Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Re: Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Rotta »

^ Mä oon huomannut kanssa saman, et tosi monella on welho käytössä mut hirveän harva maksaa osallistumismaksuja. Siis esimerkiksi mun järkkäämiin kisoihin mahtui 225 koiraa ja viidestä taisi tulla osallistumismaksu. Joten ois ihan kiva jos ois tyyliin niin että ne jotka ottaa ilmottautumismaksua, myös maksaa sitä.

Tää ei nyt sit tarkota sitä ettäkö kaikkien pitäisi ehdottomasti maksaa - mä edelleen otan osallistujat siinä järjestyksessä kun lähettävät osallistumisensa, maksoivat tai eivät, mut ois se silti kiva et kun ite makselee tunnollisesti kaikille et sais sitä rahaa sitten takaisinkinpäin joskus.
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Noissa kisailmoittautumismaksuissa menee kyllä tosi helposti sekasin. Moon yrittänyt laittaa selkeästi kenelle olen maksanut ja kenelle en, mutta silti sain esimerkiksi tänään Pilviltä viestin "Kiitos etukäteismaksusta". Mä en ennen viestiä tiedostanut, että olin maksanut hänelle, joten nyt vähän mietityttää kenelleköhän on maksamatta. Tunnillisesti olen yrittänyt kaikille maksaa, mutta tällasia mokia sattuu. :P Edelleenkin toivoisin myös kisan järjestäjien suunnasta vastausviestiä siitä että koira on mukana ja sitä kisaosoitetta. Ihan mukavasti näitä on lähetettykin, mutta muutamat eivät viitsi vastata ja sillon on mielestäni heidän oma vikansa, jos ei osallistumismaksuja saa. Ei ole kovin suuri vaiva tallentaa vastausviestiä vaikka Wordin ja lähettää se sieltä jokaiselle copy-paste-tekniikalla.

Noista hinnoista sen verran, että yhteissopimus kaikkien kisojen osallistujahinnoista voisi mielestäni olla ihan fiksu idea, mutta kaikkia järjestäjiä on varmaan aika vaikea sitoa samoihin hintoihin (osa ei välttämättä tiedostaisi sopimusta ja osa ei väliytäisi rahan kiilto silmissä). Itse olen nyt kahdesta pelastuskoirakokeen soveltuvuuskokeesta ottanut 8v€ ensimmäisestä koirasta ja seuraavista 5v€. Molemmista kisoista on tullut nyt yhteensä 78v€ ja yhteensä seitsemän ihmistä on siis maksanut. Musta nuokin summat voisi olla ihan hyvä vaihtoehto (3v€ ja 5v€ tuntuu musta tosi pieniltä :D).
Mulle kanssa ei ole pätkääkään väliä maksaako ihmiset vai ei vaikka kieltämättä olisi ihan mukava että useammat maksaisi. Mäkin kuitenkin otan mukaan ihmiset aina ilmoittautumisjärjestyksessä enkä todellakaan lähde karsimaan maksamattomia / ei-welholaisia pois. Enpä usko, että kukaan muukaan näin tekisi (vaatisi turhauttavaa työtä ja yleinen mielipide on varmasti tätä vastaan).

En tiedä onko ihmiset huomanneet, mutta laskutuslomakkeen käytön jälkeen täytyy vielä kirjautua sinne Welhoon maksamaan se lasku erääntyvistä vaikka lasku onkin jo vahvistettu niin VRL:n sivuilla kuin Welhossakin. Osaksi tämän takia on voinut joltain osallistumisia jäädä maksamatta. ;) Tosin ne erääntyvät laskut vissiin maksetaan asetettuun eräpäivään mennessä, vai? (Mulla on kyllä maksupäivä ollut eräpäivänä ja silti lasku on jäänyt erääntyviin seisomaan.)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Hanna-81
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Hanna-81 »

Juu se maksu lähtee kyllä mun mielestä sitten eräpäivänä tililtä. Niin kun oikeassakin elämässä.
Tosiaan kun järjestänyt näitä kisoja niin on 3-5 henkilöltä tullut aina rahat. Jännä että ei edes sellaisilta tule vaikka lupaileevat.
Mutta en mä tuota kyttäile niin paljon tuota tiliä, että on saattanut jäädä huomioimatta.

Minä itse pyrin maksamaan jokaisen kisan. Eihän tuossa tilissä ole muuten mitään virkaa.
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.

Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Ei niitä kisamaksuja aina vaan muista maksaa. Ja hyvin usein menee sekaisin, kenelle on maksettu ja kuka on vielä ilman maksua. Mielestäni kisojen järjestäjät (jotka käyttävät Welhoa), voisivat mainita, että osallistumisviestiin pitää laittaa pystyykö maksua maksamaan, ja sitten pistää muistiin nimet ketkä ovat maininneet "pystyn maksamaan". Jos omistaja haluaa rahat, eiköhän sen eteen voi jotain pientä tehdäkin. Sitten vaan kisojen jälkeen vaikka katselemaan löytyisikö kaikki ihmiset vaikka turrilasta, googlettamalla tms. Siten saataisiin noita kisamaksuja vähän maksettua. Minunkin kisoissani jäävät todella useat maksamatta, mutta sehän on ihan ihmisestä kiinni, tahtooko maksaa. Vaikka olisikin Welhon käyttäjä. Ketään ei voi pakottaa maksamaan kisamaksuja, mutta olisihan se ihan hyvä.
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

noel kirjoitti:Ei niitä kisamaksuja aina vaan muista maksaa. Ja hyvin usein menee sekaisin, kenelle on maksettu ja kuka on vielä ilman maksua. Mielestäni kisojen järjestäjät (jotka käyttävät Welhoa), voisivat mainita, että osallistumisviestiin pitää laittaa pystyykö maksua maksamaan, ja sitten pistää muistiin nimet ketkä ovat maininneet "pystyn maksamaan". Jos omistaja haluaa rahat, eiköhän sen eteen voi jotain pientä tehdäkin. Sitten vaan kisojen jälkeen vaikka katselemaan löytyisikö kaikki ihmiset vaikka turrilasta, googlettamalla tms. Siten saataisiin noita kisamaksuja vähän maksettua. Minunkin kisoissani jäävät todella useat maksamatta, mutta sehän on ihan ihmisestä kiinni, tahtooko maksaa. Vaikka olisikin Welhon käyttäjä. Ketään ei voi pakottaa maksamaan kisamaksuja, mutta olisihan se ihan hyvä.
Mä taas oon sitä mieltä, ettei kisaosallistumisissa lähdettäis välttämättä kyselemään sitä kuka voi maksaa ja kuka ei. Mä pelkään, että tuon johdosta alettas sivuuttaa ei-welhoilijoita rahan kiilto silmissä. Mä en kyllä edelleenkään ymmärrä miksi jengi liittyy Welhoon vaan rahaa keräilläkseen ko sen rahan on tarkoitus liikkua asiakkaiden välillä. Vai onko sitten niin, että sitä Welhoakaan ei oikeasti ole niin monilla kun me luullaan tai ihmiset laskee maksajat tilien eikä maksetun summan mukaan. Meinaan jos kisaan mahtuu 30 koirakkoa, yhden koiran hinta on 5v€ ja viisi ihmistä (mikä kuulostaa pieneltä määrältä) maksaa 15v€ niin sittenhän on jo maksettu 15 koiraa eli puolet koko kisasta. Jos 30 koirakon kisassa on rajana 3koiraa/omistaja niin ei mukaan mahdukaan välttämättä kun 10 ihmistä koirineen. ;)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Dien
Nakkisotilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dien »

^^ Tehokas tekniikka on maksaa samalla kun kerää tulokset koirien kisakalentereihin. Kun olen kaikki kisat, joihin koirani olen ilmoittanut, lisännyt suosikkeihin niin löytyvät helposti. Silloin ainakin tulee maksettua ja jos jostain kisasta ei tuloksia tule niin maksukin myöhästyy, ainakin minun osaltani.

Minusta ei ole kovinkaan mukavaa, jos joku karhuaa rahoja, että maksathan sitten jne. ainakaan silloin kun en vielä omistanut welho-tiliä
Love is not a victory march
Hanna-81
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Hanna-81 »

Itsellä mulla on wordilla kaikki kisasivut mihin olen ilmoitellut. Osoitteiden jälkeen olen sitten merkinnyt, että pitääkö maksaa vai eikö. Ja senkin, että olenko jo kisan maksanut.
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.

Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Ellu
Keilapallo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ellu »

^^ Mä lisään suosikkeihin myös. mä oon jakanu ne kansioihin jne.
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Myös sieltä omalta pankkitililtään näkee, että mihin kisoihin on maksunsa hoitanut ;) Viestiinhän voi selkeyden vuoksi kirjoittaa vaikka sen kisan järjestäjän tms.
Kuva Kuva
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Hanna-81 kirjoitti:Itsellä mulla on wordilla kaikki kisasivut mihin olen ilmoitellut. Osoitteiden jälkeen olen sitten merkinnyt, että pitääkö maksaa vai eikö. Ja senkin, että olenko jo kisan maksanut.
Mulla on vähän sama systeemi, mutta pidän osoitteet tallessa mailissani johtuen siitä, että seilaan joskus useamman eri koneen välillä, enkä muista aina ottaa muistitikkua mukaan :)
Joka tapauksessa ilmoittautumisen jälkeen pistän kisasivun osoitteen ylös, sen perään maininnan osallistumismaksusta, jos sellainen on, ja alle luettelen kisaan ilmoittamani koirat. Käyn välillä tarkistamassa, joko koira/t on hyväksytty kisaan vai saanko ilmoittautumisviestiin vastauksen, ja heti kun huomaan koirani mukana kisassa, maksan osallistumismaksun ihan kirjautumalla Welhoon. Sitten vain poistan osallistumismaksumerkinnän kisasivun osoitteen perästä.

Mulle tuli nyt yhden osallistumisviestin mukana ilmoitus, ettei kisaaja omista tiliä tai VRL-tunnusta, mutta hän toivoisi silti koirien pääsevän mukaan. Pisti kyllä miettimään, vaikka olen alusta asti päättänyt pitää sen linjan, että Hellun kisoihin mukaan pääsevät myös tilittömät, enkä ala kyselemään kisaosallistumisohjeiden kylkiäisenä, onnistuuko kisamaksun hoitaminen vai ei. Joskus olen kyllä turhan sinisilmäinen, mutta myönnettävähän se on, että on kuitenkin olemassa riski siitä, että joku alkaa ahneuksissaan ottaa kisaan mukaan vain welho-tilin omistavia.
Dien
Nakkisotilas
Viesti:

Nath kirjoitti:Mulle tuli nyt yhden osallistumisviestin mukana ilmoitus, ettei kisaaja omista tiliä tai VRL-tunnusta, mutta hän toivoisi silti koirien pääsevän mukaan. Pisti kyllä miettimään, vaikka olen alusta asti päättänyt pitää sen linjan, että Hellun kisoihin mukaan pääsevät myös tilittömät, enkä ala kyselemään kisaosallistumisohjeiden kylkiäisenä, onnistuuko kisamaksun hoitaminen vai ei. Joskus olen kyllä turhan sinisilmäinen, mutta myönnettävähän se on, että on kuitenkin olemassa riski siitä, että joku alkaa ahneuksissaan ottaa kisaan mukaan vain welho-tilin omistavia.
Ei se mitään auta, kun kaikki eivät kuitenkaan muista maksaa ja se nyt on ihan ymmärrettävää kumminkin. Ei ole mitään iloa karsia pois tilittömiä ja tilillisiä.
Ja juuri tämän takia on vastausviesteissäni karhua osallistumismaksua kun se on ärsyttävää jos tiliä ei omista.
Nath
Höpsö veitikka

^
Jeesh, en siis tarkoittanut, että olisin tulevaisuudessakaan ottamassa vain tilillisiä osallistujia :D Ei tuo pankin käyttö ole mulle niin "must", että olisi pakko saada kaikesta rahaa. Itse asiassa olen harkinnut, että saattaisin pistää koko tilin jossain vaiheessa poiskin ;P
Dien
Nakkisotilas
Viesti:

Nath kirjoitti:^
Jeesh, en siis tarkoittanut, että olisin tulevaisuudessakaan ottamassa vain tilillisiä osallistujia :D Ei tuo pankin käyttö ole mulle niin "must", että olisi pakko saada kaikesta rahaa. Itse asiassa olen harkinnut, että saattaisin pistää koko tilin jossain vaiheessa poiskin ;P
En mää sua tuolla pakotamisella tarkoittanutkaan. Ymmärsin kyllä, ettet aio tuota tehdä, kunhan mainitsin, jos joku tuota aikosi tehdä, niin mikä siinä olisi ongelmana nyt ainakin :)
Tuo tili nyt vaan on, ne maksaa jotka muistaa/viitsii. Ei minulla ainakaan ole rahaongelmaa kun ulkoasuista sun muista saa ihan mukavasti, joten ei väliä vaikka kaikk eivät maksa. Oma ongelmansahan se on. Jos tilin hankkii niin kai siinä on ideana, että osallistumismaksut kanssa maksetaan.
Nath
Höpsö veitikka

Mie tänään töissä mietin, mitä teen Helluvan ja welho-pankin suhteen ja päädyin siihen, että otan tsydeemin pois käytöstä. Kokeilumielessä tuo oli ihan mielenkiintoinen, mutta toisaalta en ole varma, haluanko sittenkään alkaa moiseen rumbaan kennelin kanssa, jota kuitenkin pidän itselleni rentona harrastuksena ilman kaikkia todellisen elämän rasitteita. Vaikka tavoittelenkin Helluvassa realismia, en halua mennä ihan noin pitkälle. Jotenkin helpottunut olo jopa itsellä, kun saan tuon pois niskasta :'D
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Voiko Welho-tilin sulkea, vaikka saldo ei ole nolla euroa? Minulla se ei anna sulkea.
Olihan tuo ihan kiva kokeilla Welhoa, mutta taidan lopettaa käyttämisen..
Vastaa Viestiin