Virtuaalikoiran menehtyminen
-
- Vuohenruokaa
-
- Analysaattori
- Viesti:
Re: Virtuaalikoiran menehtyminen
Tämä löytyy ehdottomasti jo kuolleista virtuaalikoiristani. En osaa sanoa vain yhtä, mutta rakkaimpia ovat ehdottomasti Black Flier's Flying Girl "Vilma", joka oli ensimmäinen virtuaali bordercollieni ja ensimmäinen virt. koira, jonka kanssa alotin kisaamisen. Toinen on evm. sukuinen Fred Flinstone "Retu". Tästä en edes tiedä miksi kiinnyin tähän niin paljon, mutta tämä on virt. koira, jota en varmasti unohda.Viivi kirjoitti:Mun on kysyttävä vielä, mikä on koko virtuaalikenneluraltanne se kaikkein rakkain virtuaalikoira?
Kolmas on Black Flier's Fairy "Firy", tämä saattaa jopa olla se rakkain. Koiran kuvissa oli omasta mielestäni yksi kauneimmista irl bordercolliesta (ja on kyllä edelleenkin), jonka pennun olisin itselleni halunnut irl. Tämä irl bordercollie kuitenkin kuoli yllättävään sairauteen 3 vuotiaana, sain kuitenkin pitää kuvat Firyllä. Tämä teki Firystä aivan erityisen virtuaalikoiran, voin vannoa, että tätä virtuaalikoiraa en koskaan unohda. Lisäksi Firy kahmi titteleitä huimasti.
Loput hyvin hyvin rakkaat virt. koirat ovat Meia-noite Bala Vermelha, Lasimeren Aavikon Kulkija, Tyr, Myötätuulen I Can Fly, Hukkaharjan Elinvoima, High 5 coin ja Eauze Fris Meisje. Kaikki nämä ovat koiria joiden tappamista venytin mahdollisimman pitkään ja jotka olen meinnannut herättää henkiin varmaan tuhat kertaa.
Nykyään en muutenkaan enään osaa tappaa virtuaalikoiriani, ne on aina aivan liian rakkaita mulle. Yritän kuitenkin joskus vain päättää sen.
// Repo, Ihana, että kasvattini on saanut koukutettua sinut mukaan virtuaalibordercollieden maailmaan. (:
-
- Vuohenruokaa
En oo nyt yhtään koiraa lopettanut toistaiseksi, mutta joitain aivan "turhia" niitä "ei virallisissa kisaavia" on tullut bitti avaruuteen laitettua.Sivut niillä silti taitaa vielä olla olemassa. Mullahan oli Chipa pystyssä ja siellä koiria, mutta en haluis millään lopettaa niistä yhtäkään... Ei ne edes pärjänny hyvin kisoissa, mutta en halunnut vaan myöntää, että ei siitä mitään tullut. Edelleen niitä Chipan koiria oon laitellu joillekkin eteenpäin, mutta paria mietin ottavani tulevaan kenneliini Zizacoon:iin.
Jos koiria joudun lopettaa nyt Pikkujutusta yms. niin en mä mitään joukko tappoo vois tehä. Musta se olis kauheeta en vaa tiiä ei se olis kiva lukee jotain tekstiä "Talli palo kaikki menehty" tyylillä kirjoitettua. Itse tekisin niin, että miettisin varmaan viisi kuukautta, että raaskiiko lopettaa vai ei ja sitten päätän jommin kummin. Onhan se tietysti raastavaa lopettaa joku todella menestynyt koira jolla on kilometrejä pitkä titteli rivi, mutta toisaalta mitä sellaisella koiralla sitten enää periaatteessa tekee jos se on valioitunut lähes kaikissa lajeissa ja pentueitakin on jo muutama tai pari kappaletta. Se olisi minusta hyvä paikka laittaa eläin "pois tieltä" ja antaa nuoremmille koirille tilaa.
Pidän jokaisesta koirastani oli se menestynyt tai ei, kuvaton tai upea kuvallinen. Samapa tuo miten muut lopettavat virt. koiransa, mutta jos haluaa tehdä joukko tapon niin mikäs siinä. Voin itse myös myöntää, että on tullut joskus naureskeltua nähdessäni juuri näitä joukko tappoja joissain "Kao hoitoloissa" Musta se on vaan eriasia jos on joku koira tai hevonen vaikko sitten joku Kao tai neopets hoitola...
Jos koiria joudun lopettaa nyt Pikkujutusta yms. niin en mä mitään joukko tappoo vois tehä. Musta se olis kauheeta en vaa tiiä ei se olis kiva lukee jotain tekstiä "Talli palo kaikki menehty" tyylillä kirjoitettua. Itse tekisin niin, että miettisin varmaan viisi kuukautta, että raaskiiko lopettaa vai ei ja sitten päätän jommin kummin. Onhan se tietysti raastavaa lopettaa joku todella menestynyt koira jolla on kilometrejä pitkä titteli rivi, mutta toisaalta mitä sellaisella koiralla sitten enää periaatteessa tekee jos se on valioitunut lähes kaikissa lajeissa ja pentueitakin on jo muutama tai pari kappaletta. Se olisi minusta hyvä paikka laittaa eläin "pois tieltä" ja antaa nuoremmille koirille tilaa.
Pidän jokaisesta koirastani oli se menestynyt tai ei, kuvaton tai upea kuvallinen. Samapa tuo miten muut lopettavat virt. koiransa, mutta jos haluaa tehdä joukko tapon niin mikäs siinä. Voin itse myös myöntää, että on tullut joskus naureskeltua nähdessäni juuri näitä joukko tappoja joissain "Kao hoitoloissa" Musta se on vaan eriasia jos on joku koira tai hevonen vaikko sitten joku Kao tai neopets hoitola...
-
- Analysaattori
Nyt se eka koira sit meni. Ei voi mitään. Olihan se pakko "lopettaa" tai siis laittaa kuolleeksi, sillä en mää halunnut sen vain jäädä tuonen jonnekkin lovumaan. Olihan se nyt jo 4 vuotta joukossamme
Ja upeita tuloksiahan sai kasaan, BH JK3 vFIN KVA vPVA vESTW-07. Kolme ROP -veteraani tulosta ja kaksi VSP -veteraani tulosta + monet muut. Ja agilitystäkin kivasti 2 kumaa.

LOPETTANUT!!
-
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
Ite vasta viime vuonna tätä virtuaalikoiratouhua aloittelin, niin ei vielä kauhean moni dogi ole kupsahtanut. Ihan vähän aikaa sitten kuitenkin päätin siirtää kaksi vanhinta koiraani vehreämmille niityille, sillä ne eivät olleet mitenkään menestyneitä missään lajissa ja kun kenneliin pukkasi vain uudempia ja parempia yksilöitä, niin keskityin niillä kisaamaan. Ja kun minulla ei edes niiden koirien alkuperästä juuri ollut tietoa, kun ei ollut kennelnimiä tai muutakaan, jostain joku ne mulle vain myi ja onhan niillä ikääkin jo kertynyt, toinenkin oli syntynyt jo vuonna 2000.
Mulla ei tuo ikääntyminen mene oikeastaan minkään erikoisemman kaavan mukaan, pennun saatuani siitä tulee heti AVO-ikäinen, pentukuvia en edes vaivaudu etsimään. Sen jälkeen ne suurin piirtein ikääntyvät irl ajan mukaan. Pitäisi kai kennelin sivuille kehitellä jonkunnäköinen info ikääntymisestä ja todellakin justiinsa joku järjestelmällinen ikääntyminen kehitellä.
Ja lähiaikoina multa on taas yks koira lähtemässä sateenkaarisillan toiselle puolelle ja sen jälkeen tulee varmasti pitkä tauko, kun alan oikein tosissani keskittymään kisaamiseen ja vasta kun kaikki tavoitteet on saavutettu ja koirille on jo kertynyt paljon ikää, niin vasta sitten ne on aika siirtää vehreämmille niityille.
Mulla ei tuo ikääntyminen mene oikeastaan minkään erikoisemman kaavan mukaan, pennun saatuani siitä tulee heti AVO-ikäinen, pentukuvia en edes vaivaudu etsimään. Sen jälkeen ne suurin piirtein ikääntyvät irl ajan mukaan. Pitäisi kai kennelin sivuille kehitellä jonkunnäköinen info ikääntymisestä ja todellakin justiinsa joku järjestelmällinen ikääntyminen kehitellä.
Ja lähiaikoina multa on taas yks koira lähtemässä sateenkaarisillan toiselle puolelle ja sen jälkeen tulee varmasti pitkä tauko, kun alan oikein tosissani keskittymään kisaamiseen ja vasta kun kaikki tavoitteet on saavutettu ja koirille on jo kertynyt paljon ikää, niin vasta sitten ne on aika siirtää vehreämmille niityille.
-
- Le-ppä-ker-ttu
- Viesti:
No, Vihernapissa ei ainakaan tähän mennessä ole vielä kuollut koiria, mutta jos koira pitäisi lopettaa, niin ehkä menen sitten viemään sen eutanasialle Alegreen ja sitten poistan sen sivun ja kirjoitan jonnekkin pienen muistokirjoituksen. Ei tämän kummempaa showta.Nath kirjoitti: Harrastetaanko teillä virtuaalikoirien lopettamista ja pistetään koiran nimi muistokirjoitusrimpsun kera jonnekin esille, vai heivataanko koira noin vain bittiavaruuteen ilman sen kummempaa showta? Miten päädytte menehtyvään koiraan ja menehtymistapaan?
-
- Le-ppä-ker-ttu
- Viesti:
Kyllä se varmaan on Vihernapin Golden Kelly. Se on ensimmäinen koirani omassa kennelissäni ja pidän siitä todella paljon. <3Viivi kirjoitti:. Mun on kysyttävä vielä, mikä on koko virtuaalikenneluraltanne se kaikkein rakkain virtuaalikoira?
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
hmm..... tosi paha kysymys, mulla on kyllä näitä ykköskultaihanuuksia montakin, ainakin suomenlapinkoiranartut Pakkashelmen Karvarousku ja Eahkedan Áhkáras, englanninsetteriuros Cottongrass Passion Player ja englanninvinttikoiranarttu Yläkerran Ainoa Apuri ovat sellaisia olleet (:Viivi kirjoitti:Mun on kysyttävä vielä, mikä on koko virtuaalikenneluraltanne se kaikkein rakkain virtuaalikoira?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Velmu Sydäntalvi ja Mustakuonon Ammattilainen Asialla. Hulttion Come Undone ja Hulttion Fiaskotapaus olivat myös sellaisia joista luopuminen oli ihmeen vaikeaa... Kumma kiintyminen noihin dongan kasvatteihin! Jos pitäisi sanoa kaikkein rakkain, niin kyllä se varmaan tuo dongan vanhaakin vanhempi Mustakuonon kasvatti on ollut.Viivi kirjoitti:Mun on kysyttävä vielä, mikä on koko virtuaalikenneluraltanne se kaikkein rakkain virtuaalikoira?
Multa on kuollut aika paljon hurttia, yhteensä 37. Monet niistä on ollut tosi rakkaita, mutta pyrin silti heittämään valmiiksi kisatut ja pentueelliset koirat nopeasti menemään. Joskus vaan haluaa roikuttaa niitä nurkissa liian kauan, kun ei vaan millään raaskisi heittää muistot -sivuille. :D
/ Nii ja mulla on Lilissä ja Rainissa erilaiset muistosivut. Rainvalleyssa on erilliset muistosivut, mutta ei mitään muistokirjoituksia. Esimerkkinä Fiaskon muistosivu. Lilithiassa mulla ei ole koirilla erillisiä muistosivuja, mutta mulla on yksi muistosivu kaikille, ja tuolla on listattu jokainen koira titteleneineen ja perustietoineen. Luonteetkin löytyy imperfektiin muutettuna.
- Tilli
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Mulla ei ole vielä yksikään virtuaalikoira kuollut, ns. unohtuneita on kyllä jokunen kappale. Juuri pari päivää sitten hidastin muutamien ikääntymistä, jottei niistä tarvisi ihan vielä luopua (lähinnä sen takia, että ovat kisaamattomia ja pennuttomia). Tämän vuoden puolella kyllä pari kolme ajokoiraa kuolee, ihan vanhuuteen. Näillä on jo pennut ja kisakokemustakin jo takana (toki yritän saada kaikista käyttövaliot ennen kuolemaa, tällä hetkellä vain yksi on). Pidän sellaisena maagisena ikänä 8 vuotta, jonka jälkeen saattaa koira kuolla ihan milloin vain. Olen joskus jopa miettinyt, että koiran syntyessä tai tuodessa määräisi valmiiksi jo sen kuolemapäivänkin (arpomalla). Tämä ehkä jollain tavalla helpottaisi koirakannan uusiutuvuutta, jottei jämähtäisi niihin vanhoihin. Etenkin minulle tälläinen ennalta määrätty kuolemapäivä olisi hyvä, sillä koiramäärä tulee kasvamaan vielä huimasti ja listoille voi silloin unohtua vanhoja yksilöitä.
Kuolleiden koirien sivuille en lähde kirjoittelemaan mitään erikoista, ilmoitan milloin koira on kuollut ja mahdollisen syyn. Kuvat saattavat jäädä sivuille, jos ne eivät mene uudelleen käyttöön. Tai vaihdan kuvaksi pää/liikekuvan ja rakenteen uusiokäyttöön.
Kuolleiden koirien sivuille en lähde kirjoittelemaan mitään erikoista, ilmoitan milloin koira on kuollut ja mahdollisen syyn. Kuvat saattavat jäädä sivuille, jos ne eivät mene uudelleen käyttöön. Tai vaihdan kuvaksi pää/liikekuvan ja rakenteen uusiokäyttöön.
- Kennel Wardica (FCI1)
- Fjellbris Hunder (FCI5)
-
- Le-ppä-ker-ttu
- Viesti:
Mulla ei vielä ole ainuttakaan koiraa kuollut. Kaikki ovat JUN/AVO-ikäisiä...
Ehdottomasti rakkain koirani on kk mäyräkoirauors Viimeiseen Asti, joka on vain SERTiä vailla vFIN MVA. Siinä on todellinen monikäyttäkoira (joo, luolakokeissa ollaan käyty, metsästyksessä, näyttelyissä...).
Ehdottomasti rakkain koirani on kk mäyräkoirauors Viimeiseen Asti, joka on vain SERTiä vailla vFIN MVA. Siinä on todellinen monikäyttäkoira (joo, luolakokeissa ollaan käyty, metsästyksessä, näyttelyissä...).
-
- Alkupalat
Minä silloin joskus tapatin koirat yhden pentueen jälkeen, kun niillä ei enää ollut "käyttöä" ja kaikki mahdollinen oli jo saavutettu (KVAt ja MVAt rodun mukaan)... En viitsinyt jättää nimiä vain listoille roikkumaan, ja rodun harvinaisuuden takia viitsinyt niitä useammin pennutaakaan. Nyt ajattelin ryhtyä harrastamaan realistisemmalla linjalla joka suhteessa, myös noiden kuolemien suhteen; ei enää joukkotappoja pentujen jälkeen 

-
- Kanada
Mulla olis tällä hetkellä n. 5 koiraa, jotka voisin aivan hyvin siirtää sateenkaaren toiselle puolelle. Kisaaminen on lopussaan ja pentue ollut. Näiden lisäksi on kolme sellaista koiraa, jotka kisaamiseltaan ovat aivan kohta valmiit ja pentueen jälkeen voisin nekin lopettaa. Täältä löytyy kuitenkin se sama ongelma kuin monella muulla, kiinnyn jollain asteella koiriini. Lopettaminen tuntuu kauhean vaikelta. Jotenkin sitten, kun koiran on lopettanut tuntuu, että niillä sen titteleillä, joita hiki hatussa kerättiin, ei ole enää mitään virkaa. Suuri työ ja vaiva meni siinä vähän niinkun hukkaan.
Lopettamisen jälkeen jätän koiran sivut nettiin sellaisenaan, en siis muuta esim. luonnetta imperfektiin.
Lopettamisen jälkeen jätän koiran sivut nettiin sellaisenaan, en siis muuta esim. luonnetta imperfektiin.
- jennijAu-
- Alkupalat
Jos haluat ostaa koiran lue nämä:
- Koira ei saa kuolla
En ymmärrä tätä. ^ Vaikka kyse onkin virtuaalimaailmasta ja oikeesti ne koirat voi alkaa vaikka lentää omilla siivillään, mut silti eikös tästä virtuaalielämästä yritetä saada mahdollisimman todellista? Mun mielestä koiran pitää olla 2-3 vuotta elossa virtuaalimaailmassa ja kuolla, koska harvoin v-kennelit on pystyssä 16 -vuotta.
- Koira ei saa kuolla
En ymmärrä tätä. ^ Vaikka kyse onkin virtuaalimaailmasta ja oikeesti ne koirat voi alkaa vaikka lentää omilla siivillään, mut silti eikös tästä virtuaalielämästä yritetä saada mahdollisimman todellista? Mun mielestä koiran pitää olla 2-3 vuotta elossa virtuaalimaailmassa ja kuolla, koska harvoin v-kennelit on pystyssä 16 -vuotta.
-
- Syvällistä
En ole joutunut vielä kertaakaan lopettamaan mitään virtuaalikoiraani, tosin aloitin puhtaalta pöydältä (= kaikki edelliset virtuaalikoirani lensivät bittiavaruuteen) pari vuotta sitten, kun siirryin viralliselle puolelle. Minulla on tällä hetkellä seitsemän koiraa + kaksi yhteisomistuksessa, joista pari voisi siirtyä ikänsä puolesta sateenkaarisillan toiselle puolelle. En koe tätä vielä tarpeelliseksi, koska yritän kisata kaikki koirani valioiksi niissä lajeissa, joihin olen koiriani ilmoitellut. Mielestäni tämä on hyvä tapa, että kisaa koiran ensin loppuun ja vasta sitten luopuu siitä.
Minulle ei ole kehkeytynyt tämän parin-kolmen vuoden aikana mitään lempikoiraa, pidän ja arvostan jokais(es)ta yhtä paljon. Vaikka se on varmasti ulkopuolisen silmissä mahdotonta, minä ainakin olen kiintynyt virtuaalikoiriini. Kun kotona ei sitä oikeaa hurttaa ole, on ihan hyvä turvautua täällä netissä virtuaalilemmikkeihin. Toivottavasti minun ei tarvitse vielä pitkään aikaan lopettaa koiriani, sillä jos ja kun se aika tulee, en uskalla edes arvuutella kuinka kauan kyseisen kuolemispäivän päättämisessä menee.
"Jos haluat ostaa koiran lue nämä:
- Koira ei saa kuolla"
Edellisen viestin kirjoittajaa komppaillen, minäkään en ymmärrä tätä kyllä yhtään. On täysin normaalia - oli kyse sitten oikeasta tai virtuaalimaailmasta - että kaikki elävät eliöt kuolevat jossain vaiheessa, oli se sitten ihminen, gerbiili, puu tai koira. Oikeassa elämässä koirat elävät sen kymmenen vuoden molemmin puolin ja tuskinpa tämä on virtuaalimaailmassa mahdollista, että jaksaa pitää virtuaalikoiraansa elävien kirjoissa sen kymmenen irl-vuotta (päivittäen sivuja, kisaillen koiraa ym, sivuthan säilyvät netissä vaikka kuinka kauan, ellei jos sivuntarjoaja lopettaa toimintansa). Siksi on hyvä keksiä koirilleen jonkinlainen oma ikääntyminen tai siirtää koira sitten sateenkaarisillalle, kun koira on kisattu loppuun.
Minulle ei ole kehkeytynyt tämän parin-kolmen vuoden aikana mitään lempikoiraa, pidän ja arvostan jokais(es)ta yhtä paljon. Vaikka se on varmasti ulkopuolisen silmissä mahdotonta, minä ainakin olen kiintynyt virtuaalikoiriini. Kun kotona ei sitä oikeaa hurttaa ole, on ihan hyvä turvautua täällä netissä virtuaalilemmikkeihin. Toivottavasti minun ei tarvitse vielä pitkään aikaan lopettaa koiriani, sillä jos ja kun se aika tulee, en uskalla edes arvuutella kuinka kauan kyseisen kuolemispäivän päättämisessä menee.
"Jos haluat ostaa koiran lue nämä:
- Koira ei saa kuolla"
Edellisen viestin kirjoittajaa komppaillen, minäkään en ymmärrä tätä kyllä yhtään. On täysin normaalia - oli kyse sitten oikeasta tai virtuaalimaailmasta - että kaikki elävät eliöt kuolevat jossain vaiheessa, oli se sitten ihminen, gerbiili, puu tai koira. Oikeassa elämässä koirat elävät sen kymmenen vuoden molemmin puolin ja tuskinpa tämä on virtuaalimaailmassa mahdollista, että jaksaa pitää virtuaalikoiraansa elävien kirjoissa sen kymmenen irl-vuotta (päivittäen sivuja, kisaillen koiraa ym, sivuthan säilyvät netissä vaikka kuinka kauan, ellei jos sivuntarjoaja lopettaa toimintansa). Siksi on hyvä keksiä koirilleen jonkinlainen oma ikääntyminen tai siirtää koira sitten sateenkaarisillalle, kun koira on kisattu loppuun.