Colberan D: suomenpystykorva

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Colberan D: suomenpystykorva

Viesti Kirjoittaja cantarel »

Terveppä terve! Eli tällasia ois tarjolla nytten, pikkusia ketunpoikia. Maailman sulosimpia otuksia, eli suomenpystykorvan pentuja. Nyt kun tajusin että mulla on kaks jalostuskelposta koiraa! Eli pentuehan tulee olemaan Colberan neljäs pentue, joten kirjain olisi D, mutta ajattelin nyt ottaa jonkunlaisen teeman tälle pentueelle.

• V A N H E M M I S T A
Isänä pentueelle on oma koirani ja kasvattini Colberan Ajatusten Alkemiaa eli Aleksi. Aleksin tittelirivistö on lyhyt ja ytimekäs BH TK1 vFIN JVA & KVA KANS JVA. Noiden lisäksi Aleksilla on tuloksia mejän avoimesta luokasta myös Ruotsista. Aleksi myös kisaa agilityn MIDI3 -luokassa. Muutamia erinomaisia (ja jopa pari serttiä) jätkä on näyttelyistä napsaissut.

Emänä on myöskin oma koirani, joskin Viivin kasvatti Hillaliinan Aila. Ailan tittelin kuuluu seuraavasti: BH TK1 vFIN JVA KVA VAVA, ja tälläkin on pari ERIä ja yksi sertti näyttelyistä. Pari mejän avo-luokan 1-palkintoakin löytyy muista maista kuin Suomesta.

• V A R A U K S E T
Kokonaisuudessaan siis todella näppärä pentue ja pennuista odotan tulevan potentiaalisia metsästyskavereita, mutta myöskin kotikoiriksi soveltuvia yksilöitä. Muutkin harrastukset kuin metsästys pitävät näiden lasten mielen virkeänä, voisin suositella esimerkiksi tuota agilityä. Luethan Colberan kasvatus -sivun läpi ennen kuin varaat itsellesi pennun!
Pentueeseen tulee syntymään maksimissaan viisi pentua, mutta myös kolmen pennun pentue syntyy. Sijoitukseen lähtee yksi uros- tai narttupentu, hihkaise mikäli olet kiinnostunut sijoituspennusta. :)

Sigitius: u. Colberan Mörri-Möykky, Shaghas
Tilli: u. Colberan Hottentotti, Pemberley
Juinttu: n. Colberan Karuselli, Modern Times (sij.)
Lotina: n. Colberan Känkkäränkkä, Hirvenhaukku

• N I M I S T Ä
Pentueen nimiteemana on suomenkieliset lastenlaulut. Tässä parit nimiehdotukset, toki omiaankin voi ehdottaa jos näistä ei mikään kelpaa. :)

Colberan Karuselli
Colberan Elefanttimarssi
Colberan Nokipoika
Colberan Lörpötys
Colberan Varikset
Colberan Liisa Ihmemaassa
Colberan Sambalele
Colberan Lohikäärme Puff
Colberan Nukke Nieminen
Colberan Huugi Guugi
Colberan Hottentotti
Colberan Känkkäränkkä
Colberan Lounatuulen Laulu
Colberan Magdaleena
Colberan Pingviinitanssi
Colberan Autorämärokki
Colberan Skidimandinke
Colberan Hirsilaulu
Colberan Mörri-Möykky
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Re: Colberan D: suomenpystykorva

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Olin jo kiihtymässä nollasta sataan NÄÄÄIN nopeasti, koska mullahan ei ole Colbsun pentua ollut pitkiin aikoihin, mutta kun emänä on oma kasvatti ja sen sukua jo noissa mun kasvateissa esiintyy niin paljon, niin en tiedä olisiko kannattavaa ottaa tästä. Koska tulee seuraava Colbsu-pentue? >P)
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

^ Höh. Seuraava Colberan pentue tulee Kytälle (C. Salmiakkikossu) ja Bitille (Valioluokan Bitti) kunhan Bitti repii itelleen jostain kuvat ja pari nlytulosta ja mejävaliouden! :) Ja siihenhän taitaa mennä pieni ikuisuus..
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

Kyllä nyt ottaa koville... :l
Mietin, että kannattaisiko mun ottaa pennaa vielä tästä pentueesta, vai sitten siitä myöhemmästä? Mulla kun on Hirvenhaukussa jo viisi koiraa jotka vasta aloittelee kisaamista, niin en tiedä kannattaako mun ottaa vielä kuudetta siihen näin heti mukaan.

Onko sulla mitään hajua vielä siitä seuraavasta pentueesta (jos nyt oikein käsitin että sellainenkin tulee), mille ajalle se sijoittuu? Ottaisin ehkä mielummin siitä sitten, kun pelkään että en ehdi kaikkia alustavasti kisauttaa!

Valmiiksi jo antaisin kisanäyttöä tässä. Myös hirvenhaukun koirilla on, mutta todella vähän kylläkin.
Kuva
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Kytän ja Bitin pentue tulee mitä luultavimmiten vasta ens vuonna, kun tuo mun pystäreitten kisaus on todella, todella hidasta. :) Mutta mua ei sinänsä haittaa ollenkaan vaikka mun kasvatin kisaus ois hidasta, varsinkaan näitten pystäreitten kanssa, kun mejää ja haukkukokeita kumminkin järjestetään niin vähän. Eli kyllä sulle tästä pentueesta lähtee pentu jos sen haluat. :)
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Voi ei. Mä oon jo jonkun aikaa suunnitellut tuontipystistä kun mulla olisi kuvatkin nartulle, mutta arvaa vaan kiinnostaisko mua Colbera-vauva. :/
Jos mulle lähtis tämmöinen sitten Moden Times'iin ainakin mejä, agi ja näyttelykoiraksi? Voin ottaa sijoituskoiran jos uskallat minulle sellaisen antaa. Jotenkin vaan tuntuu aina, että niihin tulee panostettua enemmän kuin noihin kokonaan omiin koiriin, joten toi vois päästä myös ehkä näyttämään taitojaan tokossakin. Mahdollisesti muissakin lajeissa, kattoo nyt.
Jos siis tämmöisen saan, niin nimeksi haluun Colberan Karuselli.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Karuselli Juintulle! Laitetaan sulle se sijoitus. :)
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Oo tack så mycket! :---D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Voi voi.. Kyllä sä pistit pahaksi, niin tekee mieli mutta toivottavasti löydän kuvat, tai sitten piirrän ne. (oliskin muuten jännää piirtää pystäri!)
Kuiteskin, ihan vinkiksi että täällä on myös paljon muita lastenlaulujen nimiä.

Mä mietin Rölliä ja Hepokattia nimeksi (kyllä, aion hankkia pennan x) jeij oon iloonen), ja hänestä tulloo hepokatti kun isä laulelee sitä laulua joskus. :D Jos tuo siis käy.
Narttu mielellään. (:
Kuva
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Kiitos linkistä! Mut mä en kyllä henk koht just tosta hepokatista tykkää, ei sulle kelpais joku muu? :D Kun Colberan Hepokatti ei kuulosta kovin imartelevalta.
Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Tilli »

"Toivoisin kuulevani kasvattini kuulumisia ainakin parin kuukauden välein." - onko tämä aivan MUST? Tiedän että jo etukäteen, että en tule tälläistä muistamaan kuitenkaan ja koska kisailen suhteelisen leppoisalla vauhdilla, ei edes välttämättä noin usein riittäisi mitään informoitavaa. Mutta mikäli pystyt tuosta joustamaan, tarjoaisin lopullista kotia Pemberleystä. Tällä hetkellä meillä on neljä pystykorvaa, joten yksin tämä pentu ei joutuisi todellakaan olemaan. Tavoitteena pennulle olisi BH ja vFIN KVA jonka jälkeen jäisi kisaeläkkeelle ja sopivaa puolisoa etsimään yhdelle pentueelle. Tulevaisuuden suunnitelmana olisi kisata haukkukokeissa ja ehkäpä mejää, eli lajeissa jotka ovat rodulle tyypillisiä. Käyttövalioituminen tottakai tavoitteena. Näyttelyitäkin käytäisiin kiertämässä, enemmänkin jos hyvää menestystä tulee. Sivu- ja kisanäyttönä Sananlaskun Tapio.
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Kyllä meiltä Tillillekin pentu riittää. :) Nimeä ja sukupuolta? Niin ja kuulumisia tuskin tarttee kertoo, oon iteki tosi huono niitä kyselemään.. Hehheh.
Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Meille voisi vaikka uros tulla, nimeltään Colberan Hottentotti :).
cantarel
Söi navetan kaksi nautaa

Laitoin sulle Tilli varauksen. Mites Lotina, vieläkö pentu kiinnostaa?

Ja syntymäpäivätoiveita, kiitos!
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Kyllä kiinnostaa, olen vain ollut 'matkoilla' siellä sun täällä. :)
Mietin nimeä, olisikos Colberan Känkkäränkkä hyvä?

Syntymäpäivää tämän kuun lopulle tai ensikuun alkuun?
Kuva
Vastaa Viestiin