Katselin juuri, että mulla ei ole enää ainoallekaan lansunartulle mieleisiä kuvia. Kuvaluvat kyllä löytyy kahdeksaan kenneliin, mutta narttuja on tosi vähän ja jos niitä on niin rakennekuvat on todella kehnoja tai ne uupuu kokonaan. Lupia olen kysellyt noiden seitsemän ohella lukemattomilta muiltakin kenneleiltä ja yksityisten koirien omistajilta, mutta vastauksia ei ole tullut kun muutamalta hassulta. Omasta takaa löytyisi paljon mieleisiä kuvia, mutten halua ottaa noita käyttöön kun en tiedä mitä omistajat pitävät ajatuksesta.
Voisin myös kierrättää noita tyyliin neljän tai kolmen nartun kuvia virtuaalikoirilla, mutta se tuntuu niin tyhmältä ajatukselta. Ei-rakennekuvat ja näyttelyiden sikseen jättäminen olis sekin yksi vaihtoehto, mutta sit taas jotkin käyttölajien valionarvot vaatii sen näyttelytuloksen.
Olen myös harkinnut vakavasti piirrettyihin kuviin siirtymistä, mikä itseasiassa kuulostas todella houkuttelevalta - eipähän tarttis huolehtia kuvaluvista ja samoista kuvista. Piirroskuvien avulla saisi tasan sellaisia koiria ja kuvia kun haluaa. Virtuaalitalli Seppele ja Lehtolan Ponitalli ovat esimerkiksi varsin vaikuttavia kaikkine piirroskuvineen.
Toisaalta haluanko lähteä vaihtamaan nykyisiä valokuvallisia koiria piirroskuvallisiksi, joutuisin sanomaan hyvästit kaikille valionarvoille ja voittajatitteleille... :s Lisäksi PIVIKO-näyttelyjä pidetään kauheen vähän, ei sillä että valokuvalliselle FCI2:llekaan olis kauheesti näyttelyitä. Kaikkein suurin ongelma on kuitenkin se, että mistä mä repisin kaiken sen ajan minkä esimerkiksi Meripelastajan muuttaminen piirroskenneliksi vaatisi?
Jotenkin tuntuu että oon ollut tässä tilanteessa ennenkin. Nimittäin pari vuotta sitten kun iskin Lasitetun maantasalle ja pistin Meripelastajan pystyyn. En vaan niin millään haluaisi luopua nykyisestä Meripelastajasta ja sen koirista. Välillä tuntuu että olisi helpompaa jättää koko virtuaalitouhut sikseen, mutta kun tykkään tästä!