Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Milja H.
Nakkisotilas
Viestit: 235
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 8:27 pm
Paikkakunta: Mänttä-Vilppula
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Milja H. »

Itse ainakin oon alkanu keräämään aktiivisuutta ja menny kaikkien liittojen kisakalenterit, joissa koirani kilpailevat, läpi ainakin pari kertaa päivässä. Noita koiriakin on alkanut ihan kivasti kertymään tässä viimesen puolen vuoden aikana ja ensimmäistä pentuettakin on suunnitteilla. Toivottavasti tää kiinnostus nyt pysyy yllä!

V-hevospuolella on innostus päässyt vähän lopahtamaan joten siellä olen pitänyt nyt taukoa hiukan. Tämä nyt ei tänne kuulunut mutta kirjoitinpa silti.. :D
Evermore - Noutajat
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Marcia kirjoitti:^Päivitäksä tota tietokantaa? Siis sakujen.
Ihan retuperälle on sekin jäänyt. Jos haluut ite ottaa homman haltuun, niin saat tunnukset halutessas.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Jos saan pitää sen sateinen.netissä? :D
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
flandur
Alkupalat
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Huhti 17, 2013 9:35 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja flandur »

Ensimmäinen vkoiranpentu varattu. :> Eli toisinsanoen täällä suunnassa on ihan aloitteleva keltanokka.
elena
Syvällistä
Viestit: 671
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 1:31 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja elena »

Mulla menee tällä hetkellä vkoirien kanssa tosi hyvin, koiramäärä on sopivan pieni joten on helppo kisailla, ja muutenkin on koko ajan inspistä tehdä kaikkea uutta. Viikko pari sitten aloin kuitenkin miettimään, josko voisin kehittää tätä mun toimintaa vähän toiseen suuntaan, ja päädyinkin selailemaan Livin Yöpaimenen kenneliä, joka käsittääkseni painoittaa hoitajatoimintaan. Tosta mulle tuli sellanen idea, että voisin itsekin alkaa Wreikissä harjoittamaan pikkuhiljaa hieman samantyyppistä, tosin vähän pienimuotoisempaa, halukkaille hoitajille. Mulla on alkusivu koko hoitajatoiminnalle oikeestaan ollut valmiina jo vähän aikaa, en vain ole kerennyt pidemmälle vielä suunnitella. Sit kans mietityttää se, että jos niitä hoitajia ei tulekaan nii oon tehnyt kaiken turhaan. :D Musta ois hienoa, jos saisin edes yhden hoitajan yhdelle koiralle, niin alkais homma pikkuhiljaa junnaamaan eteenpäin! Kertokaas mulle, että miltä toi alku vaikuttaa, ja oisko ihan pöhkö idea?
Liv
Lassien tassuhiki
Viestit: 3486
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 2:31 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Liv »

^ Kiva että mun projekti on inspannut sua! Veikkaan että saattaa olla vähän haastavaa saada "viralliselle" kennelille hoitajia. Kannattaa varmaan käydä suntuubin puolella vaikka mainostamassa sivuja ja olla yhteydessä muutenkin siihen puoleen, sitä kautta niitä hoitajia ainakin saa. =) Ja muutenkin on tosi tärkeetä että on kaikkea kivaa puuhaa, ettei se oo vaan sellaista et tarinasta saa rahaa ja that's it. Mikään ei ole turhaa ja niitä hoitajia kyllä tulee varmasti kun näkee vaivaa. Ite ainakin järkkäsin jo kaikenmaailman leirejä sun muita valmiiksi, ennen kuin hoitajia edes oli. Ei siis ole pöhkö idea yhtään!

Yöpaimenen on siis tosiaan hoitajatoimintaan painottuva kennel. Tällä hetkellä siellä on 10 koiraa, joilla kaikilla hoitaja. Paljon on tullut kyselyjä, että tuleeko koiria lisää, kun haluisi hoitaa mutta koirat on loppunut kesken. Olin jo heti tekemässä uusia koiria, mut sit tajusin että enhän mä kohta jaksa lukea hoitotarinoita, kun niitä tulee yli kymmeneltä eri hoitajalta. Joten lisään tota koiramäärää yhdellä, ja sit vaan pitää odotella että hoitajat lopettaa ja koiria vapautuu. Koska kaikilla tulee niitä kausia, kun ei vaan ole aikaa virtuaalijutuille. Hoitajatoiminta on kyllä hyvin pitkälti sesonkiluonteista touhua, hoitajat on aktiivisimmillaan keskitalvella ja kesälomilla - koulujenalussa ja lopussa on aina kuolemanhiljaista. Mutta mun tavotteena on kyllä pitää hoitajat mahdollisimman tyytyväisinä ja keksiä paljon kursseja, leirejä, arvontoja, kilpailuja, rikastaa esittelyä jatkuvasti ja luoda itekkin sellasia juonenkäänteitä kennelille (pentueet jne.), että on aihetta mistä kirjoittaa. Henkilötkin (henkilökunta) vaihtuu tietyn ajan välein. Saa nähä kuinka kauan tätä intoa löytyy tähän projektiin.

Vielä ois sellainen tavote, että kun jaksais noita koiria kisauttaa ees jonkin verran... :D
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Mima
Lassien tassuhiki
Viestit: 3385
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 2:44 pm
Paikkakunta: Toholampi/Kannus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Mima »

Voi että tympäisee kirjoittaa tämä tänne. Mutta...
Omat virtuaalikoirailuni taitavat pikku hiljaa olla koirailtuja. Kiinnostus vain otti ja lopahti. Taidan jatkaa tästä koirien suurmyynnillä, vaikken todellakaan kaikista voi vielä luopua. Lyön kaikki koirani Utopihaan, joka jatkaa luultavasti kasvattajaroduttomana. Sitä, muten Utopihan tulee jatkamaan, en vielä tiedä. Ehkä kasvatus jää pienimuotoiseksi, tai sitten koirat vain ovat siellä ilman aktiviteettiä, mutta tärkeintä mulle on se, että ne koirat vielä on jossain. Oon niin kasvanut kuitenkin kiinni Utopihaan ja muutamiin koiriin, ettei niiden hävitys tule kysymykseenkään.
Pah.
vMELin kanssa tulen kyllä jatkamaan, mutta vAKJ ja belgiliito taitavat päästä aktiivisempiin koteihin jossain vaiheessa.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Webs rupes temppuilemaan joten siirsin kaikki sakumaanikko.netin alle. Kätevää, kaikki koirat löytyy sivun alta, mut en vaa jaksais päivittää koirien vanhoille sivuille uutta osoitetta :--D Muuten on tosi kätevää, paitsi et mulla on koiria 76... fuck :D

Joten tässäpä samalla uudet osoitteet:
Joomagnan & Criminales
Duun
Detur
yksityiset
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Taas täälä :D En nyt sit tiiä oonko oikeesti palailemassa vai en, mut innostus aina taukoillessa kuitenkin kasvaa! Sain päivitettyä tulokset koirien kalentereihin ja ilmoteltua niitä jopa kisoihin, eikä ees tuntunu kovin raskaalta. Pentueitaki suunnittelin jo hyväks aikaa, mut ne yhdistelmät saattaapi vielä vaihtua.

Tällä hetkellä on tosiaan kolme eri pentuetta tarjolla. Valkoinenpaimenkoira x2 ja saksanpaimenkoira x1. Siitä alottelevallekki harrastajalle kaveri ;) En vaadi kauheen aktiivista kisailua, kunhan nyt joskus ees näkis jossain.
Myös pari narttua etsii sijotuskoteja, kun entinen ei ole kisannu ollenkaan luovutuksen jälkeen, eikä vastaa viesteihin..
Täähän meni mainostamiseks :D Mut hyvin menee, ainaki melkee!
.
.
  • Kuva
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Mulla oli pieni tauko virtuaalikoirista ennen koulujen loppua, mutta oon taas onneksi innostunut touhusta. Pieniä taukoja tulee varmaan tulevaisuudessakin, mutta nyt on kaikki ihan hyvällä mallilla, varsinkin kun on piirtointo päällä! Innostavampaa kisata koirilla joilla on kuvat/kuvia, ja suosin kyllä enemmän piirrettyjä jotta ovat ainakin laillisia. Kuvallinenkin koira olis varmasti kiva omistaa, mutta piirretyillä koirilla on mielestäni enemmän persoonaa. :)

Haluaisin kovasti järjestää kisoja, mutta en näin lyhyellä VIPillä enää viitsi, kun lähden ulkomaille ensiviikolla eikä sitten oo varmaa saanko pidettyä yhteyttä tänne ja tuomaroitua loppuun (ja sekin, että haluanko kumminkaan istua koneella ulkomailla... en tod, taidan ennemmin nauttia auringosta ja nähtävyyksistä :mrgreen: ) Loman jälkeen sitten yritän palailla ja saada kisojakin pystyyn.

Anernerk on ollut vähän jäässä kun valjakkoajoja ei oo järjestetty, enkä mäkään oo jaksanut. Oon tuumaillut, että ottaisin jokaiselle koiralle vain kaksi tai kolme rodunomaista käyttölajia joissa kisaisin näyttelyiden lisäksi. Ihan todellisuudessa kovin moni malamuutti ei taida olla tokovalio, joten oon päättänyt jättää sen sivuun jatkossa ja valinnut hyviksi lajeiksi valjakkoajot, taakanvedon ja näyttelyt. Koirahiihtoakin/canicrossiakin kisaisin, jos koiraurheilujärjestö heräisi henkiin. Sama on kyllä samojedien ja huskyjenkin kanssa. Porokoiran kanssa pitäis ryhdistäytyä paimennuksessa (mutta B-lohkoissa kisaa niin pirun vähän koiria..) ja jatkaa maastoesteillä ja tokossa. Owczarekit ja kaukasiankoira kisaavat laumanvartijakokeissa (sekin liitto vaan jäissä, oma vika), suojeluksessa ja pelastuskoirakokeissa.

Galleth on mun pakkomielleprojekti saada kisata poliisikoirakokeissa :--D Gallethin koirien kanssa oon ollut suhteellisen aktiivinen aina kun kisoja vaan järjestetään. Vielä valioita ei oo tullut mutta kyllä tää tästä ja ehkä ekat pupsitkin loppuvuodesta... (?) Poliisikoirille oon valinnut samantyyppisiä lajeja, eli yleispoliisikoirakokeet, palvelussuojelu ja pelastuskoirakokeet. Tokoa on ollut tarkoitus käydä jokaisen kanssa vain ALO-luokan verran (TK1). Corgini on pitänyt aloittaa agi sekä paimennus, mutta vielä en oo jaksanut. Sen sijaan se on kisannut tokossa ja pelastuksessa. Kohta lauman jatkoksi muuttaa sk collie jonka on myös tarkoitus aloittaa agility sekä paimennus, joten eiköhän se riitä motivaatioksi aloittaa molemmat corginkin kanssa.

Tousle menetti alkuperäisen tarkoituksensa olla ruotsinkielinen virtuaalikennelini, kun en vaan saanut sitä sujumaan. Kennel sijaitsee yhä Ruotsissa, mutta käänsin sivut pääosin suomeksi jotta itsellä mukavampi kisata koiria ja päivitellä sivuja. Oon paljon aktiivisempi sillon kun ymmärrän mitä teen :lol: Näiden kanssa kisailen näyttelyiden lisäksi mejää ja tokoa, nomen aloitin juuri kun heitin kisailmot kolmeen kokeeseen. Lopuksi pieni paljastus; tollojen seuraksi tulee basset houndi jossain vaiheessa. :)
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Mä taas kerran palailen ja kohta oon taas kuukauden ihan hiljaa. Toin tänää uusia koiria ja oon nyt muutamat suvullisetkin piskit majottanu, koska tulin siihen tuloksee että kyllä ne valmiiks saadaan ajan kanssa. Nyt mulla on taas vaihteeks kevyt 23+22 koiraa vikinässä.. Jos ihmiset järkkäilis kisoja, pääsisin noistaki puolet nopeemmin eroo :D Voin muuten tuomaroida ainaki nyt tokoa, paimennusta ja miksei pk:taki jos joku vaan järkkäilis! Itsellä toi järestäminen tuottaa vaikeuksia.

Mua harmittaa, kun virtuaalikoirailut on hiljentyny hirveesti kaikkien osalta. Vastahan tänne tuli ihan älyttömästi uusia naamoja ja kaikki oli ihan innoissaa tästä, mut nyt yhtäkkiä jäätävä lama. Miksi? :c
.
.
  • Kuva
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Jee! Olen ylpeä itsestäni.
  • - Vaihdoin Anernerkin ulkoasun ja uusin tylsän etusivutekstin. En oo koskaan ollut kovin hyvä kirjoittamaan tervetulotoivotuksia, mutta on tuo parempi kuin edellinen.
  • - Vaihdoin myös linkit suomenkieleksi ja uudistin koirat -sivun.
  • - Lisäksi kävin kaikkien koirieni sivut läpi (joita olikin jo 21, huh!) ja järjestin kisakalenterit kahteen palstaan, entisen kolmen sijasta.
  • - Selkeästi suurin muutos on nyt Anernerkin ohelle noussut Gaissavaaran kennel. Halusin porokoirille ja laumanvartijoille eri kasvattajanimen, sillä mielestäni Anernerk ei sovi niille.
Olen iloinen, että olen saanut paljon tehtyä vaikka olen taukoillut ja lomaillutkin tässä välillä. Eniten nyt huolettaa lukion alkaminen ja saattaa olla, että innostus ja aika virtuaalikoirailuun tippuu huomattavasti! :( Haluan toki jatkaa harrastusta ja ainakin nyt se tuntuu vielä niin mukavalta, etten usko lopettavani kuin seinään vaikka koulu alkaakin. Tämä viesti kumminkin sellaisena infona kaikille kanssavirtuaalijoille, ettei kukaan ihmettele jos minua ei täällä niin usein näy kuin nyt! :D
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä oon siinä pisteessä että haluan lisääääää koiriaaaaa mutta kisalistat ei antais hirveesti myöten (/kisoja ei oo niin paljoa et uskaltais ottaa paljoa enempi jotta koirat valioituiskin järkevässä ajassa) ja tuun järkiini sitkun ajattelen ettei pennut mee kaupaksi kumminkaan. :P
Kyl mä eilen toin kiinanharjan, viimein sen kettisnartun ja suunnitellut et toisin vielä mäyrän täs lähiaikoina niin sit mul olis kaikista roturyhmistä yksilö.
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Ei ole pitkään aikaan ollut tällaista intoa virtuaalikoirailuun. Vilkuilen kännykällä turrilaa vähän väliä ja innostuin tuomaan itelleni tänään ööm viisi koiraa, vaikka yleensä olen vihannut tuontien tekemistä. :mrgreen: Eniten innostaa tämä uusi löytö, tsekinpaimenkoira, joita ilmestyi mulle tänään kolme, minkä lisäksi ainakin neljäs tulossa lähipäivinä. Jotenkin päädyin kattelemaan näitä viime viikolla irl näyttelyyn ja jokin vaan iski, en yhtään tiedä mikä, koska ulkonäöltäänkin nää on niin kaukana siitä unelmaulkomuodosta, turhan pitkä turkki ja muutenkin liian pehmonen ja söpö. Silti nyt tuntuu, että tää on se rotu, jonka kautta palailen paimenten pariin. Jokin näiden olemuksessa vaan viehättää. Kultaisten kanssa vähän turhauttaa se, että niin harvoin tulee vastaan sellasia oikeasti omaan silmään kivannäköisiä yksilöitä, varsinkin nartuissa, jotka vielä iskis tuomareihinkin. Mulle kuvat on kumminkin tosi iso inspiraation lähde virtuaalikoirista puhuttaessa. Tollot alkaa vahvasti nousta kultsujen rinnalle, saa nähdä, miten niiden kasvatus etenee.
Tekis mieli hankkia Furenzaan uusi ulkoasu, järjestää miljoona kisaa ja kirjoittaa kaikki tekstit uudestaan. Toivon hartaasti, ettei tää innostus nyt katoa mihinkään.
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Uuh minulle onkin kertynyt jo 43 virtuaalikoiraa :D Ei sitä määrää edes tajunnut ennen kuin laskin!

Anernekiin ei ole tällä hetkellä tulossa yhtään enempää koiria, kun tarkoitus olisi saada pukattua useammat pentueet vielä tän vuoden sisällä ulos, kunhan useampi koira valioituu taakanvedosta. Gaissavaaraankaan en ole aikonut ottaa enempää koiria, vaikka kaipaisinkin Wertille heilaa. Ehkä löydän jostain muualta.
Gallethissa on tällä hetkellä kaikki kohdillaan. Kunhan koirat valioituvat, niin minulla on alustavasti suunnitelmat useammalle koiralle jalostuksen suhteen. Leevi saa parikseen jomman kumman evm-sukuisista nartuistani, Spiidin tai Hulin. Uusimmalle tulokkaallemme Kodalle pariksi jää sitten se toinen. Kisulle olen saanut sen kasvattajalta käyttöön evm-sukuisen uroksen. Elias, Hilkka ja Kultu ovat vielä vailla paria, mutta kiirettä ei ole.
Touslessa asuvat tollerit Bindi ja Mango ovat molemmat sijoitusnarttuja ja Arialille ei edellisen omistajan mukaan saanut teettää pentuja. Ehkä kuitenkin teetän evm-pentueen evm-uroksen kera, jos vaikka Renwan suku sattuu katoamaan virtuaalimaailmasta, niin niitä kasvatteja saa halukkaat ottaa itselleen ja "herättää henkiin". Basseteista Gustavin ja Dagan ajattelin parittaa keskenään ja jos niille syntyy urospentu, niin siitä tulee sulho vielä syntymättömälle Hildalle (Jääkyyneleen kasvatti). Sessan pariksi ajattelin vielä tuoda urosbassetin.

Dhajim Fa on uusin projektini. Luettuani kirjoituksen "Päätä ja häntää kasvattamiseen", sain kokonaan uudenlaisen inspiraation kasvatuksesta. Dhajim Fa'ssa haluan kasvattaa mahdollisimman tasa- ja pitkäsukuisia koiria, koska kuten kirjoituksessa sanotaan "Ainut asia, johon kasvattaja voi kasvattinsa nimen ohella vaikuttaa, on sukutaulu: siellä esiintyvät koirien nimet ja niiden edessä olevat tittelirivit. Virtuaalikoiraharrastajat ovat jo tiedostaneet sen, että meriitit ovat ainoa asia, jonka pentueen vanhemmat jälkeläisilleen jättävät. Nyt haluaisinkin korostaa sukutaulujen merkitystä muilta osin." JA "Mielestäni myös virtuaalikoirien kasvatuksessa tulisi pyrkiä pitkien ja yhtenäisten sukujen luomiseen. Muuhun kun emme valitettavasti virtuaalikasvatuksessa kykene vaikuttamaan.".
Yksin tähän projektiin on melko hankala lähteä, koska pitää tuoda useita koiria ja pystyä kisauttamaan niitä tasaiseen tahtiin. Laskeskelin, että minun pitäisi tuoda jopa kuusitoista koiraa saadakseni tasaisen neljäpolvisen suvun, mutta aloitan nyt kahdeksalla ja tuon sitten pikkuhiljaa uusia koiria. Aion pitää tärkeänä tulevien kasvattien sukupuita, että sieltä löytyy oikeat nimet, meriitit, linkki vanhemman sivuille ja mahdollisesti linkki vanhemman kuvaan, jos olen sen itse piirtänyt. Toivon myös jaksavani piirtää jokaiselle kasvatille kuvat, joten siltä osin periytyy myös vanhempien ulkonäkö. :)
Vastaa Viestiin