Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Linda
Nakkisotilas

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Linda »

Täälä ilmottautuu vähän pihala oleva ihminen. Ongelmana ois, että mitä nää meinaa? :D Ihan suomea ovat mutta mun ymmärrykselle vähän liian paljon. Voisko joku selventää vähän.

http://creativecommons.org/licenses/by- ... .0/deed.fi

Eli mitä sille kuvalle saa tehä ja mitä pitää copyihin merkitä ymsyms..
Spread your little wings and fly away
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ Sä saat muokata sitä kuvaa (laittaa leiskaan, tehdä koristekuvan ym), ja ylipäätää käyttää sitä kuvaa, kunhan olet merkinnyt tekijänoikeusmerkinnät. Sä et kuitenkaan saa käyttää sitä kaupallisiin teoksiin, eli et voi painattaa kuvaa t-paitaan ja myydä sitä ihmisille. Jos muokkaat kuvaa tai käyttää leiskassa yms, niin sun pitää merkitä copyt normaaliin tapaan kuitenkin etkä voi sitä sanoa omaksi kuvaksesi.

Ei tossa mitään copymerkinnöistä sanota, joten jos otat Flickr.comista samalla lisenssillä, niin sun pitää laittaa copyihin sen kuvaajan nimi ja linkittää se joko siihen kyseiseen kuvaan tai sen kuvaajan profiiliin.
Linda
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Linda »

Kiitokset Kirsille!
Spread your little wings and fly away
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja welmu »

Timberwolf kirjoitti:
Indi kirjoitti:
schaf kirjoitti:^ Olethan huomannut, että sivuja tehdessäsi olet saattanut tehdä sivut EASY-puolelle? HTML-puolelle voi taasen liittää nuo koodit.
Ainakin, kun itse vähän aika sitten tein websille, siinä ei ollut enää edes vaihtoehtoa HTML- vaan se piti itse sitten jälkikäteen käydä jostain asetuksista muoksimassa :<
Kyllä siellä edelleenkin saa luotua suoraan HTML-puolelle, mutta silloin osoite NIMI.hostwebs.com. En sitten tiiä, pystyykö vammaosoitteen kiertämään sillä, että luo eka Easylle tunnuksen ja sitten muuttaa tunnuksen tyyppiä.

Mutta joo, saa tehtyä suoraan HTML:lle edelleen, se on vaan piilotettu sinne.

Ja noissa valmisulkoasuissahan menetellään niin, että tehdään vaikka kokonaan uusi sivu, esim. sivu.html, ja laitetaan siellä ulkoasun sivulla oleva koodi kokonaisuudessaan sinne uuden sivun editoriin. Ja kaikki kyseessä olevan ulkoasun kuvat ja mahdolliset CSS-tiedostot pitää ladata omalle koneelle ja sen jälkeen sinne sivutilalle.
Ok... No jos joku tietää niin mistä paikasta voi vaihtaa sen jo luodun sivun HTML:lle.
Dilis - vehnäterrierit vuodesta 2012
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

^ En oo ihan satavarma onko tämä tutoriaali enää sellanen jolla saisi, kun webs on uudistunut ym., mut kokeile! :)
Et hätt noch immer jot jejange.
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Nora kirjoitti:^ En oo ihan satavarma onko tämä tutoriaali enää sellanen jolla saisi, kun webs on uudistunut ym., mut kokeile! :)
Kiitos, oli hyötyä
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Miten voin ladata dafont.comista fontteja? Mihin ne pitäs laittaa?
Minhey
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Minhey »

Jokaisen fontin vieressä jossain (ainakin pitäis olla) sellainen nappi, jossa lukee "download". Huomioi, että jotkut fontit maksaa, ota vaan ilmasia. Painat napista ja lataat fontin johonkin kansioon tietokoneellas, saat päättää. Sitten etsit sen fontin kansioistas, mihin sen latasit. Painat sitä oikeanpuoleisella hiiren painikkeella ja valitset "Pura kaikki...". Sitten purat sen tänne:

Oma tietokone -> Paikallinen levy (C:) -> WINDOWS -> Fonts

Sitten kun se on purettu, sen pitäis toimia. Ainakin näin on mulla.
palaillaan.
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Minhey kirjoitti:Jokaisen fontin vieressä jossain (ainakin pitäis olla) sellainen nappi, jossa lukee "download". Huomioi, että jotkut fontit maksaa, ota vaan ilmasia. Painat napista ja lataat fontin johonkin kansioon tietokoneellas, saat päättää. Sitten etsit sen fontin kansioistas, mihin sen latasit. Painat sitä oikeanpuoleisella hiiren painikkeella ja valitset "Pura kaikki...". Sitten purat sen tänne:

Oma tietokone -> Paikallinen levy (C:) -> WINDOWS -> Fonts

Sitten kun se on purettu, sen pitäis toimia. Ainakin näin on mulla.
Ok
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

Sellanen kysymys tuli mieleen että vieläkö porukka tuo itelleen koiria Showdogista? Joku kolme, neljä vuotta sitten tosi monet toi ja oon itsekin sieltä niihin aikoihin tuonut itelle pari basenjia. Miten on nykyään?
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

^ Mitenkäs tää tällainen tuontitsydeemi toimii? :D Kuulostaa hauskalta ja mielenkiintoiselta. Joo eli itse en ainakaan ole tuonut, uusi juttu.
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

^ Ite en oo Showdog -pelailuun mitenkään kovin paljon perehtynyt, mutta siis sinne luodaan käyttäjätunnus joka on se sinun kennelisi. Kenneliin voi ostaa koiria sellaiselta ns. myyntipalstalta jonne tulee kaikki myyntiin merkatut koirat. Koirilla kilpaillaan näyttelyissä (niistä tuloksien saaminen on jääny mulle vähän epäselväksi), koiraa "koulutetaan" ja "hoidetaan" (en muista mitä niitä toimintoja oli) painamalla tiettyjä nappeja rajatun määrän päivässä. Pentueita voi teettää jne. Ja itse oon tuonut koiran silleen että oon ostanut esim. vähän huonomman koiran (= sellaisen jolla ei ole kisattu paljoa, koska eihän niillä tuloksilla ole mitään merkitystä tässä meidän v-maailmassamme) kenneliini sinne, ja sitten vaan siirtäny "toiseen maailmaan" :mrgreen: eli sieltä tänne sukuinensa päivinensä. Yleensä noilla koirilla on tuolla tosi pitkä suku, ellei osta/tuo starter -koiria (eli niitä koiria mitkä voi tehdä itselleen päästäkseen alkuun). Aikoinaan siis linkitin myös tuontikoiran showdog -vanhemmat oman virtuaalikennelini sivuille.

// Ainiin ja lisäksi koiralle voi siis valita mitä ruokaa sille ostaa.
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
Kristel
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kristel »

En tiedä onko tästä ollut jo täällä puhetta, kun olen taukoillut virtuaalimaailmasta, mutta tuleeko nuo uudet näyttelysäännöt virtuaalimaailmaankin vai säilyykö entiset säännöt?
Virtuaalikennel Suklaanapin on lopettanut toimintansa.
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eros »

Kristel kirjoitti:En tiedä onko tästä ollut jo täällä puhetta, kun olen taukoillut virtuaalimaailmasta, mutta tuleeko nuo uudet näyttelysäännöt virtuaalimaailmaankin vai säilyykö entiset säännöt?
Ei ole ollut mitään puhetta (?) mutta tuskinpa saisi kovin paljoa kannatusta täällä. Mun puolesta ne vois tunkea uudet näyttelysäännöt sinne minne päivä ei paista.
kirby
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja kirby »

Mä oon noihin uusiin näyttelysääntöihin tutustunut vain pintaraapaisulla - ei kiitos virtuaalimaailmaan ainakaan!
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Lukittu