Sivu 1/2

lukkoon

Lähetetty: Ma Syys 05, 2011 3:13 pm
Kirjoittaja Susityttö
Lasipisaraan olisi syntymässä syys-lokakuussa rhodesiankoiria. Hyvin monipuolisia harrastuskavereita olisi luvassa, koska oikeudet löytyy vinttikoirakisoihin, mejään, pk-lajeihin, paimennukseen ja poliisikoirakisoihin (kaikkiin lajeihin) jonka lisäksi on kooltaan riittävä myös vesipelastukseen. Tämän lisäksihän on auki myös kaikki hupilajit ja muut kivat harrastukset tokosta pelastuskoirakokeisiin. Voisipa jopa melkein sanoa, että kyseessä on monipuolisin harrastuskaveri virtuaalipuolella.

Isänä tulee olemaan evm Belgian tuonti Letenge Pinda.
Dodo on Suomeen tuotu uros joka valioitui parissa kuukaudessa ratajuoksusta. Dodon takaa löytyykin loistavat juoksijavanhemmat. Dodo ja sen vanhemmat ovat myöskin kunnostautuneet mejän saralla josta Dodo ja sen isä ovat valioituneet. Dodon emä on saanut oikeudet voittajaluokkaan. Jotta kaikki olisi täydellistä niin kirsikkana kakun päällä Dodo on myös kansainvälinen muotovalio ja täysin terve.

Belgialainen II: Letenge Tongkus
Ranskalainen IE: Tristesse

Dodo ja sen vanhemmat ovat hyvä hermoisia. Eivät arastele mitään vaan kohtaavat asiat uteliaasti. Vieraitten ihmisten syliin ei juosta, mutta pienen seurailun jälkeen ihminen saattaa olla sopiva tutustuttavaksi.

Emänä toimii ensimmäinen & ainut rhodenarttuni BH Ek3 Hk2 Jk1 Vk1 SchH1 TK1 RH-FL B RH-T B VOVP-09 VVVP-09 vFIN JVA Rulla Nahan Ryövärin Tytär "Ronja"
Ronja ei ole mikään näyttelytähti. Näyttelyitä kiertänyt lähinnä pentuluokassa, mutta maailmanvoittajassa oli junnuissa josta sai erittäin hyvän. BIS2-pentu paras tulos kansainvälisestä näyttelystä.

Mistään lajista Ronja ei ole valioitunut, mutta ei se silti täysin kisaamaton ole. Vesipelastuksessa kahta VOI1:stä vaille valio, paimennuksessa oikeus II-luokkaan, tokossa AVO-luokassa ja mejästä yhtä VOI1:stä vaille valio. Koiratanssissa on tanssahdellut muutaman pisteen, maastoesteiltä hakenut yhden MeKUMAn ja suorittanut myös yleispoliisikoirakokeen soveltuvuuskokeen hyväksytysti. Pelastuskoirakokeissa suorittaut A & B-osiot hyväksytysti hausta ja raunioilta.
Mielestäni tämä jo kertoo kuinka moneen lajiin rhodesiankoirasta on.

Ronja on hyvin lössykkä tapaus rhodeksi. Miellyttämishalua sillä ei ole, mutta kuitenkin se on innokas tekemään ja tuntuukin tekevän enemmän omaksi ilokseen kuin omistajansa takia. Jos omistaja haluaa tytön tekevän jotain niin saa käyttää mielikuvitustaan, että löytää jotain mikä on riittävän hyvää Ronjalle. Todella hyvä luonteinen ja pitkä pinnainen.

Varaukset 3/3

Tulevan kodin tulee olla valmis kisaamaan yhdessä lajissa tavoitteellisesti ja käydä jokunen kerta näyttelyissä. Lajilla ei ole väliä kunhan tähdätään valioksi, esimerkiksi paimennus on omasta mielestäni tosi helppo laji valioitua. Pentusuunnitelmat ja kuolema tulee ilmoittaa minulle. Kuulumisia olen halukas kuulemaan 1-2kertaan vuodessa tai silloin kun jotain infottavaa tapahtuu.

Sijoituskodilta toivon kahta lajia jossa pyritään kisaamaan valioksi. Tulen teettämään yhden pentueen nartulla jonka jälkeen koira siirtyy kokonaan omistukseesi.

s. päivä 26.09.2011

Belgi, uros Lasipisaran Harjakotka
Jacya, sijoitusnarttu Lasipisaran Harjalisko xxx
Hensu, sijoitusnarttu Lasipisaran Harjaneilikka xxx xxx

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Ke Syys 07, 2011 12:27 pm
Kirjoittaja Belgi
Mä voisin harkita. Nyt in ollut pienoinen tauko v-koirailussa, mut tarkoitus olisi palailla ja jatkaa aktiivisemmin, ja tehdä sivutkin valmiiksi.
Touch of Loveen (http://belginar.webs.com) siis tulisi, ja urosta ajattelin.

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Ke Syys 07, 2011 2:08 pm
Kirjoittaja Susityttö
Minkälaisia kisasuunnitelmia olisi uroksen kanssa?

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 10:26 am
Kirjoittaja Belgi
Näyttelyitä ainakin, luultavasti tokoakin.

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 11:24 am
Kirjoittaja Susityttö
Haluan pennuille yhden lajin jossa kisaavat näyttelyiden lisäksi tavoitteellisesti.

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 1:00 pm
Kirjoittaja Jacya
Voi kökkö ku ehti sijoituspupsi mennä, olisin halunnu! x3 No, ehkä ens kerralla :D

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 1:04 pm
Kirjoittaja Susityttö
Voin mä sulle narttupennun antaa noilla toisilla kuvilla, jos haluat? :) Vaikka sijoitukseenkin kanssa. Itelleni en varmaan ota pentua.

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 1:24 pm
Kirjoittaja Jacya
Jooo! Sijoituksen nimenomaan tahtoisin. Jeijj :)

e// Mä ajattelin lajeiks näyttelyiden ohella koiratanssia (ainakin freestyle ja mahdollisesti erikoiskilpailut) plus agilitya ja/tai maastoesteitä. Ja kisakalenteriin varmasti ilmestyy myös tyyliin BH,SOVE, RH-E yms suoritettuna :P Ja Piquantiin tulis :)

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 1:29 pm
Kirjoittaja Susityttö
Kuullostaa oikein hyvälle. Kelpaako tuon nartun kuva mistä on vain yks kuva? :)

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 1:34 pm
Kirjoittaja Jacya
Joo, tottahan toki kelpaa :)

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 1:47 pm
Kirjoittaja Susityttö
Hieno juttu!

Onkos teillä toivomuksia syntymäajan tai nimien suhteen?

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 5:29 pm
Kirjoittaja Belgi
Selvä, eli otamme tokon toiseksi lajiksi ;)
Ei mulla oikeestaan toiveita oo, kaikki käy :)

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: Pe Syys 09, 2011 5:31 pm
Kirjoittaja Susityttö
Selvä juttu. Kyllä sulle sitten pentu lähtee :)

Re: Rhodenaperoita Jääkyyneleeseen

Lähetetty: La Syys 10, 2011 1:57 pm
Kirjoittaja Hensu
Meijän vaavin kans TVA arvo on tavoitteena :) tanssia, näyttelyitä, vepen sove ainakin, BH, RH-E, agia (jos ei pärjää ni ei lähetä hakkaa päätä seinään) ja olen tässä vääntänyt itseäni ja jälkivalioksi se kisataan :D

Re: Rhodenaperoita Lasipisaraan

Lähetetty: Su Syys 11, 2011 6:57 pm
Kirjoittaja Susityttö
Kuullostaa tosi loistolle! Hienoa, että olet "kouluttanut" itseäsi mejän saralla :D

Käykö kaikille varaajille syntymäpäiväksi 26.09.11? Nimien kanssa vielä mietiskelen ja sitäkin nyt harkitten, jos pennut kuitenkin syntyis Lasipisaran nimen alle (myyntiehdot kuitenkin samat).

edit // Nimivaihtoehtoja on vähäisen, koska nimessä tulee esiintyä sana "harja":
Lasipisaran Harjalintu
Lasipisaran Harjaneilikka Hensu
Lasipisaran Harjalisko Jacya
Lasipisaran Harjaetana
Lasipisaran Harjalevy
Lasipisaran Harjatiili
Lasipisaran Harjakotka

Niinkuin nimistä huomaa niin kasvattajaksi tulee Lasipisara.