Joo, just näin. ;) VTL'n sivuille Johanna mun mielestä jo pistikin tästä juttua. ;)Dilli kirjoitti:Tuosta koularijutusta kysyisen sen verran, että onko se niin kuin pk'ssa, että tittelirivistössä säilyy vaan tuorein koulutustunnus (ei esim HK1, HK2 ja HK3, vaan se viimeksi saaduin, eli HK3)?
Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa
-
- Le-ppä-ker-ttu
- Viesti:
Re: Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa
-
- Ei riitä.
- Viesti:
Ringatashan kanssa tavoittelen mahdollisimman paljon realistisuutta. Sivut pyrin kirjoittamaan mahdollisimman asiallisella ja virallisella sävyllä, sekä pentueitten kanssa käytetään pentutestiä, jonka perusteella pyydän kasvattien tulevia omistajia kirjoittamaan koiran luonteen. Esittely sivusta teen mahdollisimman laajan ja pistän sinne kuvia ja karttaa kennelin tiloista. Kirjoitan sivuille myös päiväkirjaa mitä olen koirien kanssa touhunnut, mikä itseni ainakin tempaa mukaan johonkin tarinaan, jota koirien kanssa käyn. Olen myös liittynyt welhopankkiin ja pyrin maksamaan kaikki kisailmoittautumiset, sekä koirillani on jalostusmaksu ja myöskin pennut maksavat. Welhopankittomien ei tietysti tarvitse maksaa. Myös kisojen esittelyt pyrin kirjoittamaan mahdollisimman realistisesti. Periaatteessa siis kennelin sivut toimivat kuin oikea kennel IRL maailmassa, mutta sivut ovat paljon "sisältörikkaammat" kuin IRL kennelien sivut.
Sitten olen täysin samaa mieltä siitä, mitä jotkut kirjoittivat jo aikaisemmin, eli mielestäni welhopankin käytön ei tarvitsisi olla mitenkään pakollista, eikä mielestäni ole mitenkään kivaa, että kisoihin osallistujat jaotellaan welhoilijoihin ja ei-welhoilijoihin, eli kisoihin ilmoittautuessa kysyttäisiin ,että aikooko maksaa. Onko se sitten reilua, koska kaikki eivät halua omasta virtuaalikoirailustaan niin realistista, että maksaisivatkin kaikesta. Joillekkin virtuaalimaailma on kuitenkin se yksi keino karata oikean maailman rasitteista, kuten nyt vaikka laskuista. Toivottavasti tulevaisuudessa kisoja ei jaeta kahteen, eli wehoilijoihin ja welhottomiin, koska se olisi ainakin aika epäreilua ja tympeää. Welhopankkiin liittymistä siis toivottavasti ei tulevaisuudessa tehdä välttämättömäksi jos aikoo koirilleen menestystä saavuttaa, vaan pidetään se ihan vapaaehtoisena, eikös?
Hienoa että virtuaalimaailmaan tulivat tokoonkin koularit, että koirien sivuille saa edes jonkinlaista merkkiä kisaamisesta, jos tokovalioksi asti ei saa kisattua. Itselleni ainakin tulevat siis käyttöön.
Sitten olen täysin samaa mieltä siitä, mitä jotkut kirjoittivat jo aikaisemmin, eli mielestäni welhopankin käytön ei tarvitsisi olla mitenkään pakollista, eikä mielestäni ole mitenkään kivaa, että kisoihin osallistujat jaotellaan welhoilijoihin ja ei-welhoilijoihin, eli kisoihin ilmoittautuessa kysyttäisiin ,että aikooko maksaa. Onko se sitten reilua, koska kaikki eivät halua omasta virtuaalikoirailustaan niin realistista, että maksaisivatkin kaikesta. Joillekkin virtuaalimaailma on kuitenkin se yksi keino karata oikean maailman rasitteista, kuten nyt vaikka laskuista. Toivottavasti tulevaisuudessa kisoja ei jaeta kahteen, eli wehoilijoihin ja welhottomiin, koska se olisi ainakin aika epäreilua ja tympeää. Welhopankkiin liittymistä siis toivottavasti ei tulevaisuudessa tehdä välttämättömäksi jos aikoo koirilleen menestystä saavuttaa, vaan pidetään se ihan vapaaehtoisena, eikös?
Hienoa että virtuaalimaailmaan tulivat tokoonkin koularit, että koirien sivuille saa edes jonkinlaista merkkiä kisaamisesta, jos tokovalioksi asti ei saa kisattua. Itselleni ainakin tulevat siis käyttöön.
-
- Söi navetan kaksi nautaa
No niin nyt sitten tullut käytettyä welhopankkia ja menetinkin tässä, jo yli 20 euroa. Ja varmaan moni muukin, joka osallistunut agilitykisaan. Yksi kisasivusto on sitten tuhottu ja menty sitten kesälomalle, että heippa vaan.
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Alkupalat
Mikä on Welho...?
-
- Alkupalat
meikälänen on vielä täys idiootti näiden juttujen kanssa kun vasta virtuaalihommista kiinnostuin ja oma kennelikin on vielä täysin rakennuksen alla. kaikki tuntuu olevan nii virallista ja outoa että tuntuu etten koskaan pääse mukaan näihin. Welho - mitä ihmettä? :D mutta enköhän mä vielä näistä jutuista opi...
"Mitä enemmän tunnen ihmisiä, sitä enemmän rakastan koiraani."
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Welho on virtuaalipankki
MEIKÄN SETIT ON AITOJA, PIKIMUSTAA HUUMORIA
-
- Nakkisotilas
Ja Welhon sivuilta löytyy hyvin tietoa lisää, jos jokin on epäselvää.
Taukoilua.
-
- Ei riitä.
- Viesti:
Hmmh. Maksaisin luult. koirilleni myös ruoat, hihnat ynnä muut, mutta en tiedä Cattus&Canisin osoitetta, koska vanhasta osoitteesta tulee vain, että kys sivu on suljettuna ja plaa plaa plaa. Mistä siis maksaa näistä asioista? 8>
-
- Höpsö veitikka
En usko, että on ainuttakaan tapaa, jolla Welhosta voitaisiin tulevaisuudessakaan tehdä pakollista - ainakin koirapuolella ollaan kuitenkin vielä suhteellisen kriittisiä pankkia kohtaan. En myöskään usko pankin jakavan kisoja welhoilijoille ja ei-welhoilijoille suunnattuihin. Mulle ainakin Welho on vaan hauska lisä, jota en ota erityisen vakavasti: en seuraa ollenkaan ketkä maksaa osallistumisensa kisoihini ja ketkä ei. Järjestin tänään ensimmäisen kisan, josta perin osallistumismaksua. Viisi ihmistä maksoi osallistumisestaan, yhteensä yhdeksästä koirasta maksettiin (kyseiseen kilpailuun otettiin 30 koiraa). 60v€ tuli rahaa, eipä tuo päätä huimaava summa ole, mutta ihan kiva palkkio järjestäjänä ja tuomarina toimimisesta. :)Hali kirjoitti:Sitten olen täysin samaa mieltä siitä, mitä jotkut kirjoittivat jo aikaisemmin, eli mielestäni welhopankin käytön ei tarvitsisi olla mitenkään pakollista, eikä mielestäni ole mitenkään kivaa, että kisoihin osallistujat jaotellaan welhoilijoihin ja ei-welhoilijoihin, eli kisoihin ilmoittautuessa kysyttäisiin ,että aikooko maksaa. Onko se sitten reilua, koska kaikki eivät halua omasta virtuaalikoirailustaan niin realistista, että maksaisivatkin kaikesta. Joillekkin virtuaalimaailma on kuitenkin se yksi keino karata oikean maailman rasitteista, kuten nyt vaikka laskuista. Toivottavasti tulevaisuudessa kisoja ei jaeta kahteen, eli wehoilijoihin ja welhottomiin, koska se olisi ainakin aika epäreilua ja tympeää. Welhopankkiin liittymistä siis toivottavasti ei tulevaisuudessa tehdä välttämättömäksi jos aikoo koirilleen menestystä saavuttaa, vaan pidetään se ihan vapaaehtoisena, eikös?
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
I could finally crash again
And that's how I became the sea
-
- Höpsö veitikka
Pitäsköhän muuten luoda vakituinen hinnasto kisaosallistumisille? Ainakin itse menen sekaisin, kun toisessa kisassa on esim. 5 v€/koira, toisessa eka koira 5 v€ ja seuraavat 3 v€, jossakin näkyy jopa 10 v€/koira...
-
- Keilapallo
- Viesti:
^Mä oon samaa mieltä. se 3-5v€ ois hyvä olla ja liitto voisi määrätä minkä verran.
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
^^Mun mielestä taas jokainen saisi määrittää ihan itse kisojensa hinnat. Jos me Welholla realistisuuttakin haemme, niin onhan oikeassakin elämässä eri kilpailuissa eri osallistumismaksut...
Vaikka toisaalta se on totta, että aina erilaiset hinnat sekoittavat vähän päätä.
Mutta itse en oikeastaan ajatusta kannata. Oikeastaan.
/Onko jollekin muuten tulossa eläintarvikeliikettä, tms? Itse en tuotaa C&C:tä oikeastaan haluaisi käyttää, vaan kivempi olisi jos raha vaihtaisi omistajaa minulta jollekin suht. tutulle henkilölle, vaikka turrilan jollekin käyttäjälle ;)
Vaikka toisaalta se on totta, että aina erilaiset hinnat sekoittavat vähän päätä.
Mutta itse en oikeastaan ajatusta kannata. Oikeastaan.
/Onko jollekin muuten tulossa eläintarvikeliikettä, tms? Itse en tuotaa C&C:tä oikeastaan haluaisi käyttää, vaan kivempi olisi jos raha vaihtaisi omistajaa minulta jollekin suht. tutulle henkilölle, vaikka turrilan jollekin käyttäjälle ;)
- matty
- Ei enää ikinä uudestaan
Samaistun täysin tähän. En enää käytä welhoa, siellä on 80 000 v€ kun yksi heppu maksoi minulle sen verran hostipaikasta. Kyllästyttää rahojen kanssa näprääminen ja plaa plaa. Minua ei itseäni enää hirvittävästi kisailu kiinnosta ja welho tuppaa viemään loputkin halut. Tässähän ihan palaa loppuun :/Mysteeri kirjoitti:Minua ei enään kiinnosta kovin paljoa tuo rahojen kanssa läprääminen. Minulta ne ovat vieneet suurimman osan innostusta, halua ja jaksamista kisaamiseen ja muuhun virtuaalipuuhiin. Olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että jättäisin tilini unholaan ja jatkaisin entiiseen malliin ilman sitä miettimistä, että onko maksanut sinne ja tänne jne. Tuo on kuitenkin vain harkinnassa, koska toisaalta tuo welho tuo kivaa lisää tähän harrastukseen.
olin kerran herranterttu
-
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mä pelkään koko ajan että tää W€lhon niinsanottu ''rajoittaminen'', eli kilpailuun osallistumisen hinnat yms. ajaa vielä sen että kohta ei kisoihin pääse edes osallistumaan jos ei omista tiliä......
Kohta mä olen varmaan ainoa jolla ei tiliä ole.
Kohta mä olen varmaan ainoa jolla ei tiliä ole.

WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
- jannu
- Kanada
Puhuttiin petran kanssa kisojen tuomarista ja tuloksista. Nimeltä mainitsematon henkilö tuomaroi yleensä omat kisansa, ja ollaan huomattu että on antanu ainakin yhdestä, tai kolmesta eri luokasta itselleen tuloksia. onko tuokin reilua? Mut, aihetta ei tartte nostaa ylöspäin, ja tulla mesessä kuka se on, kerro kerro. Petra aikoo sanoa vissiin sigille asiasta kun tulee reissusta. - Ei koske vain agilityä sitten.
Welhosta vielä sen verran että oon senkin huomannu että monella yli puolilla? virt. koiran harrastajilla on se tili. Kerätään itse rahaa, mutta ei sitten viititä maksaa toisille paria kymmentä v€. Tässä on tullu järjestettyä monta kisaa, ja kisasivuilla on se mun tilinumero, mutta maksua olen saanut ehkä 3 kertaa 10 kisasta. ja kaksi kertaa samalta henkilöltä. Itse pyrin maksamaan jokaisen kisan, mutta aina en kerkiä tai kun joutuu mietittimään, no olenko maksanut tämän ja tämän. Kerrankun on welho, ja monilla tilit niin miksi ei viiti ees vähän
ottaa "vastuuta" ja maksaa sitten jos itse ottaa toisilta rahaa? miettikääs :''D
Welhosta vielä sen verran että oon senkin huomannu että monella yli puolilla? virt. koiran harrastajilla on se tili. Kerätään itse rahaa, mutta ei sitten viititä maksaa toisille paria kymmentä v€. Tässä on tullu järjestettyä monta kisaa, ja kisasivuilla on se mun tilinumero, mutta maksua olen saanut ehkä 3 kertaa 10 kisasta. ja kaksi kertaa samalta henkilöltä. Itse pyrin maksamaan jokaisen kisan, mutta aina en kerkiä tai kun joutuu mietittimään, no olenko maksanut tämän ja tämän. Kerrankun on welho, ja monilla tilit niin miksi ei viiti ees vähän
ottaa "vastuuta" ja maksaa sitten jos itse ottaa toisilta rahaa? miettikääs :''D
I just want this matter in order, so life could begin to shine better.