Sivu 1/2

Shaghas D (clk) /s. 27.12., nimet kakkossivulla

Lähetetty: To Syys 18, 2008 3:42 pm
Kirjoittaja Sigitius
Alan pikkuhiljaa palailemaan tauoltani, joten käyn tämän topicin jo laittamassa tänne. Tarkoitukseni on siis teettää Shaghasin D-pentue, isänä Tiitus ja emänä Adela.

Tiitus eli Dogmatic's Strong Forever tuli minulle lyhyen harkinnan jälkeen, vaikka aluksi minun ei itse edes pitänyt ottaa pentua kennel Dogmaticin pentueesta. Lainasin nääs urostani kyseisen pentueen isäksi, joka lopuksi houkutteli ottamaan urospennun seuraamaan isänsä tassunjälkiä Shaghasissa - ja se kannatti. Tiitus on ollut käsittämätön näyttelykaveri ja pärjännyt hyvin myös käyttölajeissa. Tottelevaisuudessa ollaan kivuttu EVL:ään asti, muttei tiedetä vielä jatketaanko valioksi asti ja agilityssä aloitimme kunnolla tänä kesänä ja kilpailemme nyt kolmosluokassa, eli suurinpiirtein samoissa mennään agilityn suhteen kuin pentueen tulevan emänkin kanssa. Valiota odotellessa.

Sain vuosi sitten lokakuussa Shaghasiin sijoitusnartuksi kennel Ringatashasta kauniin soopelityttösen nimeltä Ringatashan Aallonharjalla. Tyttönen ei näyttänyt tuolloin vielä miltään supermenestyjältä eikä se tuntunut muutenkaan erikoiselta koiralta, mutta heti paimennuskentillä näytti totisesti kyntensä valioituessaan kahdessa kuukaudessa aloitettuaan kilpailemisen. Adela on osoittanut myös hurjan taitavuutensa tokossa, jossa yhdeksästä valionarvoon kerätystä ykköstuloksesta jopa viisi on luokkavoittoja (näistäkin kaksi EVL:stä!). Palveluskoirapuolella Adela ei ole sen hurjemmin menestynyt, mutta agilityssä ollaan pala palalta nousemassa agilityvalioksi.

Pentueeseen tulee syntymään ainoastaan soopeleita pentuja, vaikka trikkivaikutus isovanhemmilla on suuri. Otan pentueeseen korkeintaan neljä varaajaa, vaikka myös kahden pennun pentue syntyy. Ajankohta ei ole vielä täysin varmaa, mutta tässä syksyn pintaan. Toiveissani on agivalionarvot molemmille ennen pentueen syntymistä, mutta mikäli minulla on sen verran kiireitä kuin tähänkin asti, täytyy asiasta hieman joustaa :D

Pentue tulee todennäköisesti olemaan ainakin Adelalle ainoa. Tiituksen myöhempää jalostuskäyttöä saatan vielä harkita, mutta se tulee olemaan todella epätodennäköistä etenkin jos saan tähän 4 varausta. D-pentueen yhdistelmä titteleineen alla.

BH Vk2 Tk3 vPVA vSWEW-07 vKANS & vBEL & vCA & vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS & vSWE & vUKR MVA Dogmatic's Strong Forever x BH Tk4 vFIN TVA vPVA vGBRW-07 vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS MVA Ringatashan Aallonharjalla

Varaajat (3/4):
Jerry, Thema, uros
Fanni, yksityinen, narttu/uros?
hali, Zuzzles, narttu/uros?

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: To Syys 18, 2008 10:41 pm
Kirjoittaja Twiggy
HEIIHÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH! NGGHHHT! :00 Et sä mulle oo mitää sanonu! Mut laita yks pentu mulle alustavasti ni tuun sit esittelee itteni jos se nyt on tarpeellista ja varmistan varauksen sit ku oon miettiny tarpeeks sovittu!11

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: Pe Syys 19, 2008 2:32 pm
Kirjoittaja Fanni
Tämä on oikein hieno yhdistelmä, joten ei voi vastustaa^^

Eli olisin halukas ottamaan yksityiseksi pienen nahkapalleron. Osoitetta minulla ei ole antaa, koska koira saisi ihan omat sivunsa, mutta jos haluat jonkinlaista näyttöä kennelini pidosta, voit katsoa Blackenna'sista. Koiran sivut tulisivat olemaan trikki.netissä. Sukupuolesta en ollenkaan tiedä, riippuu vähän kuvista. Pentuetta en varmaan omiin nimiini tälle pennulle tulisi teettämään, voisin antaa vaikka kasvattajalle, tai jollekkin muulle jalostuskäyttöön, kun on tarpeeksi kisattu, mutta tämähän ei tietenkään ole varmaa =). Yhden pentueen kuitenkin haluaisin mahdollisesti teettää.

Kisaamisesta sen verran, että tulisin kisaamaan pennulla aktiivisesti samoissa lajeissa kuin Blackenna'sin koirien kanssa, eli päälajeina tulisivat olemaan paimennus, agility, toko ja pk- lajit, sekä tietysti käyttäytymiskoe suoritettaisiin, sekä sivulajeina koiratanssia, maastoestettä, flyballia ja vesipelastusta. Näyttelykehissäkin tultaisiin aktiivisesti käymään. Valioksi yritämme kisata mahdollisimman monissa lajeissa, mutta saa nähdä miten tulisimme pärjäämään..

Eipä minulla sitten varmaan muuta ole, kysyä saa, jos jotain unohdin. Kisa- ja sivunäyttöä vaikkapa Afroditelta, mutta toki muidenkin sivuja ja kisakalentereita voit käydä kurkkaamassa :-)

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: Pe Syys 19, 2008 2:36 pm
Kirjoittaja Sigitius
Jerrylle alustava ja tottahan toki minä myös sinulle, Fanni, pennun mielisin antaa :)
Voin katsella kuvatilannettani tarkemmin tässä joku päivä. Tietääkseni minulla pitäisi olla joistain ihan kivan näköisistäkin soopeleista koirista kuvia.

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: La Syys 20, 2008 6:52 pm
Kirjoittaja Eros
Hitsit, kun tekis mieli ottaa nahkapoika Filyraan... Olis ihan kivat kuvatkin varalla. :mrgreen:

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: La Syys 20, 2008 6:53 pm
Kirjoittaja Sigitius
Ota, ota! Olisi hauska saada siullekin pitkästä aikaa nahkiainen ^^

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: La Syys 20, 2008 7:10 pm
Kirjoittaja Eros
Hitsit kun noi molemmat vanhemmat on soopeleita, mulla olis paremmat kuvat trikki nartulle. Mutta täytyy vielä käydä noi muutkin kuvat läpi..

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: La Syys 20, 2008 8:48 pm
Kirjoittaja Sigitius
Odottele E-pentuetta? Sekin syntyy vielä tämän vuoden puolella :)

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: La Syys 20, 2008 9:14 pm
Kirjoittaja Eros
No joo, se voisi olla otollisempi vaihtoehto. :)

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: Su Syys 21, 2008 7:08 am
Kirjoittaja Bee
Kiinnostaisi kyllä kovasti, mutta pitää miettiä..

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: Ma Syys 22, 2008 4:15 pm
Kirjoittaja Lotte
Anteeksi tämä äkkinäinen mielenmuutos, en sittenkään ota tästä pentueesta pentua :)

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: Pe Loka 03, 2008 4:18 pm
Kirjoittaja Lotte
Olisikohan nosto paikoillaan?

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: Pe Loka 03, 2008 4:58 pm
Kirjoittaja Bee
Minä tulin nyt siihen tulokseen, etten ole ottamassa tästä pentueesta vauvelia. Ehkä siitä E- pentueesta sitten (;

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: Ke Joulu 17, 2008 1:44 am
Kirjoittaja Sigitius
Noniin kaippa se tämäkin pentue on joskus laitettava maailmaan :D

Käykö teille syntymäpäiväksi vaikka 27.12.?

Re: Shaghas D (clk)

Lähetetty: Ke Joulu 17, 2008 6:49 pm
Kirjoittaja Twiggy
Mulle käy tokitoki