Minusta on aika helppo keksiä nimiä. Esim. ensimmäisen pentueeni nimet olivat suomalaisia: Metsäpihan Aamuyö Metsäpihan Aamu Sumu Metsäpihan Aamu Usva
Nimeäminen vaatii vain mielikuvitusta!
Minä mietin suomaliasia ''järki'' sanoja.
Itselläni on aina nimien keksimisen kanssa tuskaa. Nytkin yritän tässä Waporen A-pentueelle keksiä nimiä, eikä meinaa mitään syntyä.
Yleensä minulla on jonkin sortin teema mielessä kutakin pentuetta kohti, mutta nyt pää vain humisee tyhjää.
Olen niin kateellinen niille, jotka keksivät upeita englannin kielellä olevia nimiä.
Voin muuten kertoa, että IRL-kennelin nimeä on vielä vaikeampi keksiä kuin virtuaalikennelin ;) Virtuaalikennelin nimen voi sentään vaihtaa ihan milloin lystää eikä se nimi ole sun "tavaramerkki" koko loppuelämää
Itse parhaillaan mietin koirille hyviä nimiä, pentuehan ei siis ole ajankohtainen vielä mutta onpahan sitten nimiä :D Itse pidän englanninkielisistä. Törmäsin joskus sattumalta Jonnan briardiin jonka nimi oli Madam I'm Adam. Se on mielestäni niin onnistunut nimi kuin vain mahdollista :)
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Nimien keksiminen yksin on muuten suhteellisen vaikeaa. :o Totesinkin tässä itsekseni, että kun ensimmäisen kunnon pentueen aika koittaa, otan jonkun (= Teenyn) apuun. Teemakin on aika lailla valmiina; asenne. Lähinnä vähän anarkistisia olen ajatellut, mutta vain yksi on tullut mieleen. Lejon/in Paidatta Parempi.
Mielestäni evm. sukuiselle koiralle on vaikeampi keksiä nimeä kuin koiralle, jolla on jo virtuaalimaailmassa sukua. Näin ollen olisi tietynlaista pohjaa, jonka avulla kenties nimetä koira. Esim. jokin nimi, tai samantyyppinen vaikkapa emän sukutaulusta.
Itse keksin nimet parhaiten kirjoista ja musiikkia kuuntelemalla. Lisäksi kalastelen sopivia nimiä netin syövereistä, käyn virtuaalikenneleissä, keskustelen nimistä ystävieni kanssa, ja kirjaan niitä ylös. Sopivan paikan tullen voi sitten listan kaivaa esiin, ja säästyy ainakin sillä hetkellä nimeämisen ja nimien etsimisen vaivalta, vaikka minun mielestäni se onkin melko mukavaa puuhaa.
Omalla kohdallani ALL 1:ssa nimet tulevat olemaan lyhyitä yksiosaisia sanoja/nimiä. Näihin apuna ovat vaikkapa Terrificpets, Fundognames jne.
ALL 1 työlinjaisia bordercollieita & mudeja virtuaalisesti
Nyt perustin uuden kennelin sitten, zuzzlezin. Nimi on aika vänkyrä ja sisältää paljon Z, mutta ite tykkään kyllä. Buzzlesista alunperin väänsin ja zuzzlez siitä sit tuli. Pentujen nimet on yleensä suomen kielisiä, kirjaimittain menee. Mut jos joskus Ö:hön asti tuun pääsemään, niin sit luultavasti rupeen teemoittain menemään. Joo, mä tykkään keksiä nimiä, vaikka ne onkin välillä vähän erikoisia, mutta silti niitä on hauska keksiä.
Nimien keksiminen on mulle helppoa (= saa kysyä apua jos tarvitsee). Tykkään omaperäisistä, yleinsä englanninkielisistä nimistä.
Ekojen kennelien nimet oli tylsiä ja tavallisia, koska en pienenä 3-4 -luokkalaisena oikein vielä hallinnut englanninkieltä. Oli Morning Sun's, jonka keksin itse ja sitten Satun kanssa yhdessä keksimä Perfectis ja mitähän niitä nyt oli. Niiden jälkeen on ollut Heartless (poimittu The Crashin biisistä Loveless) ja Birling, joista ensimmäinen oli vaan sellanen nopeasti keksitty "pakko keksiä nyt heti joku" -juttu ja viimeinen oli sitten vähän tarkemmin mietitty. Birling Cap (& Birling Cap road) on paikka Britannian etelärannikolla ja se yksinkertaisesti kuulosti hyvältä.
Nyt sitten sekin on kuollut ja kuopattu ja työn alla on uusi kennel, jonka nimestä en ole vielä päättänyt (help, anyone?), tuleeko siitä Scotsman's Kilt vai Under The Kilt, kun en oikein tiedä onko viimeinen vähän liian.. no emt. : ) Mutta however, lopullisesta päätöksestä riippuen tulevat nimet menemään tähän tyyliin:
Scotsman's Kilt JOTAIN
JOTAIN Under The Kilt
2008 VUODEN FANITTAJA
2012 VUODEN IHASTUS, HERRANTERTTU & SÖPÖLÄINEN
2013 VUODEN TYYLILYYLI
2014 VUODEN KADEHDITUIN
2015 VUODEN ASIALLISIMMAT JUTUT & KADEHDITUIN
2017 VUODEN MAAILMANMATKAAJA, HUIPPUKOKKI & TYYLILYYLI + KOIRAPERSOONA (BUDDY)
2018 VUODEN HUIPPUKOKKI
Olen nyt keksinyt, että Geewasin seuraava pehkopentue on ihanasti suomenkielisiä nimiä. Olen Pehkon avustuksella keksinyt toinen toistaan ihanempia nimiä. Kun nimet on suomeksi, etuliite (Geewas) muuttuu vähän (Geewasin). Loitsupentue tulossa, miltäs kuulostaa?
Oon tosi kriittinen ollut noiden kanssa, joten noita ei toistaiseksi enempää ole. Olen noista silti ihan innoissani, toivottavasti keksin vielä lisää =) Ainakin yksi joiku- päätteinen vielä tulee, loppuja vielä pitää vähän suunnitella.
Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Vähän ot kysymys, muttakun...
Jos oletetaan että kennelissäni olisi syntynyt kolme pentuetta, ja neljäs tulossa, ja 1. pentueen nimet alkavat a:lla, toisen teemana on kukat, kolmannen linnut, niin onko neljäs pentue sitten b vai d? Vai onko toinen pentue kuitenkin b-pentue ja kolmas c?
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Ihan oman maun mukaan. Kolmas pentue voi olla vaikka Z-pentue, ei sitä kukaan muu määrää kuin sinä itse :)
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.