Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kurris
Kanada
Viestit: 1420
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 4:06 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kurris »

Missähän tilanteessa itse olen? Hyvä kysymys kun vielä tietäisi tähän vastauksen. Kisaan epäaktiivisen aktiivisesti koiria lähinnä vain nomessa, tokossa ja palveluksessa. Koiria on tällä hetkellä Black Cherryssä 9, Eräkaiussa 13 ja Kupariketussa 35 eli yhteensä 57 mikä on mulle ihan valtava määrä. Ois ollut parempi jättää laskematta :D Onneksi talvi tulee niin on enemmän aikaa itelläkin joten jos tämä harrastus taas saisi tulta alleen niin itellä kuin toisillakin.

Oon koettanut järjestää aina välillä kisoja lähinnä noutaja puolella että noutaja ihmisten into ei lopahtaisi. Näiden kisojen järkkääminen on onneksi helppoa.
Taukoilen
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Ei jaksa oikein kiinnostaa enää. On ihan hienoa löytää edes yks ihminen, joka on oikeasti kiinnostunut pentueesta niin ettei se koira jää tyhjänpantiksi minnekään. Sit on noita uudempia harrastajia jotka on kiinnostunu hetken ja sen jälkee se koira jää vaan jonnekin, en mä sitä jaksa takasinkaan ottaa ettimään kotia vaikka se ei olis käyny kuin parissa hassussa kisassa kun en koe et niille löytyis kuitenkaan ottajia sen paremmin kun uusillekaan pentueille. Jos haluun suvunjatkoa tietyistä koirista niin sit täytyy melkeinpä ottaa itse pentu tai muuten ei onnistu.
Oma kisautuskin on taas niin verkkasta kun ei jaksa käydä kalentereita läpi. Itte kisaliittojen päivitys on sujunut vielä, mut omien koirien kisaus ei.

Tosin mul on muutenkin elämässä matalalentoa et mikään ei oikein kiinnosta et sekin voi vaikuttaa tähän mut tuntuu et tosi montaa ihmistä ei virtuaalikoirat enää innosta mitenkään. Etenkin kun tulisielu kuoli niin kisat väheni entisestään tai sit mä vaan kuvittelen.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

^Dääämn älä lopeta, sunhan piti ottaa se sijoituspenskakin! :mrgreen:

Mua innostais taas, muttakun muita ei D: Tässäpä ongelma.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

En mä lopettamassa ainakaan vielä oo, en vaan oikein jaksa olla niin aktiivinen täl hetkellä..

Mut jos sua innostaa ni ala järkkäileen kisoja et saat muita mukaan. Nykyään kisoja on niin harvoin ja jos niitä on ni kuten jabberkin sano niin niiden vipit menee umpeen ihan päivässä, ettei niihin ehdi kunnolla mukaan jos ei kato kalentereita enää päivittäin. Pitäis saada muutamia sellasia pidemmän aikataulun kisoja joissa ei olis rajoitettuja luokkakokoja että kaikki sais koiransa mukaan. Sitkun joku vaan järjestäiskin sellasia. :(

Tekishän mun hirveesti mieli suunnitella sukutauluja ja muita mut se tyssää sit aina siihen kun pitäis saada pentuja kaupaksi.

Niin ja sekin nyppii et jos mä oon hitaampi kisaamaan kun joku oman koiran pentuesisaruksen omistaja ja sit se sisaruksen omistaja käyttää sitä koiraa jalostukseen, niin tuntuu siltä että mun omistamasta koirasta tulee jalostuksessa hyödytön kun sitä sukua on jatkettu jo. En siis syyllistä ketään siitä et ois tehnyt mun koirasta 'hyödyttömän', kunhan yleisesti ärsyttää. Kun noutaja-topicissakin sanottiin siitä että ainoot jotka ottaa pentuja on yleensä enää vaan rodun kasvattajat.
Avatar
Achtbachnen
Nostaa rautaa
Viestit: 966
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 6:42 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Achtbachnen »

Mä innostuin virtuaalivinttareista ja jaksoin väkertää sivutkin, mutta perhana, juoksukisoja ei ole. Oon tähän mennessä selvinnyt vaan ilmoittelemalla koiria muiden kisoihin, mutta nyt pitää nähtävästi alkaa itsekin järkkäämään. Yritin opiskella asiaa mutta oon niin tyhmä etten oikeen ole varma miten pitäis aloittaa. Luin kyllä liiton sivut mutta jäi niin paljon auki että taidan tässä kypsytellä asiaa ja alkaa järjestämään kun oon kasvattanut aivot. En tajua miten voi ihminen ottaa niin raskaasti jonkun tyhmän kisan järjestämisen.
Elämä on kuolemaan johtava monimutkainen sarja toisistaan riippumattomia pettymyksiä, jotka aivomme yrittävät parhaansa mukaan esittää mukavana kokonaisuutena.
-Tuomas Embuske
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Itse oon hiljattain tullut siihen ratkaisuun, että joudun nämä virtuaalipuuhat oikeasti jättämään taakseni. Tilanne on näyttänyt samalta jo viimeiset nelisen kuukautta, ja nyt vasta päätin rohjeta oikeasti tekemään virallisempaa lopettelua. Joskus tämän vuoden alussahan mulla oli samat ajatukset, mutta silloin saatoin puhua "vain" kiinnostuksen lopahtamisesta - nyt voin puhua sen lisäksi myös ajan totaalisesta riittämättömyydestä. Ei vaan siis riitä resurssit pitäytymään virtuaalikelkassa yhtä lujasti kuin tarve vaatisi.
Mulla ei ole enää pitkään aikaan ollut aikaa järjestää kilpailuja entiseen tahtiin. Liittojen päivittelyistäkin oon joutunut hyvän aikaa sitten luopumaan (onneksi tajusin tarpeeksi ajoissa tuolla kesän kulmilla ne laittaa jakoon), silloinkin johtuen taukoilusta. Kilpailuihin osallistuminen vielä on onnistunut hienosti, tiukemmalle on mennyt tuo koirien kilpailukalentereiden päivittely.

Bellspockista ja Nandyhillista luopuminen ei ole läheskään niin hankalaa kuin Kemroesin jättäminen. Jotenkin tuohon Kemroesiin ehti kiintyä. Noiden kaikkien kolmen sivut ovat olleet enma-daio.netissä, joka siis on Nathin domain. Näin ollen joudun kunkin kennelin sivut kadottamaan bittiavaruudesta melko pian. Täytynee sitä ennen kuitenkin kasvattien nimet listata johonkin talteen.

Hienona harrastuksena tätä kuitenkin muistelen. Tässä on harrastus, joka on kyllä antanut ihan yhtä paljon kuin on ottanutkin. Ilman bittipuuhiin paneutumista en osais koodata vieläkään pätkän vertaa ja kaiken grafiikan luominen ois pelkkää utopiaa. Tämän harrastuksen kautta oon myös lähtenyt tutustumaan mulle uudempiin rotuihin, vaikka se ei ois näkynytkään itse kenneltoiminnassa mitenkään. Ihan vaan kiinnostus on herännyt ja oon myös oppinut avamaan silmiäni myös sellaisille roduille, joita en koskaan olisi harkinnutkaan. Isot kiitokset menee kyllä porukalle, niin upeisiin persooniin oon saanut tutustua.
Aikaahan tämä kyllä syö, ja jossain vaiheessa tullaan siihen pisteeseen, kun ei vaan enää pysty jatkamaan, vaikka haluaisikin. Kiitän vaan virtuaaliharrastajia kärsivällisyydestä, aktiivisuudesta, luottamuksesta ja neuvoista. Melkein 2 vuottahan sitä pysyttiin mukana, ei siinä, ehdottomasti olisin pidempäänkin viihtynyt.

Tällä hetkellä jaossa ois siis ripakopallinen koiria, joiden kisaus on jo aloitettu. Tulossa myös muutama viimeinen pentue. Tai no, ei mennä lopullisuudesta mitään puhumaan, mutta kuten sanottu, pitkään aikaan mua tuskin täällä näkyy.

Toivottavasti vanhatkin harrastajat löytävät sen mahdollisesti kateissa olevan innostuksen siemenen ja uudet harrastajat saavat pian leivän syrjästä kiinni! Pitäkää lippu korkealla.
KuroNeko
Sumopainija
Viestit: 1237
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 9:42 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

^ Heippa Sparkle :( Ällös silti hylkää turrilaa kokonaan!

Pitkästä aikaa tuntuu että olis taas energiaa tälle harrastukselle! Oon rypenyt omissa murheissani viimeiset kaksi kuukautta ja oon laiminlyönyt monet antamani lupaukset, mutta nyt en jaksa enää, haluan palata takaisin tän harrastuksen pariin! Oon todella pahoillani kaikille kasvattajille joilta mulla on koira, ja joilta olin ennen katoamistani ottamassa pentua. Teen niiden sivut ensitilassa, ja päivittelen muiden kisakalenterit mahdollisuuksien mukaan ajan tasalle. Sitten kehitän itselleni jonkinlaisen suunnitelman koirien kisautukselle ja lähden toteuttamaan sitä. Lisäksi koitan saada pari kesken jäänyttä pentuettani vihdoin maailmaan.
Ehkä otan muutaman koiran kerrallaan aktiiviseen kisautukseen ja jätän suosiolla evm-sukuiset koirat hetkeksi taka-alalle. Mutta sen tiedän että palaamassa ollaan!
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Sparkle.

Mä sain taas aavistuksen kisanjärkkäys-intoa takaisin kun piatsu (nykynickiä en muista!) kerto mulle parikin uutta hyödyllistä arvontakonetta! Viel jos jostain löytyis sellanen joka oli kuin THS et siihen saa numerot mukaan ja sellanen pitäis saada ihan vaikka vFCI:n sivuillekin jos se olis jotenkin mahdollista.
Nyt pitää kattoa saanko mä mun intoa siirrettyä siihen että oikeasti järkkään jotain.
Avatar
Nortsi
Epätoivoinen katse
Viestit: 469
Liittynyt: La Heinä 14, 2012 11:14 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Nortsi »

Mun tilanne virtuaalikoirien suhteen on tällä hetkellä taas melko hyvä. Jossain kohtaa syksyä motivaatio taisi vähän laskea ja oli siinä vajaa kuukausi kun en koiria kovin aktiivisesti kisannut, ja virtuaalikoirat jäi muutenkin vähän taka-alalle. Tämän pienen innostuksen tippumisen jälkeen, nousi innostus taas, ja kisautin koiria varmaan aktiivisemmin kuin koskaan ja Fixiousiin syntyi ensimmäiset pentueet. Tarkistin liittojen kalentereja varmaan useampia kertoja päivässä puhelimella ja ilmoittelin koirat varmaankin joka ikiseen kilpailuun. Tämän seurauksena valioitui Fixiousin kaikki koirat tokovalioiksi, paimennusvalioiksi ja kaikki muut paitsi yksi nome valioiksi. Fixiousissahan koiria on tällä hetkellä 11 ja kaikki ovat valioituneet tokosta, paimenet paimennuksesta ja 4/5 noutajaa nomesta. Eläkkeelle siirtyi juuri 4 koiraa, joita tosin kisataan vielä mm. palveluskoirakokeissa ja pelastuksessa. Fixiousiin on nyt syntynyt syksyllä 2 pentuetta ja ylihuomenna syntyy kolmas, joulukuun ensimmäisenä päivänä neljäs. Kevääksi olen jo suunnitellut yksipolvisia bortsuja ja harvinaissukuisia kultsuja. Mutta nää on kuitenkin vasta kaavailuja, eli ei mitään lopullisia päätöksiä vielä tai varmaa tietoa syntyykö tälläisiä pentueita. Muuten ton pienen tauon jälkeen on innostusta riittänyt taas viimiset 2kk. Tosin yksi viikko taidettiin mennä melko hiljaiselolla, koska irl sm-kisat. Näiden jälkeen uusin Fixiousin tekstit, päivitin kisakalenterit ajalleen jne.. Fixiousin lisäksi mun pieni labradorinnoutaja projekti on edennyt tosi hyvin. Sladolissa on tällä hetkellä 2 labradorinnoutaja narttua, jotka saapui vasta kuukausi sitten mutta molemmat on pärjänneet kisoissa ihan tajuttoman hyvin! Muusa on esimerkiksi jo reilussa kuukaudessa saavuttanut nomen valion arvon. (vFIN NVA BH TK2 VK2 vPEUW-13) vKUJ on taas jäänyt vähän vähemmälle. Timberwolf auttoi koodaamaan ulkoasun niin, että toimii nyt kaikilla selaimilla, ja se pitäisi saada päivitettyä vielä vKUJn sivuille. Päätin, että päivitän sen sitten suoraan uudelle domainille, ettei tarvii enää websin kanssa ruveta temppuilemaan, mutta sitten domainin hankita viivästyikin enkä ole vieläkään saanut sitä päivitettyä tonne. Domainille saatin upea ulkoasu (kiitos elena!) ja nimi (kiitos Netsu!), mutta ei olla vieläkään saatu tilattua koska en olekkaan enää yhtään varma mistä haluan tilata, mutta tänään päätin mistä haluan tilata joten josko illalla ehdittäisiin tilaamaan niin saisin jo Fixiousin, Sladodelin ja vKUJ siirrettyä. Kaikki minun sivut on eri palvelimilla (viuhku, arkku, webs) joten päivittäminenkin on hankalampaa. Niin kauan aikaa kun saan domainin hankittua niin kaikki sivut saavatkin pysyä eri paikoissa.

Kaikki tämä 2 vuotta olen oikeastaan mennyt tasaisella innostuksella, enkä kertaakaan ole joutunut tosissani harkitsemaan lopetusta. Tällä hetkellä on sellainen tasainen innostus ja kisaamis into päällä. Mulla ei kuitenkaan ole kuin 2 koiraa kisattavana tokossa (molemmat VOIssa), 2 koiraa nomen avossa ja sitten jossain epäaktiivisemmissa lajeissa, mutta esimerkiksi paimennuksessa ei ole ketään. Agilityssä mulla on kyllä muutamisen koiraa, mutta agi kisoja on nykyään huomattavasti vähämmän, mitä oli esimerkiksi keväällä. Tuntuu jotenkin tylsältä, kun on niin vähän koiria kisattavana.. Kisoja tuntuu olevan nyt muutenkin vähemmän mitä oli ennen (vai kuvittelenko vaan?) Mutta esimerkiksi vTLän kalenteri oli 10 päivää ilman uusia kisoja. Itse oon nomea pyrkinyt Sladodelissa järjestämään aina kun on aikaa. Syyslomalla taisin PAKKit x4 Fixiousissa järjestää nomejen lisäksi, mutta en oikeestaan syksyllä muuta, mitänyt parit tokot ja agit. Pitäisi ehkä yrittää järjestää vaikka mejää, vepeä tai ascaa. Noita lajeja kun on nyt syksyllä järjestetty melko vähän.

Haluaisin uusia koiria, mutta olen niin nirso, ettei mitkään meinaa kelvata. :D Tai muuttihan meille eilen bcn Unienahmija, jolla onkin jo 2 valionarvoa ja harvinainen yhden polven suku (ei sisaria virtuaalimaailmassa, emällä ja isällä ei muita pentueita). Mutta esimerkiksi en ole jättänyt yhtään omaa kasvattia vielä itselleni. Kevään mahdollisesta bortsu pentueesta, olen kyllä jo päättänyt jättäväni pennun itselleni. Tarvitsisin ehdottomasti tolleri nartun ja uroksen. Urokselle mulla olisikin jo pivikokuvat, mutta a) en halua tuoda itselleni koiraa (koska en keksi sellaista nimeä, joka kelpaisi mulle ja tuontipalvelustakaan ketään ei ole inspannut tuoda) ja b) tuntuu, etten löydä yhtään sopivaa pentuetta, koska aina tulee sellainen olo, että ei ehkä tällä kertaa tästä pentueesta. Ja varsinkin jos pentueesta lähtee jo kasvattajalle ja toiselle rodun aktiiviselle kasvattajalle pentu, joille molemmille on suunniteltu jalostuskäyttöä, niin sitten tulee sellainen olo, ettei kukaan enää oman pennun mahdollisia jälkeläisiä haluaisi.
Fixious, Sladodel, Yksityiset & vKUJ -- VUODEN KENNELINPERUSTAJA 2013

PIENTÄ HILJAISELOA
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä olen jotenkin saanut skarpattua itseäni nyt vähän ja oon päivitellyt Shaghasinkin ajankohtaiseen kuntoon.

Mutta mua latistaa katsoa, miten hiljainen virtuaalikoiramaailma on ja se syö sitä intoa jota itse onnistun keräämään.
Todella moni suntuubikennelikin näytti lopettaneen joiden toimintaa seurasin aiemmin enkä löytänyt enää kunnollisia uusia kenneleitä siltäkään puolelta. Turrilaan harvoin eksyy uusia harrastajia jäädäkseen, tän virallisen puolen ongelma on vähän se että kaikki päättäjät on piilossa täällä suljetulla foorumilla.
Carla
Epätoivoinen katse
Viestit: 423
Liittynyt: La Marras 30, 2013 5:23 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Carla »

Mä alottelen vast uuden virtuaalikennelini kanssa. Lagotto romagnolo pentueit en löytäny mistään ja tälki hetkel on vaan yks lagotto meillä. Seki on täytyny ottaa mun entisest virtuaalikennelist ja tänne saa tulla mikäli on myymäs lagottoa. Ostan mielelläni. ;)
Ira -
Alkupalat
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Tammi 01, 2014 5:28 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Ira - »

No onhan tässä kohta vuosi oltu oman kennelin kanssa ja voi kyllä sanoa, että ihan hyvin on mennyt. En ole kiirehtinyt, joten ei ole tullut pentueita, mutta kisoja järjestin parit. Koiria kisautan myös, vaikka joulun alla se vähän jäi lomalle eikä innostut ollut kohdillaan. Nyt yritän palata tavalliseen rytmiin, kisauttelen siis koiria yleensä nähdessäni virallisen. Yhden koirani kanssa ollaankin jo melkein tokovalioita, jossa olenkin kisauttanut paljon. Mutta kisautuksen ohessa olen kyllä miettynyt kaikenlaista ja olen päättänyt, ettei koiria tulisi enempää kuin yhdeksän yhtä aikaa. Eläkkeellä olevia voi tietenkin olla lisäksi, mutta muuten pieni koiramäärä on hyvä. Tällä hetkellä meillä on seitsemän koiraa: kolme tolleria, kolme bordercollieta ja yksi jackrusselinterrieri. Kaikki ovat kisautuksessa mukana aktiivisesti, paitsi pennut. Myös tätä jackrusselinterrieriä kisautan kyllä, mutta se on jo aika vanha, joten pitää katsoa sen kunnon mukaan, vaikka onkin todella energinen.

Mutta niin, vaikka tossa jouluna vähän lopahti, nyt yritän taas jatkaa saman malliin kuin ennen. Kohta olisi myös tarkoitus aloittaa kahden nuoremman koirani kisautus ja jossain vaiheessa olen suunnitellut pentuettakin. Mutta ei ainakaan vielä, sillä ensin on pakko saada vähän lisää tuloksia ja odottaa oikeaa aikaa. Etenen siis vaan rauhallisesti.
Kurris
Kanada
Viestit: 1420
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 4:06 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kurris »

Aaaargh! Tahdon kisata, tahdon koirille tuloksia, tahdon uusia koiria...! Mutta en vaan tee asialle mitään. Satunnaisesti osallistun kisoihin ja kahmin uusia koiria mutta en vaan muuta jaksa tehdä. Tyhmää.

Missä kiinnostus?
Taukoilen
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mähän olen jo periaatteessa lopettanut. Muutama saksanpaimen ja yksi chodsky pes on listoilla, mutta en ole pitkään aikaan kisannut enkä tehnyt mitään muutakaan. Nyt olisi vähän sellanen fiilis, että tekis mieli heittää toi Lilithiakin mäkeen ja ottaa pari kivarotuista tuontia yksityiseksi, joita sitte kisata yhdessä tai kahdessa lajissa. Mutta siinäki on se, että mä tiiän kuinka vaikeeta on löytää pennuille ottajia ja kisaamisessa taas ei tunnu olevan järkeä ilman kasvattamista.

Vähän ristiriitaset fiilikset siis jaksaako vai eikö. :D Jos ton Lilin kanssa jaksais jatkaa, niin pitäs leiska vaihtaa. Toi nykynen on iha hirvee.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

^Päivitäksä tota tietokantaa? Siis sakujen.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Vastaa Viestiin