Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa
- sukelluskettu
- Keilapallo
- Viesti:
Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa
Nyt oon tässä taas vähän tsempannu ja yrittäny saaha aktiivisemmaks tätä kisautusta. Joskus vaan tulee sellassia aikoja, ettei jaksa mikää kiinnostaa ja on pakko vähän taukoilla, ettei sitte tuu niitä inhottavia tilanteita ku pitää kasvatti palauttaa takasin sinne mistä on tullukki. Taas on vähän intoa järjestää myös toimintaa, kun ei se nyt niin hirveän raskasta olekkaan, kunhan pitää osallistuja määrät vähän pienemmissä niin ei tarvitse niin paljon tarkastella kerralla.
Koiramäärä on tosiaan vähän kasvanut, kun pari uutta tuontia ja yks "suvullinen" koira on meille muuttanut. Ja tajusin just, että mulla on kaks koiraa joita ei ole mitään järkeä käyttää jalostukseen, enpä sitä sillon tajunnu kun niistä tarjoukset tein, joten kisaan kaverit loppuun ja sanon niille heipat, vaikka pahaa tekeekin :c On tosi vaikee luopua noista ensimmäisistä koirista, enkä oo vielä kyllä yhestäkää Vicinityn koirasta joutunut luopumaan! Pentue suunnitelmia kylläkin on ainakin saksanpaimenien osalta, valkkarit saavat hieman odottaa, kunnes sijoitus narttu on sitten valmis paketti. Koiriahan mulla on nyt yhteensä hurjat 20, enkä todellakaan ajatellut että tollanen määrä tulee aina olemaan! Kohta lähteepi 5 koiraa pois, joista haikein mielin luovun :c Kolmella koiralla noista on jo pentueet, mutta kisautus ei ihan vielä ole valmis ja kahta en edes meinaa enää käyttää jalostukseen, sillä suku. Harmittaa, etten tajunnut aiemmin tuota suvun yleisyyttä, nyt menee kaksi koiraa "hukkaan" ainakin näin jalostuksen puolesta.
Koiramäärä on tosiaan vähän kasvanut, kun pari uutta tuontia ja yks "suvullinen" koira on meille muuttanut. Ja tajusin just, että mulla on kaks koiraa joita ei ole mitään järkeä käyttää jalostukseen, enpä sitä sillon tajunnu kun niistä tarjoukset tein, joten kisaan kaverit loppuun ja sanon niille heipat, vaikka pahaa tekeekin :c On tosi vaikee luopua noista ensimmäisistä koirista, enkä oo vielä kyllä yhestäkää Vicinityn koirasta joutunut luopumaan! Pentue suunnitelmia kylläkin on ainakin saksanpaimenien osalta, valkkarit saavat hieman odottaa, kunnes sijoitus narttu on sitten valmis paketti. Koiriahan mulla on nyt yhteensä hurjat 20, enkä todellakaan ajatellut että tollanen määrä tulee aina olemaan! Kohta lähteepi 5 koiraa pois, joista haikein mielin luovun :c Kolmella koiralla noista on jo pentueet, mutta kisautus ei ihan vielä ole valmis ja kahta en edes meinaa enää käyttää jalostukseen, sillä suku. Harmittaa, etten tajunnut aiemmin tuota suvun yleisyyttä, nyt menee kaksi koiraa "hukkaan" ainakin näin jalostuksen puolesta.
.
.
.
- Hilmainen
- Ei riitä.
Olin tosi pitkään (vissiin useemman vuoden jopa) tauolla näistä virtuaalijutuista, mutta jotenkin vain ajauduin näihin uudestaan ja innostus nousi aivan järkyttäviin lukemiin. No kenneleitähän sitten siunaantus muutama. Nyt oon vaan yrittäny (huom. yrittänyt) pitää koiramäärät pieninä, jotta innostus jaksais pysyä pilvissä. Tosin jostain syystä niitä on hamstraantunu jokaiseen kenneliin aikast paljon ja kisautus alkaa käymään haastavaksi. :D
Kaikkien kanssa joka tapauksessa yritetään kisata aktiivisesti vaikka välillä tuleekin sellasia päiviä, että selailee uusia kisoja ja kun pitäis osallistumista laittaa, tulee sellai fiilis et en mä jaksa ja siihen se jäikin. :o Mutta kyllä se tästä kunhan vaan nyt kuvaluvat sais kaikki kuntoon, niin kyllä tästä vielä noustaan ja saadaan toivottavasti kuvattomille koirille vielä tän vuoden sisällä kuvia. :p
Kaikkien kanssa joka tapauksessa yritetään kisata aktiivisesti vaikka välillä tuleekin sellasia päiviä, että selailee uusia kisoja ja kun pitäis osallistumista laittaa, tulee sellai fiilis et en mä jaksa ja siihen se jäikin. :o Mutta kyllä se tästä kunhan vaan nyt kuvaluvat sais kaikki kuntoon, niin kyllä tästä vielä noustaan ja saadaan toivottavasti kuvattomille koirille vielä tän vuoden sisällä kuvia. :p
Jonakin päivänä olen puu,
ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni,
ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina.
Paikalla ollaan taas..
ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni,
ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina.
Paikalla ollaan taas..
- Cookiemonster
- Kanada
Ketunjalan kanssa menee kyllä ihan kohtuu hyvin, nyt kun oon ottanu ihteeni niskasta kiinni ja saanu paikasta aktiivisen eri tavoilla. Koirienkin kisailu sujuu kivasti, vaikka aina ei voi voittaa. Uutta yritystä sitten vaan, vaikken nyt hakemalla hae uusia kisoja. Miten nyt sattuu kohdalle osumaan (kun en 24/7 ole päivystämässä eri liittojen/yhdistysten sivuilla, koska uusi kilpailu pongahtaisi sinne).
C -pentueen kaikki pennut on nyt olleen yli kuukauden uusissa kodeissaan, hyvä että kaikille kolmelle bortsunassikalle löytyi pysyvät / aktiiviset kodit. Sekä ensimmäistä kertaa lähti narttupentu kivaan sijoituskotiin, innolla odottelen mitä sen kanssa tulevaisuudessa.
Mitähän muuta, bortsujen sekaan ryntäsivät tervut (pienellä kasvatuksella). Ajattelin jonkun rodun ottaa kylkiäisiksi ja belggarikasvatuksesta olenkin haaveillut, joten käytin tilaisuutta hyväkseni.
Pari urosta (bc ja pk. collie) lähtenyt jalostuslainaan, mikä on myöskin hieno juttu. Jännityksellä odottaen millaisia naperoita olisi sitten tulossa maailmaan aikanaan. Ja nyt kun tarkoituksena olikin mm. näitä kahta urosta jossakin vaiheessa jalostukseen käyttää, niin on sitten sekin "operaatio" nyt ylitetty (jes!)
^ Vaikkeivät nuo ko. koirat virtuaalimaailmasta ole katoamassa jalostuksen jälkeen tietenkään.
Frobelin pistin jäihin joksikin aikaa. Jotenkin into vähän lopahti, vaikka alussa sitä riittikin. Ehkä se jossain vaiheessa nousee vielä elävien kirjoihin, uskoisin ja toivoisin näin.
// Mulla on hirvee kiinnostus alkaa kasvattamaan jotain tuolta FCI2's ryhmästä etenkin molossityyppisiä rotuja. Mutta jos ei nyt kumminkaan ihan tähän hetkeen. Ehkä joskus tulevaisuudessa, ei sitä ikinä tiedä. (:
C -pentueen kaikki pennut on nyt olleen yli kuukauden uusissa kodeissaan, hyvä että kaikille kolmelle bortsunassikalle löytyi pysyvät / aktiiviset kodit. Sekä ensimmäistä kertaa lähti narttupentu kivaan sijoituskotiin, innolla odottelen mitä sen kanssa tulevaisuudessa.
Mitähän muuta, bortsujen sekaan ryntäsivät tervut (pienellä kasvatuksella). Ajattelin jonkun rodun ottaa kylkiäisiksi ja belggarikasvatuksesta olenkin haaveillut, joten käytin tilaisuutta hyväkseni.
Pari urosta (bc ja pk. collie) lähtenyt jalostuslainaan, mikä on myöskin hieno juttu. Jännityksellä odottaen millaisia naperoita olisi sitten tulossa maailmaan aikanaan. Ja nyt kun tarkoituksena olikin mm. näitä kahta urosta jossakin vaiheessa jalostukseen käyttää, niin on sitten sekin "operaatio" nyt ylitetty (jes!)
^ Vaikkeivät nuo ko. koirat virtuaalimaailmasta ole katoamassa jalostuksen jälkeen tietenkään.
Frobelin pistin jäihin joksikin aikaa. Jotenkin into vähän lopahti, vaikka alussa sitä riittikin. Ehkä se jossain vaiheessa nousee vielä elävien kirjoihin, uskoisin ja toivoisin näin.
// Mulla on hirvee kiinnostus alkaa kasvattamaan jotain tuolta FCI2's ryhmästä etenkin molossityyppisiä rotuja. Mutta jos ei nyt kumminkaan ihan tähän hetkeen. Ehkä joskus tulevaisuudessa, ei sitä ikinä tiedä. (:
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
-
- Kriisissä
Lyhyesti; ei kiinnosta, ei ole aikaa.
Myytti lähti tänään laumasta pois. Säikky on nyt vPFRAW-12 ja kevään aikana olisi tarkoitus hakea Tanskasta viimeinen SERT. Sen jälkeen Säikky jää kisaeläkkeelle ja tilalle tulevat Rocket ja Mor.
Heti, kun Rocket on agi- ja paimennusvalio ja Mor on agi-, käyttö- ja paimennusvalio, tämä virtuaalikoirien omistaminen lakkaa. Sen jälkeen jään kuitenkin turrilaan pyörimään mm. kymppiuutisiin.
Myytti lähti tänään laumasta pois. Säikky on nyt vPFRAW-12 ja kevään aikana olisi tarkoitus hakea Tanskasta viimeinen SERT. Sen jälkeen Säikky jää kisaeläkkeelle ja tilalle tulevat Rocket ja Mor.
Heti, kun Rocket on agi- ja paimennusvalio ja Mor on agi-, käyttö- ja paimennusvalio, tämä virtuaalikoirien omistaminen lakkaa. Sen jälkeen jään kuitenkin turrilaan pyörimään mm. kymppiuutisiin.
61°07 45 N 21°30 20 E
-
- Kanada
- Viesti:
KANNATAN! Olisi todella hienoa, että saataisiin tänne virtuaalimaailmaan enemmän kiinnostuneita noille FCI2-ryhmän suurille mötkäleille!CRISSU kirjoitti:// Mulla on hirvee kiinnostus alkaa kasvattamaan jotain tuolta FCI2's ryhmästä etenkin molossityyppisiä rotuja. Mutta jos ei nyt kumminkaan ihan tähän hetkeen. Ehkä joskus tulevaisuudessa, ei sitä ikinä tiedä. (:
Itsellä ollut tässä pieni tauko kisailuissa noiden kirjoitusten takia, mutta palaillaan jälleen asiaan! Avénlessiin kaavailen jo tulevia pentueita huhti-tokokuulle. Luultavasti menee kuitenkin vasta sinne toukokuun puolelle. Rayvor on uusin kennelprojektini ja yllättävän nopeasti ollaan saatu tämäkin käyntiin. Aluksi tuntui jotenkin niin toivottomalta esim. noiden kuvalupien kanssa, mutta hyvinhän tässä onkin loppujen lopuksi käynyt! :) Koiramäärän yritän pitää kohtuullisissa rajoissa, jotta ehdin kisailla mahdollisimman tasapuolisesti (nyt kun näitä kenneleitäkin on jo "vahingossa" siunaantunut useampia).
- Diamond and the promises and a million dollar bills
All the lives we're wasting in the Hollywood Hills- Vuoden 2011 tulokas
- Carlyon
- Analysaattori
- Viesti:
Oon täs nyt viimosen reilun vuoden aikana pitäny pientä taukoo, koska innostusta ja aikaa ei oo riittäny koko koirailuhommaan. Tuli kuitenkin taas pitkäst aikaa kateltuu vähä kenneleitä ja tekis niin mieli herättää toi vanha kokonaan eloon. Ottaa sinne aluks muutama hassu koira ja kattoo, että miten koko juttu lähtis taas käyntiin. Aika moni noista vanhoista koirista on iäkkäitä ihan oikeaakin aikaa katsoessa, niin voisi päästää niistä suurimman osan paremmille maille. Ehkä tää vielä tästä!
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Mä oon ihan virtuaalikoiraharrastuksen huipulla! Mielenkiinto kympissä ja koirien kisautus erittäin aktiivista. Kankaroon nimen alle tulossa eka pentue, ja oon harkinnut paria muuta kenneliä tuohon rinnalle, enää niistä onkin vailla vain nimi. Ihanaa suunnitella kennelille omaa, kuvitteellista historiaansa, ulkoasua ja niitä koiria!
Kankaroon puoleen tekee mieli yllättäen hankkia vain lisää belgejä belgejä ja belgejä, kun nyt ihania kuvia olisi ja kaikkea mielessä. Onneksi todellisuus on olemassa, mutta Jemma mun oli pakko Suomeen asti tuoda innossani. Mulla on suuria suunnitelmia tuon kennelin varaan, tulevaisuuteen ja kaikkeen. Ainut mun pelko onkin, että ihmisten virtuaaliharrastus kuolee jossain vaiheessa ja mikään ei kannata enää, mutta ehkei kuitenkaan lähivuosina.. :D Pidetäänhän virtuaalimaailma aktiivisena siis
Kankaroon puoleen tekee mieli yllättäen hankkia vain lisää belgejä belgejä ja belgejä, kun nyt ihania kuvia olisi ja kaikkea mielessä. Onneksi todellisuus on olemassa, mutta Jemma mun oli pakko Suomeen asti tuoda innossani. Mulla on suuria suunnitelmia tuon kennelin varaan, tulevaisuuteen ja kaikkeen. Ainut mun pelko onkin, että ihmisten virtuaaliharrastus kuolee jossain vaiheessa ja mikään ei kannata enää, mutta ehkei kuitenkaan lähivuosina.. :D Pidetäänhän virtuaalimaailma aktiivisena siis
Sama täällä! Mä oon ihan varma et Kankaroon rinnalle tulee ihan lähiaikoina toinen kennel, johon ei yhtään paimentavaa nelijalkaista tuu sitten loihdittua. Haluan kasvattaa erityisesti dogo argentinoita, vautsi.Spunky kirjoitti:KANNATAN! Olisi todella hienoa, että saataisiin tänne virtuaalimaailmaan enemmän kiinnostuneita noille FCI2-ryhmän suurille mötkäleille!CRISSU kirjoitti:// Mulla on hirvee kiinnostus alkaa kasvattamaan jotain tuolta FCI2's ryhmästä etenkin molossityyppisiä rotuja. Mutta jos ei nyt kumminkaan ihan tähän hetkeen. Ehkä joskus tulevaisuudessa, ei sitä ikinä tiedä. (:
Itsellä ollut tässä pieni tauko kisailuissa noiden kirjoitusten takia, mutta palaillaan jälleen asiaan! Avénlessiin kaavailen jo tulevia pentueita huhti-tokokuulle. Luultavasti menee kuitenkin vasta sinne toukokuun puolelle. Rayvor on uusin kennelprojektini ja yllättävän nopeasti ollaan saatu tämäkin käyntiin. Aluksi tuntui jotenkin niin toivottomalta esim. noiden kuvalupien kanssa, mutta hyvinhän tässä onkin loppujen lopuksi käynyt! :) Koiramäärän yritän pitää kohtuullisissa rajoissa, jotta ehdin kisailla mahdollisimman tasapuolisesti (nyt kun näitä kenneleitäkin on jo "vahingossa" siunaantunut useampia).
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mua ei oikein oo nyt inspinyt v-koiraharrastus. Kyllästyn ulkoasuihin hetkessä, kisaaminen on ihan ok, mutta kisatulosten lisääminen maistuu totaalisesti puulta. Mulla on liikaa koiria, sen myönnään. Haluisin osasta eroon, mutta en tiiä kenestä, en voi luopua kenestäkään. Ehkä teen niin, että skippaan nyt ton tori-alueen ja tästä lähtien laitan pentuja vain sijoitukseen, enkä jätä yhtäkään itselleni... Mua ei myöskään kiinnosta tällä hetkellä muut kuin Liirun Laarun ja Joikhasin koirat.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Sain ihan jonkin aikaa sitten älyttömän hienon idean uudelle projektikennelille ja mun on ihan pakko päästä toteuttamaan se mahdollisimman pian! Pitää vaan keksiä kennelnimi, suunnitella leiska ja hankkia (evm)koirat.
Tän uuden ihanan projektin jälkeen mulla saattaa jäädä kyllä dogoja kasvattava Starkaleth hiukan taka-alalle, mutta just nyt oon tosi innostunut Kemroesista, tästä projektikennelistä ja jopa virtuaalikissoista!
.. Mulla on myös pään perukoissa tilaa ajatukselle, että kissalankin perustankin, vaikka ei mitenkään v-koiratilanteeseen liitykään.
Mutta nyt lähden pohtimaan sitä uutta kenneliä. Naaaww.
Tän uuden ihanan projektin jälkeen mulla saattaa jäädä kyllä dogoja kasvattava Starkaleth hiukan taka-alalle, mutta just nyt oon tosi innostunut Kemroesista, tästä projektikennelistä ja jopa virtuaalikissoista!
.. Mulla on myös pään perukoissa tilaa ajatukselle, että kissalankin perustankin, vaikka ei mitenkään v-koiratilanteeseen liitykään.
Mutta nyt lähden pohtimaan sitä uutta kenneliä. Naaaww.
- Hide
- Epätoivoinen katse
Kamalasti tekis mieli kisata koiria ja toteuttaa niitä lupauksia. Mutta tää kone pännii eniten ja sitten onhan toi mun intonikin vähän kadonnut. Jos nyt pystyis vaan nostamaan kaiken ennen kesää, niin asiat vois rullata vähän paremmin.
Reclaim kelaa paikallaan, syynä tekstit ja whippetit pitäis siirtää Keppostelijasta pois. Jos saisin yhden kunnon v-kennelin yksityisten rinnalle pystyyn olisin enemmän kuin tyytyväinen.
Eli yhdistettynä: KISAUTUSINTOA PITÄÄ HAKEA. <:
Reclaim kelaa paikallaan, syynä tekstit ja whippetit pitäis siirtää Keppostelijasta pois. Jos saisin yhden kunnon v-kennelin yksityisten rinnalle pystyyn olisin enemmän kuin tyytyväinen.
Eli yhdistettynä: KISAUTUSINTOA PITÄÄ HAKEA. <:

virtuaalihommat on mun osaltani ohi, pm:llä voi pyydellä kasvattejaan takaisin ! so sorry about this.
- Danay
- Söi navetan kaksi nautaa
Hissukseen ja rauhassa! Semmoinen tilanne. Pelottaa tosin, että yhtäkkiä mulle jyrähtää joku liian iso lauma koiria, varsinkin kun en nyt oikeen tiedä mitä olen hakemassa ja napsin vähän sellaista ja tollaista. Henjiltä nyt kaiketi ois joskus loppuvuonna tulossa Choo Choo! Gibbiflorukselta pentu, ois niin kiva saada "omaa verta" takaisin kotiin. Loppuvuosi tosin tuntuu tällä hetkellä ihan liian kaukaiselta! Mutta toisaalta nää kaks nykystäkin hauvaa on vielä ihan vaiheessa ja niiden lisäksi mulla on 8 kania (ja lisää tulossa) hoidettavana. Hmm!
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Palaimelassa ollaan kera virtuaalisten vehnäterrierien. Katsotaan miten kenneli lähtee liikenteeseen (:
Dilis - vehnäterrierit vuodesta 2012
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Reilun neljän kuukauden jälkeen yritetään pikku hiljaa palailla bittipiskien pariin. Kisaaminen on stressaavaa, päivittely tuntuu pakolta, mikään ei oikein inspaa. Mutta kattoo nyt...
- Danay
- Söi navetan kaksi nautaa
Pitkien "mitä järkeä kisaamisessa on"-pohtimisten jälkeen päätin, että tästä eteenpäin lisään kaikki kököimmätkin tulokset koirien sivuille ja vertailen niiden "paremmuutta" sitten sen mukaan, miten hyvin on onni suosinut, enkä sen mukaan, kuinka pitkään jaksoin lähetellä samoja sähköpostiviestejä saadakseni sen tietyn tittelirivistön kys. koiralle. Tietynlainen persoonallisuus ja yksilöllisyys jokaisella virtuaalielukalla, ja jonkinlainen ajatus kisaamisen ja koirien "arvojärjestyksen" pohjalla on minulle jo pitkään ollut tässä touhussa tärkeää.
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Siirsin Primanan brassit nyt ihan uuden kennelnimen alle, eli Zibacissa jatkan hyvin hyvin pienimuotoista brassien kasvatusta. Brasseille kun ei ole niin paljon kiinnostusta. :< Niin ja Foxtrial nyt vaan jyystää paikallaan, pentue tuli ja meni ja kiinnostus alkaa silläkin rodulla olemaan nollassa. Seuraava pentue tulee olemaan todennäköisesti vasta ensi vuonna, mikäli kiinnostusta on.