O: shetlanninlammaskoira n. (blue merle)

Virtuaalikoirien myynti- ja ostopaikka.
caza
Syvällistä
Viesti:

O: shetlanninlammaskoira n. (blue merle)

Viesti Kirjoittaja caza »

Olisin kiinnostunut ostamaan Ettoreen majailemaan kolmannen sheltin. Tällä kertaa hakusessa olisi blue merle -narttu. Koiralla kilpailtaisiin aktiivisesti lajissa kuin lajissa, paimennuksessa oman kiinnostuksenpuutteeni vuoksi ehkä hieman epäaktiivisemmin kuin muissa, mutta se paimennusvalionarvo ehdottomasti toki tavoitteisiin kuuluu. Päälajeina olisivat toko ja agility, koiratanssi sekä muut tulisivat hieman toissijaisina. Kisanäyttöä voi katsella kaikilta Ettoren koirilta. Mahdollisesti jalostuskäyttöön tulevaisuudessa jonkin pienen pentueen verran, mutta pääasiassa ihan harrastuskaveriksi.

Koira saa olla jo syntynyt, mutta pääasiassa etsisin narttua jostakin tulevasta pentueesta. Mielellään syntyisi tässä lähiaikoina, mutta myös muita pentueita saa näytellä. Mikään kiire ei siis tällä ole vaan haluan, että koira on ehdottomasti hyvästä suvusta ja että myös kasvattajalla olisi tavoitteita kasvattiensa suhteen.
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: O: shetlanninlammaskoira n. (blue merle)

Viesti Kirjoittaja Netry »

Mulle olisi tulossa mahdollisesti shelttipentue kesän aikana :--) Täällä topassa olen niistä kiinnostuneita haeskellut.
Pentueen isä on virtuaalimaailmassa, mutta emä on sitten evm. koira.
Vanhemmat ovat soopeli x tricolour, mutta mä en ole noiden värien perään niin paljoa, että aivan hyvin mun puolesta vois pentueeseen syntyä blue merle napero :-)
Paimennuksessa mä haluan mun kasvateilla kisattavan valioksi asti, kun paimenkoiria ovat. Toivoisin myös BH-kokeen suorittamista. Ja kisautusta se n. 2 kisaa kuukaudessa on ok.

// Mulla olisi kanssa Windyheart'sin edellisestä pentueesta (pentueen löydät tosta samasta topasta) antaa yks narttupentu uuteen kotiin. Inka on tässä ja mielellään sijoitukseen antaisin tyttösen. Se voisi sitten ihan hyvin ainakin suvun perusteella tulla blue merleksi, sillä sen isä on tricolour ja isänisä blue merle. :-) Noi kuvat eivät ole siis Inkan kuvat, en ole saanut aikaiseksi vain ottaa niitä pois siitä :mrgreen: Inkaa on kisautettu vähän, mutta sen kisakalenteriin en ole saanut päiviteltyä niitä. Paimennuksessa menee siis A1 luokassa.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mulla tulis blue merle ja trikkipentuja Drulle ja Nilsille pian. Pennut syntyvät sitämukaa kun kysyntää riittää, pyrkisin kuitenkin saamaan molemmille lisää tuloksia, mm agista. Eli vielä ei ole syntymässä, kesäkuun lopulla varmaan laittelen topicia ellen sitten aikaisemmin. Tulisi olemaan McFarlandin B-pentue, nimenä todennäköisesti joku teema. Molemmat ovat evm sukuisia, joten jalostukseen saa käyttää.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Mullekin olisi Duskarraan tulossa D-pentue piakkoin, emänä evm-sukuinen merlenarttu Misery's Voltage In Blueberry, jota tullaan kisaamaan vielä ahkerasti ennen pentuetta. Pennin kuvat ovat vähän sekavat, kun en tiedä mitkä kuvat sille laittaisin, mutta merlenä se tulee pysymään. Isävalinta on vielä avoinna, mutta luultavasti isä tulee myös olemaan Duskarran koiria, todennäköisesti evm-sukuinen uros. Kasvatinomistajilta odottaisin kisaamista vähintään BH:ksi ja paimennusvalioksi, kaikki muu on suurta plussaa. Pentueen ajankohtaa olin ajatellut kesäkuun puolivälille, kun Duskarran sivut on kokonaan siirretty vimma.nettiin. Duskarrassa on nykyään myös toinen ylläpitäjä Nisha, jonka kanssa päätämme kenelle pennut lähtevät. :)
caza
Syvällistä
Viesti:

Kamala, kun te teette tämän vaikeaksi. Mietin tässä nyt ainakin iltaan asti, mitä teen. Kaikki ovat erinomaisia vaihtoehtoja, Nettein Inka näytti oikein kivalta, samoin nuo kaikkien pentueet. Täytyy katsoa, jos nyt sitten ottaisinkin kaksi shelttiä (kohtahan Ettore on täynnä shelttejä :D). Mutta tosiaan mitään hätiköityä en halua tehdä, joten ilmoittelen varmaan tuossa illansuussa tai huomenissa, mihin lopputulokseen päädyn. Onko teillä muuten jalostuksen suhteen mitään toiveita tai rajoituksia (olen tässä juuri teidän kasvatus -sivujanne lukemassa ja koitan sieltä onkia myöskin tietoja ;))?

Niin ja vielä saa laitella viestiä, jos shelttipentueita on tulossa.
Ettore & Exceltic
Janina
Höpsö veitikka

No mulla on aika vanhentunut kasvatussivu, eli siitä ei ehkä kannata välittää. :mrgreen: 1-2 pentuetta on mulle ok, etenkin jos molemmat vanhemmat ovat evm-sukuisia. Eli vaikka joko yksi isompi pentue tai kaksi pienempää pentuetta.
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

caza kirjoitti:Onko teillä muuten jalostuksen suhteen mitään toiveita tai rajoituksia (olen tässä juuri teidän kasvatus -sivujanne lukemassa ja koitan sieltä onkia myöskin tietoja ;))?
Mun puolesta voi teettää jonkun 2-4 pennun pentueen ihan hyvin, Inkalla on sukua vähän enemmän, joten sillä vois ehkä evm uros olla paikallaan, mutta suvullinenkin on mun mielestä ihan ok, Kääkin pentueen kohdalla voi olla toinenkin vanhemmista ihan hyvin suvullinen, kun Kääkillä sitä sukua ei ole niinkään paljoa.
Mut siis jalostukseen saa käyttää, en rupee sitä mitenkään rajottelemaan. Kunhan ei yli 4 pennun pentuetta tulisi, niin kaikki ois hyvin :mrgreen: Mielellään se yks pentue vaan, mutta jos kokonaan evm koiralle tai evm sukuiselle koiralle käyttää toisessa pentueessa, niin se toinen pentue on kanssa ihan ok, mutta siihen ei mielellään niitä pentuja niin paljoa.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mutta siis, toiveena olisi tietenkin terve koira, jota käytteittäisiin joko kerran yhden pentueen tekemiseen (jossa max 5 pentua), suku on molemmilla evm niin se ei haittaa. Vaihtoehtoisesti saa tehdä kaksi pentuessa, missä olisi tyyliin 3 molemmissa, tai sitten esim 3 ja 2. Toiveena olisi, että ennen kuin pentua käytetään jalostukseen sen pitää olla vähintäänkin BH vPVA j a sitten jotain muuta, kuten TK1 tai esim vKTV/vFBV tjsp. Agissa ja maastoissa olisi kiva saada kisautusta, mutta ei se ole niin nuukaakaan, mikäli koira on ns näyttelypainoitteinen ja menestyy kehissä ns kunnolla, eli saa sertejä ja muita herkkuja. Näyttelyistä vähintään tulee kuitenkin olla EH, mikäli koira on H:n tai huonomman arvoinen, sillä tulisi olla jotain "näyttöä" jalostuskelpoisuudestaan, kuten toko-, agi-, tai maastovalious.

Pentujen määrä ja pentueiden määrä riippuu aivan siitä, kuka on sulhona. Itse suosin yleensä sitä, että on vain yksi pentue koiralla, mutta en lähde rajoittamaan, jos molemmat pentueet pysyvät suht pienenä.

/Mulla ei ainakaan ole tuolta (:
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
caza
Syvällistä
Viesti:

Hmmhmm, edelleen mietin. Kaikki olette ainakin jalostusasioissa samoilla linjoilla kuin minä, joten siitä ei ainakaan pitäisi tulla ongelmaa. Osaako kukaan teistä sanoa, että onko jollain Banksiasta luvat ja jos on niin voiko tämän koiran kuvia käyttää? Muistan kun joskus viime vuonna tuon koiran kuvat olivat minulla hetken käytössä, mutta päätin ne sitten vaihtaa. Muistan että silloin jollakulla muullakin oli tuolta luvat, mutta sanoi ettei käytä tämän koiran kuvia.

Olin ihan varma, että saisin päätöksen illalla tehtyä, mutta ei se sitten ollutkaan niin helppoa. :D
Ettore & Exceltic
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Mullakaan ei ainakaan oo tuolta :-)
Janina
Höpsö veitikka

Mulla Banksiasta luvat tosiaan jo puolitoistavuotta mutta en oo käyttämässä sieltä muuta kuin ulkka- ja koristekuviksi, joten ihan vapaasti mun puolesta saat ton uroksen kuvia käyttää, nättihän se on ihan. :)
caza
Syvällistä
Viesti:

Janina, sinä se sitten taisit olla, mutta kiva juttu jos noita saan käyttää. Tajusin muuten katsoa vähän kutsumanimen ulkopuolelle niin eikös tuo kuitenkin ole narttu? Tai kun katsoin noita pentueita niin tosiaan mainitaan, kuka oli pentueen isänä eli siitä päättelin, että narttu olisi kyseessä. Oho, ja onhan tuo tikarna -kohdassa koirat -sivullakin, että narttu taitaa kuitenkin olla. :D

Vielä harkitsen nyt, keneltä pennun otan, mutta jos nyt tämän päivän aikana saisin päätettyä.
Ettore & Exceltic
Janina
Höpsö veitikka

Oho, enpä ole itsekään huomannut. :mrgreen: Oon vaan aina kattonu tosta hanen -kohdasta kun siinä kanssa Muggebiggeläinen, nii menny sitte sekasi.
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Ootko saanut päätettyä? :lol:
caza
Syvällistä
Viesti:

Olen tässä miettinyt pääni puhki ja olen nyt päätynyt tällaiseen ratkaisuun. Elikkä Netteiltä jos saisin tuon Inkan sijoitukseen? Nämä kuvat tulisivat käyttöön eli väriä en lähtisikään muuttamaan. Kasvatus -toimintasi vaikuttaa hyvältä ja isällä oli kivasti tuloksia, eli sillä perusteella tähän päädyin.

Sitten noista tulevista pentueista katson, jos ottaisin pennun, mutta nyt pistitte sen verran pahan etten tähän hätään osaa sanoa, keneltä pennun ottaisin. Kaikissa pentueissa on hyvät vanhemmat ja te kaikki vaikutatte hyviltä kasvattajilta, joten nyt täytyy pistää mietintämyssy päähän hieman pidemmäksi aikaa. Kiitoksia teille tarjouksista ja ehkäpä päädyn jostakin näistä pentueista pennun ottamaan. :)
Ettore & Exceltic
Vastaa Viestiin