>Juuri sinä tahdot pienen näyttelykaverin! SYNT.AIKA

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Kesän pentueita; tolleri, mopsi ja jämtti!

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Juhhuuuuuuu :mrgreen:
Avatar
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1101
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 1:51 pm

Re: Kesän pentueita; tolleri, mopsi ja jämtti!

Viesti Kirjoittaja Iivi »

Mä voisin ilmaista kiinnostukseni tolleripentuetta kohtaan :D Vai saako siitä olla vielä kiinnostunut? Sunburn'sissa novascotiannoutajia kasvatan ja vaikken nyt haluakaan yhtäkään koiraa lisää, niin vähän myöhemmin keväällä/kesällä voisin olla erittäin kiinnostunut narttupennusta, jota saisi myöhemmin käyttää jalostuksessa. Kerron mielelläni lisää suunnitelmista sun muista myöhemmin, jos tämä pentue on tulossa (:
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Kesän pentueita; tolleri, mopsi ja jämtti!

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Joo, kyllä tollopentue on tulossa, kiva kun sua kiinnostaa! :D Pentue on sitten ajankohtaisempi lähempänä kesää, kun Emmin kanssa kisaillaan vielä :> Ja saa käyttää tosiaan jalostuksessa, koska Emmi on evm ja uros tulee olemaan ei niin yleistä sukua, eikä pentueen kokokaan päätä huimaa :>>
Avatar
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1101
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 1:51 pm

Re: Kesän pentueita; tolleri, mopsi ja jämtti!

Viesti Kirjoittaja Iivi »

Hienoa, täytyy sitten kesemmällä katsella! :D Pidän silmät auki, ja jos vain muistat niin mua saa heittää vaikka yksärillä kun pentue on ajankohtaisempi, mutta yritän kyllä itsekin huomata jos tänne siitä kirjoitat (:
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Kesän pentueita; tolleri, mopsi ja jämtti!

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Näin teemme! :D Mä laitan sun nimen tuonne alustavalle varauslistalle, koska oon mestari unohtamaan x'>>
Avatar
A.t
Syvällistä
Viestit: 628
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:37 am
Viesti:

Re: Kesän pentueita; tolleri, mopsi ja jämtti!

Viesti Kirjoittaja A.t »

Aww.. nyt mun on kyllä pakko varailla jämtipentu ittelleni:D Oon aivan ihastunut tähän rotuun ja löytyykin yks sellainen. Eli olisi ainakin yksi kiinnostunut. Suunnitelmissa olisi harrastaa niin haukkua kuin mejää ja näyttelyitä ainakin. Ehkä narttukoirasta haaveilisin tällä hetkellä (myöh. jalostuskäyttöön) ja koiralle tulossa piirroskuvat. Tulisi siis vimmakinttuun ja sieltä voit katella kisanäyttöä koirien sivuilta.
Taukoilee virtuaalihommista.. ü
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Kesän pentueita; tolleri, mopsi ja jämtti!

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Mahtavaa ! :D Kyllä sulle pentunen lähtee sitten Vimmakinttuun, sitten kun pentue on ajankohtaisempi :>
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Kesän pentueita; tolleri, mopsi ja jämtti!

Viesti Kirjoittaja Jacya »

HOPLAAAA!
Avatar
Weetsi
Toistolla tehoa
Viestit: 756
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 8:18 pm
Paikkakunta: Taivalkoski
Viesti:

Re: Nättejä jämttejä, mopsipalleroita ja tollovaaveja!

Viesti Kirjoittaja Weetsi »

Minua kiinnostais tämmönen jämttipentu Follonicaan, kahden muun koiran seuraksi. Kennelissäni asusteleekin jo yksi jämtlanninpystykorva, mutta toinen on eri rotua. Näyttöä vaikka Sulolla. Tiedän, ettei paljon tuloksia ole, mutta kyllähän me kisoissa ahkerasti käydään, mutta tulokset eivät aina laula. : D Kerron pennun tulevaisuudesta lisää, jos pennun saan. Nyt kun on kiire. :/
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Nättejä jämttejä, mopsipalleroita ja tollovaaveja!

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mua kiinnostaisi tuollainen jämtti- ja tollovauvva, mutta päädyn nyt kyllä pelkkään tolloon :D Olen näitä pentueita miettinyt siitä asti, kun nää on tullut ns. "julkisuuteen." Olen Emmin pentuja odottanut, koska kun Emmi oli myynnissä, olin yksi niistä kolmesta kiinnostuneesta (: Kovasti olen siis miettinyt tätä ja nyt olen tullut tulokseen, että en halua päästää tätä pentuetta "valumaan sormien lävitse."

Terneen havittelisin pentua, sukupuolesta minulla ei ole vielä mitään tietoa. Loppujen lopuksi se on ihan sama, kumpaa sukupuolta meidän pentu edustaa.

Varmaan tiedätkin aika hyvin, minkälaista mun kisaamiseni on. En omasta mielestäni ole enään mikään superhyperaktiivinen kisauttaja, mutta saan koiralle kuitenkin jonkin verran tuloksia (: Tähtäimessä on mejävalion arvo, sekä BH, NOU1 ja RH-E. Tarkoitus on myös jatkaa pk-kokeiden kanssa sekä nomessa. Pelastus olisi sellainen silloin tällöin oleva harrastus.

Jalostuskäytöstä olen ehdottomasti kiinnostunut, mutta jos sisaruksia tullaan käyttämään paljon ja isojen pentueitten vanhempina, en tule käyttämään omaa pentuani. Jos myös terveydessä esiintyy jotain häikkää, en tule käyttämään. Jalostuskäyttöä tullaan ajattelemaan siinä tapauksessa, jos pentu on terve päältään sekä ruumiiltaan ja saanut jonkun verran tuloksia.

Tekstiä kirjoittaessani olen mieltänyt tämän pennun nartuksi, että jos meille sitten narttu voisi tulla (: Jos meille edes pennun annat.
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Nättejä jämttejä, mopsipalleroita ja tollovaaveja!

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Weetsi, kyllä teille hyvinkin voi jämttipallero lähteä, jos vielä kertoilisit tulevaisuudensuunnitelmista? :>

Susityttö, teille nyt aina lähtee pörrönen pallero :>>

Ja molemmat pentueet (tolleri&jämtti) toteutuvat, kunhan saadaan A.t ja Iivi kiinni, että ovatko halukkaita vielä ottamaan pentusta.. :>
Avatar
Weetsi
Toistolla tehoa
Viestit: 756
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 8:18 pm
Paikkakunta: Taivalkoski
Viesti:

Re: Nättejä jämttejä, mopsipalleroita ja tollovaaveja!

Viesti Kirjoittaja Weetsi »

Juu, kiva että mulle pikkunen lähtee. :D

Mutta siis, pennun kanssa tulisimme kisailemaan tietenkin mejässä- sekä haukkukokeissa. Suunnitelmissa olisikin mejävalion arvo. Agilityssä ja maastossa toki myös kisauttaisin. Ainakin koiratanssissa yritän tähdätä valioon. (: narttupentua havittelisin, ja kuviksi suunnittelin män koiran kuvat.

// Ja toki BH-kokeenkin suoritamme. : D
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Nättejä jämttejä, mopsipalleroita ja tollovaaveja!

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Joo, hyvältä kuulostaa. Mejä ja haukku ovatkin ne tärkeimmät lajit, joihin toivon kasvattini osallistuvan.. :>
Avatar
A.t
Syvällistä
Viestit: 628
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:37 am
Viesti:

Re: Nättejä jämttejä, mopsipalleroita ja tollovaaveja!

Viesti Kirjoittaja A.t »

Oletko ajatellut pentujen syntymäpäivää, milloinkas pikkuiset jämtipallerot syntyy?
Kyllä, olen vielä halukas ottamaan:) Eli siis narttupentu lähtee meidän jämptipoikien seuraksi.
En muista kerroinko jo suunnitelmistani, mutta olis tarkotus käyttää ainakin just näissä mejässä ja haukkukokeissa, ja näyttelyt ja toko ehkä lisäksi. Kisanäyttöä esim. jämtini: Buur on BH vFIN JVA, vFIN KVA, vKTV. Osku taasen BH PVV-09.
Hyvä pysyvä koti luvassa ja piirroskuvat luultavasti tulee:D
Taukoilee virtuaalihommista.. ü
Vastaa Viestiin