Porokoira pennejä luvassa, syntyneet!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Porokoira pennejä luvassa, syntyneet!

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Eahkedan neljäs pentue on nyt luvassa ja rotuna on lapinporokoira. Tämä olisi nyt toinen porkkis pentue Eahkedaan ja upea mahdollisuus saada suvullinen porkkis. Ensimmäisestä porkkis pentueesta olen saanut olla hyvin ylpeä ja toivottavasti saan olla tästäkin. (:

Emä: Deallardit Ravda Gied'de "Bilke"
Bilke on upea porkkis narttu, joka on loistanut aivan eirtyisesti näyttelykehissä. Menestys käyttölajeissakaan ei ole ollut hullumpaa. Ennen pentujen syntymistä olisi tarkoitus yrittää kisata Bilkestä käyttövalio ja vähän tuloksia lisää muistakin lajeista. Bilke on luonteeltaan perushelppo koira, josta kuitenkin löytyy myös potkua harrastuksii. Ehkä ihan huipulle ei riitä kapasiteetit, mutta tarpeeksi pitkälle kuitenkin, jotta valionarvoista voisi unelmoida. Bilken olen tuonut itselleni Norjasta ja sen molemmat vanhemmat työskentelevät porokoirina pohjois-Norjassa. Virallisia tuloksia kummallakaan ei ole.

Isä: Tulireen Epäuskottava Eemeli "Eemeli"
Eemeli on upea uros, joka on menestynyt hyvin näyttelyissä. Luonteeltaan se on myös tyypillinen porokoira. Sukuakin Eemeliltä löytyy jopa kahden polven verran. Eemilin suvusta löytyy upeita paimenia ja näyttelymenestyjiä.

Toivoisin, että pentujen kanssa tultaisiin kisamaan ainakin näyttelyissä ja paimennuksessa. Mukava olisi tietystä nähdä kasvatteja myös muiden harrastusten parissa. Kisaamisen ei tarvitse olla mitään hirveän aktiivista, mutta sellaista kuitenkin, että tideän kasvattini olevan elossa. Kuvat voi mahdollisesti saada minulta pennulle mukaan.

Pennut syntyvät 3.10.2010.

Varaukset 3/4
Linda - uros - Eahkedan Katvealue
Iiskala - narttu - Eahkedan Kastehelmi
Viivi - uros - Eahkedan Ketotuulenlento

Nimet
Eahkedan Kalliokielo
Eahkedan Korpihilla
Eahkedan Kultapiisku
Eahkedan Kylmänkukka

Nimen saa keksiä myös itse.
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Linda
Nakkisotilas

Re: Porokoira pennejä luvassa

Viesti Kirjoittaja Linda »

Täällä ilmoittautuu yksi kiinnostunut! Olisin kiinnostunut ottamaan porokoiran pienehkön laumani jatkoksi. Minultahan siis löytyy tällä hetkellä viisi koiraa, jotka kaikki kilpailevat aktiivisesti. Vanhin porukasta on kylläkin lähi aikoina siirtymässä sateenkaarisillalle. Pentu menisi yksityisiini ja saisi siellä kisautusta monipuolisesti. Lajeina olisi ainakin paimennus, pk, toko, flyball ja koiratanssi. Mahdollisesti kokeilisimme myös piviko näyttelyitä (piirtäisin itse kuvat), mejää ja pelastusta. Painottaisimme näin ollen käyttölajeihin. Minulle kävisi myös sijoitussopimus (kisaisimme siinä tapauksessa enemmän näyttelyissäkin). Kisa- ja sivunäyttöä voit katsoa parhaimmin menestyneeltä koiraltani, eli Aamulta.
Spread your little wings and fly away
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Eiköhän sulle lähde yksi porokoira pentu. (: Sijoitukseenhan tästä pentueesta ei nyt lähde yhtään, kun yksi penne jää itselle. (:

// Ylös, eikö kellään muulla kiinnosta?
// Up2.
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Iiskala
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Iiskala »

Mulle lähtiskö yksi narttu??

Paimennuksessa ja agilityssä kisattaisiin ahkerasti ja näyttelyissäkin käytäisiin. Yksityiskoiraksi ainakin näin alkuun tulisi.. Kuulumiasia tietenkin kirjoittelisin...
Vain yksi voi olla täydellinen
Se on Mimosa
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Iiskala, Oisko sulla jotein kisanäyttöä? Muutenkin olisi mukava kuulla hieman enemmän suunnitelmista. (:

Linda, Vieläkö olisit kiinnostunut sijoituksesta? Ajattelin sittenkin jättää itse ottamatta tästä pentueesta, joten haluaisinkin yhden pennen sijoitukseen. (:
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Iiskala

Suoraan sanottuna kisanäyttöjä ei ole koska koirillani näkyvät vain sijoitukset ja niitä kun ei palailun jälkeen ole paljoakaan.. Mutta se on varmaa että koira kisaisi jokaisessa paimenus ja agility kisassa joka vaan eteen tulee kunnes on valio! Mutta mun tän hetkiset koirat ovat nyt kisaamassa ni voisin laittaa jollekkin kaikki kisat, niin tulisi hieman sitä näyttöäkin ?;) Nii ja tosiaan tää olis mun eka lapikkaani, mutta lauma kyllä kasvais pikimmiten ;)
Se on Mimosa
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Voi porokoira on ollut niin pitkään mielessä ja kuviakin löytyisi nyt. Hemmetti kun en tiedä vain minkälaista kisautusta saisi (näyttely, toko ja paimennus ensi-sijaiset)... :mrgreen: Niin ja varmaan uroksen otan koska enemmän kuvia olisi. Tosin tiedä nyt jos tahdot edes antaa minulle koiraa! Mutta siis epävarmaa kiinnostus kuva varsinkin jos jalostukseen saa käyttää.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Iiskala, No enköhän mie sulle anna pennun ihan tuolla kertomuksella. (:

Viivi, Tietenki sulle lähtis pentu, ota nyt vaan pieni porkkis uros! Jalostukseen saa käyttää.
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Mä myönnyn. Ehkä siitä tulee mun silmäteräni. :D Laittelen laatumaininta-topiciin kuvia, käy sinäkin sanomassa suosikkisi!
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Iiskala

Kiiitoksiia ;)
Se on Mimosa
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Re: Porokoira pennejä luvassa, LINDA

Hienoa Viivi. (:

Mut onko Linda vielä ottamassa pentua?
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Linda
Nakkisotilas

Re: Porokoira pennejä luvassa, LINDA

Viesti Kirjoittaja Linda »

Kyllä Linda on ottamassa pentua. Eikai mulla oo menny mitään ohi? :D
Spread your little wings and fly away
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Jees, hienoa. (: Pentue syntyy sitten heti kun vain löytäisin kivan isän pennuille. (:
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Iiskala

Re: Porokoira pennejä luvassa, nimet

Eahkedan Kastehelmi <- mä ton tahron pennini nimeksi :)
Se on Mimosa
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Re: Porokoira pennejä luvassa, nimet

Kastehelmi oli mun ajatuksissa ensimmäisenä, mutta koska se on vähän narttumainen niin Eahkedan Ketotuulenlento käy hyvin.
Vastaa Viestiin