noidanlukon virtuaalibc:t

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Vastaa Viestiin
Janina
Höpsö veitikka

noidanlukon virtuaalibc:t

Viesti Kirjoittaja Janina »

Koskahan se oli ku viimeks kirjotin mainostuksiin jostain kennelistäni! Täällä taas, v-i-h-d-o-i-n-k-i-n!

Kyseessä nyt siis Noidanlukon bortsut. Tosiaankin olen ollut kenneleistä vuoden tauolla, ja sen näkee. Ulkoasu on hirveä, sommitella en enää osaa, koirien sivut varmaan epäkäytännölliset et cetera... Näistä saa toki antaa kommenttia, ja raportoida virheistä, mut enemmänkin tää on sellanen "hihiioontäällätaas" -tyyppinen ilmoitus. :mrgreen: Jag är happy now!

Ps. huomatkaas kotia etsivä Johnny-poika (;
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Re: noidanlukon virtuaalibc:t

Viesti Kirjoittaja Mima »

Ulkoasu oli niin kauan hyvä, että taustakuva latasi. Ääääk!!! Meinasin lentää selälleni. Ensimmäinen asken parannukseen olisi siis taustakuvan vaihto. Otsikkoihin laittaisin enemmän kokoa. Samalla ehkä vaihtaisin niiden fontit. Koirien sivut olivat ihan OKt, mutta tuo kirjoitustyyli antoi jotenkin sellaisen "ei niin täydellisen" vaikutelman. Muutappas noihin lausiden alkuun isot kirjaimet.

Josko näillä paranisi?

/Toi sun Johnny-pojan sivu/linkki ei toimi.
Janina
Höpsö veitikka

Kiitos kommentista Mima. :)

Mikä taustakuvassa on vikana? Onhan se vähän räikee, mutta musta ulkoasu olis ilman sitä auttamattoman tylsä. :mrgreen: Fontti tuo mielestäni myös persoonallisuutta, joku arial 12px olisi niin tylsä ja massaan hukkuva että hui hui. Myönnän, että mulla on perfektionismi fonttien suhteen, josta johtuu myös pienten alkukirjainten käyttö. Tossa fontissa ne isot näyttävät järkyttäviltä, mutta toisaalta kaikki koneellani toimivat fontit on kokeiltu ja mikään muu ei miellyttänyt yhtä paljon.

Ja kuten sanoin, tää on enemmänkin ilmoitusluontoinen tops. Kommentteja saa toki laittaa, mutta en aio muuttaa mitään koska oon tosi rajoitteinen ulkoasujen suhteen ja tää oli lähes ainoa loppuratkaisu joka mua itseäni miellytti, joten oon itsekäs ja aion pitää sen, jotta edes kennelinpitointo säilyisi. :mrgreen: Sori.

Mutta kiitos ehdotuksista kuitenkin. :)

Niin ja Johnnyn sivut ei toimi koska vanha omistaja on poistanut ne, ja täten poika etsiikin uutta kotia.
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Minä en myöskään oikein pidä tuosta taustakuvasta. Se tekee koko muusta layoutista "halvan" oloisen, kuin siihen ei olisi enää jaksettu panostaa. Ulkoasu kaipaa kyllä tuekseen jonkun isokuvioisen ja värikkään taustan, mutta henk.koht. en miellä tuota nykyistä parhaimmaksi mahdolliseksi vaihtoehdoksi. Dissaan Miman tapaan kans sitä, kun kirjaimet eivät ole lauseen alussa eivätkä edes nimissä isot ihan jo sen takia, että vaikka se olisi kuinka "tyylitellyn" näköistä, niin se ei ole oikeinkirjoituksen mukaista. Alhaalla on kuitenkin kasvattien nimet kirjoitettu isolla alkukirjaimella, enkä oikein ymmärrä miten ne alkukirjaimet muka tekisivät sivuston lookista rumemman vaan sen takia, että kapitaalit ovat "rumat" - paljon enemmän tuo jatkuva pikkukirjainten jono pistää silmään kuin ne mukarumat kapitaalit. Pakko muuten nillittää tuosta kun sanoit, että "kaikki koneellani toimivat fontit on kokeiltu ja mikään muu ei miellyttänyt yhtä paljon" - se, että jokin erikoisempi fontti näkyy sinun koneellasi ei tarkoita sitä, että se näkyisi samalla tavalla myös kaikilla muilla, jos heidän koneidensa fonttikansiosta ei tuota kyseistä fonttia löydy. Luultavasti minä näen sivuston fontin ihan eri tavalla kuin sinä näet sen omalla koneellasi, koska minun koneellani ei tuota fonttia ole. Tästä syystä suositellaan käytettäväksi yleisimpiä fontteja, jotka löytyvät jokaiselta koneelta.

Muuten ulkoasu on yleisilmeeltään siisti ja helppokäyttöinen.
Janina
Höpsö veitikka

Kiitos paljon Nath! Laittelen nää tein ehdotukset korvan taakse jos päätän muokkailla tuota ulkoasua. Vaikken ihan sisäistänytkään miten söpö pentukuva voi tehdä ulkoasusta halvan oloisen. :mrgreen: Tai että millälailla joku kiekurakuvio tekee sivusta paremman kuin koirakuva. Tietty voisin laittaa taustaksi jonkun kuvion, mitä säkin ehdotit, mutta ikävä kyllä tosi harvat pääsee mun laatusyynistä läpi.
Eihän se pienten alkukirjainten käyttö tyylitellyn näköistä ole, mutta tossa fontissa on mun ahdaskatseisen perfektionistimielen läpi katsottuna pari isoa kirjainta, jotka ovat niin hirveän näköisiä, että niitä ei kestä katsella, esimerkiks iso W. Tiedän että tää on säälittää, mut mä en oikeasti voi katsella tota sivua jos siinä on yksikin W- tai A-kirjain. :mrgreen: Samoja kriisejä mulla on muidenkin fonttien kanssa, esimerkiksi tahomaa en voi käyttää koska siinä a-kirjain on ällistyttävän ruma. Onhan noi kyllä kurjat noi pikkukirjaimet. Kuten myös mun perfektionismi.
Pakko muuten nillittää tuosta kun sanoit, että "kaikki koneellani toimivat fontit on kokeiltu ja mikään muu ei miellyttänyt yhtä paljon" - se, että jokin erikoisempi fontti näkyy sinun koneellasi ei tarkoita sitä, että se näkyisi samalla tavalla myös kaikilla muilla, jos heidän koneidensa fonttikansiosta ei tuota kyseistä fonttia löydy. Luultavasti minä näen sivuston fontin ihan eri tavalla kuin sinä näet sen omalla koneellasi, koska minun koneellani ei tuota fonttia ole. Tästä syystä suositellaan käytettäväksi yleisimpiä fontteja, jotka löytyvät jokaiselta koneelta.
Tästä tuli mieleen. Mitä se haittaa jos kyseinen fontti ei näy jonkun toisen koneella? Mulla se näkyy ja mulle riittää se. Tosin trebuchet ms mulla menee jotenkuten seulasta läpi, joten sitä voisin tohon kokeilla.

// Onko etusivu & Ayan sivu nyt parempi?
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

^
Koska fonttiperheestä riippuen sivu voi näyttää mm. aika helvetin hirveältä, jos haluttu fontti ei toisen koneella näy :mrgreen: Tulee ihan mieleen yks tapaus, kun eräs ystäväni oli aikoinaan laittanut virtuaalitallinsa sivuille fontin, joka hänen koneellaan näkyi ja oli tosi hieno, mutta minun koneellani kys. fonttia ei ollut ja teksti oli täysin lukukelvotonta.

Itsessään söpö pentukuva taustana ei tee ulkoasusta halvan oloista, vaan kyse on kokonaisuudesta. Mulle tulee tuollaisista "old school" tyyppisistä taustakuvista, joita näki erittäin paljon silloin virtuaalikenneleiden expage-aikoina mieleen aina, että taas on vaan haluttu tirpasta joku tausta muttei olla ajateltu yhtään miten se sopii muuhun ulkoasuun. Kyse on siis enemmän siitä millainen tämä tausta on - minun puolestani siinä voi olla koiria, mutta itse pitäisin huolitellumman näköisistä valokuvataustoista.

Nyt näyttää minun silmiini paremmalta ^^
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja matty »

Mää tykkään. Se edellinen oli mun mielestä kiva, sellainen oikean kennelin oloinen. Ja toi Johnny olis aika sulo, siellä on mun vanha koirakin (Stristar's Kind of Nasty Habit) sukutaulussa! On kuitenkin niin epätasainen suku, että pakko jättää väliin.

Tohon fonttijuttuun sen verran, että onko CSS3 tuttu? Uudemmat selaimet tukevat, vanhemmilla ei toimi. Jos lataa haluamansa fontin .otf -tiedoston tai sen sieltä Fonts -kansiosta sivutilaansa, ja lisää CSS-koodin tällaisen pätkän:

Koodi: Valitse kaikki

@font-face {
	font-family: fontinnimi tähän esim Calibri;
	src: url('fonttitiedoston nimi tähän esim. Calibri.otf');
}
Ja tadaa, sen jälkeen voit määritellä Calibrin mihin tahansa fontiksi ja se toimii kaikilla, joilla on CSS3sta tukeva selain vaikka fonttia ei heidän koneeltaan löytyisikään :)
olin kerran herranterttu
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Nyt on paaaljon parempi :)
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja cantarel »

Mä tykkäsin siit edellisestä! Komppaan mattyä että se oli kyllä kivan oikean kennelin oloinen, vaikken kovin tarkkaan ehtinyt siihen tutustua. Nykyinenkin on okei mutta jotenkin siitä hävisi se tunnelma. :|
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mihis se mun bc kasvatti on kadonnut? Jos et enää halua sitä, niin ilmoitus olisi ollut kiva.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Janina
Höpsö veitikka

Apua mitä miksen oo huomannut uusia viestejä tässä ketjussa :o

^
Haluanpa! Sen kansio on tullut epähuomiossa hävitettyä mun tiedostoista ja täten se on jäänyt lisäämättä sivuillekin. Ilmottelen kun uudet sivut valmistuu. :)

Kiitos kaikille muillekin kommentoijille! mattylle kiitokset fonttivinkistä ja Nathille selvennyksestä.
Ja toi Johnny olis aika sulo, siellä on mun vanha koirakin (Stristar's Kind of Nasty Habit) sukutaulussa! On kuitenkin niin epätasainen suku, että pakko jättää väliin.
Eeeeeikä ole, ihan hyvä se on, ottaa nyt vaan :cool:
Vastaa Viestiin