Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Lansu_
Höpsö veitikka

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Multa löytyy taas innostusta virtuaalijuttuihin, mutta yhtä aikaa turhauttaa koko touhu. Koiramäärä ei paina, kisauttaminen ei paina, kennelin päivittely ei paina. Itseasiassa kaikki noi edellämainitut jutut on enemmänkin hauskaa ja mielekästä touhua. Se mikä painaa ja rassaa aika vietävästi tällä hetkellä on kuvat...

Katselin juuri, että mulla ei ole enää ainoallekaan lansunartulle mieleisiä kuvia. Kuvaluvat kyllä löytyy kahdeksaan kenneliin, mutta narttuja on tosi vähän ja jos niitä on niin rakennekuvat on todella kehnoja tai ne uupuu kokonaan. Lupia olen kysellyt noiden seitsemän ohella lukemattomilta muiltakin kenneleiltä ja yksityisten koirien omistajilta, mutta vastauksia ei ole tullut kun muutamalta hassulta. Omasta takaa löytyisi paljon mieleisiä kuvia, mutten halua ottaa noita käyttöön kun en tiedä mitä omistajat pitävät ajatuksesta.
Voisin myös kierrättää noita tyyliin neljän tai kolmen nartun kuvia virtuaalikoirilla, mutta se tuntuu niin tyhmältä ajatukselta. Ei-rakennekuvat ja näyttelyiden sikseen jättäminen olis sekin yksi vaihtoehto, mutta sit taas jotkin käyttölajien valionarvot vaatii sen näyttelytuloksen.

Olen myös harkinnut vakavasti piirrettyihin kuviin siirtymistä, mikä itseasiassa kuulostas todella houkuttelevalta - eipähän tarttis huolehtia kuvaluvista ja samoista kuvista. Piirroskuvien avulla saisi tasan sellaisia koiria ja kuvia kun haluaa. Virtuaalitalli Seppele ja Lehtolan Ponitalli ovat esimerkiksi varsin vaikuttavia kaikkine piirroskuvineen.
Toisaalta haluanko lähteä vaihtamaan nykyisiä valokuvallisia koiria piirroskuvallisiksi, joutuisin sanomaan hyvästit kaikille valionarvoille ja voittajatitteleille... :s Lisäksi PIVIKO-näyttelyjä pidetään kauheen vähän, ei sillä että valokuvalliselle FCI2:llekaan olis kauheesti näyttelyitä. Kaikkein suurin ongelma on kuitenkin se, että mistä mä repisin kaiken sen ajan minkä esimerkiksi Meripelastajan muuttaminen piirroskenneliksi vaatisi?

Jotenkin tuntuu että oon ollut tässä tilanteessa ennenkin. Nimittäin pari vuotta sitten kun iskin Lasitetun maantasalle ja pistin Meripelastajan pystyyn. En vaan niin millään haluaisi luopua nykyisestä Meripelastajasta ja sen koirista. Välillä tuntuu että olisi helpompaa jättää koko virtuaalitouhut sikseen, mutta kun tykkään tästä! :roll:
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Mulla on ollut pientä tökkimistä kennelten tekemisessä ja päivittelyssä, jos jossain vaiheessa alkais taas kiinnostamaan päivittäminenkin.... :mrgreen: Just kun alkoi työtkin.
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Tuuli
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

Lopultakin otin itseäni niskasta kiinni ja rupesin kisauttamaan kahta Rupatellenin koiraa kerrallaan. Kisautan koirat, vaikka siihen menisi viisi vuotta. Nyt korjaan Rupatellenin tilanteen, ehkä niitä pentuja sitten viiden vuoden päästä voisi alkaa suunnitella ;> Mutta eipä mennä liian pitkälle... nyt on kuitenkin hyvä olo, että on onnistuttu ponnistamaan edes yhden esteen yli, nyt sitten vain pitäisi riittää intoa kisautukseen! Olo on huojentunut nähtävästi.

Vkurissa on meneillään tokokurssi, velkissä uusia eläinlääkäreitä ja dulcessa meneillään tuhotorjulaiskisa <3
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
Fekla
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Fekla »

Olen nyt aloittelija virtuaalikenneilyssä. Työn alla on nyt se yksi ja ainoa kennel mikä minulla luultavasti tulee olemaan ;> tarkoitus on että jaksaisin panostaa kennelliin enemmän,kun itellä ois vain yksi sellane. : ) ettei tuo innostus nuudu. Luultavasti tulen pyörimään enemmän piviko puolella,koska tykkään itse piirrellä elukoita ja niin edespäin :'> Katotaan mitä tästä ny tulee
Entinen Emajj

Koneen kanssa ongelmia, palaillaan kun kaikki on kunnossa
Carlyon
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carlyon »

Vähän yli viikon mittainen tauko teki oikeastaan hyvää, kun koirien kanssa kisaaminen ja ylipäätään sivujen päivittäminen tuntuu taas tosi rennolta. Oon saanu Yenekin sivuja rakennettua aika hyvää vauhtia, vaikka aikaisemmin en edes ajatellut kirjottaa sinne mitään tekstejä. Kiinnostus myös uusia rotuja kohtaan on kovassa kasvussa. Tekisi kamalasti mieli ottaa paljon lisää uusia koiria Yenekiin, kun kerta on niin hyviä kuviakin näyttelyistä varastossa. Yritän kuitenkin hillitä itseni, etten joudu pulaan ison koiramäärän kanssa. Tätä vauhtia Yenekistä tulee melkein yhtä iso projekti kuin Celtic Vision'sista, vaikka sen piti aluksi toimia vaan muutaman yksityisen koirani väliaikaisena kotina. No onneksi ainakin kesälomalla on aikaa ja intoa kisata kaikkien koirien kanssa eri lajeissa.
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
Dilli
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Dilli »

Koko alkuvuoden oon ollut jossain käsittämättömän kiireen sekä innostuksen puutteen keskellä, ja melkein jo ajattelin kevään lopussa, että Ullakkotontun olisi tullut tiensä päähän. Mulle on hirveän vaikeata panostaa kouluun ja virtuaalihommiin yhtäaikaa, koululta ja harrastuksilta jäävää vapaa-aikaa on kyllä jonkin verran, mutta ainakin menneen kevään aikana tunsin haluta viettää sen jotenki muuten ku virtuaalihommien parissa. Mahdollista on, että kiire ja innostuksen puute kaataa tämän touhun mun osalta taas syksyllä, mutta nyt kun olen saanut lisää intoa, niin tällä mennään ainakin nyt tämä kesä : D

Ullakossa on ollu taas vähän remonttia, jonka toivon tässä lähipäivinä valmistuvan (8 Spinonet ja länsigöötanmaanpystykorvat ovat poistuneet varsinaisista kasvatusroduista sen vuoksi, että nykyisin into tuntuu riittävän vain partiksiin. Nyt ensi viikolla lähden ulkomaille, mutta pyrin palaamaan pienentyneen koiralauman kanssa kisakentille sitten sen jälkeen.
Kuva
Maya
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Maya »

Kyllä, eli päivittelen hieman aikasempaa tietoa. Eli edelleenkään ei kyllä kiinnosta koirien kisauttaminen/omistaminen/kasvattaminen ja siksi koirakot ovatkin myynnissä, toivotaan, että ne löytävät kodin, on jo roikkunut kivan tovin aika toimeettomina. Kyllähän tuntuu, että nyt kesällä löytyisi aikaa, mutta en halua ottaa sitä riskiä, että syksyllä taas tulee hirveä kiire. Mutta v-maailmassa kyllä pyöriskelen, ainakin nyt kesällä ainakin. Ja VKK:n harrastetoimikuntaa alan ylläpitämään myös, onneksi kaverin kanssa, sillä en mitenkään rohkene kovin suurta vastuuta ottamaan.

Mutta näin tällä kertaa.
Tuulia
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Oon taas alottamassa tätä virtuaalitouhuilua noin puolen vuoden jälkeen. Yksi ilta vaan tuli kaikki ihanat muistot mieleen tästä touhusta niin tulin Turrilaan ja.. hurahdin uudelleen! Nyt tää kaikki tuntuu niin paljon rennommalta kuin esimerkiksi vuosi sitten.. ihanaa touhua! :D
Kuva
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

Mulla menee taas vaihteeksi ihan hyvin virtuaalisestikin. Milteiniin on eksynyt myös kaksi corgi poikaa ja luvassa on ehkä pian ensimmäinen pentuekin, mutta se on vielä osittain mietintämyssyn alla. Kisautuskin on maistunut kun olen antanut luvan jättää kisauttamatta jos ei jaksa innostaa. Muutenkin tuntuu että vuosi vuodelta ymmärrän paremmin mistä virtuaalikoirailussa on kyse.
juulia
Floodari

Viesti Kirjoittaja juulia »

Aktivoiduin! :--) Olin jo valmis lopettamaan, mut sit päätin jatkaa mut vaan perrojen kanssa. Ei tuu turhia paineita kun koiria on vaan kolme. Just tossa kävin kisat läpi enkä oo varmaan ikinä ilmottanu koiria näin moneen kisaan. :--D Kaikki koirat ilmotin 14 kisaan. Eka pentuekin tulee sit syksymmällä, kun otin Rock Oniin semmoset juoksujutut, että ne tulee keväisin ja syksyisin niin kun IRL:kin, joten sit syksyllä kun Siennalle tulee juoksut ni ehkä sille tulee pentue. :> Käyttövalio siitä tulee spanielikokeiden kautta ihan kohta, yks VOI1 vaan, joten eiköhän täälläki voi jo lupailla että semmonen tulee vielä joskus.

/mulla menee hermo ku joka kennelin nimi on nykyään kaksosanen. Muistuttakaa mua jos perustan joskus toisen kennelin, ettei se oo tommonen massanimi. Sillo ku perustin Rock Onin ni oli ihan uniikki idea et on kaksosanen enkku/siansaksanimi (jooo läppä, tiedän kyl ettei nimi oo kauheen persoonallinen eikä eka ton tyylinen, todellakaan :mrgreen:), mut nyt semmosia tulee joka tuutista.
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Dream
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Dream »

Paranemaan päin (: Nyt tuntuu, että ikävä ranskaan on helpottanut ja ainut järkevä tekeminen koneella on virtuaalikoirailut. Seurailen innokkaammin turrilan topiceja ja jaksan olla aktiivinen kisautuksessakin. Ensimmäinen virtuaalikoiranikin sai vRH-TA tunnuksen ja siirtyy pian sateenkaari sillalle (vähän yli vuoden olen täällä ollut :o) ja näin koiralaumakin vähenee ja kisautus helpottuu. Eikä enää tee yhtään mieli hankkia uusia koiria, joten täähän näyttää hyvältä :D
tellu.
Analysaattori

Viesti Kirjoittaja tellu. »

Yksi koira lähti, kaksi tuli tilalle.
LOPETTANUT!!
Cobaia
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Cobaia »

Hohhoh. Oon vaikka kuinka kauan ollut nyt poissa kuvioista, mutta alkoi taas kiinnostus nousemaan.
Voisihan sitä jotai alkaa taas omaksi ilokseen vääntämään.
Mitä nyt melkein vuoden olen ollut poissa kuvioista, jopa enemmänkin :o
Paluu todellisen hiljaiselon jälkeen!
Anri
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Anri »

Oivoi, haluttas alkaa kisaamaan mut toisaalta taas.. a) koodit sivuilla tökkii b) siellä on kaiken lisäksi ääkkösongelma. Mulla niin rassaa tää oma vammaisuus näitten koodien sun muitten kanssa. Ja sivuja pitäs kaiken lisäksi muuttaa ventturaan ennen heinäkuuta (joka alkaa ylihuomenna) kun se geo mätkähtää sillon mahalleen. Stressaa ja ahistaa koko pska.
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Mukavasti alkaa taas virtuaalikoirajutut innostaa, kun on viikon tai pari ilman konetta. Osa Furenzan teksteistä on uusittu, loput valmiiksi koneettomana aikana vihkoon kirjoitettu, mutta ei ole vielä jaksanut vaihtaa. Uusi ulkoasu tulee kunhan se saadaan koodattua.
Lauma kasvaa näköjään tasaisen varmasti, nythän siihen kuuluu 14 (o.o) koiraa, joista tosin yksi on seropi eikä näin ollen juurikaan kisautusta vaadi. Lisäksi jotenkin helpottunut olo, kun pudotin saksanpaimenkoirat kokonaan pois kasvatusroduista, pystyn täysin keskittymään näihin kahteen/viiteen jäljelle jääneeseen rotuun elikkäs belggarit ja bortsut. Monella on kisaaminen hyvässä vauhdissa ja tässä syksyn aikana pitäisi pari vanhempaa otusta päästää menemään. Kahdelle on tiedossa jalostuslainapaikka, kaksi sijoitusta kaipaisi hitusen aktiivisempaa kisaamista, tuolle ainokaiselle tervunartulle tulisi loppukesästä pennut Furenzan nimen alle.
Lähiaikoina ei ole uusia koiria ainakaan suunnitellusti tulossa paitsi tuo oma tervukasvatti ja kunhan sopiva pentue eteen ilmaantuu niin erittäin upea bortsu-uros.
Eniten päänvaivaa tuottavat ehdottomasti kuvat. Monta kuukautta sitten laitoin viestiä reilusti yli kymmenelle kasvattajalle joista ainoastaan yksi on vastannut ja onneksi luvat antanut. Tietysti turrilaisilta löytyy paljon näistä roduista kuvia, mutta usein ne ovat joko varattuja tai sitten eivät aivan hakemaani. Turhan vaativa ehkäpä? No jaa, joka tapauksessa pitäisi piakkoin taas ruveta kuvalupia kyselemään.
Lukittu