Sparkle järjestää välillä jotain / uus paikku anottu 6.9.

Ilmoita järjestämistäsi virtuaalimaailmaan sijoittuvista kilpailuista täällä.
Vastaa Viestiin
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Re: Kemroesissa KV-näyttely + vähän muutakin äksöniä!

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Nyt kyllä pitää sanoa että mitä ihmettä?! Täähän on tullut jo tuolla töpössä ilmi ja horroskin on asiasta erittäin tietoinen että kyseessä ei todellakaan ole kelpie vaan nimenomaan porokoira. Puhutaan siis PN3-koirasta. Miksi tätä koiraa edelleen pidetään kelpienä kun kuvissa ei kuitenkaan ole kelpie? Pitäsköhän munkin laittaa seuraavalle huskylle bordercollien kuvat kun ne bortsut vaan on niin nättejä ja husky on kiva rotu.
Anteeksi nyt kovin kärkkäästä kannanotosta. :roll: Luulisi kuitenkin Juintunkin tietäneen kuvan ottajana kuvissa olleen nimenomaan porokoira, ja tuomaroidessaan kuitenkin heittänyt PN-sijoituksille vielä kaiken kukkuraksi. Mitähän tässä nyt pitäis sit tehdä.
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

^ Niin tai tässä tapauksessa esimerkiksi jos laittaisi alaskanmalamuutin huskyksi. Minäkään en kyllä ymmärrä miksi koiralle ei voi vaikka piirtää kuvaksi tanmerkkistä kelpietä, kun omistaja horros ja kasvattaja juinttu ovat molemmat hyviä piirtäjiä.
Kuva
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mua just pelotti et noin käy ja siks mä siitä turrilassa tuolla latistopassa vielä sanoin että mahd. moni tuomari toivottavasti sen näkis. Ja vaivalla kaivoin vielä sen koiran nimen etsimällä ton näyttelyn ja katsomalla mitä kaikkia sinne oli ilmoiteltu, googlaillu niiden kuvia ja päätyny et se oli se mikä ikinä se olikaan. Mä en kyllä tiedä mitä täs voi tehdä, mut tollanen oikeesti sattuu päähän tää tilanne.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Yatsu kirjoitti:^ Niin tai tässä tapauksessa esimerkiksi jos laittaisi alaskanmalamuutin huskyksi. Minäkään en kyllä ymmärrä miksi koiralle ei voi vaikka piirtää kuvaksi tanmerkkistä kelpietä, kun omistaja horros ja kasvattaja juinttu ovat molemmat hyviä piirtäjiä.
No tässä tapauksessa hain tätä jopa roturyhmäeroa. Vitosesta ykköseen... Ehm. Mutta siis joo pointti juuri tämä!
Rebecca kirjoitti:Mua just pelotti et noin käy ja siks mä siitä turrilassa tuolla latistopassa vielä sanoin että mahd. moni tuomari toivottavasti sen näkis. Ja vaivalla kaivoin vielä sen koiran nimen etsimällä ton näyttelyn ja katsomalla mitä kaikkia sinne oli ilmoiteltu, googlaillu niiden kuvia ja päätyny et se oli se mikä ikinä se olikaan. Mä en kyllä tiedä mitä täs voi tehdä, mut tollanen oikeesti sattuu päähän tää tilanne.
No nimenomaan. Mä en jaksa ymmärtää mitä tällä toiminnalla on nyt haettu. Tässä Juintun pitäis nyt varmasti jollain tapaa asialla olla ja laittaa korjausehdotusta tuloksiin, ite en uskalla lähteä toisten tekemiä tuloksia sotkemaan.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Noh. Ensinnäkin porokoira ja kelpie on vähän enemmän keskenään verrattavissa kuin vaikka husky ja bc. Jos toiselta rodulta rupeaisi jalostusmateriaali loppumaan, niin porokelpieristeytyksiä voisi tehdä, sillä ne muistuttavat erityisesti ulkonäöltään hyvin paljon toisiaan. Ja näitä risteytyksiä tullaan ainakin tulevaisuudessa tekemään.

Mä kyseisen PN3-koiran kohdalla mietin pitkään, että heitänkö sille HYLyn, kun itse erinomaisesti tiedän kuvissa olevan porokoira. Toisaalta mietin, että mitä jos lähtisin arvostelemaan sitä kelpienä, koska se kuitenkin muistuttaa hyvin paljon australiankelpietä. Yhtä lailla PN2-koira muistuttaa ja näyttää hyvin paljon porokoiralta, vaikka tosin tiedetään sen kuvissa olevan Evallens Tan Mait's Magic Midwifery koiran olevan puhdas kelpie.

Toki jos tämä nyt on ylitsepääsemättömän anteeksiantamatonta ja hirveää, niin voit sie tuolle PN3-koiralle halutessasi heittää hyllyt. Tällöin Qaustria Time to Change Attitude:sta tulee PN3 ja Castanhal Koyote:sta PN4.

No panic.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja horros »

Otatteko te tämän nyt vähän turhan vakavasti? :mrgreen: Minulle on se ja sama mitä tuo koira näytelmistä saa, lähinnä haluan nähdä tunnistaako ihmiset oikeasti koiran olevan eriä rotua mihin se on ilmoitettu.

Mutta koska tiedän että koira on poro, olisin sen hylännyt.

Vaan kysymys kuuluukin - miksei koiraa voi esittää ihan eri rodun kuvilla kuin mitä se edustaa, jos se on esitettävän rodun näköinen? Kuten tässä esimerkiksi juurikin minun kelpieporo. Mitä se haittaa ja keltä se on pois? Kyseiset koirathan arvostellaan virtuaalikoirina, ei oikeina koirina.
Vuoden 2012 kennelinperustaja
Wolfie
Höpsö veitikka

Nii, mut kohta tää menee tähän et laitetaan tosi tummia holskuja grontuiksi ja sanotaan et se on vaa nii tumma se brindle ja "epäpuhdas" et hyvin se voi grontusta mennä. Säännöt on sääntöjä miksei niitä voida noudattaa. Mulle on ihan sama mitä mun koirat saa mistään kisasta koska tää on virtuaalimaailmaa, mut tää on lähinnä periaatekysymys :----D ja se että samat säännöt kaikilla, oli osallistuja ja tuomari kavereita tai ei.

Ja kun se poro ei näytä kelpieltä edes yhtään. Jos miettii sitä että minä, joka ei harrasta kelpieitä taikka poroja, edes virtuaalisesti. En tuijottele niitä missään päin nettiä kun en ole kiinnostunut kys roduista enkä missään tapahtumissakaan jää niitä katsomaan, huomasin että kuvissa ei ole suinkaan kelpie niin poro, niin ei se kyllä kovin paljon voi kelpietä muistuttaa.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Totta kai husky ja bc on toisistaan ihan sanoinkuvaamattoman kaukana mutta en kai mä nyt tosissanikaan lähtisi toisen rodun kuvia käyttämään toisen rodun edustajalla.
VFCI Säännöt kirjoitti:Ei voida arvostella
Lyhenne: EVA

Entisissä säännöissä vastaa mainintaa Ei Voida Arvostella(EVA). Annetaan koiralle joka on ilmoitettu väärään luokkaan kuvansa puolesta (jos kuvassa on väärän ikäinen koira, niin se hyltään, ei anneta EVAa!), jolla ei ole kuvaa, jolla on piirretty kuva, jonka kuva on liian epäselvä arvosteltavaksi, jonka kuva tai sivu ei toimi tai joka on ilmoitettu väärään rotuun, taikka koira jonka sivuilla lukee että se on eri rotua kuin koiran kuvassa oleva tai on ilmoitettu väärään sukupuoleen, eli siis kun koiraa on yksikertaisesti mahdoton arvostella. EVA annetaan myös kun kahdella tai useammalla koiralla on samat kuvat. EVA:a ei anneta, mikäli kahdella koiralla on erilaiset kuvat samasta koirasta.
Eikö nää tuomarointisäännöt oo aika selkeät! Kunkin kuuluisi nämä asiat VFCI:n kouluttamana tuomarina erinomaisesti tietää.

Kyllähän sä voit tervuakin heittää saksanpaimenkoiraan jos siltä tuntuu, mikäli jossain vaiheessa lähtee rotu niin pitkälti käsistä, mutta enpä usko että kovin hyvällä katsottais belgianpaimenkoiraa rodussa saksanpaimenkoira.

//
horros kirjoitti:Vaan kysymys kuuluukin - miksei koiraa voi esittää ihan eri rodun kuvilla kuin mitä se edustaa, jos se on esitettävän rodun näköinen? Kuten tässä esimerkiksi juurikin minun kelpieporo. Mitä se haittaa ja keltä se on pois?
Pistetään kuule saman tien kaikki virtuaalimaailman perinteet uusiksi. Mä tässä harkitsin laittaa pk collie pennun kuvat tulevalle sheltilleni ja silleen. Jos se on esitettävän rodun näköinen. Mee nyt vaan ja tee näin ihan oikeassa elämässäkin, kunhan ne nyt vain näyttää suurin piirtein samalta.
Mun mielestä se pitäis hyvinkin ottaa koiran arvostelussa huomioon, jos sun porokoiras muistuttaa enemmän kelpietä mitä porokoiraa. Jos nyt ajateltais niin, että todella porokoiran kuvat ois porokoiralla.
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Mä haluaisin kysyä, että miksi ylipäätään huijata sitä koiraa toisen rotuiseksi? Tulee vähän mieleen, että kalastellaan parempaa arvosanaa.

Sama niiden käyttölinjaisten koirien kanssa. Koira ei välttämättä edes näytä kyseiseltä rodulta tai ainakin omaa joko hirveän lyhyen selän, katkarapuselän tai olemattomat takakulmaukset. ERI SA.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Siksi huijataan, koska minusta kyseinen koira on kovin kelpien näköinen ja pidän koiran kuvista.

Mutta hö, en sitten ilmoita toista kertaa näytelmiin.

Jos lähdetään alleviivailemaan jotain yksittäistä riviä jostain päin virtuaalimaailman sääntöjä, ei Sparklekaan ihan puhtaalla olisi.

Ja camoon, ei vedetä nyt mitään käyttö-näyttö-juttuja mukaan tähän. Niistä on tapeltu jo ihan tarpeeksi.
Wolfie
Höpsö veitikka

Joo ei siinä mitään, toki sä saat sen kuvia pitää sillä ja ihan nättihän se on, vaikka onkin poro eikä kelpie. Ja merkkivärillisiä kelpieitä on runsaasti vähemmän ja kuvia vaikeempi saada, et ymmärrän sen. Täs lähinnä pointti oli se, että tuomari oli tietoisena koiran oikeasta rodusta asettanut koiran palkintopallille. Asia olisi ollut toinen, jos tuomari ei olisi tiennyt ja mennyt sitten lankaan
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2015 tyylilyyli
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Alapa kuule alleviivaamaan. Otan palautteen vastaan.
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

horros kirjoitti:Ja camoon, ei vedetä nyt mitään käyttö-näyttö-juttuja mukaan tähän. Niistä on tapeltu jo ihan tarpeeksi.
Mä vaan huomautin.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
horros
Toistolla tehoa
Viesti:

Enpä kuule ala kun menen nyt kahville ja sitten elokuviin :mrgreen: Minä en varsinaisesti jaksaisi vaivata päätä tällä asialla.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Antaa mennä, kukin tekee mitä tykkää ja miten tykkää. Rajansa kaikella ja jos joskus mentäis kohtuudella. Ei täs muuta kun hämmentää kyllä taas tänään tämä toiminta.
Vastaa Viestiin