Mitä rotua kaivataan?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Veera A.
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 133
Liittynyt: La Kesä 21, 2008 12:29 pm

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Veera A. »

Irlanninvesispanieleita ja pont-audemerinspanieleita näkisin mielelläni lisää! Samoin englanninbulldoggeja, amerikanstaffordshirenterrierejä, tiibetinmastiffeja ja shar peita! Kasvattaminen olisi tulevaisuudessa helpompaa jos koiria tai kys. rotujen kasvattajia olisi enemmän.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Janina »

Tööt.

Haluun ruveta kasvattaan käyttöpuolella kilpailevia koiria. Ei saa olla kovin harvinainen rotu (= pennunostajia täytyy riittää). Ei bordercollie, australianpaimenkoira eikä sheltti. Mielellään ryhmistä 1, 2 (ei kuitenkaan mikään überraskas molossirotu) tai 5. Ehdotuksia, anyone?
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^ Porokoera. :cool: Tai kelpi.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

^^ Valkkari!
.
.
  • Kuva
Shendi
Nakkisotilas
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 2:06 pm
Paikkakunta: Höslinki.

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Shendi »

^^^ Vitosryhmästä ehdottomasti thai ridgeback!
Avatar
Kendra
Höpsö veitikka
Viestit: 5889
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:19 pm

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Erika kirjoitti:Tööt.

Haluun ruveta kasvattaan käyttöpuolella kilpailevia koiria. Ei saa olla kovin harvinainen rotu (= pennunostajia täytyy riittää). Ei bordercollie, australianpaimenkoira eikä sheltti. Mielellään ryhmistä 1, 2 (ei kuitenkaan mikään überraskas molossirotu) tai 5. Ehdotuksia, anyone?
Erika ottaa nyt mult heti valkkarin ;)
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Tai multa, mullakin olis tuolla valkkareita tarjolla. :D Briardejakin olis tulossa.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Janina »

Hmm okei ylipuhuitte. :D Eli valkkareiden parissa lähdetään kokeilemaan.
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Lukaisin tämän topicin kokonaan läpi mutta yli vuosi on jo kulunut viimeisestä viesteistä.
Aika paljon oli semmoisia kommentteja että "olis kiva nähä" jotakin rotua. En ymmärrä miksi ellei sit ite haluais sellasesta pentua, mut ei ollu semmoista mainintaa :D Mä haluaisinkin nyt kysyä teiltä, mille roduille on tarvetta ja millaista semmosta. Uroksia vai narttuja, kasvatatko itse ja siksi tarvitset apua vai mitä. Kannattaa nyt avata suunsa kun täältä voi löytää kenet vaan yhteistyökaveriksi jos rotumieltymykset kohtaa! Mäki voisin innostua jostakin.

Minä itse kaipailisin laumanvartijarotuja, mitä vain niitä. Tällä hetkellä vaan mulla ja Susitytöllä taitaa olla vartijoita ja sit on muutamia yhden/parin koiran omistajia. VLVKL kaipaa harrastajia ja minä kaipaisin erityisesti kaukasiankoiraharrastajia, koska kasvatan näitä Gaissavaarassa.

Toinen rotu on basset hound ja useimmat on Susitytön, Jacyan ja minun ja sit on yhden koiran omistajia. Rodun jalostukseen tarvitsisin apua, toivoisin jälkeläisiä evm- sukuisista/tasasukuisista vanhemmista :)
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Shady »

Snautseri harrastajia olis kiva saada lisää. Välillä aina joku innostuu ottamaan yhden-kaks koiraa, mutta tuntuu, ettei näihin rotuihin innostus säily. Pennuille ei ole kysyntää ja olishan se hienoa saada suvullisia koiria, jotka ei ole omia kasvatteja.. :roll:
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Janina »

^ :cool: Gretalle tuun pennut teettämään kunhan on vähän valmiimpi. Olisin mahdollisesti jossain vaiheessa kiinnostunut ottamaan myös toisen snautserin.

Shelttejä kaivataan. Mä oon onnistunut säilyttämään melko suuren osan sukulinjoista vuodesta 2008 alkaen, mutta onhan se vähän kurjaa kun ne kaikki on mulla ja ehkä kahdella muulla. Sheltit oli varmaan suosituin rotu vuonna 2009, mut nykyään niitä ei tosiaan liiaksi oo (lukumäärällisesti kyllä, mutta vaan sen takia et mulla on paljon koiria). Pennut ei mee kaupaks eikä ketään tunnu kiinnostavan.

Joten joo, sheltti-ihmisiä tarvitaan. IRLinä kuitenkin helvetin suosittu rotu edelleen.
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Lappalaisia kaipaisin edelleen enemmän. Tällä hetkellä taitaa suurin osa kasvatuksesta keskittyä minun joikhaseihin, sitten on yksittäisiä koiria nähnyt ainakin Lyydialla, Marcialla, Jacyalla, aksulla ja -Nita-:lla. Itse olen erityisesti porokoiriin viehättynyt ja olisi huimaa jos tulisi joku muukin porokoirakasvattaja, jolla olisi eri linjan koiria kuin itselläni. Itse myös pyrin aina toisinaan tuomaan evm-sukuisia lappalaiskoiria.

Itse edelleen haluan auttaa noutajaihmisiä ja olla valmis ottamaan yksittäisiä koiria noutajaroduista, en kuitenkaan niiden kasvattajaksi jaksa ryhtyä.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Ottaisin porokoiran jos mulla olis nättejä kuvia D: Kovasti oon pohtinu tuovani toisen borderterrierin (nartun) Ninolle kaveriksi.. mutta se, löytyykö niille ottajia on eriasia.

Mä taas kaipaan sakuja, spanieleita sekä rotikoita. Eniten tietty sakuja...
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
Lania
Kanada
Viestit: 1554
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:15 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Lania »

Oois tosi kiva kun joku innostuis schipperken ottamaan, oon tainnu nyt pidemmän aikaa olla ainut jolta schipperkejä enää löytyy. Vuosina 2008-2011 oli mukava kun pennutkin meni tosi hyvin kaupaks, nyt oon muutaman pentueen teettäny vaa ittelleni, kun en oo viittiny pentueista täällä ees ilmottaa kun niitä ei tunnu kellekää menevän. Multa löytyis kuviakin pennuille ihan mukavasti et niistäkään ei ois pulaa :lol:
Kuva
  • your my lucky ace
  • .............................................................
    Vuoden Pokaalikahmija 2016
    Vuoden Pokaalikahmija & aktiivikasvattaja 2015
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Mitä rotua kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Hienoa kun on keskustelua ja kiva kuulla teiltä noita rotuja :cool: Kaikkien rodut on kiinnostavia ja mä oikeasti ottaisin kaikkia tuon rotuisia koiria jos mulla vaan riittäis aika. Mut mun on vaan pakko ollut karsia roduissa ja koiramäärissä vaikka tosi kivoja pentueita on näkynyt, ei vaan ehdi kisaamaan ja päivittelemään kaikkia ja samalla panostamaan mun varsinaisten rotujen kasvatukseen. Eli jos yhtään lohduttaa niin kyllä tääl ainakin yks kuolailee teidän kaikkien pentueita. Ja kyllähän mä välillä sorrun noihin vääränrotuisiin, kun jotkin rodut/joku koira on välillä napannu enemmän kuin toiset mut lähiaikoina oon kyl todella saanut hillitä itseäni etten rohmua enempää koiria. :D Köhköh joo hyvin sujuu ku varasin tuossa pari pembrokea... vaikka mun piti siitäki rodusta luopua Kultun jälkeen mutta nojaa!

SkumbagJabber oon samaa mieltä lapinkoirista. Niitä on vähän, mullakin vain kolme. Jacyalla on kyllä ihan useampi koira kun niitä kasvattaa, mut harmi kun hän on tauolla. Mä haluaisin tuoda lisää lapinkoiria mutta noissa nykysissäkin vielä tekemistä eikä ne oo minun ykkösrotu kumminkaan. Mutta tykkään niistä silti ja toivoisin, että rotu sekä vanhat suvut pysyy hengissä :) Sinä oot paljon tehnyt niiden eteen! Olisin muuten kiinnostunut sinun pennusta, kun pentueita taas tulee.
Vastaa Viestiin