Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Kirsi
Höpsö veitikka

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mun tilanne bittipiskien kanssa on nyt Tianan (irl-koiranpentu) tullessa vähän heikentynyt. Ei tuo pentu periaatteessa mun aikaa vie etten ehtisi muka mihinkään, mutta kiinnostus esim kisaamiseen ja sivujen päivittelyyn on vähentyneet aika paljon oikean koulutettavan myötä. :D Nykyään mun kisaamiset menee mun omiin liittoihin, kun voin laittaa osallistumiset heti kalenteriin laittamisen jälkeen. En mä oikeen jaksaisi muita liittoja selata läpi kuin kerran parissa viikossa eh. Rainvalleyn hoitajatoimintakin on retuperällä, mutta siitä nyt en jaksa ottaa mitään stressiä.

Liitot kyllä pyrin päivittämään heti, kun nään anomuksen sähköpostissa, eli siitä ei tarvii huolehtii. Ainoo on VMKL, mistä haluaisin suoraan sanottuna päästä eroon, mutta en halua antaa sitä ihan kenen tahansa käsiin. Minä ja Timbe ollaan niin tekijänoikeus-natseja, että kolmatta samanlaista voi olla vaikeaa löytää (jonka takia en ole jaksanut alkaa etsimäänkään). VMKL:n pidossa on myös aika urakka, kun rekisterianomuksia tulee aika lailla ja jokainen anomuksen kenneli on tarkistettava sivu sivulta ja anomusten tarkastamisen lisäksi vielä mielellään pitää suuret näyttelyt (mistä itse olen kyllä luistanut, pahoitteluni siitä). Olen ylpeä, että saan ylläpitää VMKL:ää, mutta kyllä mä sen tittelin mielelläni antaisin jollekin muulle, joka sitä oikeasti haluaa.
KuroNeko
Sumopainija

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

Tänne en olekaan vielä kirjoittanut. Tällä hetkellä pystyssä on kaksi kenneliä, joista toinen on vielä hieman vaiheessa. En vain ole saanut aikaiseksi viimeistellä sitä. Koirat ovat molemmissa kenneleissä kuitenkin ihan hyvässä hapessa, jos näin voi sanoa. Uuden kennelin perustamiseen minulla ei ole tarvetta, sillä olen vielä aika innoissani tästä uudesta, eurasiereja kasvattavasta kennelistäni, joka siis on se keskeneräinen. Suunnitelmia sen varalle kuitenkin on, melko paljonkin.
Tosiaan, intoa riittää ihan kivasti. Ilmoittelen koiria kisoihin melko ahkerasti, ja olen asettanut kisautukselleni koirakohtaisia tavoitteita. Mitään stressiä en kuitenkaan koirien edistymisestä ota.
Ensimmäisessä kennelissäni lienee pian aika ensimmäisen pentueen. Sitä odotan innolla, olen tehnyt pentuetta koskien jo paljon suunnitelmia, ehkä vähän liikaakin. Lisää koiria en vähään aikaan ole ottamassa (lukuun ottamatta yhtä varausta jonka olen jo tehnyt), ainakaan, jos en saa nykyisiä koiriani etenemään urallaan. Intoa kuitenkin vielä riittää, joten uskoisin että kyllä tämä tästä. Koiramääräni ei onneksi ole mitenkään liian suuri vaan vielä toistaiseksi ihan hyvin hallinnassani. :D
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Camilla
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mua ei vaan nyt kiinnosta sitten yhtään. En ole uskaltanut myöntää sitä itselleni tai sanoa ääneen, mutta pakko se kai nyt on. En vain jaksa edes ajatella yhden yhtä virtuaalikoiraa tai Websin päivitystä! Ehkä ottaisin vähän etäisyyttä, kyllä se innostus tulee kun on aina ennenkin tullut ja ollut. Snif.
and like a deer in the headlights
i meet my fate
Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peppi »

Mulla aika samat fiilikset ku Camilla, tosin mun etäisyyden ottaminen ei oo tuottanu mitään tulosta ja edelleen ahdistaa kisakalenterit, koirien kasvattajat, sivujen päivittely yms...
Hide
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Hide »

Peppi kirjoitti:Mulla aika samat fiilikset ku Camilla, tosin mun etäisyyden ottaminen ei oo tuottanu mitään tulosta ja edelleen ahdistaa kisakalenterit, koirien kasvattajat, sivujen päivittely yms...
Camilla kirjoitti:Mua ei vaan nyt kiinnosta sitten yhtään. En ole uskaltanut myöntää sitä itselleni tai sanoa ääneen, mutta pakko se kai nyt on. En vain jaksa edes ajatella yhden yhtä virtuaalikoiraa tai Websin päivitystä! Ehkä ottaisin vähän etäisyyttä, kyllä se innostus tulee kun on aina ennenkin tullut ja ollut. Snif.
Suoraan mun päästäni miltein. Mua oikeesti harmittaa ihan älyttömästi koirien tilanne, mut sentään yksi on kahdesta lajista valio, hävettää.
Kuva
virtuaalihommat on mun osaltani ohi, pm:llä voi pyydellä kasvattejaan takaisin ! so sorry about this.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mä luulen että joudun heittämään virtuaalikoirat lähes täysin jäihin kesän ajaksi (tässäpä kasvattajille sitten infoa, miksei se puppe oo kesällä hetkeen saanut tuloksia!), koska mulla ihan oikeasti kaikki kiinnostus kesällä on jossakin ihan muualla kuin netissä.
Mulla ei kesällä riitä aika eikä viitsimys koneella oloon, mutta onneks tossa talven aikana tuli paljon koiria kisattua niin, ettei voi ainakaan sanoa, että ei niiden kanssa mitään oo tehty. Luulenpa, että parit kisat kisataan kuukauden sisään, jossakin vaiheessa varmasti enemmänkin kun aikaa rupeaa löytymään, mutta ei varmastikaan niin aktiivista kuin nyt on ollut.

Kisakoodien täyttely ei vaan oo sitä mieleisintä puuhaa, kun ulkona on +30'c ja aurinko paistaa. :D Samoin joudun varmaan luopumaan kilpailujen järjestämisestä kesäksi.
Danay
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Danay »

Mulla on varmaan vähän päinvastoin kuin Sparklella ynnä muilla "kesän vietän muualla" -ihmisillä :D
Oon ollut koko hemmetin lukuvuoden taas koulussa ja töissä ja koulussa ja töissä, nukkunut huonosti, ollut jatkuvasti kipeänä jne, joten kesällä on vihdoin aikaa tehdä niitä asioita mitä haluaa, eikä vain työnarkomanisoida veitsi kurkulla. Aikaa on myös huomattavasti enemmän, enkä varmasti tule olemaan joka päivä kiitollinen noista +30 asteen helteistä, varsinkaan kun oma ihotyyppi on syöville ym kiitettävän altis pienemmässäkin paahteessa, joten hyvin tulee varmasti vietettyä aikaa myös v-kennelin/kanilan kehitykseen, piirtämiseen ja muuhun mielekkääseen tekemiseen festareitten, pyöräretkien ynnä muun menon ohella.

Tällä hetkellä on just sen mukainen fiilis, että kunhan saan noi uusinnat alta pois niin rumbaan kaikki tilaustyöt alta pois (erityisesti ne, joista tienaan mammonaa) ja sitten pistän omat harrastukset ajan tasalle v-kennel mukaanlukien.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Saisinkohan nyt kesän aikana palautettua innon näihin bittipiskeihin kun on enimmäkseen tylsää ja lagin koneella. Oikeastaan Joikhas kiinnostaakin ihan semisti, mutta noita muita missä on päivittelemättömiä sivuja ynnä muita hirveyksiä - en edes uskalla ajatella. Ehkä taas pidän tällasta taukoa, että muut koirat saa olla rauhassa, mutta jos noita lappalaisiani ilmoittelisin vaikka kisoihinkin...
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Mullaki kesä menee sillee kivasti kyllä sisällä, en tykkää kuumuudesta ollenkaa. Ehin siinä järjestää vähän toimintaa ja kisaamaan piskejä. Parit pentueetki saatan kesän aikana varmaan muailmaan (: Nyt on taas intoa ja silleen tolleen ja mietinki, jos vaikka ottaisin yhden jos toisenkin uuden koiran, kun on kerta tilaa kisata. Eikä toi tulosten päivittely nyt enää niin kamalaa ole, ku oon ton toimivan tavan keksiny. Ennen ku pistin jokaisen koiran sivuille erikseen sen kilpailun valmiiks sinne taulukkoon ja piti räpeltää ja räpeltää, se oli syvältä :D:D
Mut joo, jos nappaisin kivan saku uroksen jostain (:
.
.
  • Kuva
tellu.
Analysaattori

Viesti Kirjoittaja tellu. »

Pitäis kai noita koiria vähentää..
LOPETTANUT!!
elena
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elena »

Mulla menee virtuaalihurttien kans tällä hetkellä oikeastaan tosi vaivattoman hyvin, on oikeastaan mennyt koko ajan. Raureissahan mulla on kuusi dogoa ja Whitbackissa kaks malikkaa, joten ei mulla kisautuksen kans oikeastaan oo kovinkaan sen suurempia ongelmia. Mulla on oikeastaan ollut aina niin, että ton koiramäärän kans ei huvittais alkaa "hölläämään" että koiria tulee koko ajan lisää, just tommonen pieni poppoo on mulle ihan ideaali. Tosiaan vaikuttaahan siihen sekin, että kumpainenkin kennel on melko pienimuotonen (tosin Raueriin panostan hiukkasen enemmän). Tarkotuksena ois pikkuhiljaa kylläkin hommata jostain hollanninpaimenkoira malikkojen seuraksi, että saisin sellasenki kuvioihin viimein mukaan, kun sen verran kauan jo halunnut. Mutta joo, kisautus tällä hetkellä tosi aktiivista ja kivaa, intoa ainakin tuntuu riittävän tähän touhuun. :mrgreen:
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mulla se into vaan pysyy päällä. Elokuussa vietellään Joomagnan & Criminalesin kanssa 6-vuotissynttäreitä. Mun PITI vähentää koirakantaa taas kerran, mutta mun jostain syystä pitää aina ottaa uus tilalle jos yksi lähtee. Nyt kun sain heivattua Ruman ja Roihun pihalle, otin niiden pennun Rodneyn + tuontiuroksena Kevinin. Ja tänään mulle tuli BORDERCOLLIE, 5 vuoden tauon jälkeen.. Saa nähdä miten meno tästä etenee..
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Danay kirjoitti:Mulla on varmaan vähän päinvastoin kuin Sparklella ynnä muilla "kesän vietän muualla" -ihmisillä :D
Oon ollut koko hemmetin lukuvuoden taas koulussa ja töissä ja koulussa ja töissä, nukkunut huonosti, ollut jatkuvasti kipeänä jne
Tämä! Mäkin olin aika pitkään töissä, olin ihan sairaan väsynyt sen takia ihan koko ajan, ahdisti koeviikot ihan sikana, koulu muutenkin painoi päälle ja olin ihan tosissani lopettamassa. Ajattelin et ei täs mitää ei oikeesti voi kiinnostaa enää tää on roskaa. Mä oon käytännössä taukoillu kaks vuotta. Viime kesänä mä taisin olla hengissä ja sit taas meni kaikki jäihin. Mulla ei viime kesänä ollut sellaista samanlaista jeejeejee inspiä mikä mulla on nyt. Mä oon onnistunut vähentämään koiria siitä reilu 73 mikä mulla oli 49 ja siitä nyt alle kahteenkymmeneen. Osa mun koirista on semmoisia, ettei mulla ole aikomustakaan enää kisata niillä, mutten halua tappaa mun Multicam Game Overia ja How to Recognise Different Types of Trees from Quite a Long Way Away:ta. Ne on niin rakkauksia.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Tein laskelmat ja mulla on tällä hetkellä näitä bittipiskejä 40 kappaletta, mukaan lukien Kemroesit, Fire'nfogit sekä yksityiset. Aktiivisessa kisautuksessa näistä on harvat (14kpl), ja pääkisautus koskee aina kennelistä tulleita koiria, joita multa löytyy tietty jonkin verran!
Suosin paljon myös evm-sukuisia tuontikoiria, koska ne tuo paljon taas hyötyä rotujen suvuille.

Tässä listattuna mun koirat ihan totuudessaan!

KEMROES - 23 koiraa
Aktiivisimmassa kisautuksessa koko kennelissä on vain 12 koiraa, eli ne koirat, jotka ovat tulleet toisista kenneleistä. Muutama noistakin alkaa olla kyllä ihan pian valmiita.
Oon jostain syystä halunnut hankkia koiria sivuun, joita sitten säästän tulevaisuuden varalle. Tää proggis on oikeesti toiminut, koska esimerkiksi "yksityinen kennelin bortsu" (ristiriitakoira) Focus kapusi itsensä koiratanssi- ja paimennusvalioksi kuukauden sisällä. Tällaisella suunnitelmalla etenee hyvin tulevaisuudessa sitten, vaikka koiralauma onkin aavistuksen turhan suuri omastakin mielestäni.
14 bordercollieta
8 belgianpaimenkoiraa (1g, 1l, 1m, 5t)
1 ruotsinlapinkoira

FIRE'NFOG - 4 koiraa
Tätä kenneliä en aio viittä suurempaan koiralaumaan koskaan ikinä milloinkaan kasvattaa, tuli kuinka söpö pupeli vastaan tahansa. Tämän projektin pidän pienenä ja todella harkittuna. Ei sivuprojekteja, ja sellainen koiralauma, että melkeinpä joka koira pääsee joka kerralla kisoihin mukaa.
2 siperianhuskya
2 grönlanninkoiraa

YKSITYISET - 13 piskiä
Näyttelykäytössä ja luokkien vapautuessa aktiivisessa kisakäytössä, riippuen aina kilpailuoikeuksista. Ja myöhemmin muille jalostuslainaan kaikki tyynni.
Käytännössä nämä voisin myidä kaikki eteenpäin lukuunottamatta shelttiä, joka on kennelistä mulle, ja hipukoita, koska ovat Alegresta, ja kaikki 3 kisakäytössä. Jos siis kuitenkin joku näistä kovasti kiinnostais (kaikilla kisattu jonkun verran), niin peeämmää. Torille näitä en kuitenkaan vielä raaski heittää.
1 shetlanninlammaskoira
2 pk collieta
1 sk collie
1 cockerspanieli
1 perro
1 koikkeri
2 lagottoa
1 kääpiövillis
1 havanna
2 whipettiä
Spunky
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Noniin, mistäs sitä nyt alkaisi...

Elikäs tällä hetkellä mulla on virallisesti tasan kaksi kenneliä, eli labbiksia ja kiharia kasvattava Avénless (pääprojekti) sekä molossityyppisiä koiria kasvatteleva Rayvor (vähän kuin sivuprojektina tämä). Olihan sitten jossain vaiheessa myös tuo Celtic Four, jonka kasvatusroduista ei oikein koskaan ottanut tolkkua.. Noh, ajattelin jossain vaiheessa kuopata CF:n kokonaan ja siirtää sieltä ne parit koirat vaikkapa yksityisiksi. Nyt tuntuu taas kivalta harrastaa virtuaalihurttia, kun on ne koulut pois alta. Saa nyt nähdä miten kiireistä sitten syksyllä taas tulee olemaan, jos sen opiskelupaikan jostain nyt saan. Mutta en nyt jaksa murehtia sitä.

En tosiaan jaksanut kasvattaa niitä sammareita, joten Rayvoriin jäivät pelkät molossikoirat! Jotenkin nää on niin ihanana vastapainona mein noutajasakille! Onneksi mulla oli silloin jossain vaiheessa sitä motivaatiota ja intoa kysellä noita kuvalupia, sillä nyt mulla on niin kivoihin paikkoihin lupia et tekis vaan mieli tuoda koko ajan uusia evm-koiria tuonne Rayvoriin! Kuvathan on siis minulle todella suuri motivaation lähde. Täytyy vähän toppuutella tuota intoa, koska muuten noita koiria on aivan liikaa. Avénless on kuitenkin sen verran iso kennel jo ni ehkä pidän tän sit aikas pienenä... No onhan Rayvorissakin siis jo 11 koiraa, mut ei se mulle oo vielä liikaa. Kisailen Rayvorin koirilla aika rauhallisesti muutenkin! Hiljaa hyvä tulee.

Avénlessista on muodostunut mulle jo ihan mielettömän rakas projekti! Mehän täytetään tänä vuonna jo kaksi vuotta! Miten se aika meneekään niin valtavan nopeasti! Tuntuu ihan mielettömän hienolta kaikki se, mitä ollaan jo saatu tän kahden vuoden aikana aikaan. Kasvattajamenestystä on tullut saavutettua jo yli odotusteni. Mulle tuottaa ihan oikeasti suurta mielihyvää nähdä omien kasvattien menestyvän kisakentillä. Myö pyritään jatkamaan nousua samaan tapaan. Jännää et en ole oikeasti Avénlessin aikana kertaakaan kyllästynyt tähän touhuun. Uskon että innostus jatkuu vielä kauan. Mie en kyllä Avénlessista (enkä tietty Rayvoristakaan) halua luopua piiiiiiitkiin aikoihin! On tässä nimittäin niin paljon tehty töitäkin tämän eteen. :)
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Lukittu