttämättä tykkää _isoista_ png-tiedostoista webhotellissaan) ja tekstejä ym. Domain taas on se nettiosoite, esim. http://www.esimerkki.net. Tai sitten ostat oman webhotellin.
ns. yleislajit
sopii kaikille roduille
- koiratanssi
flyball
toko
agility
koiraurheilu
pelastuskokeet
maastoesteet
pk:n pakk
metsäjälki(mejä) - pääasiassa kaikille fci 3, 4, 5, 6, 7 & 8 ryhmien roduille
koe-, rata- & maastojuoksut - vinttikoirille
spanielikokeet - spanieleille ja (osalle?) vesikoirista
palveluskoirakokeet - palveluskoirille
noutajakokeet - noutajille
ajokokeet - ajokoirille
haukkukokeet - mm. suomenpystykorvalle
luolakokeet - mäyräkoirille ja ainakin osalle terriereistä(?)
vesipelastus - yli 45 cm korkeille koirille
valjakkoajo - rekikoirille
työkoiralajit - työkoirille(fci2 & 3 osittain)
--
tossa pitäisi olla melkolailla kaikki lajit :) Ja aina saa kysyä eikä tarvitse pelätä että joutuu naurunalaiseksi, ja mut ainakin voi lisätä meseen(norafin-at-hotmail-piste-com). :)
Kun etsit sivutilaa kennelille, kannattaa aloittaa vaikka webs.comilla(toimivuus aika-ajoin dissattava) tai muulla ilmaispalvelimella, ja siirtyä sen jälkeen halutessasi (websin toimimattomuuden huomanneena) kokeneempana kysymään hostausta.(= saat luultavasti sivutilan webhotellille helpommin jos ihmisillä on osviittaa luotettavuudestasi) Eli siis webhotelli on tila netissä, johon voi laittaa kuvia(mieluiten .jpg-muotoon, png-tiedostot kammottavia hitailla nettiyhteyksillä ja hostaaja ei välttämättä tykkää _isoista_ png-tiedostoista webhotellissaan) ja tekstejä ym. Domain taas on se nettiosoite, esim. http://www.esimerkki.net. Tai sitten ostat oman webhotellin.
Et hätt noch immer jot jejange.
-
- Lassien tassuhiki
Lähes kaikki lajiliitot löytyy vFCIn sivuilta, sieltä on paljon muutakin hyödyllistä tietoa virtuaalikoiriin liittyen. :) Virtuaalisille näyttelyille on sitten oma liittonsa, yvnl. Kannattaa selailla turrillaa läpi käyttäen tuota hakua, täällä on nimittäin moni muukin kysellyt samaisista asioista ja niihin on vastattu moneen kertaan. Esimerkiksi tästä triidistä löytyy "Virtuaalikennelharrastuksen perusteet lyhyesti"-teksti, josta pitäis saada edes jotan irti.
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vuoden Herranterttu 2014
-
- Vuohenruokaa
Tämä liittyy nyt ulkkiin. Kuinka leveitä ulkkia yleensä teette siis leveys korkeus?
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^mie yleensä kun alotan pohjan teen siitä leveydeltään 900px ja korkeudeltaan 500px ja tästä sitten säädän leveyttä ja korkeutta tarpeen mukaan.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^^ Mulla on samat ku Juintulla, paitsi etten lisää leveyttä kuin korkeintaan 50 pikseliä tuohon 900 pikseliin. Eli mun ulkat on aina korkeintaan 950 pikseliä leveitä. Korkeutta ei oo vissiin koskaan tarvinnut lisätä tuohon 500 pikseliin, yleensä croppaankin johonkin 300-400 pikseliin (eli siis kaikki turha pois lopulta).
-
- Vuohenruokaa
Taas toinen kysymys.
Jos koira on syntynyt nyt 11.06.niin voiko se osallistua näyttelyyn? Siis, kun mulla on käytössä oma ikääntyminen niin saako silloin osallistua, vaikka koira ei ole täyttänyt 7kk oikeasti?
Tajusiko kukaan XD
Jos koira on syntynyt nyt 11.06.niin voiko se osallistua näyttelyyn? Siis, kun mulla on käytössä oma ikääntyminen niin saako silloin osallistua, vaikka koira ei ole täyttänyt 7kk oikeasti?
Tajusiko kukaan XD
-
- Kanada
- Viesti:
^ No tuskin täällä on montaakaan koiraa joka olisi oikeasti VET-ikäinen(ja jotka kisaa VET-luokassa), joten on ihan ok miusta :)
Et hätt noch immer jot jejange.
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Saa osallistua, eihän siinä olisi mitään järkeä muuten. Koirien pitäis venata joku 2 vuotta että ne voi osallistua AVO-luokkaan...Kitu kirjoitti:Taas toinen kysymys.
Tajusiko kukaan XD
- Mineas
- Ammattimouhoaja
- Viesti:
Noista domainongelmista johtuen tää kone ei suostu avaamaan esimerkiksi agilityliiton sivuja. Viitsisikö joku kattoa miten ne vKUMAt jaettiin eri osallistujamäärälle?
// Kiitos paljon Nina!
// Kiitos paljon Nina!
- Iljan
- Kriisissä
^
I- ja II-luokissa:
I- ja II-luokissa:
- 3-5 osallistujaa: 1 vKUMA
6-10 osallistujaa : 2 vKUMAa
11-20 osallistujaa: 3 vKUMAa
21-25 osallistujaa: 4 vKUMAa
26-30 osallistujaa: 5 vKUMAa
31-36 osallistujaa: 6 vKUMAa
37-42 osallistujaa: 7 vKUMAa
43-48 osallistujaa: 8 vKUMAa
49-54 osallistujaa: 9 vKUMAa
54-60 osallistujaa: 10 vKUMAa
myös oli 60 osallistujan luokissa jaetaan 10 vKUMAa
- 3-5 osallistujaa: 1 vKUMA
6-15 osallistujaa : 2 vKUMAa
16-25 osallistujaa: 3 vKUMAa
26-32 osallistujaa: 4 vKUMAa
33-39 osallistujaa: 5 vKUMAa
40-46 osallistujaa: 6 vKUMAa
47-53 osallistujaa: 7 vKUMAa
54-60 osallistujaa: 8 vKUMAa
myös oli 60 osallistujan luokissa jaetaan 8 vKUMAa
-
- Vuohenruokaa
Mistä paikasta vois kopioida vapaasti sellasia taulunkehyksiä, joihin vois laittaa kuvan ja niitä vois käyttää koristekuvina, leiskassa ymym? Shizoossa oli joitakin, muttei ihan miellytänyt silmää.
- oh deer.
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Miten saan tämän websin sivuille. Tiedän kyllä että pitää liittää koodi sivuille, mutta mihin?
Dilis - vehnäterrierit vuodesta 2012