Sivu 1/1

Itälaikoja! syntpvä+1 vapaa pentu

Lähetetty: To Elo 25, 2011 11:46 pm
Kirjoittaja Jacya
Hellou!
Olisi aika itäisten laikapentujen! :) Sananlaskuun olisi tämän vuoden puolella syntymässä laikoja. Pentue ei ole aivan ajankohtainen juuri nyt, mutta syntyisi kuitenkin jo syys-marraskuu välillä (kunhan pentueen vanhemmat valioituvat haukusta).
En pakota lukemaan kasvatussivuani, mutta sen saa lukea, jos tahtoo :D Itäsiperianlaikasta voi lyhyesti lukea Sananlaskun kasvatusrodut-sivulta.
Haluan kasvateilleni kodin, jossa sen kanssa harrastetaan haukkua tai mejää (tai molempia). Muut harrastukset ovat vain plussaa.
Jokaisella pennulla on jalostusoikeus, mutta käyttäkää sitä viisaasti! Itälaikoja kun on 20 ja risat url-maailmassa :)

Onnelliset vanhemmat:
Alun perin isän hommissa piti olla Free Dragon's Vulpes Lagopus, mutta päädyinkin toiseen urokseeni, Tuiskuun.
Tuisku on napannut näyttelyistä 4 SERTiä ja pelkkää ERI-laatumainintaa. Myös yksi näyttelytitteli pojalta löytyy: vLTW-11. Tuisku on myös suorittanut BH-kokeen hyväksytysti. Kuten muidenkin laikojeni kanssa, myös Tuiskun kanssa ollaan panostettu mejään ja haukkuun. Molemmissa lajeissa poika kisaa voittajaluokassa ja ennen pentuetta olisikin tarkoitus valioitua haukusta.
Tuisku valioitui haukusta 17.09!

Pentueen emänä Sananlaskun Hiirenvirna aka Virna. Virna on vasta aloitellut kisauraansa, joten hienoa meriittiriviä ei ole vielä kasassa. Virna on kuitenkin suorittanut BH-kokeen hyväksytysti ja näyttänyt taitonsa pelastuskoiralajeissa, PESO siis meni hyväksytysti läpi. Haukussa kisaa voittajaluokassa, mistä onkin tarkoitus valioitua ennen pentuetta. Vähän näyttelyitä kiertänyt Virna on saanut kaksi laatumainintaa, EH & ERI.
Virna valioitui haukusta 30.9!

Molemmat koirat ovat käyneet eläinlääkärillä hyvin tuloksin!


Pennut luovutetaan eläinlääkärin tarkastamina (käytän Sudenkuoppaa, piilomainontaa vähän tässäkin;> mahd. sanalliset lausunnot mukaan) ja madotettuina sekä rekisteröityinä VLAJ:n ja VFCI:n. Toisin sanoen, omistajan ei tarvitse "vaivautua" näihin hommiin. Joskus tulevaisuudessa on tietenkin hyvä käydä lekurilla :)


VARAAJAT [2/2-3] syntymäpäivä 30.9!
Pentue ei tule olemaan supersuuri, aivan maksimissaan neljä pentua. Huom! Etsin myös sijoituskotia, josko joku olisi kiinnostunut. Sijoituskoira voi olla uros tai narttu (mulla on siis oikeus käyttää sijoituskoiraa jalostukseen yhden kerran).
- u. Sananlaskun Cezpre / Jacya, Sananlaskun
- n. Sananlaskun Cealx / koiratyttö98


NIMET - C on ihan tyhmä kirjain :'D Mutta, niminä nyt kuitenkin c:llä alkavia etruski-sanoja :) Ellei tuu kauheeta vastarintaa... :D Alla on siis vaihtoehdot ja saa yhdistää kaksikin sanaa noista peräkkäin, jos haluaa (ei tartte kuulostaa järkevältä suomeks, kunhan kuulostaa peräkkäin hyvältä)! :)
Sananlaskun...
...Capu (haukka)
...Camthi tai Cexase (viraston nimi)
...Cialx tai Cealx (kolmekymmentä)
...Culcna (tietyntyyppinen astia)
...Culixna (tietyntyyppinen astia)
...Cautha tai Catha (auringon jumala)
...Cezpre (lokakuu) JACYA
...Cape (tietyntyyppinen maljakko)
...Cepen (papillinen arvonimi)
...Cezpalx (seitsemänkymmentä)
...Cletram (uhriastia/teline)
...Ca (tämä)
...Clan (poika)
...Ciz (kolminkertainen)
...Cver tai Cvil (esittää/uhrata)
...Cexa (riitti, oikeus, laki)
...Cezp (seitsemän)
...Cleva (uhri)
...Celi (syyskuu)
...Celu (papillinen arvonimi)
...Cela (huone, kammio)

Re: Itäsiperianlaikoja!

Lähetetty: La Elo 27, 2011 5:42 pm
Kirjoittaja koiratyttö98
Eikä, mua kiinnostas.. Jos näin alustavasti varailisin, kerron lähempänä otanko..? Tällä kertaa haluisin kuitenkin oman pupsin, muut on sijotuksessa :> mut jos ei niin sijotusvauva käy kyllä :)

Re: Itäsiperianlaikoja!

Lähetetty: Ma Elo 29, 2011 10:49 am
Kirjoittaja Jacya
Juu sopii mainiosti! :)

Re: Itäsiperianlaikoja!

Lähetetty: Ti Elo 30, 2011 3:10 pm
Kirjoittaja koiratyttö98
Mulle kävis narttu, onko nimille mitään teemaa yms? :)

Re: Itäsiperianlaikoja!

Lähetetty: Ti Elo 30, 2011 3:59 pm
Kirjoittaja Jacya
^Oukkidoukki! :) Vielä ei ole mitään nimiteemaa, mutta lisään heti, kun sellainen on :) Tässä just sitä pähkäilen... :'D

Re: Itäsiperianlaikoja! OBS: isä vaihtuu

Lähetetty: Ke Elo 31, 2011 9:37 pm
Kirjoittaja Tilli
Harmillista että pentueen emä löytyy myös oman koirani suvusta.. Mutta lähetä pikaria jos vielä tulevaisuudessa tulossa laikapentueita :).

Re: Itäsiperianlaikoja! OBS: isä vaihtuu

Lähetetty: Ke Elo 31, 2011 11:42 pm
Kirjoittaja Jacya
Joo, on tulossa yhdistelmästä Tráva's Mlha Zora x Haukkuliiton Tunturihukka, tosin menee varmaankin ens vuoden puolelle... :)

Re: Itälaikoja! OBS: isä vaihtuu+nimet+1 vapaa pentu

Lähetetty: Su Syys 04, 2011 5:12 pm
Kirjoittaja koiratyttö98
Jeps, vielä pentunen olis tulossa tänne :) Sananlaskun Cealx olis valinta nimeks. Ja tosiaan harrastettas haukkukokeita, mejää + varmaan toko olis yks painotuslaji noiden kahden kans :)

Re: Itälaikoja! syntpvä+1 vapaa pentu

Lähetetty: To Syys 22, 2011 12:01 pm
Kirjoittaja Jacya
Jeps! :) Mä päivitän sitte synttäripäivää tänne vielä myöhemmin, eivät oo kuitenkaan ihan heti syntymässä :) Ja mulle riittää, kunhan harrastaa vaikka vaan mejää tai haukkua, joten hyvältä kuulostaa :)

Edit/
Synttäripäivä 30. syyskuuta! :) Ja Tuiskusta tuli valio haukussa, jeee :D

Re: Itälaikoja! syntpvä+1 vapaa pentu

Lähetetty: To Syys 22, 2011 3:08 pm
Kirjoittaja koiratyttö98
Jee :D Saan kuvat ite, kun kotona on 10kk ja 8kk laikat :)

Re: Itälaikoja! syntpvä+1 vapaa pentu

Lähetetty: To Syys 22, 2011 4:19 pm
Kirjoittaja Jacya
Oujee, hyväkiva! :D

Re: Itälaikoja! syntpvä+1 vapaa pentu

Lähetetty: La Loka 01, 2011 1:39 pm
Kirjoittaja koiratyttö98
Ilmottelen sivuja kohtapian kun saisin tosta rasavillistä pari kuvaa :D

Re: Itälaikoja! syntpvä+1 vapaa pentu

Lähetetty: La Loka 01, 2011 5:26 pm
Kirjoittaja Jacya
Jees :)