Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Bongasin ht.netin "Millä virtuaalitallit nousuut part. 2" -keskustelusta mielenkiintoisen huomion. Joku oli törmännyt Instagramissa virtuaalitalliin ja pienen selailun jälkeen todennut, että niitä on siellä pilvin pimein - suurimmilla jopa 800 seuraajaa! Virtuaaliharrastus näyttäis siis nuoremmalla polvella siirtyneen sinne. Vilkuilin virtuaalikenneleiden tilannetta Instassa, mutta löysin niitä äkkipäätä vain alle kymmenen (suurimmalla 200 seuraajaa). Tuolta voisi siis löytyä paljon uusia harrastajia sekä heppa- että koirapuolelle, mutta tätä meidän tapaa harrastaa pitäisi osata markkinoida siellä oikealla tavalla. En tosin tiedä millä. Se ainakin on selvää, että Instan merkitys virtuaalikoirien markkinoinnissa kasvoi juuri potenssiin sata!
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

^Oho, VAU. Jännää millasessa tynnyrissä me ollaan täällä kasvettu. :D Ei aavistustakaan tollasesta!

Mulle tuli heti mieleen että ig tunnus vaan alle, sinne houkuttelevia ruudunkaappauksia ja quoteja meiltä. Sit kommentoidaan aktiivisesti näiden ig-virtuaaliharrastajien kuviin. Seurataan kovasti kaikkia, huomataan myös ne jotka seuraa jo näitä ig:n virtuaali-ihmisiä. Ehkä siten päästäis verkostoitumaan.

Sit jos menee odotusten mukasesti ja meidän ig saa runsaasti positiivista huomiota, niin voisko olla mitään jos siellä arvottais tyyliin joku virtuaalikennelin ulkoasu? Täs pitäis tietty olla joku joka sitä haluais voittajalle ilmaiseksi toteuttaa, takavuosina ainakin innokkaita tekijöitä vielä löytyi.
Tää toimis toki vasta siinä vaiheessa kun seuraajia oikeesti jo on edes jonkin verran ja niitä halutaan lisää. Nykyäänhän noi arvonnat somessa on huippusuosittuja mainostamisen välineitä.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

^ Toi arvonta on ihan huikee idea! Sen vois toteuttaa säännöllisesti, esim. aina kun tulee tietty määrä uusia seuraajia täyteen, jos vaan saadaan joku/jotkut rakentelemaan (valmiiksi koodattuja) ulkoasuja.

Mä kanssa mietin noita ruutukaappauksia, mutta tuleeko niissä tekijänoikeusongelma vastaan? Insta on musta kauheen vaikea väylä virtuaaliharrastuksen mainostamiselle. :D Jotain pitäis tosiaan keksiä säännöllisesti (mahdollisimman usein) julkaistavaksi ja kierrellä noissa virtuaalitalleissa ja -kenneleissä juttelemassa ihmisten kanssa.

Ihan ensimmäisenä pitäisi saada kuitenkin vFCI ulos oppaineen. :) Mulla olisi kiinnostusta markkinoida virtuaalikoiria useampaakin väylää pitkin, mutta en pidä sitä järkevänä ennen kuin meillä on kunnollinen perehdytysmateriaali ja keskusjärjestö ulkona. Ajatus anonyymista virtuaalikoiraharrastajan profiilista FB:ssä kytee sekin edelleen, koska uskoisin sen olevan myös yksi parhaista väylistä tuoda virtuaalikoiria ihmisten tietoisuuteen. Tohon FB-profiiliin liittyy vaan muutamia ongelmia: Yksi kerrallaan pystyy käyttämään sitä, joten kuinka monelle sen tunnukset luovutetaan? Vastuu siitä pitäisi antaa sellaisille, jotka on oikeasti aktiivisia sen kanssa. Lisäksi heiltä vaaditaan kirjoitustaitoa ja vähän markkinointitaitoa sekä pitkää pinnaa (höykytystä on takuulla luvassa ennemmin tai myöhemmin...).
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Pammee
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 147
Liittynyt: La Touko 02, 2015 12:48 pm

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Pammee »

Mä oon nähny muutaman kerran myös Twitteriä käytettävän vkenneleillä uutiset-palstan tyyliin (esim "Meidän Rekusta tuli tänään paimennusvalio!") En oikein tiiä miten Twitter toimii, kun en sitä omista. Mut sitä kautta vois varmaan ainakin jotain näkyvyyttä saada, esim kisojen mainostus.
napakettu
Alkupalat
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2015 2:22 pm

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja napakettu »

Yksi paluuharrastelija ilmoittautuu! :) Joskus vuonna 2011-2013 seikkailin siellä epävirallisemmalla puolella, nyt kokeillaan vähän virallisemmalla meiningillä pienen breikin jälkeen. Kauheasti kaikkea on tapahtunut, hoitajakenneleitä ei meinaa olla yhtään suntuubissa/muualla? :( Tarkoituksena tosiaan palailla pienen kennelin voimin, rodut vielä vähän auki mutta ainakin kuvasz ja saksanseisoja (lk & kk). Seisojille kanakoirakokeita vaan ei kovin paljoa järjestetä :/
Hubble
Vuohenruokaa
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 4:10 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Hubble »

Tervetuloa takaisin! :) Itsekin olen ollut monta vuotta tauolla, mutta nyt pienimuotoisesti palaillut ja juurikin noiden seisojien kanssa. Toivottavasti kaer-kokeiden lukumäärä lähtee nyt kasvuun uusien harrastajien ja uuden Lintukokeet -järjestön myötä. Ainakin tässä on ollut viimeisen 3kk sisällä yhtä paljon kokeita kuin koko alkuvuoden aikana yhteensä.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mäkin toivotan sekä napaketun että Hubblen tervetulleiksi takaisin. :) Koitan järjestellä kanakoirakokeita jatkossa ainakin toisinaan Saintjohnissa, vaikka itse en niitä harrastakaan. Kanakoirissa on vaan jotain kiehtovaa + noutaja- ja spanieliharrastajana tulee kuitenkin jatkuvasti käytyä Lintukokeiden sivuilla.

Pakko muuten tulla iloitsemaan siitä, että uutta porukkaa ja paluumuuttajia on ilmestynyt mukavasti. Huomasin sen äsken kisojen osallistujia lisäillessäni. En kyllä tiedä mitä kautta he on tänne eksyneet. Mä kun luulin, että tää uusien värvääminen on pitkälti vielä suunnitteluasteella ja käynnistyy kunnolla vasta vFCI:n tullessa julki. :D Näköjään useamman ihmisen samanaikainen aktivoituminen ja näiden suunnitelmien tuominen esiin pelkästään riittävät jo jonkinlaisiksi houkuttimiksi.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Tinu
Alkupalat
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Marras 16, 2015 10:35 pm
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Tinu »

Yksi virtuaalihevospuolelta tiensä virtuaalikoirien pariin löytänyt harrastaja ilmoittautuu! o/ Tykkään ajatella itseni uudeksi harrastajaksi, vaikka mulla on joskus vuonna nakki ollut yksi (nyttemmin jo bittiavaruuteen hävinnyt) piirretty tallikoira, jonka kanssa taisin muutamiin kisoihinkin joskus osallistuakin :D

Nyt ainakin aluksi kisailen ja tutustun pikselikoirien ihmeelliseen maailmaan yhden borderitytön kanssa, joskus jos tästä kunnolla inostun niin ehkä tarkoitus hankkia pari tällaista lisää/aloittaa pienimuotoinen kasvatus. (Rodun virtuaalitilanne lienee tosin aika kehno? En ainakaan kovin moneen yksilöön ole törmännyt :/ )
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Marcia »

^ mulla on yks borderterrieriuros :D Eipä niitä oikeen näytä olevan muilla. Mietin tuovani nartun itelleni ja teettäväni niille sit pennut.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Janina »

Multa löytyy kanssa kaksi borderia. :) Joskus taannoin ajattelin tuoda lisää ja ehkä kasvattaakin pienimuotoisesti, mutta nyt en kyllä tiedä kun on motivaatio jotenkin niin alhaalla. Kai noita olemassaolevia kisailen nyt ainakin jonkin verran.
Litsikoira
Nakkisotilas
Viestit: 282
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 9:26 am
Paikkakunta: Tukholma

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Litsikoira »

Kävin läpi huvikseni vanhoja topiceja, ja löysin tämän. Millainen tilanne on mielestänne nyt?

Kun mä tulin takaisin tänne muutaman vuoden tauon jälkeen, olin olettanut näkeväni täysin eri nimiä ja kasvoja, mutta muistan suurimman osan aktiiviharrastajista vuosilta -11-12. Ei siinä mitään, mutta tuntuu myös siltä, että uusia kasvoja ei ole niin paljon...
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?
Avatar
eilwen
Ei riitä.
Viestit: 307
Liittynyt: To Kesä 18, 2015 7:54 pm
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja eilwen »

Valitettavasti tilanne on ajautumassa huonompaan (?). Paljon vanhoja aktiivisia on hiljentänyt/lopettanut kenneltoimintaansa, osa jäänyt pyörimään muihin tehtäviin. Mä taidan olla tän hetken yks aktiivisimmista, on vaan tosi vaikea toimia kun tuntuu, että tällä hetkellä teetän pentueita vaan itselleni ja järjestän juoksukisoja omille koirille jotta saa tuloksia. Eli lisää harrastajia tarvittaisiin - ja paljon. Noi instagram-kennelien haltijat eivät ilmeisesti innostuneet lähtemään tähän "perinteiseen" malliin, ainakaan en muistan kuulleeni.

Kivaa, että olet tullut takaisin ja ilmeisesti tarkoituksena olla aktiivinen! :) Toivottavasti lisää vanhoja palaisi ja uusia tulisi tän harrastuksen pariin.
kennel Super Fast ~ superfast sighthounds

life is not life without sighthound
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Shady »

Toistaiseks ei oo insta kennelit siirtyneet tänne puolelle, mut virtuaalikoirien instagram tilin ollessa aktiivinen sitä myös seurattiin paljon. Instagram kennelit päivittää sivujaan todella aktiivisesti. Nyt joku enemmän asiasta innostunut (tai innostuneet! voi olla porukkakin) voiski ottaa tuon virtuaalikoirien instagram tilin ja jatkaa hyvin alkanutta näkyvyyden tuontia sinne puolelle.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Litsikoira
Nakkisotilas
Viestit: 282
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 9:26 am
Paikkakunta: Tukholma

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Litsikoira »

Mun puolesta mä voisin tulla auttamaan ig-tilin kanssa, ainakin päivitellä välillä, jos huomaa jotain päivittämisen arvoista :D
En tiedä tehdäänkö sitä jo siellä, mutta ajattelin, että esim. pentueitakin voisi mainostaa siellä, varsinkin jos pentueen rotu on harvinaisempi. Vaikka kennelit voivat tehdä sitä itsekin omilla sivuillaan, niin jos kyseinen kenneli haluaa, niin sen pentuetta voisi mainostaa siellä, jotta uudet tulokkaat saisivat jotain kuvaa siitä miten vapaata tää harrastus oikeesti on (voi itse kasvattaa ihan mitä tahansa rotua).

Yks asia mikä mulle tuli mieleen on se, jos joku olisi innostunut aloittamaan Youtube-kanavan (tai vaikka porukalla, jotta videoita tulisi ympäri Suomea (ehkä muistakin maista)). Kanavalla voisi olla vähän kaikkea koiriin liittyvää, ja lisäksi esiteltäisiin virtuaalikoiratoimintaa, annettaisiin vinkkejä ja tehtäisiin tutorialeja esim. koodaamiseen, ulkoasuihin, ehkä pivikoiden piirtämiseen ja muutenkin kennelin aloittamiseen ja ylläpitämiseen.
Tää vois olla kiva idea jos jotakuta innostaisi videoiden kuvaaminen, editointi ja tubettaminen muutenkin, olisi kiva jos muutamakin tyyppi lähtisi mukaan niin videoista tulisi erilaisia ja sisältö olisi monipuolisempaa. Jos jotakuta kiinnostaisi tämä, niin mä voisin osallistua mukaan :)
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Shady »

Instagramissa voi mainostella ihan mitä tahansa virtuaalikoiriin liittyvää! Siellä voi myös järkkää erinäisiä kisoja. Mulla siellä pyöri kuukauden koira, mut se ei saanu kauheesti kannatusta, joten sitä en oo jatkanu. Sit siel on hehkutettu arvokisojen menestyjiä, miks ei vois kaikkien kv-näyttelyiden BIS koiria sinne laitella. Mainostettu kaikkia tapahtumia jne jne...

Ite pyrin siihen, et vaikka olis samanaikaisesti tullu useempi päivityksen arvonen juttu ni oon laittanu _yleensä_ vaan yhen päivityksen päivässä, jotta niitä on saanu jaettua tasaisemmin pitkin viikkoa ja tili näyttäys paljon aktiivisemmalle :D

Mä laittelen sulle noi tunnarit! Me voidaan Timben kans jäädä siihen varmasti myös ja laitella jotain aina jos ehitää/muistetaa.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Vastaa Viestiin