Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa
-
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa
Niin se vaan on, Hallara on ollut pystyssä pian vuoden. Tuntuu hassulta, sillä mikään projekti (lukuunottamatta yksittäisiä virtuaalielikoita) ei ole kestänyt niin pitkään. Hassulta tuntuu myös, että kohta kennelin paikat ovat täynnä. Kohta ei enää yhtäkään koiraa tule, ennen kuin joku kuolee pois alta (ei ikinä!) tai alkaa olemaan jalostuskelpoinen ja omaa jo jotain titteleitäkin.
Vasta kennelin ollessa vuoden ikäinen uskalsin ensimmäisen näyttelyn järjestää, olen ajatellut sen olevan tosi työlästä ja vaikeaa. Kyllä tämä eka kerta kumosi nuo ajatukset, järjestän vielä tulevaisuudessakin piviko-näyttelyitä!
Vasta kennelin ollessa vuoden ikäinen uskalsin ensimmäisen näyttelyn järjestää, olen ajatellut sen olevan tosi työlästä ja vaikeaa. Kyllä tämä eka kerta kumosi nuo ajatukset, järjestän vielä tulevaisuudessakin piviko-näyttelyitä!
Joskus aurinko ei paista, vaikka olisi kevät. Silloin kaikkein suurin apu on hiljaa vieressä istuva koira, joka nuolee jokaisen kyyneleen pois.
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Mun virtuaalikoirailu on taas ylittänyt toivomukset. Mä en vaan osaa lopettaa, vaikka oon vannonu, et Islan tulon jälkeen nää jutut vähenee. Pitäs saada karsittua koiria, mutta kun oon jollakin älyttömällä tavalla kiintynyt niihin. Eikä mun pitäis ottaa ainuttakaan koiraa lisää, mutta nytkin oon ottamassa shelttiä ja havannaa ja jotain terrieriä ja...
Mä toivon, että kesän alkuun menessä mulla on vaan yks tai korkeintaan kaks kenneliä ja enintään 5 koiraa. Mutta kenestä mä luovun? En haluu tuottaa kenellekkään kasvattajalle pettymystä ja jostain syystä musta on kiva muodostaa virtuaalimaailmaan uusia sukuja ja jättää oma kädenjälki näiden kyseisten rotujen kasvatukseen. Ja harvemmissa roduissa yleistää rotua.
Mut saattaa pelastaa se, että pari koiraa vaan odottaa pennuttamista, jonka jälkeen kuoppaan ne ja sit pari on melkein kisavalmiita. Mihin mä joudun näiden Fifien ja Murrejen ja Turrejen kanssa?
Lauma tällä hetkellä:
1x belgianpaimenkoira tervueren
2x bordercollie (+ yks kait tulossa)
1x havannankoira (+ kaks tulossa)
1x tolleri
1x poslki owczarek nizinny
1x shetlanninlammaskoira
Mä toivon, että kesän alkuun menessä mulla on vaan yks tai korkeintaan kaks kenneliä ja enintään 5 koiraa. Mutta kenestä mä luovun? En haluu tuottaa kenellekkään kasvattajalle pettymystä ja jostain syystä musta on kiva muodostaa virtuaalimaailmaan uusia sukuja ja jättää oma kädenjälki näiden kyseisten rotujen kasvatukseen. Ja harvemmissa roduissa yleistää rotua.
Mut saattaa pelastaa se, että pari koiraa vaan odottaa pennuttamista, jonka jälkeen kuoppaan ne ja sit pari on melkein kisavalmiita. Mihin mä joudun näiden Fifien ja Murrejen ja Turrejen kanssa?
Lauma tällä hetkellä:
1x belgianpaimenkoira tervueren
2x bordercollie (+ yks kait tulossa)
1x havannankoira (+ kaks tulossa)
1x tolleri
1x poslki owczarek nizinny
1x shetlanninlammaskoira
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Paimennuksen kisakoodit tyhjänä ensimmäistä kertaa koskaan. Siis aivan legendaarista! On mulle tuo malinois tulossa, niin ei sentään tarvitse VPKYtä kirjanmerkeistä poistaa, mutta tämä on ihan ihmeellistä, että joudun odottamaan jonkun pentueen syntymää, että voisin kilpailla paimennuksessa.
Joku vois kyllä kisata mun koiria tokossa mun puolesta, sen verran suuret jonot siellä on edelleen. Ihmiset sais järkätä enemmän tokoo rajattomilla luokilla, niin sinne joskus mahtuisikin. >:o
Joku vois kyllä kisata mun koiria tokossa mun puolesta, sen verran suuret jonot siellä on edelleen. Ihmiset sais järkätä enemmän tokoo rajattomilla luokilla, niin sinne joskus mahtuisikin. >:o
-
- Höpsö veitikka
Mulla tuo koiramäärä ( ja samalla kennelmäärä) on hieman noussut. En vain voi jättää hyviä pentutarjouksia väliin. Pari kertaa olen niin aikoinani tehnyt ja katunut sitä syvästi. Kenneleitä on nyt 4 (JC, Duun, Aina Niin, Yellmore) + yksityiset. Nutaaja-kennelin jätän varmaan pois kokonaan, pidän kyllä sivut netissä jotta saan pidettyä tuon kennelnimen. Mulla ei oo varmaan koskaan ollut näin vähän virtuaalikoiria yhtä aikaa! Määrä (onneksi) pienentyy, jahka saan pentueita teetettyä. Suunnitelmissa olisi 2 x sakemannipentue ja yksi shiloh shepherdpentue. Lisäksi myöhemmin on luvassa malikkapenneleitä, kultsupenneleitä ja dobermannipenneleitä!
Tämänhetkinen koiramäärä:
9 x saksanpaimenkoira
1 x lyhytkarvainen collie
1 x samojedinkoira
1 x vihikoira
2 x dobermanni
1 x basset hound
2 x kultainennoutaja
3 x malinois
4 x shiloh shepherd
2 x cockerspanieli
= 27 koiraa.
Tämänhetkinen koiramäärä:
9 x saksanpaimenkoira
1 x lyhytkarvainen collie
1 x samojedinkoira
1 x vihikoira
2 x dobermanni
1 x basset hound
2 x kultainennoutaja
3 x malinois
4 x shiloh shepherd
2 x cockerspanieli
= 27 koiraa.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
- Indy
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Mulla on kanssa koiramäärä kasvanut liikaa. Toivottavasti saisin pian kisattua, että saisin ne altakin pois. Pentueita ei oo ton dobberipentueen jälkeen tulossa, onneks. Dobberipentueen jälkeen tulee varmaanki sammareita.
Tässä siis mun koiramäärä.
1x amerikankääpiöterrieri
2x basenji
1x pk.collie
1x bordercollie
2x novascotiannoutaja
1x sammari
3x dobberi
1x nöffi
= 12
ei toi nyt niiin paha ole, mut kuitenki.
Tässä siis mun koiramäärä.
1x amerikankääpiöterrieri
2x basenji
1x pk.collie
1x bordercollie
2x novascotiannoutaja
1x sammari
3x dobberi
1x nöffi
= 12
ei toi nyt niiin paha ole, mut kuitenki.

-
- Höpsö veitikka
Roadrunneriin olis tulossa kai kesän korvalla shelttejä... ;)Kirsi kirjoitti:Paimennuksen kisakoodit tyhjänä ensimmäistä kertaa koskaan. Siis aivan legendaarista! On mulle tuo malinois tulossa, niin ei sentään tarvitse VPKYtä kirjanmerkeistä poistaa, mutta tämä on ihan ihmeellistä, että joudun odottamaan jonkun pentueen syntymää, että voisin kilpailla paimennuksessa.
Your wish is my command, jos sulla on jotain ykkösryhmän koiria niin kyylää haukkana Roadrunner Coyotesin kisatopicia niin sinne ilmestynee lisää tokokisoja!
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Mulle riittää tuo yksi sheltti, jonka pentueen aika on kolmen vKUMAn jälkeen.
Täytyy khyl katella noit tokokisoja, tosin nopsaan ne ykkösille tarkoitetut kisatkin menee täyteen!

-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Tällä hetkellä mulla on ainoastaan yksityiset, mutta ehkä vois tuota perustaa jonkun ihanan käppänä-kennelin. Ei mulla oikeen oo muuta tilannetta :D
Dilis - vehnäterrierit vuodesta 2012
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Joskus tekisi mieli aloittaa ihan alusta virtuaalikoirailu ja tehdä asiat toisin. Viimeeksi aloitin virallisella puolella, haalin heti kauhean kasan erirotuisia piskejä ja kilpailuihin osallistuin todella vaihtelevasti. Nyt tekisi mieli heivata vanhat ja hankkia yksi koira oikeasti mielenkiintoista rotua, kisauttaa sitä kunnolla, osallistua sen kanssa kaikille ropelenkeille yms. ja tehä huolella pitkä luonne, hankkia hyvät kuvat, teettää pentue, pitää yksi pentu... Mut taidan kyllä olla jo liian kiintynyt näihin nykyisiin karvaperseisiin luopuakseni niistä. :'D Kaikkien nykysten koirien ottamisesta on jo aikaa, ne tuntuu tosi omilta ja lauma on just passelin kokoinen muutenkin (ainut vaan, että rotuja on vähän liikaakin alkuinnostuksen takia). Silti ajatus vain yhden v-koiran omistamisesta on pyörinyt mielessä jo siitä asti, kun katras alkoi kasvaa. Ehkä sitten joskus, kun oon tarpeeksi turhautunut tähän kaikkeen ja tunnesiteet pikselikasoihin ovat kadonneet. :P Tai sitten odotan, että nykyiset on loppuunkisanneita ja pääsevät metsästämään mehevämpiä luita vihreämmille niityille.
Välillä mielessä pyörii myös, että voisi kokonaan lopettaa. Tässäkin tulee eteen se, että olen niin kiintynyt virtuaalikoiriini. Enkä välttämättä osaisi kuitenkaan lopettaa, kun on kuitenkin kaheksanvuotiaasta asti harrastanut. :D Toisaalta sitten voisi jäädä enemmän aikaa ja intoa oikealle koiralle ja saisi vähän useammin tuuletettua päätä. Virtuaalikoiraharrastus on aiheuttanut mulle myös paljon turhaakin stressiä, kun en haluaisi, että kasvattajatädit minuun kauheasti pettyisivät. Kyllä mie varmaan viimeistään sillon lopetan, jos toinen koira tulee joskus. Sitten haluan, että mulla on ainakin paljon aikaa sille ja Wagnerille. Mutta jos en saa nyt ryhtiä elämään, niin ehkä se päätös pitää sitten tehdä aikaisemmin. Toisaalta virtuaalikoirailuun ei oikeasti edes mene kovin paljoa aikaa, se on lähinnä tekosyy datailulle. :D
Hm hieman sekavaa, mutta ainakin omia ajatuksiani tämä selvitti.
Välillä mielessä pyörii myös, että voisi kokonaan lopettaa. Tässäkin tulee eteen se, että olen niin kiintynyt virtuaalikoiriini. Enkä välttämättä osaisi kuitenkaan lopettaa, kun on kuitenkin kaheksanvuotiaasta asti harrastanut. :D Toisaalta sitten voisi jäädä enemmän aikaa ja intoa oikealle koiralle ja saisi vähän useammin tuuletettua päätä. Virtuaalikoiraharrastus on aiheuttanut mulle myös paljon turhaakin stressiä, kun en haluaisi, että kasvattajatädit minuun kauheasti pettyisivät. Kyllä mie varmaan viimeistään sillon lopetan, jos toinen koira tulee joskus. Sitten haluan, että mulla on ainakin paljon aikaa sille ja Wagnerille. Mutta jos en saa nyt ryhtiä elämään, niin ehkä se päätös pitää sitten tehdä aikaisemmin. Toisaalta virtuaalikoirailuun ei oikeasti edes mene kovin paljoa aikaa, se on lähinnä tekosyy datailulle. :D
Hm hieman sekavaa, mutta ainakin omia ajatuksiani tämä selvitti.
- sometimes I wish someone out there will find me
- 'til then I walk alone
-
- Kanada
Pakko tulla hehkuttamaan tännekin, et meikä on tulessa! Jaksaa taas kyttäillä kisoja, päivitellä kisakalentereita ja pistimpäs tuossa pystyyn kisatkin, ekaa kertaa kahteen tai kolmeen vuoteen 8---) Tuntuu että yhtäkkiä tokosta on tullut se the laji, koska nykyään ei jostain syystä ole mitään ongelmia ehtiä kisoihin mukaan. Paimennus onkin sitten eri juttu...... Siellä jonot vaan kasvaa, eikä yksikään koira tunnu liikkuvan eteenpäin. Mutta koska tätä innostusta tuntuu riittävän, niin seuraavaksi voiskin sitten järkkäillä paimennusta!
Ongelmana vaan on se, että nyt noita koiria alkaa taas kasautumaan. Periaatteessa se ei haittaa, koska mulla on nyt DL, jonne on ihan tarkoituksena ottaa ihan erilaisia koiria, eli ne myös kisaavat osittain eri lajeissa. Mutta silti, jos en olisi saanut hillittyä itseäni, multa löytyisi uusina ainakin kaksi kaanankoiraa, catahoula leopard dog, isosveitsinpaimenkoira, appenzellinpaimenkoira, skotlanninhirvikoira, basenji ja ties mitä muuta. Mut pitää katsoa sitten kun on saanut seuraavat pentueet alta (tollereita ja flatteja tulossa, vink vink).
Tällä hetkellä siis löytyy
6x siperianhusky
5x australiankarjakoira (yksi lähdössä, yksi tulossa)
5x pyreneittenpaimenkoira (3x pk, 2x lk)
5x bordercollie
3x saksanpaimenkoira
3x mudi
1x novascotiannoutaja
1x sileäkarvainennoutaja
1x labradorinnoutaja
1x englanninkettukoira
1x australiankelpie
1x shetlanninlammaskoira
1x englanninspringerspanieli
1x walesinspringerspanieli
1x australianpaimenkoira
= 36 ja ainakin yksi kaanankoira tulossa. Ubs.. Nooo, yksi sakemanni, kaksi bortsua ja ehkä yksi pyrtsi ovat lähdössä ihan lähiaikoina.
Ongelmana vaan on se, että nyt noita koiria alkaa taas kasautumaan. Periaatteessa se ei haittaa, koska mulla on nyt DL, jonne on ihan tarkoituksena ottaa ihan erilaisia koiria, eli ne myös kisaavat osittain eri lajeissa. Mutta silti, jos en olisi saanut hillittyä itseäni, multa löytyisi uusina ainakin kaksi kaanankoiraa, catahoula leopard dog, isosveitsinpaimenkoira, appenzellinpaimenkoira, skotlanninhirvikoira, basenji ja ties mitä muuta. Mut pitää katsoa sitten kun on saanut seuraavat pentueet alta (tollereita ja flatteja tulossa, vink vink).
Tällä hetkellä siis löytyy
6x siperianhusky
5x australiankarjakoira (yksi lähdössä, yksi tulossa)
5x pyreneittenpaimenkoira (3x pk, 2x lk)
5x bordercollie
3x saksanpaimenkoira
3x mudi
1x novascotiannoutaja
1x sileäkarvainennoutaja
1x labradorinnoutaja
1x englanninkettukoira
1x australiankelpie
1x shetlanninlammaskoira
1x englanninspringerspanieli
1x walesinspringerspanieli
1x australianpaimenkoira
= 36 ja ainakin yksi kaanankoira tulossa. Ubs.. Nooo, yksi sakemanni, kaksi bortsua ja ehkä yksi pyrtsi ovat lähdössä ihan lähiaikoina.
Don't you wanna live before you die?
-
- Höpsö veitikka
Kun saan Roadrunner Coyotesin kasattua niin mulla on enää kuus koiraa! Shetlanninlammaskoirat Twiggy (Roadrunner Coyotes Limited Edition), Darling (Roadrunner Coyotes Dirty Sexy Money), Sephora (Roadrunner Coyotes High Voltage), Diesel (Blue Lagoon Aftershock), lk. collie Shokki (Polar Circle's Dragstrip Superstar) ja husky Layla (Haltiapolun Haltianauru).
Darling on enemmänkin kennelin maskottina, joten mulle jää sit viisi koiraa kisautettavaksi.
Darling on enemmänkin kennelin maskottina, joten mulle jää sit viisi koiraa kisautettavaksi.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
-
- Kriisissä
Vitsi, kun oon niin huono pitämään pääni siinä, että enintään kuusi koiraa saan omistaa kerrallaan, mutta nyt niitä onkin jopa kahdeksan kappaletta. Tarkoitus olisi käydä koneella joka kolmas päivä, mutta en mä voi jättää noita liittojen kalentereita rauhaan.
1x basenji
1x beagle
1x kiinanharjakoira
2x lk. collie
2x mudi
1x shetlanninlammaskoira
= 8 koiraa, joista viis on väärän rotuisia. Hyvä minä olen keräämään näitä. :--D
Täytyy nyt jo mainostaa, että loppuvuodesta on tulossa ainakin sheltti-, harja-, mudi- ja nahkarääpäleitä, joten jos yhtään kiinnostaa niin laita yv:tä.
1x basenji
1x beagle
1x kiinanharjakoira
2x lk. collie
2x mudi
1x shetlanninlammaskoira
= 8 koiraa, joista viis on väärän rotuisia. Hyvä minä olen keräämään näitä. :--D
Täytyy nyt jo mainostaa, että loppuvuodesta on tulossa ainakin sheltti-, harja-, mudi- ja nahkarääpäleitä, joten jos yhtään kiinnostaa niin laita yv:tä.
61°07 45 N 21°30 20 E
- Carlyon
- Analysaattori
- Viesti:
Iski tässä pieni innostus ja aattelin palailla takasin pitkästä aikaa! Pitänee sitä siis herätellä Carnivore Creek tauolta ja karsia samalla muutama iäkkäämpi koira sateenkaarisilloille.
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
-
- Ei riitä.
Mun virtuaalikoirailut on tulleet tiensä päähän, mutta Turrilassa roikun varmaankin jossain määrin. Vähän kyllä himottaa, kun näkee muiden ihanat kennelit, mutta pysyn päätöksessäni: mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa eikä intoa virtuaalikoirille. ;)
Sun vuokses mitä vaan, kaiken antasin
Saat mut sekasin, ku oisin vetäny ekstasii
Saat mut sekasin, ku oisin vetäny ekstasii
-
- Kriisissä
Haluaisin lopettaa virtuaalikoirailun, mutten kuitenkaan halua... Nefe on mulle tärkee, koska kasvatusrotuna on basenji, jonka omistaminen kiehtoo suuresti. Ritesistä tulee kait yksäri... Mihin mä joudun tän virtuaalimaailman kanssa...
61°07 45 N 21°30 20 E