Koirien rekisteröiminen & rekisterin ajan tasalla pitäminen
- Weetsi
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Re: Koirien rekisteröiminen & rekisterin ajan tasalla pitäminen
^Mustaki ois kiva jos kasvattaja rekisteröi pennut. ;)
Mä ainakin olen koirani yrittänyt rekisteröityä, mutta sitten ei tule mitään ilmoitusta sun muuta. on mennyt jo monta kuukautta siitä kun reksiteröin koirani, mutta ei kuulu mitään. Haluasiin kyllä rekisteröidä ne uudestaan, mutta siellähän sanotaan että ei saa muuta kuin kerran jne..
Mä ainakin olen koirani yrittänyt rekisteröityä, mutta sitten ei tule mitään ilmoitusta sun muuta. on mennyt jo monta kuukautta siitä kun reksiteröin koirani, mutta ei kuulu mitään. Haluasiin kyllä rekisteröidä ne uudestaan, mutta siellähän sanotaan että ei saa muuta kuin kerran jne..
-
Janina
- Höpsö veitikka
-
Marcia
- Höpsö veitikka
Joo kasvattaja mieluusti rekisteröisi pennut - vaikkei siitä itselleen mitään kovin suurta hommaa tuliskaan.
En ainakaan itse haluaisi näyttelyihin tota rekisterijuttua - mulla menis silloin ikuisuus etsiä aina ne rekisterinumerot ja tälläkään hetkellä muutamalla koiralla ei ole rekisterinumeroa koska sitä ei ole tullut.
En ainakaan itse haluaisi näyttelyihin tota rekisterijuttua - mulla menis silloin ikuisuus etsiä aina ne rekisterinumerot ja tälläkään hetkellä muutamalla koiralla ei ole rekisterinumeroa koska sitä ei ole tullut.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
-
Rami
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Tosta kasvattajan pentujen rekisteröinnistä. Muutenhan se on loistava idea, varsinkin näin kasvattaja pystyy varmistamaan, että jokainen pentu rekataan..
Mutta ongelma on tuo salasana. Rekisteröinnissähän kysytään salasanaa, vaikkei sitä (vielä) mihinkään tarvitse. Jos tulevaisuudessa olisikin niin, että salasanalla pystyy muokkaamaan rekisteritietoja, olisiko kasvattaja tällöin velvollinen korjailemaan kasvattiensa rekisteritietoja (kuvien vaihdos (väri)/osoitteen muutos/yms.)?
/Ja Lansu_ onkin ottanut asiani jo osittain esille..
/ Joo Lansu_. Tietenkään kaikille se ei oo ongelma, mutta itse haluaisin varmaan hoitaa rekisterihommat omien koirieni kohdalla itse.. Tai no, nyt kun tarkemmin ajattelen, en olekaan ihan varma..
Mutta mites sellaset kasvattajat, joilla on hurjasti kasvatteja ja vähän aikaa? No, ehkei se rekisterijuttujen hoitaminen niin paljon aikaa vie, tai en tiedä.
Täysin turhaa viestin muokkaamista taasen 8D
Mutta ongelma on tuo salasana. Rekisteröinnissähän kysytään salasanaa, vaikkei sitä (vielä) mihinkään tarvitse. Jos tulevaisuudessa olisikin niin, että salasanalla pystyy muokkaamaan rekisteritietoja, olisiko kasvattaja tällöin velvollinen korjailemaan kasvattiensa rekisteritietoja (kuvien vaihdos (väri)/osoitteen muutos/yms.)?
/ Joo Lansu_. Tietenkään kaikille se ei oo ongelma, mutta itse haluaisin varmaan hoitaa rekisterihommat omien koirieni kohdalla itse.. Tai no, nyt kun tarkemmin ajattelen, en olekaan ihan varma..
Mutta mites sellaset kasvattajat, joilla on hurjasti kasvatteja ja vähän aikaa? No, ehkei se rekisterijuttujen hoitaminen niin paljon aikaa vie, tai en tiedä.
Täysin turhaa viestin muokkaamista taasen 8D
-
Lansu_
- Höpsö veitikka
Jep mä puhuinkin jo tästä. Mä en nää salasanan kanssa mitään ongelmaa, sillä jos pidän salasanat omana tietonani niin kasvattien omistajat (tai vastaavasti uudet omistajat) on velvollisia ilmoittamaan osoitteen ja omistajan muutoksista mulle. Tämä lukee muutenkin Meripelastajan myyntiehdoissa, mutta olen huomannut että kaikki eivät tätä osaa tai ehkäpä paremminkin viitsi noudattaa. Jos uutta osoitetta ei tule tietooni ja rekisteritiedoissa oleva osoite ei enää toimi, myyn surutta kasvattini eteenpäin tai merkitsen sen kuolleeksi. Mielestäni mulla on oikeus tähän, koska olen koiran kasvattaja ja sanelen rekisteröintiä ja tietojen muokkaamista koskevat asiat varsin selvästi jokaiselle kasvatin omistajalle.Rami kirjoitti:Mutta ongelma on tuo salasana. Rekisteröinnissähän kysytään salasanaa, vaikkei sitä (vielä) mihinkään tarvitse. Jos tulevaisuudessa olisikin niin, että salasanalla pystyy muokkaamaan rekisteritietoja, olisiko kasvattaja tällöin velvollinen korjailemaan kasvattiensa rekisteritietoja (kuvien vaihdos (väri)/osoitteen muutos/yms.)?
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
I could finally crash again
And that's how I became the sea
-
Minnea
- Kanada
Rekisterinumerot voi aina laittaa talteen johonkin muistioon tai koiran omalle sivulle ;)Mariza kirjoitti:Joo kasvattaja mieluusti rekisteröisi pennut - vaikkei siitä itselleen mitään kovin suurta hommaa tuliskaan.
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
saatat tarkoittaa sitä
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Musta on muuten hassua, että koira rekisteröidään, mutta rekkaria ei laiteta sivuille. Eiks se oo melkeen +-0 sillon?

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
Marcia
- Höpsö veitikka
Tai siis mä merkkaan ne kyllä mutta oon _todella_ laiska tarkistamaan mitään koiran sivuilta.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
-
Kuunsirppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Mä rekisteröin itse aina pentueeni, ja laittelen numeroita sitten myöhemmin omistajille. Noista mun otuksista taitavatkin suurinpiirtein kaikki olla rekisteröityjä, lukuunottamatta muutamaa poikkeusta joita en ole vielä jaksanut/muistanut/kerennyt rekisteröidä. Mutta toi tietojen muuttaminen on jäänyt vähän vähälle, voisin tarkastaa vähän noita tietoja sieltä, paljon on varmaan muutettavaakin :D
Mutta toi kisaaminen vain rekisterinumeroiden kanssa tuo mulle jotenkin mieleen VRL:llän. Mutta onhan se helpompaa ja hyödyllisempää jos kaikki koirat olisivat rekisterissä, sivut pystyisi näyttelytuomari etsimään helpommin, kuin jonkun googlen kautta koluamalla. Mäkin kun olen tehnyt vähän sukuselvitystä muutamalle pitkäsukuiselle sakemannille, niin niitä koiria sai kyllä etsiä kissojen ja koirien ja kaikkien muidenkin karvaisten otuksien kanssa, kun sivut on poistettu/kadonneet, vain jossain on ohimennen mainittu sisarukset, onko niillä sitten pentueita, ei hajuakaan, lisää etsintää, oho koko sukujuttuun menikin vähän pidempään kuin piti.
Mutta joku automaatti siihen pitäisi saada, tai joku 10 ihmistä lisäämään niitä, ettei lisäämiseen mene ikuisuutta päivittelijän oman elämän ja kiireiden takia.
Toistin varmaan asioita, en olisi yllättynyt siitä.
Mutta toi kisaaminen vain rekisterinumeroiden kanssa tuo mulle jotenkin mieleen VRL:llän. Mutta onhan se helpompaa ja hyödyllisempää jos kaikki koirat olisivat rekisterissä, sivut pystyisi näyttelytuomari etsimään helpommin, kuin jonkun googlen kautta koluamalla. Mäkin kun olen tehnyt vähän sukuselvitystä muutamalle pitkäsukuiselle sakemannille, niin niitä koiria sai kyllä etsiä kissojen ja koirien ja kaikkien muidenkin karvaisten otuksien kanssa, kun sivut on poistettu/kadonneet, vain jossain on ohimennen mainittu sisarukset, onko niillä sitten pentueita, ei hajuakaan, lisää etsintää, oho koko sukujuttuun menikin vähän pidempään kuin piti.
Mutta joku automaatti siihen pitäisi saada, tai joku 10 ihmistä lisäämään niitä, ettei lisäämiseen mene ikuisuutta päivittelijän oman elämän ja kiireiden takia.
Toistin varmaan asioita, en olisi yllättynyt siitä.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.
Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.
-
Natali
- Kriisissä
Jos rekisteröinti tulisi pakolliseksi käytännöksi niin mun mielestä se ei olis reilua niitä kohtaan, jotka pitää sitä esim. turhan realistisena ja stressaavana. Mä luulen että pakollista käytäntöä ei välttämättä tarvita, sillä jos me saatais joku nopea(hko) hyvä ja toimiva systeemi vaikkapa se automaatti järjestelmä niin sitten luultavasti ihmiset rekisteröis enemmän koiria. Jos ei muuten niin ainakin kannattais odottaa siihen että rekisteri saadaan toimivemmaksi ja sen jälkeen katsoa paljonko rekisteröintejä tulee.
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
Mun käsityksen mukaan käytössä on jo nyt puoliautomaatti, jossa tarkistetaan koiran tiedot ennen hyväksymistä. Ja mun käsityksen mukaan mitään täysautomaattia ei ole tulossakaan, koska joku 2/3 (?) hylätään ns. typerien virheiden takia.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
Kuunsirppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Niin, niitä virheitähän tulee kyllä varmasti paljon, jos ihmiset tekee sen rekisteröinnin hutiloidet.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
- Wolfie
- Höpsö veitikka
No kai nyt kuitenkin olisi järkevää rekisteröidä virtuaalikoiria. Mulla on kaikki ihan vasta tulleita tulokkaita lukuunottamatta rekisteröity vFCIhin. En tiedä mitä hyötyä siiitä on tai mitään, mutta mun mielestä se on kuitenkin järkevää. En kylläkään päivttele niitä tietoja syystä etten ole ihan varma miten se tapahtuu, enka pahemmin välitäkkään. Olen tosin pariinkertaan yrittänyt sanoa että tota koiraa ei enää omista toi vaan mä muttei ne koskaan oon varmaan tulleet perille syystä että niitä ei ole muokattu ja mulle ei ole tullut paluuviestiä tai mitään.
Tarjoudun myös pentueeni rekisteröimään jos niin omistaja haluaa, mutta kun niistäkin kuulee niin vähän mutta joo yleisesti mä hoidan rekkaroimis hommat itse kasvattieni kohdalla.
Ei nyt rekisteröimisen pitäs musta pakollista olla mutta solisi kiva jos solisi suotavaa. Jotkuthan ei kuitenkaan jaksa niitä rekisteröidä eikä sille mahda mitään, jotkut taas ihmettelee että miksi ihmeessä ei rekisteröisi. Ihmisillä on niin paljon eri mielipiteitä.
Tarjoudun myös pentueeni rekisteröimään jos niin omistaja haluaa, mutta kun niistäkin kuulee niin vähän mutta joo yleisesti mä hoidan rekkaroimis hommat itse kasvattieni kohdalla.
Ei nyt rekisteröimisen pitäs musta pakollista olla mutta solisi kiva jos solisi suotavaa. Jotkuthan ei kuitenkaan jaksa niitä rekisteröidä eikä sille mahda mitään, jotkut taas ihmettelee että miksi ihmeessä ei rekisteröisi. Ihmisillä on niin paljon eri mielipiteitä.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
Ellu
- Keilapallo
- Viesti:
Mä rekisteröin koiria silloin kun tulin virtuaalimaailmaan. Nyt olen unohtanut rekisteröidä uudet koirat kokonaan. Tarvis noita osoitteitakin korjailla..
-
Boksu
- Alkupalat
Jos rekisteröinti halutaan pakolliseksi, on vFCIn nopeutettava toimintaansa huomattavasti. Itse olen odottanut rekisterinumeroita n. 1,5 kk... Harkitsen juuri, että pitäisikö ne laittaa uudelleen, mutta.. Jos rekisteröinti saadaan toimimaan n. 2 viikossa, Rekisteröintiä voitaisiin vaatia pakolliseksi.