Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Spunky kirjoitti:Avénlessista on muodostunut mulle jo ihan mielettömän rakas projekti! Mehän täytetään tänä vuonna jo kaksi vuotta! Miten se aika meneekään niin valtavan nopeasti! Tuntuu ihan mielettömän hienolta kaikki se, mitä ollaan jo saatu tän kahden vuoden aikana aikaan. Kasvattajamenestystä on tullut saavutettua jo yli odotusteni. Mulle tuottaa ihan oikeasti suurta mielihyvää nähdä omien kasvattien menestyvän kisakentillä. Myö pyritään jatkamaan nousua samaan tapaan. Jännää et en ole oikeasti Avénlessin aikana kertaakaan kyllästynyt tähän touhuun. Uskon että innostus jatkuu vielä kauan. Mie en kyllä Avénlessista (enkä tietty Rayvoristakaan) halua luopua piiiiiiitkiin aikoihin! On tässä nimittäin niin paljon tehty töitäkin tämän eteen. :)
Mulla on samat fiilikset Vicinitystä! Oon mahottoman ylpee ku kasvatit pärjää näyttelyissä ja ku omat koirat pärjää. On kuitenki vähän outoa kiintyä virtuaalikoiraan, mut en oikee meinaa millää osata luopua noista ekoista sakuista ja valkkareista :c Ensimmäinen valkkari Valdo, on jo täysin valmis paketti, mut toisaalta haluisin sille vielä parit muotovalion arvot, joten ehkei vielä oo aika sanoo heippoja. Ekalle sakulle Falcolle, joudun sanomaa sen pentueen jälkee heipat, vaikka tuntuuki ikävältä.

Naurattaa tällanen :D
.
.
  • Kuva
Häidee
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Häidee »

Se on nyt sitten tässä. Kolme vuotta virtuaalikoirailua enkä mitään saanut aikaan. Ei yhtään pentuetta, vaikka koiria ehti omistuksessa olemaan reilut 20. Morin kanssa kilpailen vielä jouluun asti ja katsotaan sitten neidin tilannetta. En voi olla kovin tyytyväinen itseeni, mutta toisaalta oon oppinut paljon tämän "harrastuksen" kautta.
61°07 45 N 21°30 20 E
Spiegel
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Mulla on nyt kesän myötä palannut innostus kisaamiseen. Sain rakenneltua Erämaan viimeiset ja päivitettyä Amber Ghostin ja yksityiset vähän uuteen muotoon. Koiramäärä on vähentynyt syyskuussa laskemastani 75:stä 50:een, ja vuoden sisällä lähtee varmaan lisää, kun saan vanhojen koirien kisautusta loppuun ja niille pentueita. Yritän nyt välttää uusien koirien ottamista, ja jos otankin välillä uusia, niin ne ovat sitten lähinnä evm.-sukuisia. Tajusin myös, että tää vuosi on jo mun neljäs virtuaalikoirien parissa. :O Tuntuupas omituiselta.

Saa nähdä, mitä tapahtuu kun palaan taas kouluun syksyllä, mutta ensimmäisen vuoden kokeneena osaan ehkä nyt hallita aikatauluni paremmin, niin että tällekin harrastukselle löytyy paikkansa.
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Danay
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Danay »

Mulla alkaa olla oma koirakatras kasassa kun saan Henjiltä issikka- ja shibapennun nyt heinäkuussa. Sitten on se viis koiraa, enkä edes kymmentä haluaisikaan kun pääpaino on kuitenkin kaneissa ja virtuaalijuttujen ohella tulee tehtyä _niin paljon_ kaikkea muutakin, että innostus kyllä taantuisi heti kun pitäis kisata 11 kania + 10~ koiraa.
Sitten kun aika jostain hauvasta jättää (todnäk Töötistä, kun se ei toisia uroksia saman katon alla oikein siedä) tai tulee muu sopiva rako niin pitäis joko bullterrieri- tai islanninlammaskoirauros hankkia. Oon kyllä tuon bullterrieriuroksen jo miettinyt aika hyvin, nimet ja kaikki.. Mutta toisaalta issikatkin houkuttelee kun niitä olen jo ehtinyt kasvattaakin pienen hetken. Molemmat?
Veera A.
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Veera A. »

Mun tilanne virtuaalielukoiden parissa on ihan jees. Poden vähän huonoa omatuntoa kun en pysty kisaamaan hevosia ja koiria samaan aikaan, vaan aina vuorotellen. Ylipäätänsä eläinkatras on päässyt kasvamaan ehkä turhan suureksi, mutta kyllä tämän kanssa vielä pärjää ja pysyy kiinnostus yllä etc. Hirveä hinku olisi saada uusi ulkoasu Katveelle, että ehkä saan sitten ruveta metsästämään sellaista. Mutta nyt on sellainen peruspositiivinen asenne!
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mulla menee tällä hetkellä Kemroesin kanssa aika hyvin. Oon tyytyväinen siihen, että oon saanut lähes kaikki muista kenneleistä tulleet, virtuaalimaailman koirat saatettua kisautukseltaan kuoppausvaiheeseen. Uusin ja kuumin tulokas on seitan kasvatti Breck, jonka loppuun kisautettuani ja pennutettuani aion siirtyä lähes kokonaan evm.-sukuisiin koiriin kantojen uudistamiseksi ja sitoumusten löyhentämiseksi.
Kisautustahti on ollut aika tosi vikkelää. Nykyinen muistokoirani Hurrikaani valmistui noin viidessä kuukaudessa agi-, toko-, käyttö-, paimennus- ja koiratanssivalioksi. Omasta mielestäni ihan jees saavutus!
Kisautustahdin ollessa vauhdikas, samoin pentueita meille on syntynyt Kemroesin nimen alle jo viisi, kuitenkin kennel ollut olemassa vasta puolivuotta. Luvassa ois tälle vuodelle vielä neljä belgipentuetta sekä yksi bordercolliepentue. Tekee kymmenen pentuetta koko vuodelle, aika huimaa. Kaikissa kuitenkin ihan kisatut vanhemmat, ettei sen puoleen. :D
Belgit jääkin meidän kasvatuksesta lähes kokonaan pois näiden seuraavien neljän pentueen jälkeen, tilalle joku toinen vielä nimeämätön rotu. Mulla on kuitenkin vielä toi malikkapoika ja laekenoisjäbä, joten saattaapi olla, että vielä kaksi harvinaisemman karvamuunnoksen Kemroespentuetta saattaa syntyä.

Luulen synkästi, että ensi vuosi ei oo iiiihan näin tiuhatahtinen, mitä 2012 on ollut. Luulen kuitenkin vahvasti, että edelleen saadaan vahvaa bordercollie-esiintymää ensi vuonnakin, tänä vuonna oon kuitenkin ehtinyt hyvin tankata evm-koiria kenneliin. Mä oon saanut olla hirvittävän kiitollinen siitä, että ihmiset ovat lainanneet meille koiria kasvatustyöhön! Ilman niitä almuja ei ois tavattu vielä tällaisia pentujakaan.
Muutenkin oon ollut tosi kiitollinen tuwweille kaikesta avusta. Domainin tarjoaminen, ulkoasun teko, tuomarointiavut ja alkuajan ohjeistukset! Muistan kyllä mainita kaikki nimeltä, jos joskus kysellään merkittäviä auttajia. ;)

Ensi vuoden pentueista ajattelin hankkia meille jotakin linjakasvatusta, joissa alkuna on kaikissa evm-koira. Ajatuksena ainakin Rudith- ja Reflex-linjat. Sais jotain uutta säpinää taas Kemroesiin! :mrgreen:

Fire'nfog pyörii tuossa sivussa edelleen. Siellä koiralauma on pysynyt aika hyvin aisoissa, ja onneksi onkin. Tuosta se tuskin enää kasvaa yhdelläkään. Oon ollut tosi iloinen mun grönskienkin puolesta, ja ihana tuoda jotain vähän harvinaisempiakin rotuja virtuaalimaailmaan!

//Miten tästäkin tuli tällänen romaani.. :D
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Sparkle kirjoitti:Uusin ja kuumin tulokas on seitan kasvatti Breck, jonka loppuun kisautettuani ja pennutettuani aion siirtyä lähes kokonaan evm.-sukuisiin koiriin kantojen uudistamiseksi ja sitoumusten löyhentämiseksi.
Hei täähän kuulostaa hyvältä! Oon ite miettiny tässä, että ku noita valkkari kasvattajiaki tulee ilmeisesti muutama lisää, että mitähän mahtaa noille suvuille käydä, nii toin taas ittelleni lisää jalostusotuksia.
Vois tätäki harkita, että painottais enempi evm.-sukusii ku niihin millä on sukua se viismiljoonaa polvea :D

Mulla meinaa vähän lopahtaa into, mut noista tuonneista taas sain vähän kiinnostusta taas nousemaa. Kisoja vois olla vaa enemmän, että sais kaikille koirille jonkin sortin pohjan kisautuksee.

Pentueita meille on tulossa luultavasti kaks vielä tän vuoden puolella, sitte ois syntyny yhteensä neljä pentuetta tänä vuonna! Onhan se kyllä aika paljon, enkä tiiä onks tollassessa mitään järkeä :D Tai miksei, jos ihmisillä on kiinnostusta ja kasvatit saa hyvät kodit.
Oma koiramäärä on ihan kamala. Oon yrittäny pitää sitä alle kahessakymmenessä, mut nyt niitä onki kerääntyny jo 27! Eihän kaikkien kanssa enää edes tarvi kilpailla missään, muutaman kanssa kilpaillaan vielä koiratanssissa ja näyttelyissä toki kun sinne ei mitään rajoituksia ole. Yhteensä on siis 22 kilpailutettavaa hurttaa ja ihan hyvin noitten kanssa menee vaikka luulis että on kamalan tiukkaa ja piukkaa menoa. Yks saku mahtuis vielä mukaan mainiosti (;

Oottelen nyt sitten vaan, että pääsen muutamat kuoppaamaan, mikä tuntuu vieläkin ihan kamalalta :c
.
.
  • Kuva
KuroNeko
Sumopainija

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

Mulla menee tällä hetkellä ihan hyvin näiden kanssa. Kisautus on mulla alusta alkaen ollut vähän vaihtelevaa, mutta hyvin on kuitenkin menty eteenpäin. Pari suvullista pentua vielä tulossa lauman jatkoksi, sitten pistetään mun ja Pentueet-osion väliin sellainen muuri, joka sortuu vain silloin, jos jotain erittäin mielenkiintoista tulee tarjolle. En sano että olisin mitenkään haalinut näitä koiria, ei missään nimessä, jokainen hurtta on harkittu lisäys laumaan ja jokaiselle on varmasti tilaa porukassa. Pyrin kuitenkin pitämään koiramääräni sopivan kokoisena, sellaisena ettei kisautus ala ahdistaa.

Mulla on pienikokoinen lauma yksityisiä koiria ja nämä kaks kenneliä. Canihaukussa 13 koiraa (joista 4 / 5 on ahkerassa kisautuksessa, 4 alkaa olla jo aika valmiita ja muut kisaa sitten vähän vaihtelevammin ja odottaa omaa paikkaansa aktiivikisakoirien joukossa), Hawktimessa 11 koiraa (pari vähän pienemmällä kisaamisella, muut aktiivisia) ja yksityisissä 5 koiraa, joiden kisautus vaihtelee.
Evm.-sukuiset tuontikoirat on siitä kivoja, että niiden kanssa ei tartte turhaan ottaa paineita siitä kisaamisesta. Esimerkiks mun kaikki viis eurasieria on kyllä aktiivisessa kisautuksessa, mutta ne voi hyvin tehdä luokissa tilaa kasvattajalta tulleille koirille.

Ensimmäinen pentueeni on tulossa maailmaan vielä tämän kuun aikana ja olen siitä aika innoissani! Peräti kolme varausta, vaikka rotu (norfolkinterrieri) on varsin harvalukuinen. Toivon vaan, että seuraavallekin norfolkkipentueelle riittää kysyntää sitten kun se on ajankohtainen. Vaikea nyt vielä sanoa, et onko mun seuraava pentue norfolkkeja vai eurasiereja ja tuleeko pentue vielä tän vuoden loppuun vai meneekö suosiolla ens vuoteen. Mikään kiire mulla ei kuitenkaan ole, vaikka oon tulevaisuuden varalle jo tehnytkin suunnitelmia. Hyvä tulee kun ei hosu liikaa. :D
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Zema
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Zema »

Hmm.

Mulla on liikaa koiria. Se on sellainen asia, jonka tiedän varmasti. Vähän ahdistaa tuo kisaaminen, eikä siis oikein innosta. Koulutkin on nyt alkamassa, ja sitten ei oo todellakaan aikaa istua koko päivää koneella. Kenneleitä mulla on tällä hetkellä täydet neljä kappaletta - Renwa, Schitterens, Luminoer ja Hiirenhatun. Pitäis jotenkin saada noita karsittua, oon aatellut siirtää Hiirenhatun koirat noihin mutta täytyy nyt miettiä. Lähestulkoon kaikki mun koirat on ihan olemassaolevilta kasvattajilta, evm-koiria on vain pari.

Mulla on ollut kisoissa nyt aivan sairaan huono tuuri. Tai ainakin siltä tuntuu. Yritän nyt saada muutaman pentueen teetettyä ja koiria kuopattua. Toiveena olis sitten huomattavasti vähemmän koiria jouluun mennessä.
lentoasi seuraan
ehkä käännyt takaisin
Catalya
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Catalya »

Itse oon vasta tuorehko tapaus virtuaalikennel -maailmassa. Pitkään pähkäilin kasvatusrotua, mistä sitten tulikin bordercollie. Tarkemminottaen käyttölinjaiset bordercolliet ovat kasvatustähtäimessä minulla. Näyttölinjaisia kun on huomattavasti enemmän, niin tuskimpa yksi käyttöbortsujen kasvattaja lisää on pahasta.

Koiraporukkaa pyrin pitämään hyvässä määrässä, korkeintaan 4-5 koiran pienessä porukassa. Ellei poikkeuksia satu kohdalle tulemaan. Itselläni kun tuppaa olemaan se, että jos törmään kivannäköiseen käyttöbc -pentueeseen, niin en millään malttaisi sitten sivuuttaa sitä. Ehkä pitäisi oppia sanomaan jo näin heti kättelyssä ei, ettei lähde lapasesta tämä minun tavoitteeni pysyä minimi koiraporukassa.
NO ONE'S BORDER COLLIES.
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Ööö... Alku innostus on vaisuuntunut tooooooosi paljon näiden kahden vuoden aikana. Koiria on kertynyt kertymistään, ja pakkohan sitä on pitänyt alkaa jo vähän rajoittamaankin, muutamasta koirasta hankkiuduin jo eroonkin. ;( Ajankohtaisena projektina mulla on eläinten muuttaminen uusiin osoitteisiin, ja Utopihan maatilaksi muuttaminen. On nää bittipiskit kuitenkin niin rakkaita, ettei niistä ihan heti oo luopumassa. :3
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Mun piti vaan jättää Twiggystä (Roadrunner Coyotes Limited Edition) itselleni yks pentu ja jätinkin (Roadrunner Coyotes Berenice "Bea"), mutta huomenna syntyy toinen pentue samasta nartusta ja jätän itelleni taas pennun (Roadrunner Coyotes Nip/Tuck "Gwen"). Hups.

Onneksi mulla on kuitenkin sen jälkeen "vaan" viisi koiraa, kaksi "väärää rotua" (irkkusetteri Lumia ja nahkaroikale Hypno) ja kolme shelttiä (joista kaikki omia kasvatteja). Meinasin kyllä tuoda jonkun kivan shelttipojun, mutta katotaan ny... Onneksi yksi shelteistä ja Hypno ovat jo tokovalioita, Lumialla TK1, Bealla TK3 ja Gwen aloittaa kisaamisen.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Reetta
Kanada

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Davinheimissa on tällä hetkellä nyt 7 koiraa, joista yks on täysin valmis (odotellaan enää että pentue syntyy) ja 4ltä muulta koiralta puuttuu yks tulos jostakin lajista, ja sitten nekin on valmiita. Täysin keskeneräsiä koiria mulla on kaks, yks bc pupsi on myöskin tulossa, sekä gronttu jossain vaiheessa ja mahdollisesti yksi tervu. Porokoirakin pitäisi vielä tulla. Viiteen koiraan tähtäsin, mutta näillä laskuilla niitä on sitten 6, kun kaikki valmiit on siirtynyt pois ja uudet tulleet sisään. Mutta muuten menee oikein hyvin, kisataan aina kun jaksetaan ja tuloksiakin on tullu ihan mukavasti! Vaikka tosiaan yhden koiran kanssa metsästettiin ensimmäistä vKUMAa MIDI III luokasta 7kk.. Nyt kuitenkin vihdoin valioiduttiin! Samaisen koiran kanssa ollaan myöskin yritetty 2010 vuodesta asti valioitua PAJÄstä, ja nyt puuttuu enää se viimenen VOI1 tulos. On se kumma kun jotkut koirat nappaa tulokset heti ja toisten kanssa kituutetaan yhdessä ja samassa luokassa iha tajuttoman kauan. :D
Cookiemonster
Kanada

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Se alkuhuuma on hiipunu tosi pahasti siitä, kun kohta 2vuotta sitten Ketunjalan perustin. Tai nykyään tää on jo niin "tuttua kauraa", pieni piristysruiske tais olla toi että vihdoin ja viimein muutettiin websin puolelle tönköstä ja jumittavasta suntuubista.
Nyt toi lauma on 12 koiran määrässä, mikä on ihan kiva sinällään. Nyt kun on pari koiraa pitäny vaan bittiavaruuteen laittaa syystä jos toisesta. Jossain vaiheessa tuntu olevan noita pikselivuffeja ihan liikaa, joten jos nyt ei taas niin kävisi että niitä olisi yhtäkkiä kolminkertainen määrä kerrattuna nykyisellä.

Laiskottaa vähän noiden kisojenkin järkkääminen, vaikka tossa just näyttely oli ja BH -koe. Mut jotenkin toi kisapuoli ei järkkäilyllä ja hurttien osallistuttamisella oikeen nappaa. Tässä nyt pikkuhiljaa hissukseen pistäny noita kisoihin ja näin, mut enää ei oo sitä palavaa halua melkeimpä odottamalla odottaa niitä uusia kisoja. Välillä tulee kurkkailtua liittojen / yhdistyksien kisakalentereita, jos jotain sattuis oleen käynnissä.

Sauer Regenin kanssa oon kahden vaiheilla, en siis siinä mielessä että olisin lopettamassa sen. Vaan että siirtäisköhän senkin vielä tän vuoden puolella websiin, vai pysyisköhän se nyt tän vuoden vielä tuolla tuubissa. Ärsyttää vaan kun tuo hosti on tönkkö ja takkuilee vähän väliä, voi toki johtua koneestakin. But Who knows.

Kahen sakemannin voimilla eteempäin, vaikka suunnitteilla olis että jossain vaiheessa porukkaan sekottus 1-2käyttösakua vielä. Ihan kiva alottaa tommosella parilla koiralla ja siitä lähtee pikkuhiljaa kasvattaan porukkaa, vaikka tavotteena olis pitää SR'än sakulauma melko minissä (maksimissaan 6'n koiran porukka). Mutta katsellaan nyt mitä tuleman pitää, senverta uudenkarheampi pikkukennel kyseessä, että mitä vaan voi tapahtua.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Minä en nyt vielä kauaa ole täällä hengaillut, ja alkuhuuman odotin kestävän n. kaksi viikkoa, mutta onpa tässä kertynyt jo pari kuukautta linssiin. Vauhti sen kun vain tuntuu kiihtyvän, sormet oikein syyhyää päästä tekemään uusia kokeita vähän jokaiseen lajiin, mutta vidduku domain! Kokeiden tekeminen ja arvostelu on jotain tosi siistii, joten toivottavasti tämä koebuuma kestää vielä tovin jos toisenkin, niin saadaan tahkottua tuloksia :D Himottaisi tehdä frisbee-yhdistys, mutta jossain vaiheessa kuitenkin homma latistuu, enkä jaksa pitää liittoa ajantasalla tms.

Myös koirien suunnittelu on jänskää, vaikkei niiden tekemiseen kauhean kauaa mene. Yritän kovasti pitää koiramäärää pienenä, mutta eipä tuosta jalosta aatteesta taida mitään tulla, kun nyt on taas uusi koira odottelemassa nettiin pääsyä...
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Lukittu