Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Cessna
Epätoivoinen katse
Viestit: 450
Liittynyt: La Tammi 11, 2014 5:22 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cessna »

Mun virtuaalikoiratouhu on huipussaan! Ainakin noiden koirien osalta, 36 koiraa + yksi tulossa :mrgreen: serkkuni halusi kisauttaa koiria ja nyt se kisauttaa noista kolmea ni vähän helpottaa. Lisäksi muhun on purrut mejäkärpänen! Susitytön järkkäämä mejä mäyriksille oli niin huippu! Mun makkara sai niin hyvin tuloksia että on nyt suomen jälkivalio! :D Nyt haluun kisauttaa koiria, mutta mulla on liikaa koiria yhteen lajiin. Lisäksi sain siirrettyä kaikki koirat Kuunvalosta, Siiveniskusta ja joitakin Ansalta saamia koiria saman katon alle, niin on helpompi kisata niitä. Ainut et kisakalenterit tökkii melkein jokaisella koiralla. Ja haluun oman kennelnimen alle edes yhden pentueen, mutta mikään koirista ei ole kisautukselta valmis siihen, mutta toivotaan että into jatkuu niin ehkä jo ensivuonna on ensimmäinen Daeron pentue maailmalla &.&
Välillä jonkun on kuoltava, jotta asiat muuttuisivat paremmiksi
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Mulla tuli taas yllättäen tämmönen pieni putki, että haalin useamman suvullisen koiran kerralla. Näitä kohtauksia tulee kerran kuukaudessa tai kahdessa. Mut ehkä se johtuu siitä, että kaikki kasvattajat pistää kaikki kivat pentueet just samaan aikaan! :D Uusimpia "hankintoja" on nyt neljä: basset hound, samojedi, pk saksanpaimenkoira ja tulossa mopsi. Näiden lisäksi toin kaksi evm-sukuista kaukasiankoiraa Bor ja Sunday, joille ahkerana piirsin heti kuvat kun teki mieli piirtää rennosti paintilla.
  • - Basset hound siksi, koska oon nyt kiinnostunut rodusta hirveästi ja virtuaalimaailman lähes ainoa bassetkasvattaja minulle suvullisen pennun lupasi! Taitavat bassetit pikkuhiljaa syrjäyttää tollerit, jotka onkin mulla vaan sijoituksessa.
    - Samojedipojan hankin, koska heräsin tossa kuukausi sitten siihen, että eihän mulla ole koko kennelissä kuin kaksi urosta joista toista on jo käytetty ja narttuja olis sulhoa vailla kolme. Suvultaan tämä sammaripoika oli tosi kiva, kun äidin puolelta löytyy sukua yli neljä polvea ja on tosi kiva säilyttää vanhoja sukuja!
    - Vaikka mun ei pitänyt, niin hankin vielä yhden saksanpaimenen Gallethiin. Pentueen isä on aivan ihastuttava musta ja pitkäkarvainen uros. Ehkä tämä koira saa mut innostumaan pitkäkarvaisten kasvatuksesta...
    - Mopsi oli vähän hetken mielijohde, mutta koska kasvattajalla ei ollut suurempia vaatimuksia kuin näyttelyissä käynti, oli mun pakko saada tämmöinen ruttu. Etsiskelin vähän oikeita mopsikenneleitä ja järkytyin kuinka sairaita mopsit oikeasti ovat.. Mutta onneksi virtuaalikoira voi aina olla terve kuin pukki ja onkin kiva omistaa pieni puggiainen näin virtuaalisesti. Tämän koiran kanssa aloitan uuden lajin, nimittäin koiratanssin mikä vaikuttaa tosi hauskalta. Vanhempien tavalla taidetaan pyörähtää agissakin, katsotaan. ;)
Kaukkarit hankin, jotta voin teettää niillä pennut ja niiden pennun risteyttää sitten Wertin kanssa. Totta kai kisaan näitäkin koiria ensin, laumanvartijakokeissa ja suojelussa ainakin. Miksi mä moiseen vaivaudun? Koska mun mielestä on vaan niin karua risteyttää koira evm-nartulla/evm-sukuisella nartulla, jos koiralla itsellään on sukua kolmanteen polveen. :roll:
Sintsu
Epätoivoinen katse
Viestit: 440
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 5:29 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sintsu »

Minä olen tekemässä paluuta virtuaalikoirien pariin (ilmeisesti yli kahden vuoden :o ) tauon jälkeen. Karsin hieman vanhimpia koiria pois ja jokunen uusi pentu on tulossa tilalle. Uudistan kennelieni ilmettä hieman ja kunhan saan ensin kaikkien koirieni sivut kuntoon, aloitan taas kisautuksen pitkästä aikaa. Olen myös aikeissa järjestää itse erilaisia kisoja, kunhan tästä kunnolla vauhtiin pääsen.
Avatar
Netsu
Ei riitä.
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 7:16 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Netsu »

Oon taukoillut jo keväästä asti ja jopa päättänyt lopettaa Caldwellin toiminnan. Virtuaalikoirailut siis jäänyt kokonaan pois. Jotenkin ehkä vaan kylläistyin (ja vähän jaksamisestakin on kiinni) virtuaalikoiriin- ja kenneleihin. Voisin kuitenkin harkita realistisemman piirroskennelin tekemistä, mutta en tiedä kannattaako vielä alkaa väkertämään sivuja, kun ei ole kuitenkaan sellasta "Nyt on ihan pakko saada perustaa kennel ja aloittaa koirien kisaaminen!" -fiilistä. Olishan se kuitenkin hauska päästä järkkäämään itsekin kisoja pitkästä aikaa, mutta.. No ehkä nyt vaan eka suunnittelen sitä kenneliä niin katotaan sit, että toteutanko sen. :roll:
Sic parvis magna
Avatar
Nortsi
Epätoivoinen katse
Viestit: 469
Liittynyt: La Heinä 14, 2012 11:14 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Nortsi »

Mulla vähän sama juttu kun Netsulla... :roll:

Katosin täältä keväällä aika yhtä-äkkiä kokonaan. Olin ollut jo jonkun pari viikkoa aika epäaktiivinen ja kun sit olin kirjautumassa yks kerta turrilaan niin herjas kokoajan, että "salasana väärin". No sit vaan sitkeesti yritin ja pyysin sähköpostiin uutta salasanaa; ei toiminut. Pyysin useamman kerran uutta ja kokeilin eikä toiminut. Yritin taas parin päivän päästä eikä taaskaan toiminut. Laitoin siinä sit ehkä parin viikon päästä ylläpidolle viestiä asiasta, mutten saanut vastausta. Sitten mä vaan kyllästyin enää yrittämään kirjautumaan sisälle kun ei silloin enää mitään isompaa innostusta ollutkaan ja asia vain jäi. (Yritin siis kuitenkin varmaan yhteensä monta kymmentä kertaa sisälle). Jos ois ollut isompi innostus silloin niin olisin varmaan yrittänyt vielä enemmän päästä sisälle, mutta kun silloin mun innostus oli muutenkin jo ehtinyt hiipua aika kovaa tahtia.

Äsken kun koneelle pitkästä aikaa tulin, eksyin jotenkin Fixiousin sivuille ja päätin tulla sit siinä samalla katsomaan turrillaa. Kokeilin mun tunnuksia eikä toimineet ja pyysin taas sähköpostiin uusia tunnuksia. Meinasin melkein tippua tuolilta kun heittikin mut sisään :o

Sellanen vajaa puolvuotta tuli tässä nyt taukoiltua, ekaa kertaa tosin koko mun pari vuotisen virtuaalikennelharrastuksen aikana. Tällä hetkellä en tosin oikeastaan tiedä onko mulla sitten enää innostustakaan palata. Toisaalta kiehtoisi taas alkaa järjestää kisoja ja kilpailutta koiria, mutta sitten en taas tiedä jäisikö se heti alkumetreille, kun harrastukset ja koulu vie kuitenkin tällä hetkellä paljon aikaa. Eikää mulla kuitenkaan mitään sellaista niin isoa innostustakaan toisaalta ole... En osaa nyt heti sanoa mitä tulen tekemään kun niin yhtä-äkkiä vartti sitten tänne tupsahdin.

Haluan vielä sanoa, että olen todella pahoillani kaikille joiden kasvatteja minulla on tmv. Oon tällä hetkellä aika pihalla, että mitä täällä tapahtuu jne ja onko joku hakenut jo kasvattinsa takaisin, mutta alan kuitenkin nyt tästä ottamaan asioista selvää.
Fixious, Sladodel, Yksityiset & vKUJ -- VUODEN KENNELINPERUSTAJA 2013

PIENTÄ HILJAISELOA
Hex
Epätoivoinen katse
Viestit: 476
Liittynyt: To Maalis 07, 2013 10:21 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Hex »

Netsu ja Nortsi, toivottavasti innotuksenne jatkuu!

Mun virtuaalitilanne on tosi sekava. Eka on sellane fiilis, et haluu vaan olla virtuaalikoirien parissa mut sitte se kestää jonku verran ja sit oon ihan loppu. Nyt oon ilmottautunu tosi moneen kisaan ja toivottavasti jaksaisin olla täällä vielä ainakin pari vuotta. Joo, muilla on pitkiä tekstejä, mutta mä en oo hyvä niissä, ni tää on aika lyhyt :D
Hex
Epätoivoinen katse
Viestit: 476
Liittynyt: To Maalis 07, 2013 10:21 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Hex »

Kaikkien tosiaan kannattaa lukea tämä! Tosi osuvaa tekstiä! :)
Avatar
Cookiemonster
Kanada
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 3:13 pm
Avatar ©: Flickr, Mike Davison

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Hmmhmm, taas on vähän tämmöstä summailua ja mutkailua tän suhteen. Innostusta kyllä löytyy, tosin sillein vaihtelevasti. Voi olla, että joulukuussa hyppään kelkasta hetkeksi poies ja hiljennän nuo kennelit. Ensi vuoden puolella sitten takaisin, tammi-, helmikuussa.

HELL Monroe'sin D- ja Guthrunin H-pentueiden jälkeen ei ole nyt tulossa mitään, koska pentuesuunnitelmatsydeemit ei vaan nappaa sitten yhtään. Tähtään enemmän vain tuohon koirien kisauttamiseen, katsotaan sitten koska taas seuraavia paimenpenskoja olisi putkahtamassa (ensivuonna.. Joskus).
+ Noita koiria pitäisi alkaa pikkuhiljaa jo heittää molemmista paikoista monttuun. Muutamaisia jo taipaleensa päätökseen tulleita mukana tosiaan roikkuu, mutta ei ole vaan viitsinyt/jaksanut kuopata niitä.. Jospa sen tekisi, kun tauolta eksyy takaisin.

Ja oon kyllästynyt tohon Guthrunin nimeenkin jo, taas. :mrgreen: Vähän mietin, että viitsisikö sitä mennä vaihtamaan enää? Vai pitäisikö nyt vaan kitkutella tuon lyhyen ja tylsähkön nimen kanssa.. Muutama nimivaihtoehto olisi jo kielen päällä.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Elisa.
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 181
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 2:08 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Elisa. »

Hex kirjoitti:
Kaikkien tosiaan kannattaa lukea tämä! Tosi osuvaa tekstiä! :)

Tuo on luettu kyllä, on kenneleiden sivuillekin linkitettynä. Imo täyttä asiaa ja järkevää tekstiä.

Ittellä virtuaalikoirien kanssa menee ihan hyvin. En ota liikaa stressiä mistään, harrastan tätä kuitenkin omaks huviks. Oon oikeestaan karannu tänne hevospuolta pakoon, täällä on niin ihanan rento ja mukava ilmapiiri, kun taas kaakkipuolella on ihan toista. HYH!
Koitan saada jotain aikaseks koirien kanssa, ehkä jonkinlaista menestystäkin jopa mutta saapi nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan vai tuoko mitään. Pitäis ehkä olla enempi esillä ja äänessä, mutten viitsi. Toistaseks mennään hiljaa hissukseen eteenpäin ja vielä katsellaan ja tunnustellaan asioita.
Saino
Ei riitä.
Viestit: 376
Liittynyt: Su Touko 27, 2012 6:48 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Saino »

Mä oon ollut oikeastaan täysin poissa pelistä reilun puoli vuotta, mutta nyt taas marraskuun pimeet illat saivat mut innostumaan virtuaalikoirailuista. Nyt mun tavoitteita on saada uudistettua ainakin yksi kenneleistäni, kisautettua suunnilleen loppun vanhimmat koirat ja kuopata ne, sekä samalla päästä eroon ainakin yksärisivustosta ja pudottaa joku kenneleistäkin pois. Mutta mä aion virtualisoida ihan rauhassa, ilman mitään stressiä. Mulla ei oo mihinkään kiire.
Joskus toivon olevani kuuro, mykkä ja sokea.
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Hohhoijaa.. Nyt sitä ollaa taas kerran tekemässä sitä kuuluisaa paluuta tauolta, ei tätä hommaa voi kesken jättää :D Oon vaan niin totaali laiska, että kun laiskottaa ni sillon kanssa laiskottaa kunnolla, mut nyt ehkä Vicinityn uuden ulkomuodon ja domainin vaihdon voimin päästää mukavasti jatkamaa hommia.

Pentusiaki on suunnitteilla koko ajan, koirien kisaaminen on vaa hidastanu kaikkea :D
.
.
  • Kuva
KuroNeko
Sumopainija
Viestit: 1237
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 9:42 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

^ Toi ulkoasu <3_<3 Milloin muuten Sorrolle on tulossa jälkikasvua, saatoin just rakastua?

Mulla on into virtuaalikoiriin palannut suorastaan luvattoman pitkän taukoilun jälkeen. Tällä kertaa en kuitenkaan meinaa ottaa tästä mitään stressiä. Jos jää kisoja väliin, niin sitten jää, uusia tulee aina. Kisakalentereiden päivittäminen alkoi joskus tuntua hirveeltä pakkopullalta, mikä varmaan olikin osasyy siihen et into lopahti, mut oon taas tajunnut et sehän onkin ihan hauskaa.
Kaksi vai kolmekin vuotta pystyssä ollut Hawktime on käynyt läpi remonttia (muutto pois websistä, ulkoasu sivuille jne.) ja vaikka suurimmalta osalta koirista puuttuukin vielä sivut, niin homma kuitenkin etenee. Ja kun vihdoin sain kennelille ulkoasunkin, niin motivaatio sitä kohtaan on korkeampi. Kaikkein innostunein tällä hetkellä olen Fortamion koirista ja niitä oon aktiivisimmin kisautellut. Kai mä haluaisin viimein päästä laittamaan ekaa sakupentuetta maailmaan :mrgreen: Podhalanskeihin pitäis joku motivaatio kans löytää ettei ne ihan seinäkoristeina olis.
Näyttelyt oli joskus mun harrastuksen alkuaikoina ihan ykkösjuttu mut jostain syystä ne ei jaksa kiinnostaa mua oikeestaan ollenkaan. Enää ei oo mikään pakko löytää koiralle näyttelykelpoisia kuvia vaikka joskus etsin sellaisia ihan hätää kärsien että mitä nyt jos en saakaan tätä turrea näyttelyyn ":'C" Käyttölajeissa on vaan kivampi kisata, ja kun en kuitenkaan saa mistään käsiini mitään multivoittajien kuvia niin mitä turhia vaivautua. Mistä tuli mieleeni että kuvalupien metsästäminen on hirveetä hommaa. Varmaan suurin syy miksi näyttelyinnostus on aikalailla nollassa. Ja kun en osaa valokuvatakaan :mrgreen: Saati piirtää!
Mut joo, hiljaksiin tästä taas noustaan!
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Mä pidän tällä hetkellä taukoa. On vähän mennyt into omien sähläysten takia kun oon merkannut koirat väärän ikäsiksi ja siks pivikonäyttelyistä useampi hylky. Sitten se kanssa vie intoa jos kisoissa tulee huono putki eikä koirat menesty, käytössä eikä näytössä.

Sit kun palailen niin pitää suppeuttaa mun virtuaalikoirajoukkoa rotujen osalta (kisata loppuun, mahd. pennuttaa ja lopuksi kuopata - en siis aio myydä koiria). Luulen että palailen vaan takaisin malamuutteihin, kaukasiankoirat jää myös, Touslen bassetit jää ja Dhajim Fa. Galleth kokee siis loppunsa, vaikka kennelin saatan jättää pystyyn sitä varten että hommaan "vääränrotuisia" koiria jotka voin sitten sijoittaa sinne. Eli huskyt, lapinporokoirat, podhalanskit, noutajat, mopsit, sakemannit, malinoisit ja corgit poistuu mun roduista. HUOM kasvattajat en siis myy, kisautan loppuun.
Sammareiden kohtaloa mietin vielä, koska oon saanut niiden kasvatukselle jo ihan hyvää pohjaa. Vielä en oo varma innostunko nahkacollieista enemmän, mutta ehkä jätän ainakin Hilkalta itelleni yhen pennun kun sen pennutan.
Cessna
Epätoivoinen katse
Viestit: 450
Liittynyt: La Tammi 11, 2014 5:22 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cessna »

Minäkin taukoilemassa. En omista omaa konetta, mikä hankaloittaa kisautusta. Lisäksi IRL ongelmat on nyt niin suuret, että hoidan ne ensin, ennen kuin jatkan. En ole siis lopettamassa! Jos kysyttävää, niin yv'tä vaan. Oon aktiivinen turrilainen kumminkin, mutta virtuaalikoirailut nyt taukoilee.
Välillä jonkun on kuoltava, jotta asiat muuttuisivat paremmiksi
Avatar
Hilmainen
Ei riitä.
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 8:33 am
Paikkakunta: Raisio

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Hilmainen »

Pikku hiljaa palailemassa taas näihin hommiin. Tosin vielä en ole päättänyt jatkanko kahdella kennelillä, vai siirränkö vain Rallatellen muutaman koiran Rilaithiin elelemään.
Jonakin päivänä olen puu,
ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni,
ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina.

Paikalla ollaan taas..
Vastaa Viestiin