lukkoon
Lähetetty: Ke Syys 28, 2011 6:31 pm
Kyl näitä pentueita nyt tuppaa, mutta koitetaampa. Terneen on syntymässä nyt täysin käyttölinjainen novascotiannoutajapentue. Vaadinkin näiltä pennuilta paljon enemmän kuin muilta kasvateiltani. Näiltä pennuilta haluan kisausta melko aktiivisesti nomessa ja mejässä jonka lisäksi kaikki muut lajit ovat tosi iso plussa. Kuvissa ei saa olla raskas rakenteinen koira vaan kevyt ja pitkä jalkainen. Rakennekuvaton kelpaa myös, mutta silloin kuvissa pitää olla leikkivä / työskentelevä tollo joka ei näytä raskaalta. Nämä pennut eivät lähde aloittelijoille (aloittelijalla sopivampi pentusuunnitelma) vaan harrastajalle jolla on intoa varmasti tälläisen aktiivisen koiran kanssa.
Syntymäaika ei ole vielä varma, mutta emälle tullaan kisaamaan ainakin vika VOI1:n nomesta ennen pentuja.
Pentujen emä on tuontinarttuni Tiara.
Tiara on tuotu Italiasta ja asui ennen minulle tuloaan Hensulla. Se on synnyttänyt kaksi pentua (Boissiera & Bambusa) joista toinen on niittänyt menestystä hienosti eri lajeissa, vaikka pennut onkin ns kotikoiriksi ostettu. Voin kertoa, että nauroin haljetakseni kun näin Tiaran ensimmäisen kerran kotonani. Se on niin hirveän pitkä jalkainen ja en oikein tiennyt miten minun olisi pitänyt reakoida siihen.
Virallisesti RH-E TK2 vFIN KVA Fiore Ala de Verano. Loistava työinto korvaa puuttuvan ulkonäön, vaikka Tiara on ihmeekseni saanut yhden SERT:n. Sen vastapainoksi löytyy kuitenkin myös tyydyttävä. Yhtä VOI1:stä vaille käyttövalio nomesta. Mejässä kahdesta maasta oikeudet VOI-luokkaan. Vaikka onkin järkyttävän pitkä jalkainen niin se silti hämää - tyttö on vain midikokoinen ja saanut yhden vKUMA:n. Suorittanut peson&soven hyväksytysti jonka lisäksi on setvinyt tiensä tokossa VOI-luokkaan. Lähtee aina iloisesti kaikkien mukana ja rakastaa ihmisiä yli kaiken. Vähän näyttelyfifin vikaa, mutta siitä on kuoriutunut todella hyvä ja luotettava käyttökoira meillä ollessaan.
Pentujen isä on Marsin ihastuttavan käyttölinjainen kasvattini Raidi.
Raidi on R-pentueesta jonka vanhempina toimivat ensimmäiset käyttötolloni (kevyitä) joista molemmilta löytyy vanhemmat. Raidin isä on Don (BH Jk3 TK1 NOU1 vFIN KVA) ja emä Lellu (BH Hk1 Jk1 RH-E vFIN TVA vKTV vFRAJM-10 vFRA JVA FGDCh). Omalla tavallaan naurettavaa puhua Raidin käyttövanhemmista kun Lellu ei ole edes valioitunut nomesta (VOI1 löytyy).
Virallisesti BH RH-E NOU1 vFIN KVA Tk4 vFIN TVA vESTJM-10 vEST&vGER JVA vjLTW-11 Ternen Raid.
Mejässä niittänyt menestystä hienosti josta löytyykin useita ykkösiä eri maista (2x JVA & Viron jälkimestari -10). Tokossa oikeudet EVL:n josta puuttuu tällä hetkellä kaikki ykköset. Sove&pakk&peso suoritettu hyväksytysti, tanssinut muutaman pisteen ja flyballissa 15pistettä. Todellinen monitoimikoira! Avoin ihmisiä kohtaan ja miellyttävä harrastuskaveri.
Hämmästykseksemme Raid on valittu ROP-junioriksi & PU4:ksi Liettuan voittajassa 2011 vuonna.
Kaikki pennut varattu
Marsi, uros Ternen Åscar "Oscari"
Jenna, sijoitusnarttu Ternen Åfelia "Kikka"
Veera, narttu Ternen Åyana "Jamma"
Syntymäaika ei ole vielä varma, mutta emälle tullaan kisaamaan ainakin vika VOI1:n nomesta ennen pentuja.
Pentujen emä on tuontinarttuni Tiara.
Tiara on tuotu Italiasta ja asui ennen minulle tuloaan Hensulla. Se on synnyttänyt kaksi pentua (Boissiera & Bambusa) joista toinen on niittänyt menestystä hienosti eri lajeissa, vaikka pennut onkin ns kotikoiriksi ostettu. Voin kertoa, että nauroin haljetakseni kun näin Tiaran ensimmäisen kerran kotonani. Se on niin hirveän pitkä jalkainen ja en oikein tiennyt miten minun olisi pitänyt reakoida siihen.
Virallisesti RH-E TK2 vFIN KVA Fiore Ala de Verano. Loistava työinto korvaa puuttuvan ulkonäön, vaikka Tiara on ihmeekseni saanut yhden SERT:n. Sen vastapainoksi löytyy kuitenkin myös tyydyttävä. Yhtä VOI1:stä vaille käyttövalio nomesta. Mejässä kahdesta maasta oikeudet VOI-luokkaan. Vaikka onkin järkyttävän pitkä jalkainen niin se silti hämää - tyttö on vain midikokoinen ja saanut yhden vKUMA:n. Suorittanut peson&soven hyväksytysti jonka lisäksi on setvinyt tiensä tokossa VOI-luokkaan. Lähtee aina iloisesti kaikkien mukana ja rakastaa ihmisiä yli kaiken. Vähän näyttelyfifin vikaa, mutta siitä on kuoriutunut todella hyvä ja luotettava käyttökoira meillä ollessaan.
Pentujen isä on Marsin ihastuttavan käyttölinjainen kasvattini Raidi.
Raidi on R-pentueesta jonka vanhempina toimivat ensimmäiset käyttötolloni (kevyitä) joista molemmilta löytyy vanhemmat. Raidin isä on Don (BH Jk3 TK1 NOU1 vFIN KVA) ja emä Lellu (BH Hk1 Jk1 RH-E vFIN TVA vKTV vFRAJM-10 vFRA JVA FGDCh). Omalla tavallaan naurettavaa puhua Raidin käyttövanhemmista kun Lellu ei ole edes valioitunut nomesta (VOI1 löytyy).
Virallisesti BH RH-E NOU1 vFIN KVA Tk4 vFIN TVA vESTJM-10 vEST&vGER JVA vjLTW-11 Ternen Raid.
Mejässä niittänyt menestystä hienosti josta löytyykin useita ykkösiä eri maista (2x JVA & Viron jälkimestari -10). Tokossa oikeudet EVL:n josta puuttuu tällä hetkellä kaikki ykköset. Sove&pakk&peso suoritettu hyväksytysti, tanssinut muutaman pisteen ja flyballissa 15pistettä. Todellinen monitoimikoira! Avoin ihmisiä kohtaan ja miellyttävä harrastuskaveri.
Hämmästykseksemme Raid on valittu ROP-junioriksi & PU4:ksi Liettuan voittajassa 2011 vuonna.
Kaikki pennut varattu
Marsi, uros Ternen Åscar "Oscari"
Jenna, sijoitusnarttu Ternen Åfelia "Kikka"
Veera, narttu Ternen Åyana "Jamma"