Sivu 1/2

Lac Quebecin B-käyttölabukat - synt. 16.8

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 10:25 am
Kirjoittaja Mineas
Lac Quebeciin on suunnitteilla kennelin toinen labradorinnoutajapentue!

  • VANHEMMAT
Pentueen molemmat vanhemmat ovat metsästyslinjaisia ja ne ovat menestyneet monipuolisesti erilaisissa käyttölajeissa.

Pentueen isäksi olen valinnut BH RH-E vFIN TVA & KVA & JVA Piquantin Baronin. Bart on tottelevaisuus-, jälki- ja nomevalio sekä se on suorittanut BH-kokeen ja saanut tuloksen myös vepessä, poliisikoirakokeissa ja pelastuksesta. Bart on innokas ja työskentelyhaluinen uros, joka motivoituu pelkästään tekemisen ilosta. Bart on käynyt kuvattavana, josta se sai varsin hyvät paperit: kyynärät 0/0, polvet 0/0, lonkat B/B, silmät ok.
Pentueen emä on BH Jk1 RH-FL A vFIN TVA & KVA & JVA Fellan Balladi. Naava on myös tottelevaisuus-, jälki- ja nomevalio. Näiden titteleiden lisäksi se on suorittanut BH-kokeen, kisaa agilityssa kakkosluokassa ja on saanut tuloksia vepessä, pk:ssa, poliisikoirakokeissa ja pelastuksessa. Myös Naava on motivoitunut työ- ja harrastyskoira, jolta löytyy labradorin perusluonne: ystävällinen, yhteistyöhaluinen ja innokas. Myös Naava on käynyt kuvattavana ja se sai erinomaiset paperit: kyynärät 0/0, polvet 0/0, lonkat A/A, silmät ok.

  • UUDET KODIT
En vaadi uusilta kodeilta mitään himokisautusta kovinkaan suuria. Ainoat vaatimukseni uusille kodeille ovat, että koti on pitkäaikainen ja koiraa kisautetaan nomessa. Muu kisautusaktiivisuus on kiinni omistajasta. Toki on aina parempi, mitä enemmän koira pääsee puuhaamaan muidenkin käyttölajien kanssa. Annan pennut ensisijaisesti koteihin, joissa keskitytään käyttölajeihin ja joissa koira saa käyttölinjaisen kuvat (vaihtoehtoisesti ei kuvia ollenkaan). Haluan säilyttää pentueessa kuitenkin jonkinasteisen realistisuuden, harvemmin käyttölinjaiset koirat saavat näyttelylinjaisia pentuja. ;)

  • VARAAJAT
Otan pentueeseen max. neljä varaajaa itseni lisäksi. Myös sijoituskoira on mahdollista saada!
1. Mineas, Lac Quebec, narttu, Baffling Crush of Lac Quebec "Alma"
2. Spunky, Avénless, narttu, Baffling Amelié of Lac Quebec "Amelia"
3. Liam, Teeritarhan, uros, Baffling Paradox of Lac Quebec "Bandi"
4. Tilli, Pemberley, narttu, Baffling Enchantress of Lac Quebec "Elina"
5. -

  • NIMET
Nimet ovat muotoa "Baffling ... of Lac Quebec" (baffling=hämmentävä). Tyhjälle kohdalle jokainen saa valita haluamansa englanninkielisen sanan, jonka ei tarvitse alkaa b:llä. Mikäli jollain on vaikeuksia nimen keksimisessä, voin antaa muutamia ehdotuksia.


Pennut on astutettu 10.8 ja syntymäpäivä on 16.8!

Re: Kiinnostusta käyttölinjaisille labradoreille?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 1:51 pm
Kirjoittaja Liv
Mulla on tällä hetkellä ihan hirveesti kisaamattomia koiria ja kaikki nomen luokat pitkän aikaa täynnä, harmittaa! Muuten olisin kyllä saanut yksi pentu Foundle'sista kodin. Ehkä ens kerralla sitte. :)

Re: Kiinnostusta käyttölinjaisille labradoreille?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 2:48 pm
Kirjoittaja Tilli
Onko pennuilla jalostusoikeudet? Minua tälläinen käyttölinjainen labbis kyllä kiinnostaa, painotanhan Pemberleyssä juuri käyttöominaisuuksia :).

Re: Kiinnostusta käyttölinjaisille labradoreille?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 2:55 pm
Kirjoittaja Mineas
Harmi että sulla Liam on jo täyttä, mielelläni olisin sulle pennun antanut!

Tilli, on jalostusoikeudet. Jalostukseen käytettävän koiran pentumäärä riippuu tietysti hieman siitä, kuinka moni olisi halukas käyttämään tämän pentueen koiraa jalostukseen (moni haluaa = pienempi pentumäärä). Arvelisin kuitenkin, että jalostus onnistuu ihan hyvänkin kokoiselle pentueelle (4-5). :)

Re: Kiinnostusta käyttölinjaisille labradoreille?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 2:57 pm
Kirjoittaja Hensu
Saako olla piviko kuvat? Kiinnostaisi, mutta täytyy miettiä vielä

Re: Kiinnostusta käyttölinjaisille labradoreille?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 3:02 pm
Kirjoittaja Mineas
Saa olla pivikokuvat. :)

Re: Kiinnostusta käyttölinjaisille labradoreille?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 4:41 pm
Kirjoittaja Spunky
Minä olisin erittäin kiinnostunut pennusta! Avénlessiin pääsee asustelemaan. :) En vain vielä osaa lyödä lukkoon tuota sukupuolta, joten voinko päättää sen hieman myöhemmin?

Re: Kiinnostusta käyttölinjaisille labradoreille?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 4:53 pm
Kirjoittaja Liv
Noo perkule. :D Minähän teen tilaa uudelle asukille, kun tuo yhdistelmä on niin kiva! Karsin yhden kisaamattoman evm. koiran, niin mahtuu sit kokeissa kisaamaan. Sukupuolesta en minekää osaa sanoo vielä ku käyttiskuvat löytyy kummallekki. Mut tosiaan Foundle'siin lähtis.

Re: Kiinnostusta käyttölinjaisille labradoreille?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 5:28 pm
Kirjoittaja Tilli
No mutta täytyy siinä tapauksessa laittaa ostotarjous! Tarjoan siis pitäikäistä eli lopullista kotia Pemberleystä. Kuten jo aikaisemminkin mainitsin, minulle käyttötulokset ja valionarvot ovat tärkeämpiä kuin näyttelytulokset. Sen näkee koirakannastakin, sillä yhtäkään muotovaliota meillä ei ole, mutta sitä useampikin käyttövalio. Olen viimeaikoina kiinnostunut noutajista ja meillä asustaakin jo yksi labbis uros, Datis. Harmittavasti vain noutajakokeet ovat nyt jäissä eikä minulla ole siis kisanäyttöä. Edellä mainittu uros on käynnyt pyörähtämässä taippareissa, mutta ilman hyväksyttyä tulosta... Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi BH ja vFIN KVA jonka jälkeen pentue ja lopulta sitten kisaeläkkeelle kisaamaan ns. hupilajeja (flyball, koiratanssi yms.) mikäli tarmoa vielä riittää.

Koska käyttölabbisten kuvia on tosi vaikea löytää olen päättänyt piirtää tuleville koirilleni kuvat. En tule piirtämään rakennekuvaa, sillä epäilen ettei käyttölinjaiset edes kovin hyvin pärjäisi massakkaampien joukossa ;). Luultavasti piirtäisin jonkin metsästyskuvan tai vain pääprofiilin. En osaa vielä sanoa.

Re: Kiinnostusta käyttölinjaisille labradoreille?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 7:09 pm
Kirjoittaja Mineas
Oi, ihanaa että kiinnostuneita löytyy!
Annan teille kaikille kolmelle oikein mielelläni pennun! Kuvilla ja sukupuolen päätöksellä ei ole mikään kiire. Tillin kisaussuunnitelmat kuulostavat oikein hyviltä. :)

Vielä olisi yhdelle varaukselle tilaa!

Re: Lac Quebecin B-käyttölabukat

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 7:28 pm
Kirjoittaja femm
Muistatko, onko uroksen isällä sukua virtuaalimaailmassa? :)
Kovasti kiinnostaisi, mutta ehkä hieman liian epätasainen suvultaan mun tarpeisiin.

Re: Lac Quebecin B-käyttölabukat

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 7:33 pm
Kirjoittaja Mineas
Bartin isällä ei ole sukua virtuaalimaailmassa, sillä isä on evm. koira. :)

Re: Lac Quebecin B-käyttölabukat

Lähetetty: Su Elo 07, 2011 3:08 pm
Kirjoittaja Mineas
Naava astutetaan 10.8 ja odotettu syntymäaika on 16.8! Nimistä laittelen ensiviikolla tietoa. :)

Varauksia otetaan vielä yksi!

Re: Lac Quebecin B-käyttölabukat - 1 vapaana!

Lähetetty: Ma Elo 08, 2011 7:31 pm
Kirjoittaja Liv
Mulle uros.

/ + Foundle'sista tuli Teeritarhan, eli tuon vois muokkailla!

Re: Lac Quebecin B-käyttölabukat - nimet!

Lähetetty: La Elo 13, 2011 4:15 pm
Kirjoittaja Mineas
Astutus on onnistunut ja pentujen pitäisi syntyä ensi tiistaina! Ensimmäisestä viestistä löytyy nyt myös tietoa nimistä. Lisäksi sivuja saa alkaa tekemään!

// Baffling Crush of Lac Quebec "Alma".