Shaghas D (clk) /s. 27.12., nimet kakkossivulla
Lähetetty: To Syys 18, 2008 3:42 pm
Alan pikkuhiljaa palailemaan tauoltani, joten käyn tämän topicin jo laittamassa tänne. Tarkoitukseni on siis teettää Shaghasin D-pentue, isänä Tiitus ja emänä Adela.
Tiitus eli Dogmatic's Strong Forever tuli minulle lyhyen harkinnan jälkeen, vaikka aluksi minun ei itse edes pitänyt ottaa pentua kennel Dogmaticin pentueesta. Lainasin nääs urostani kyseisen pentueen isäksi, joka lopuksi houkutteli ottamaan urospennun seuraamaan isänsä tassunjälkiä Shaghasissa - ja se kannatti. Tiitus on ollut käsittämätön näyttelykaveri ja pärjännyt hyvin myös käyttölajeissa. Tottelevaisuudessa ollaan kivuttu EVL:ään asti, muttei tiedetä vielä jatketaanko valioksi asti ja agilityssä aloitimme kunnolla tänä kesänä ja kilpailemme nyt kolmosluokassa, eli suurinpiirtein samoissa mennään agilityn suhteen kuin pentueen tulevan emänkin kanssa. Valiota odotellessa.
Sain vuosi sitten lokakuussa Shaghasiin sijoitusnartuksi kennel Ringatashasta kauniin soopelityttösen nimeltä Ringatashan Aallonharjalla. Tyttönen ei näyttänyt tuolloin vielä miltään supermenestyjältä eikä se tuntunut muutenkaan erikoiselta koiralta, mutta heti paimennuskentillä näytti totisesti kyntensä valioituessaan kahdessa kuukaudessa aloitettuaan kilpailemisen. Adela on osoittanut myös hurjan taitavuutensa tokossa, jossa yhdeksästä valionarvoon kerätystä ykköstuloksesta jopa viisi on luokkavoittoja (näistäkin kaksi EVL:stä!). Palveluskoirapuolella Adela ei ole sen hurjemmin menestynyt, mutta agilityssä ollaan pala palalta nousemassa agilityvalioksi.
Pentueeseen tulee syntymään ainoastaan soopeleita pentuja, vaikka trikkivaikutus isovanhemmilla on suuri. Otan pentueeseen korkeintaan neljä varaajaa, vaikka myös kahden pennun pentue syntyy. Ajankohta ei ole vielä täysin varmaa, mutta tässä syksyn pintaan. Toiveissani on agivalionarvot molemmille ennen pentueen syntymistä, mutta mikäli minulla on sen verran kiireitä kuin tähänkin asti, täytyy asiasta hieman joustaa :D
Pentue tulee todennäköisesti olemaan ainakin Adelalle ainoa. Tiituksen myöhempää jalostuskäyttöä saatan vielä harkita, mutta se tulee olemaan todella epätodennäköistä etenkin jos saan tähän 4 varausta. D-pentueen yhdistelmä titteleineen alla.
BH Vk2 Tk3 vPVA vSWEW-07 vKANS & vBEL & vCA & vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS & vSWE & vUKR MVA Dogmatic's Strong Forever x BH Tk4 vFIN TVA vPVA vGBRW-07 vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS MVA Ringatashan Aallonharjalla
Varaajat (3/4):
Jerry, Thema, uros
Fanni, yksityinen, narttu/uros?
hali, Zuzzles, narttu/uros?
Tiitus eli Dogmatic's Strong Forever tuli minulle lyhyen harkinnan jälkeen, vaikka aluksi minun ei itse edes pitänyt ottaa pentua kennel Dogmaticin pentueesta. Lainasin nääs urostani kyseisen pentueen isäksi, joka lopuksi houkutteli ottamaan urospennun seuraamaan isänsä tassunjälkiä Shaghasissa - ja se kannatti. Tiitus on ollut käsittämätön näyttelykaveri ja pärjännyt hyvin myös käyttölajeissa. Tottelevaisuudessa ollaan kivuttu EVL:ään asti, muttei tiedetä vielä jatketaanko valioksi asti ja agilityssä aloitimme kunnolla tänä kesänä ja kilpailemme nyt kolmosluokassa, eli suurinpiirtein samoissa mennään agilityn suhteen kuin pentueen tulevan emänkin kanssa. Valiota odotellessa.
Sain vuosi sitten lokakuussa Shaghasiin sijoitusnartuksi kennel Ringatashasta kauniin soopelityttösen nimeltä Ringatashan Aallonharjalla. Tyttönen ei näyttänyt tuolloin vielä miltään supermenestyjältä eikä se tuntunut muutenkaan erikoiselta koiralta, mutta heti paimennuskentillä näytti totisesti kyntensä valioituessaan kahdessa kuukaudessa aloitettuaan kilpailemisen. Adela on osoittanut myös hurjan taitavuutensa tokossa, jossa yhdeksästä valionarvoon kerätystä ykköstuloksesta jopa viisi on luokkavoittoja (näistäkin kaksi EVL:stä!). Palveluskoirapuolella Adela ei ole sen hurjemmin menestynyt, mutta agilityssä ollaan pala palalta nousemassa agilityvalioksi.
Pentueeseen tulee syntymään ainoastaan soopeleita pentuja, vaikka trikkivaikutus isovanhemmilla on suuri. Otan pentueeseen korkeintaan neljä varaajaa, vaikka myös kahden pennun pentue syntyy. Ajankohta ei ole vielä täysin varmaa, mutta tässä syksyn pintaan. Toiveissani on agivalionarvot molemmille ennen pentueen syntymistä, mutta mikäli minulla on sen verran kiireitä kuin tähänkin asti, täytyy asiasta hieman joustaa :D
Pentue tulee todennäköisesti olemaan ainakin Adelalle ainoa. Tiituksen myöhempää jalostuskäyttöä saatan vielä harkita, mutta se tulee olemaan todella epätodennäköistä etenkin jos saan tähän 4 varausta. D-pentueen yhdistelmä titteleineen alla.
BH Vk2 Tk3 vPVA vSWEW-07 vKANS & vBEL & vCA & vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS & vSWE & vUKR MVA Dogmatic's Strong Forever x BH Tk4 vFIN TVA vPVA vGBRW-07 vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS MVA Ringatashan Aallonharjalla
Varaajat (3/4):
Jerry, Thema, uros
Fanni, yksityinen, narttu/uros?
hali, Zuzzles, narttu/uros?