En ole spanielikokeita (ainakaan vielä) harrastanut, mutta kattelin noita pöytäkirjoja taannoin ja mä kanssa suosittelisin luopumaan niistä. Oikeastaan jokainen liitto vois musta käydä tuomarointiohjeensa läpi ja miettiä voisko tuomarointia helpottaa vielä jotenkin. Mä henkilökohtaisesti tykkään erityisesti noutajakokeiden tuomarointitavasta. Toisaalta cantarelin arvontakone on tehnyt monen muunkin lajin tuomaroinnista varsin vaivatonta.
Itse huomasin keväällä, että kisojen järjestäminen ei olekaan niin työlästä kuin muistin ja luulin. Sen myötä Saintjohnin kilpailutoiminta on ollut melko vilkasta. Jopa niin vilkasta, että vähän hävetti lähettää viikonloppuna pari noutajavalioanomusta: Toisen valioituneen koirani ykköstuloksista peräti puolet oli mun itseni arpomia... Vaan minkäs teet. Oon kuitenkin järkännyt varsin paljon nomea, tulokset on arvottu rehellisesti ja kyseisellä koiralla on käynyt mäihä just kotikennelin kokeissa.
Helpotuksia ja kannustimia kisojen järjestämiseksi?
-
- Höpsö veitikka
Re: Helpotuksia ja kannustimia kisojen järjestämiseksi?
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
I could finally crash again
And that's how I became the sea
- Shady
- Taikuri
Mä toisaalta tykkään ihan hirveesti noista pöytäkirjoista, enkä niitä ite haluais kokonaan poistaa spaniel kokeista. Niissä tosiaan on se oma viehätyksensä. Ite mietin onnistuisiko niiden tulosten laittaminen samalla tavalla kuin palveluksessa oli ennen eli tyyliin 15+20+5+10=50p. - eli sama piste systeemi (kertoimineen) ilman sitä taulukkoa ja halukkaat silti sais pöytäkirjat koirien sivuille..
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
-
- Kanada
Jos osa tykkää noista taulukosta niin voisko tuomarointia muuttaa niin että halukkaat saavat käyttää taulukkoa mutta se ei ole pakollinen?
Taukoilen
- Shady
- Taikuri
Meinaatko siis, että osa tekis tulokset taulukko pohjaisesti ja osa esim noin ku ehdotin?
Jos meinasit taas, et osa tekis joka osa-alueelle sen arvonnan ja osa arpois vaan loppu pisteet ni siinähän ei olis kauheesti ideaa, kun ei niitä pöytäkirjoja sitten sais tehtyä joka kisasta koiran sivulle, jolloin niiden idea katoaa..
Jos meinasit taas, et osa tekis joka osa-alueelle sen arvonnan ja osa arpois vaan loppu pisteet ni siinähän ei olis kauheesti ideaa, kun ei niitä pöytäkirjoja sitten sais tehtyä joka kisasta koiran sivulle, jolloin niiden idea katoaa..
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Ensinnäkin pahoittelut VSL:n epäaktiivisuudesta etenkin Shadylle, joka on kokeita anonut! VSL lupaa aktivoitua nyt heti. :)
Spanielikokeiden tuomarointi on kieltämättä haastavaa ja aikaa vievää. Kokonaan en silti haluaisi pöytäkirjoista luopua. Mielestäni sellainen systeemi olisi hyvä, jossa tuomareiden ei ole pakko käyttää taulukkoa, mutta omistajat voivat sen halutessaan tulosten perusteella itse tehdä ja lisätä koiran sivulle. En vain tiedä miten tällainen olisi mahdollista toteuttaa.
Mielelläni kuulisin lisää tuomarointiehdotuksia. Mulla ei ole kokemusta pk:n aikaisemmasta tuomarointitavasta, joten en osaa sanoa siitä mitään.
Spanielikokeiden tuomarointi on kieltämättä haastavaa ja aikaa vievää. Kokonaan en silti haluaisi pöytäkirjoista luopua. Mielestäni sellainen systeemi olisi hyvä, jossa tuomareiden ei ole pakko käyttää taulukkoa, mutta omistajat voivat sen halutessaan tulosten perusteella itse tehdä ja lisätä koiran sivulle. En vain tiedä miten tällainen olisi mahdollista toteuttaa.
Mielelläni kuulisin lisää tuomarointiehdotuksia. Mulla ei ole kokemusta pk:n aikaisemmasta tuomarointitavasta, joten en osaa sanoa siitä mitään.
- DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS