VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin

Tulisiko CACIBin olla jaettavissa myös JUN-koirille virtuaalinäyttelyissä? (lue aloitusviesti!)

Äänestys päättyi Pe Elo 30, 2013 9:07 pm

A) Ei, nykyinen käytäntö on hyvä
5
11%
B) Ei, mutta koirien sivuille täytyy asettaa iänmerkitsemispakko
4
9%
C) Kyllä, mutta vain silloin, kun koira on jo valioitunut kyseisestä maasta ja näin ollen kilpailee VAL-luokassa
13
30%
D) Kyllä, JUN-koiran tulisi olla aina KV-näyttelyissä oikeutettu CACIBiin
22
50%
 
Ääniä yhteensä: 44

Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Shady »

Onko CACIB sääntömuutoksesta informoitu tuomareita niinkuin suunnitelmissa oli? Osalla sääntömuutos ei ole tiedossa, joten onkohan tuo viesti tavoittanut kaikkia (mikäli on lähetetty).
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Sparkle (joka nyt jättäytyi nyt myös pois vFCI:n johdosta) oli aiemmin yhteydessä Erokseen asiasta ja vastuu tuomareiden informoimisesta oli ymmärtääkseni Eroksella sillä hän on muutenkin tuomaritoimintaa kontrolloinut aina kouluttamisesta lähtien. Mielestäni tuomareita informoitiin, mutta voin varmistaa vielä asian ja tarvittaessa pyytää Erosta lähettämään tai jopa itse lähettää muistutusviestin aiheesta kaikille tuomareille.

Koirien rekisteröintiin liittyen
Rekisteröinti on tällä hetkellä suljettu sen toimintaan liittyvien ongelmien seurauksena. Tarvitsen apua selvittämään miten ongelma saadaan korjattua, joten mikäli koet että sinulla on riittävästi (PALJON) tietoa php:sta sekä databaseista, otathan yhteyttä!
Lisään rekisteröintilomakkeen taas toimiessa FCI1-ryhmän pudotusvalikkoon chodsky pessin mikä sieltä puuttuu. Jos huomaatte myöhemmin että sieltä puuttuu muita rotuja niin informoikaa välittömästi.

Sivustosta itsestään
vFCI:n sivuilla on ollut vuodesta 2008 lähtien sama ulkoasu, joten haluan siihen muutosta eli toisin sanottuna uuden ulkoasun. Haluan käyttäjiltä toiveita millainen uusi ulkoasu olisi toivottu: pysyykö nykyinen värimaailma (onko noista väreistä tulleet vfci:n "teemavärit") vai mihin suuntaan värejä tulisi lähteä muuttamaan? Jos otsikkoon tulee koiran kuva, minkärotuinen olisi sopiva? Tuleeko tuo vFCI:n logo sisällyttää myös uuteen ulkoasuun jonnekin vai onko se jo "vanhentunut", eli tarvitsemmeko ehkä jopa uudistetun logon (siis tuo ympyränmallinen linkkien alla)? Miten haluatte linkkien sijoittuvan, onko nykyinen hyvä (erityisesti kunkin sivun ylälaidassa olevat linkit mikäli aiheeseen liittyy muitakin sivuja esim. koulutetut tuomarit - tuomarikoulutus) vai pitäisikö tätä jalostaa jotenkin pudotuslinkein tms selvemmin? Ihan mitä vaan ideoita ja ajatuksia.
Ehdottoman tärkeänä pidän itse sitä, että ulkoasun tulee olla oikeaoppisesti koodattu toimimaan jokaiselle mahdolliselle selaimelle ja resoluutiolle. Koodaajan kyllä löydän tarvittaessa itsekin, mutta tarvitsen jonkun taitavan tekemään grafiikan toiveiden pohjalta, joka kelpaa niin minulle kuin monelle muullekin että sitä jaksaa katsella.
Avatar
Eros
Höpsö veitikka
Viestit: 5093
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:11 am
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Eros »

Shady kirjoitti:Onko CACIB sääntömuutoksesta informoitu tuomareita niinkuin suunnitelmissa oli? Osalla sääntömuutos ei ole tiedossa, joten onkohan tuo viesti tavoittanut kaikkia (mikäli on lähetetty).
On lähetetty ilmoitus kaikille tuomareille, jotka listalta löytyvät.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Oho tässä tekemisen tohinassa unohtu laittaa se PM asiaa koskien, onneksi huomasit itte.. :D
Olisko muistutusviesti paikallaan niin et on pakko kuitata lukeneensa ja ymmärtäneensä? (Vaik samalla aktiivisuuskysely et jääkö joku tauolle tms?)

Mä haluun sit niitä ulkoasu-kommentteja kans!
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Shady »

Ulkoasuun..
Mun mielestä nykyinen väriteema on ihan kiva. Itse ainakin tykkäisin, jos sininen sävy säilyisi. Se on kuitenkin hyvinkin toimiva virallisissa ulkoasuissa.
Roduksi valitsisin varmaan jonkin suomalaisista roduista. Itse voisin nähdä ulkoasussa suomenpystykorvan tai suomenajokoiran. Suomalainen rotu olisi siitä kovin näpärä valinta, että siitä tuskin tulisi suurta kiistelyä, kun taas muista roduista voisi tulla enemmän vääntöä harrastajien keskuudessa.
Mä en ole oikein missään vaiheessa tykännyt tuosta logosta ja mulla olikin joku muu omilla sivuilla (sekin näköjään kadonnut multa johonkin). Eli siis itse olisin logon päivityksen kannalla. Mielestäni logo on myös osa ulkoasun kokonaisuutta.
Linkit on näinkin ihan OK, mutta selvemmät ne mun mielestäni olisi sijoiteltuna fiksusti pudotus linkkeinä. Tai sitten ne "alalinkit" pitäisi sivuilla tehdä enemmän huomiota herättäviksi. Mielestäni kursiivoitu teksti ei herätä kauheasti ajatuksia, että siinä olisi linkki. Varsinkin, kun linkki on sijoitettu tuollaisen sijainnin osoittimen (miksi sitä kutsutaan? :D) perään (esim. > NÄYTTELYTOIMINTA - VFCI:n säännöt - VKANS MVA-lista).

Sivuihin voisin lisätoiveena laittaa infot voittajanäyttelyiden osalta. Juuri tuossa multa kyseltiin, että miksei suomen voittajassa ole jaettu vetsku titteliä. Siitä ei kuitenkaan ole tietääkseni puhuttu vFCIn tai YVNL puolelta ainoastaan PIVIKOon ne otettiin mukaan. Kuitenkin esim. usan voittajassa jaettiin vetsku tittelit. Joku selkeä teksti voittajanäyttelyiden kulusta voisi olla jees. YVNL sivuilla löytyi ainoastaan infot siitä ketä niitä voi järjestää ja kuinka paljon niitä järkätään per vuosi.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Sigitius kirjoitti:Oho tässä tekemisen tohinassa unohtu laittaa se PM asiaa koskien, onneksi huomasit itte.. :D
Olisko muistutusviesti paikallaan niin et on pakko kuitata lukeneensa ja ymmärtäneensä? (Vaik samalla aktiivisuuskysely et jääkö joku tauolle tms?)
PIVIKO:n kouluttamille tuomareille ei ole ilmeisesti ilmoitettu lainkaan.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Niinjoo ja sit sekin, et jos uusi logo tulee niin kuka sen logon oikein piirtää ja suunnittelee.. koska mä ainakin inhoan yli kaiken logojen tekemistä enkä itsekään tykkää tosta nykyisestä yhtään.

Vetskuvoittajat hm. Käytännössä "helpointa" olis vaan alkaa jakaa niitä jatkossa mikäli niitä on jo parissa voittajassa jaettu (+pivikossa) ja ne on nykyään myös irl käytössä. Mikäli tuomareille lähetetään muistutusviestiä CACIB:n jakamisesta junnuille niin tästä saisi samalla uuden infottavan materiaalin samaan viestiin, kun tämä(kin) asia on sellainen joka pitää saattaa kaikkien tuomareiden tietoisuuteen. Tai vaihtoehtoisesti jos vetskutitteleitä ei oteta käyttöön niin näyttelynjärjestäjille täytyy saada jonnekin selvästi esille etteivät lupaa näyttelyn sivuilla vetskutitteleitä.
Vai pitäisikö tästäkin pitää joku äänestys, onko se tarpeellista?

Periaatteessahan kaikki näyttelyitä tarkemmin koskeva informaatio pitäisi löytyä YVNL:n sivuilta eli olisi kyseisen sivuston homma informoida ihmisiä myös voittajanäyttelyiden osalta, mutta voin selvyyden vuoksi katsoa saanko aiheesta jotenkin järkevästi myös vFCI:n sivuille tekstiä tulevaisuudessa.

Sparkle, mä juttelen Susitytön kanssa tosta ja sovitaan aiheesta.

Tilannepäivitys rekisterilomakkeen toimintaan: vika paikannettu ja toimivaa korjaustapaa etsitään.
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Joo no PIVIKOa ei oo infottu tästä asiasta ollenkaan. Paha siis lähteä infoamaan tuomareille, jos en saa ite vahvistusta tälläsestä, kun en oo tätä kauheammin lukenut. Tänään lähtee piviko:n tuomareille ilmotus tästä, kun Sigi mulle tästä huomautti tänään.
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Nath »

Tuo tämänhetkinen logo on sitten aikoinaan minun tekemäni, että älkääs nyt kovasti innostuko sitä haukkumaan :mrgreen:

Minä kaipaisin nykyistä virallisempaa ja ehkä pelkistetympää ulkoasua. Sininen väriteema on minustakin hyvä, se on sopivan neutraali. Kuviksi ja esim. uuteen logoon voisi minustakin valita jonkin kotimaisen rodun. Jotenkin ajatus pysytkorvasta tuntuu paremmalta kuin ajokoirasta, lähinnä koska pystykorva edustaa jo siluetiltaan ns. klassista koiraa.
Alalinkkeihin toivoisin selkeyttä niin, että ne olisi helpommin huomattavissa, nykyiset vähän hukkuvat tuonne tekstin ja kuvien sekaan. Pudostuslinkit voisivat olla toimivammat. YVNL ja VMKL saisivat olla paremmin esillä.

UKK-sivulle voisi mahdollisesti lisätä kysymyksiä ja vastauksia, joita on esitetty vieraskirjaan ja samalla miettiä onko vieraskirja kuinka tarpeellinen, kun sitä ei ilmeisesti juuri kukaan käy päivittelemässä.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mä toivoisin sellaista ulkoasua, joka toimis hyvin myös puhelimella. eli ei pudotuslinkkejä :D
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

^ Mut yleensä jos pudotuslinkeistä sitä varsinaista tekstiä - josta pudotusvalikko putoaa - painaa niin se heittää silti jollekin sivulle X, jonne voi listata ne varsinaisessa pudotusvalikossa olleet linkit niin että sivustoa voi sen kautta käyttää myös puhelimella mikäli pudotuslinkkeihin päädytään - tähän kommentoineet ovat ainakin olleet niiden kannalla kuin myös minä.
Mä en tiiä tajusko kukaan mitä ajan takaa tolla.. : D

Nath voikin sit varmaan väkertää uuden logon jos on logoista innostunut.. :mrgreen:
Siis joo, ei mitään hajua että millainen logo tai kuka sen tekee mikäli se nyt uusitaan ja niitä varmaan pitäisi olla useampia vaihtoehtoja joista sitten äänestää. Ei toi nykyinenkään mikään ihan hirveä ole, se on vaan jotenkin niin vanhanaikaisen oloinen, en ees osaa kuvailla millä tapaa!
Avatar
Netsu
Ei riitä.
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 7:16 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Netsu »

Myös mäkin kannatan suomenpystykorvaa ulkoasuun uuden logon kera. Väriteema ulkoasussa voisi olla silloin parempi vihreänä, mutta toimiva varmasti nykyisilläkin värisävyillä. Pudotuslinkit voisi olla kans kätevät. :)

Mulla on aina kestänyt hetki että löydän linkin koirien rekisteröintilomakkeeseen, eli myös sivujen sisältöä voisi jotenkin selventää.
Sic parvis magna
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Nath »

Jostain syystä mulle tulee tuosta logosta mieleen Iso-Britannian Kennel Club, en tiedä miksi :D

Kannatan useampaa logoa ja äänestystä niiden väliltä! Minäkin voin jotain yrittää rustata jahka kerkeän. Tuo tämänhetkinen logo muistaakseni vain päätyi logoksi, kun sivuille haluttiin Monan ulkoasu mutta sen lisäksi joku logo ja muita ei kai ollut kuin tuo minun tekemäni :D
Avatar
Eros
Höpsö veitikka
Viestit: 5093
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:11 am
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Eros »

Tuomareille lähetetty viestiä junnujen CACIB:ista ja samalla pidän taas aktiivisten nimenhuudon. Saadaan lopettaneet taas putsattua pois.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: VFCI:n uudistukset ja kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Kiitos, Eros!

Palaten siihen veteraanititteli-asiaan, jota oikeastaan kukaan ei kommentoinut mun viestin jälkeen, pistetäänkö siitä joku nopea äänestys että jaetaanko sitä tulevaisuudessa vai otetaanko se suoriltaan käyttöön jos se on parissa voittajassa jo jaettukin?

Ja oisko halukkaita kokeilemaan logoa?
Vastaa Viestiin