Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Susityttö
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

^On. Miksi ei olisi? Tuomari näki varmaan niiden olevan kauniita rodun edustajia, mutta ei kuitenkaan SERTin arvoisia. IRLissä näkyy myös tuota, että vaikka olisi esim viisi koiraa niin ei se ole varma, että siellä olisi rop. :)

Voithan sä toki pistää tuomarille viestiä ja kysyä mikseivät saaneet SA:ta.
Esme
Kanada

Viesti Kirjoittaja Esme »

En tiedä tuleeko tää nyt ihan oikeaan paikkaan, mutten keksinyt mitään tämän parempaakaan. Eli mua alkoi kiusaamaan että mikä mahtaa olla Mopin (bc) väri virallisesti? Mun käsityksen mukaan toi on ihan mustavalkoinen, mutta onko tuolle värille jokin oma nimi pilkkujen takia? Suomeksi en ole löytänyt mitään virallista tietoa, mutta ainakin täällä on oma kategoriansa mustavalkoisille ja pilkullisille. Auttakaa tyhmää... :<

/Kiitos molemmille! Ajattelinkin että se saattais olla noita bi-värejä, kun eksyin joillekkin shelttien värejä käsittelevälle sivulle. (:
Onnea On - border collies
Danay
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Danay »

^ Suomessa ei sitten varmaan erotella noita speckeldejä mitenkään "puhdasvalkoisista" väreistä, vaan pidetään ihan mustavalkoisena. Esim. jenkeissä noista pilkutuksista kyllä mainittaisiin ehdottomasti erikseen, mutta Suomessa ei kai sitten kun en löytänyt itekään googlettamalla mitään vastinetta tolle sanalle.
Räksä
Lepakkojen yöhyökkäys

Viesti Kirjoittaja Räksä »

Esme kirjoitti:En tiedä tuleeko tää nyt ihan oikeaan paikkaan, mutten keksinyt mitään tämän parempaakaan. Eli mua alkoi kiusaamaan että mikä mahtaa olla Mopin (bc) väri virallisesti? Mun käsityksen mukaan toi on ihan mustavalkoinen, mutta onko tuolle värille jokin oma nimi pilkkujen takia? Suomeksi en ole löytänyt mitään virallista tietoa, mutta ainakin täällä on oma kategoriansa mustavalkoisille ja pilkullisille. Auttakaa tyhmää... :<
Se on black bi mottled. Suomenkielinen vastine voisi olla esim. mustavalkoinen pilkullinen. Mä tykkään kuitenkin käyttää noita englanninkielisiä termejä kaikista väreistä, kun ne on jotenkin selkeämpiä.
magic, madness, heaven, sins
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Miksi virtuaalinäyttelyissä palkitaan ROP-juniorit, BIS-juniorit ym? Eihän irlissäkään? Mulle tuli mieleen nostaa nyt tämä aihe esiin kun en tiä mihin kohtaan näyttelytulosta noi tittelit tunkis. Näyttää niin tyhmältä joku ERI1 SA PU1 ROP-jun ROP SERT. Öö?
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

ROP-jun/BIS-jun valitaan kyllä irlissä jos sponssaajana on Royal canine.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Janina
Höpsö veitikka

Aijaa, ihan uutta mulle. :D No ehkä virtuaalimaailmas ei kuitenkaan tarvis ku ei oo sponssaajana ärceetä? Noi oikeesti hankaloittaa tosi paljon, ainakin mun mielestä kun yrittää ottaa koiran kisakalenterissa olevista tuloksista selkoa. Vai keksiskö joku mihin väliin tunkaista nuo?

// Njooh, totta... Mut jos siellä sattuu olemaan edes PU/PN-sijoitus niin näyttää ihan hölmölle. No ehkä mä selviän. :D
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

mut eihän se ROP/VSP-jun välttämättä ole ROP tai VSP :D en sinällään näe sitä ongelmaa tässä. Ja sit et voittajanäyttelyissähän sit pitäis kuitenkin valita ROP-jun/VSP-jun kun pitää saada ne junioritittelit jaettua, kuten irlissäkin.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mun mielestä tää ROP-jun käytäntö on kauheen kiva. Itse merkkaan tulokset ERI1 SA ROP-jun PN1 ROP SERT, vaikka periaatteessahan pitäisi olla ERI1 SA ROP-jun PN1 SERT ROP, mutt se näyttäis jo tyhmältä :D

Pohjana tälle järjestykselle on ihan se miten itse kuvittelis noiden kehien menevän. En kyllä edes tiedä miten ne IRL menee näyttelyissä joissa ROP-jun on käytössä, mutta olen kuvitellut, että yksilöarvostelu -> kilpailuluokka -> ROP-jun -> PN/PU (sert jaetaan tässä) -> ROP. Mielestäni tämä järjestys virtuaalisesti kuulostaisi järkevimmältä, koska listaus on luokittain eikä sukupuolen mukaan. Jos nyt joku edes ymmärsi mitä mää höpötän :D

// Ria esimerkkinä mun listauksesta eikä tuo näytä mun mielestäni yhtään hölmölle tai sekavalle :)

/// Hölmö änki Cacibit mukaan, vaikka junnuille niitä ei jaeta :D Hyvä minä!
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Ite kun sen ainoan kerran oon nähnyt ROP-jun kehän, niin tais olla vikana, tai samoilla kohti kuin KAS-kehäkin? Mie kyllä kun tuomaroin, niin otan ROP-junnut heti kun oon saanut JUN-kehän tuomaroitua. Mutta laitan loput tulokset (PU/PN-sijoitukset ynnä muut) ennen sit ROP/VSP-jun titteliä. Ja oon omien koirien sivulle kans merkannut aina tyylillä ERI1 SA PU1 ROP SERT ROP-jun etc. :P
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Janina
Höpsö veitikka

Shady kirjoitti:Ria esimerkkinä mun listauksesta eikä tuo näytä mun mielestäni yhtään hölmölle tai sekavalle :)
Joo ei se näytä tyhmältä, koska sillä on jokasessa PN-sijotus. Mut sit jos tulee esmes ERI1 ROP-jun, tai ei tuukkaan ROP-junnua, niin sit näyttää. :D
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

^ No en mä nyt tiedä... Fiona, Dolly, Riimi
En mä saa noista sekavan näkösiä :D Mutta toki jokaisella oma tyylinsä/makunsa :) Noi voi kaikki neljä olla jonkun mielestä ihan urpon näkösiä listauksia.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
seita
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja seita »

kuinka monella on kuvaluvat tänne (NOYTCB)? muistaisin ainakin jollakin nähneeni tuolta kuvia käytössä. mä lähetin kuvalupapyyntöä tonne, jos kauheen monella on sinne luvat niin voinhan mä noita jossain ulkoasuissa tai koristekuvissa sit käyttää.
please be careful with me
glass bones held together
by paper tissue skin

((RUMOER))

pientä epäaktiivisuutta virtuaalikoirien puolella johtuen duunikiireistä ja muista henk.koht. sotkuista elämässä
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Hetkonen mitenkäs nuo nyt taas menikään, sijoitetaanko näyttelyissä kilpailuluokassa myös EH:n saaneet? Mitä äsken selailin erään näyttelyn tuloksia vallalla näyttäis olevan kahta eri käytäntöä: pelkästään SA:n saaneet sijoitetaan kilpailuluokassa ja toisen käytännön mukaan mennään kuten IRL-säännöillä, eli myös ne pelkän ERI:n ja EH:n saaneet sijoitetaan. Jälkimmäinen kävis minun järkeen, mutta miten tuo nyt aikusten oikeasti menee?
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

^erittäin hyvän saaneita ei sijoiteta, mutta erinomaisen saaneet sijoitetaan. Luonnollisesti siis myös sa:n saaneet voidaan sijoittaa.
Lukittu