Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
KuroNeko
Sumopainija

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

Spunkylle kiitos!
Sellainen kysymys noista kuvalupapyynnöistä vielä, että kun lähetätte kasvattajille sähköpostia englanniksi, käytättekö ennemmin sanaa virtual kennel vai a sim game kennel?
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

^ sekä että, mutta pääasiassa virtual kennel.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Marcia kirjoitti:... Mistä tulikin mieleeni, että kuinka ystävällisesti/vihaisesti kasvattajat nykyään vastaavat? Mulla on tallennettu kaikkien kuvalupapaikkojen positiiviset vastaukset sähköpostiin ja lueskelin tänään niitä. Mua jäi hymyilyttämään yhden kultsukasvattajan vastaus " I hope the photos of my dogs will help you win some virtual shows!!! " :D Jotkut ovat kehuneet kauheasti englantiani (vaikka en sitä osaakaan) ja osa antaa luvat vain sen perusteella että on hienosti osannut kirjoittaa virtuaalikenneleistä. Nyt eilen tuli tenkkapoo, kun ensin kasvattaja kieltäytyi, mutta sen jälkeen lähetti viestin jos voisin selittää virtuaalikenneleistä lisää. No ei muuta kuin kirjoittamaan.

Mulle on annettu pariin kenneliin yksinoikeudella kuvaluvat, mutta onko se miten yleistä nykyään?
Suurin osa vastauksista (sekä myönteiset että kielteiset) ovat olleet asiallisia. Ystävällisimmät ovat mm. tarjoutuneet lähettämään lisää kuvia ja pyytäneet kennelini banneria. Yksi jännimmistä vastauksista: "No you may not use any photos of my dogs, why do you have a virtual kennel? Get a real life and not a cyber one! Start working as a kennel girl somewhere and learn from begining and here at earth! Your email made me very sad." Vaikka olin maininnut myös ihan irl koiraharrastuksestani. :D
Tosta yksinoikeudella kuvaluvista, kysyin joskus eräältä kenneliltä ja vastaus oli että joku toinen käyttää jo niitä kuvia.
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Marcia
Höpsö veitikka

^okei... Cockerikennel kyseessä? Olisit vastannut "okei milloin voin aloittaa teillä?" :D Voi luoja... Mulle on kans yleensä vastattu ihan kivasti, joskus aikanaan tuli "NO!!!!" mutta pistetään se huonolla englannilla kirjoitetun viestin piikkiin...
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Itse asiassa mäkin olen kuvia pyytäessäni saanut osani saarnauksesta, jonka aiheena elämä, kristinusko, ja koirat, ja saanut moitteita siitä, kuinka julkean harrastaa näin turhaa ja aikaavievää harrastusta.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Yleensä mulle on vastattu ihan asiallisesti että joo kunhan muistat linkittää, osa on ollut vielä innoissaan ja kysellytkin että miten oon päätynyt kys. rotua kasvattamaan virtuaalisesti, miten se kiinnostaa etc. Mut sit on taas näitä (yleensä amerikkalaiset) jotka rupes uhkailemaan poliisilla ja muulla, vaikka vakuutin viestissäni, että jos vastaus on kieltävä, en tietenkään kopioi kuvia omille sivuilleni.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Cookiemonster
Kanada

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Miulle on tullut aina ihan asiallinen vastaaminen, niin myöntävässä kuin kieltävässäkin. Ei mitään haukkuja / poliisiuhkauksia tmv, kun itsekin on kirjoitellut ymmärtävänsä jos ei kuvia halua vpuolelle luovuttaa. Eikä niitä sitten tulisi otettuakaan missään tapauksessa.
Pari on kysellyt kovasti vielä kuvalupien jälkeenkin tästä virtuaalikennel -touhusta, yhen sakukennelin omistajan kanssa pitkään kirjottelin tästä aiheesta. Mikä yllätti miun ihan täysin, että tää vharrastuspuoli kiinnostaa niin paljon. :)

Oli mulla vähän takkuilua välillä vääntää joitain sanoja englanniks sillon, onneks kääntäjä pelasti pulasta. Ja tossahan se vähän paranee, kun pitää kunnolla tekstiä pistää enkuks. Hyvää muistinpalauttelua sen suhteen.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mulle on tullut vastauksia laidasta laitaan. Kaikkea yksinkertaisesta "NO!!!!!!!" näihin jo ylempänäkin mainittuihin saarnauksiin elämän hankkimisesta. Ne positiiviset vastaukset ovat aina hirveen kivoja ja saa todella iloiselle päälle. Eräänkin kasvattajan kanssa ollaan kuvalupien kyselyn jälkeen lähetelty maileja puolin ja toisin. Hän on ollut hyvin kiinnostunut kennelistäni ja on aina silloin tällöin itse käynyt katselemassa miten mun virtuaali harrastus edistyy :D

Nykyään näitä positiivisia vastauksia saa yllättävän paljon ja juuri tällaisia hyvin kannustavia ja aidosti harrastuksestamme kiinnostuneita. En muista, että ennen taukoani olisin saanut ainuttakaan tuollaista ihanaa vastausta vaan vain sen "ei" tai "joo". Mukavimmat kasvattajat on tähän mennessä löytynyt baltianmaista, keski euroopasta sekä jenkeistä. Suomalaiset ja usein ruotsalaisetkin tuntuvat olevan hirveän tympeitä vastauksillaan, vaikka sitten suostuisivatkin luovuttamaan kuviaan. Suomalaisilta tosin en ole lupia edes kysellyt moneen vuoteen.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Mä en oo saanut yhdeltäkään suomalaiselta kuvalupia. Joskus on tullut perusteluna jtn selityksiä suuresta vaivasta ottaa kuvia, mutta mun kohalle ei oo mitään hanki elämä -juttuja tullut. :D Välillä (ainankin cockeri) kasvattajat on tosi jäykkiä ihan irlinäkin. yrittää mennä juttelemaan ja kehumaan kasvatteja etc, niin ei kiinnitetä huomiota tai mitään. Ihania ihmisiä >:|

/Kehän jälkeen mää oonkin yrittänyt mennä juttusille
Marcia
Höpsö veitikka

^ Meillä on ainakin aina niin kiire näyttelyssä ettei keritä kehien aikana muuta tehdä kuin vaihtaa koiraa. Et jos haluaa tutustua johonkin kasvattajaan paremmin niin menee mielummin käymään sen luona.
T. Nykyään yhden kasvattajan paras kaveri.
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Varmaan paras hetki näyttelyissä on mennä jututtamaan kasvattajia/koirien omistajia kehän jälkeen :) Etenkin tuommosten cockerien tapaisten turkkirotujen kohdalla, kun niiltä pitää puunata jokanen karvahaiven ojennukseen ennen kehään menoa :D
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Miten tokossa nyt valioidutaan? Kävin vTL:n sivuilla ja siellä lukee säännöt sivuilla:
"... EVL-luokassa, mistä valionarvon saavuttaakseen koirakon tulee saada yksi kunniapalkinto (KP). Ohjeet kunniapalkintojen jakamiseen löydät kootuista tuomarointiohjeista."
Kootuissa tuomarointiohjeissa ei löydy mitään KP:sta.

KP-sääntöhän poistettiin jo aikoja sitten, onko se nyt tullut takaisin? Muistaakseni sitä kritisoitiin aika rankasti sen takia, että jotkut koirat saivat jopa kymmenen I-tulosta ilman KP:ta ja samalla veivät muilta mahdollisuuden ykköstulokseen.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

^Ko. tekstin yläpuolella lukee seuraavaa.
Valionarvon saavuttaakseen koira tarvitsee kolme ykköstulosta EVL- eli kuninkuusluokasta. Kunniapalkintoja ei enää jaeta eikä niitä tarvita valioitumiseen. Lisäksi koira tulee olla palkittu jonkin virtuaalisen näyttelyliiton alaisessa näyttelystä vähintään laatumaininnalla hyvä (H).
Eivät ole KP't tulleet takaisin. Tuomarointisivulta poistin KP-jako-ohje-pätkän (...) kokonaan, koska se on niin menneen talven lumia. Käväisen sen säännöt -sivultakin nappaamassa.
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Kiitos! Mä selasin kokonaan tohon Palkinnot-kohtaan kun noi luokkajutut on tuttuja niin jäi sit huomaamatta toi kohta.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
elena
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elena »

Tänään aloin miettiin noita muotovalionarvosääntöjä, jotka tajuan ihan ongelmitta, mutta yks kysymys kuitenkin heräs. Mulla on esim. tämä koira, jolla on viis SERTiä ja neljä CACIBia, ja oletetaan nyt vaikka että se saa Suomesta vielä kaks SERTIä (jolloin siitä tulee siis Suomen muotovalio). Mitä käy noille aiemmin saaduile SERTeille, säännöissä sanotaan, että jos on BH:n suorittanut + yks muotovalionarvo, sen tarvii saada vaan se yks SERT jostain muusta maasta valioituakseen sieltä, mutta entä jos ne SERTit on saanu aiemmin kun on siitä Suomesta valioitunut?:D Tosi epäselvästi selitetty, mutta kai tuosta nyt tuli jotenkin ilmi tää mun ongelma.
Lukittu