Foundle's B - newfoundlandinkoirat

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Liv
Lassien tassuhiki

Foundle's B - newfoundlandinkoirat

Viesti Kirjoittaja Liv »

Kuva

Noniin, vihdoinkin luvassa olisi kauan odotettuja Foundle'sin B-pentuja, newfoundlandinkoirien muodossa! Kauan olen tätä pentuetta jo kaavaillut, ja toivoisinkin että kysyntää olisi riittoisasti - nämä sympaattiset seuralaiset kun on kovin harvinaista herkkua! Pentueen isänä toimii ensimmäinen newfoundlandinkoirani Sam ja emänä Rocklinen kasvatti Hope. Mikäli olet pennusta kiinnostunut, tutustu ensin yhdistelmään ja lukaise allaoleva ote kasvatussivultamme. :)
kasvatussivu kirjoitti:Foundle'sin pennut lähtevät vain parhaisiin koteihin, joissa niillä on mahdollisuus päästä kehittymään rodunomaisissa lajeissa ja olemaan uskollisena seuralaisena omistajalle. Pentujen tuleva koti on *aktiivinen ja *rakastava.

* Aktiivisuudella en tarkoita ainoastaan sitä, että koiran kanssa pitäisi tutustua eri lajeihin, vaan myös sitä, että sen kuulumisia kerrotaan minulle silloin tällöin, sillä haluan pitää tiiviisti yhteyttä kaikkiin kasvatteihini, kun ne pääsevät uusiin koteihinsa. Joka viikko ei kuitenkaan tarvitse olla vieraskirjaamme valloittamassa, vaan kuulumisia voi laitella vaikkapa muutaman kerran kolmen kuukauden aikana. Erityisesti koiran sairastumisesta ja etenkin kuolemasta tulisi ilmoittaa minulle. Kisautuksen suhteen toivoisin, että tutustuisitte ja harrastaisitte monipuolisesti eri lajeja. Foundle'silaiet kun lähtevät hyvin harvoin pelkiksi näyttelytähdiksi. Mielestäni 2-3 kisaa kuukaudessa riittää. Kisautusmäärä kuitenkin riippuu täyin siitä mihin käyttöön & mihin paikkaan koira on lähdössä, esimerkiksi tallikoirana en vaadi että sille asetetaan minkäänlaisia tavoitteita kisautuksen suhteen.

*Rakastava koti on rodusta kiinnostunut ja jaksaa panostaa mm. koiran sivuihin - kirjoittaa tälle luonteen, merkata tarpeelliset tiedot ja sukukalenterin. Mieti siis, riittääkö aikasi koiralle ja onhan koiramääräsi sen verran suotuisa, että sinne mahtuu yksi virtuaalikoira lisää. Kammoksun kasvattipalautuksia, enkä missään nimessä haluaisi niitä vain sen takia, että koira on otettu hetken mielijohteesa. Huom! Rekisteröin pennut itse vFCI:n koirarekisteriin ja ilmoitan pennun ostajille kun rekisterinumerot ovat saapuneet.
Varauksia otetaan 4-5 kipaletta (1-2 sijoitukseen). Kuvat tulee mukaan, mikäli semmoisille on tarve.

VARAUKSET 4/4-5
- Liam, Foundle's - narttu - Foundle's Biggest Diva "Lya"
- Cian, Tell Me - uros - Foundle's Biggest Hiccup (sijoitussopimus)
- Mari, Nuuskuttajan - narttu - Foundle's Biggest Gift "Sara" (a.sijoitussopimus)
- Vera, Show Mania - uros - Foundle's Biggest Boss "Bono"
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Esme
Kanada

Re: Foundle's B - newfoundlandinkoirat

Viesti Kirjoittaja Esme »

Awww. Ehkä mä pistän hakemusta tulemaan...

Eli Usvatarhaan voisi muuttaa tälläinen pupelo. Kisautusta tulisi vepessä, tokossa ja PK:ssa sekä näyttelyissä. Pyrin antamaan koiralle vepe-valion arvon. Koska Usvatarha koki omistajan vaihdoksen heinäkuun lopulla ei minulla ole ollut vielä aikaa kisauttaa koiria kauheasti, Nanalla on kuitenkin nyt kaikki kisat kalenterissa mitä olen sillä kisannut ja siitä voit katsoa vähän osviitttaa että miten paljon kisaan semmoisessa kuukaudessa koirillani (Nanalla oli vain kaksi tulosta ennen kuin se siirtyi minulle)...

Pentu tuskin tulisi meillä sukuaan jatkamaan, vaan olisi ihan harrastuskoirana. Tämän takia pennun sukupuolella ei ole väliä. Minulle käy myös sijoituskoira.

Sori lyhyt teksti, mutta pää ei oikeen toimi tähän aikaan yöstä... =S
Onnea On - border collies
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Kisautusnäyttö ei nyt oikeen vakuuttanut mua. Mä en uskalla luovuttaa pentua, kun ei ole pahemmin kunnollista osviittaa ja todistetta siitä, mitä se kisautus tulis vielä tämmösen aivan uuden rodun kanssa olemaan (+ kun sulla on kisaamattomia koiria, joiden kisauraa sun mun mielestä kannattais ensin aloittaa :) ). Mutta otappa yhteyttä sitten, kun meille on seuraava nöffipentue tulossa.
Vuoden Herranterttu 2014
Esme
Kanada

Viesti Kirjoittaja Esme »

Okei, itseasiassa kyllä ei ole yhtään ei kisannutta koiraa, en ole vain vielä ehtinyt laittaa kisa kalenteriin :3
Onnea On - border collies
Mari
Nakkisotilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mari »

Hyi kamala, miten ihana yhdistelmä :mrgreen:
Kyllä mun on pakko kysyä, voisiko yksi pentu lähteä sijoitukseen Nuuskuttajaan? Tällä hetkellä kasvatan tollereita sekä pienimuotoisesti tanskandoggeja. Nöffeistä mulla on kokemusta, mulla oli pari vuotta sitten yksi narttu Pimu. Pimun kanssa kisattiin paljon näyttelyissä, joissa taisi olla sertiä vaille usean maan valio. Vepessä kisattiin valioksi asti :)
Samanlaista kisautusta olisi luvassa tämänkin pennun kanssa. Vepessä tähtäys valioksi, samoin näyttelyissä mikäli vain on kuvien puolesta mahdollista. Ja kuvista puheenollen, jos sulta löytyisi jonkinlaiset kuvat niin ottaisin ne pennulle mielelläni mukaan. Mulla ei ole nöffikuvia laisinkaan.
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cian »

En kirjota sen kummosempaa tarjousta kun tiedät jo vissiin kaiken tarpeellisen? Mutta Telmeen tulisi kuitenkin, ja se uros niillä kivoilla kuvilla :lol:
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am
Vera
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Vera »

Mulle mulle mulle! Mullahan on jo valmiiksi yksi nöhviläinen, Meripelastajan Qirppusirkus. Olet varmaan nähnyt sen kisoissa? Mut kuiteskin olisin todella kiinnostunut toisestakin nöffipalleroisesta, niin kuin joskus miljoona vuotta sitten ilmoitin. Olen jäsenenä virtuaalisessa newfoundlandinkoira & landseerliitossa.

Edittaan kohta lisää infoa, nyt pitää lähteä.
the weather changes
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Mari, sulle lähtee ehdottomasti pentu! Mutta mutta, olin ajatellut että houkuttelisin Cianin ottamaan sijoituspennun kun sen pupelolle tulisi upeat kuvatkin mukaan (?) :mrgreen: Periaatteessa onnistuu myös toinen, vähän avoimempi sijoitussopimus.. eli jos siis mulla on tarvetta lainata siun pentua jalostukseen, niin ottaisin sitten myöhemmin yhteyttä.. käviskös tämmönen? Joudun valitettavasti vähän perumaan lupauksiani noiden kuvien suhteen. Viikonloppuna olen kyllä koiran kanssa kahteen näyttelyyn menossa, jos sieltä nöhvejä saisin räpsittyä (uskon kyllä, että saan sulle kuvat hommattua!). Ootko vielä sukupuolta miettinyt?

Mutta siis Cianille uros, ja käviskö sulle tosiaan sijoituspentu? Ei mikään pakko ja saat toki ne kuvat joka tapauksessa mukaan, mutta kasvattajatäti olisi kyllä todella iloinen jos saisi yhden pentueen tälle myöhemmin teettää (ja sukuhan kun on evm., niin voit vaikka käyttää itsekin poikaa vielä jalostukseen vaikka kaksikin kertaa).

Veralle pupelo kans. :) Mihin pentu ois menossa?
Vuoden Herranterttu 2014
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cian »

Kun tää uros on niin voin toki lainailla sulle sitä, mutta itsekkin tulen ehkä pupseja teettämään - ei tiedä viälä !
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Joo, ehdottomasti voit käyttää sitä vielä itsekin jalostukseen, siinä ei ole mitään ongelmia. :)

/ Vielä 1 varaaja otetaan!
Vuoden Herranterttu 2014
Mari
Nakkisotilas
Viesti:

Re: Foundle's B - newfoundlandinkoirat (1 pentu vapaana!)

Liam: Tollanen avoimempi sijoitussopimus käy mulle hyvin :) Itse en kuitenkaan koiralla tule Nuuskuttajan nimen alle pentuja teettämään, joten jos haluat myöhemmin pentua jalostukseen käyttää niin siitä vaan :D Sukupuolella ei ole mulle väliä, jos saat napsaistua kuvat vain urokselle tai vain nartulle niin kumpi vaan käy.
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Asia selvä. :)
Vuoden Herranterttu 2014
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Marille kuvasin tänään upean junnunartun nimeltä Wave Seeker's Who's That Girl, joka tais olla pn2 (en oo kyllä aivan varma, mutta ERI1 kuitenkin). Kuvat edittaan tähän ihan just! (: Muutamasta muustakin nöhvikästä tarttui kuvia mukaan, eli jos Veralla on semmoisille tarve niin kiljaskoon.

Mulla jäi ihan pirun hienoja multivalio-nöffejä kuvaamatta, ketuttaa! Oisitte kuules saaneet simmoset kuvat, että joka näyttelyistä tippuis SERTit.
Vuoden Herranterttu 2014
Mari
Nakkisotilas
Viesti:

Hyvähyvä :mrgreen:
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Täältä löytyy. :) Toivottavasti nuo nyt kelpaa, en sitten tiedä miten tulee pärjäämään virtuaalinöffejen tasolla.. (toi takaosa näyttää kuvissa ihan hirveältä, mutta irl koira on oikeasti kyllä kaikinpuolin mahtava!)

Vera.. haluaisin vielä kuulla, mitä kisasuunnitelmia teillä olis luvassa, ja etenkin että mihin se pentu ois edes menossa. :mrgreen:

Jos jotakuta kiinnostaa, niin yhden pennun voi vielä varata!
Vuoden Herranterttu 2014
Vastaa Viestiin