Sivu 1/2

lukkoon

Lähetetty: Ke Syys 28, 2011 6:31 pm
Kirjoittaja Susityttö
Kyl näitä pentueita nyt tuppaa, mutta koitetaampa. Terneen on syntymässä nyt täysin käyttölinjainen novascotiannoutajapentue. Vaadinkin näiltä pennuilta paljon enemmän kuin muilta kasvateiltani. Näiltä pennuilta haluan kisausta melko aktiivisesti nomessa ja mejässä jonka lisäksi kaikki muut lajit ovat tosi iso plussa. Kuvissa ei saa olla raskas rakenteinen koira vaan kevyt ja pitkä jalkainen. Rakennekuvaton kelpaa myös, mutta silloin kuvissa pitää olla leikkivä / työskentelevä tollo joka ei näytä raskaalta. Nämä pennut eivät lähde aloittelijoille (aloittelijalla sopivampi pentusuunnitelma) vaan harrastajalle jolla on intoa varmasti tälläisen aktiivisen koiran kanssa.

Syntymäaika ei ole vielä varma, mutta emälle tullaan kisaamaan ainakin vika VOI1:n nomesta ennen pentuja.

Pentujen emä on tuontinarttuni Tiara.

Tiara on tuotu Italiasta ja asui ennen minulle tuloaan Hensulla. Se on synnyttänyt kaksi pentua (Boissiera & Bambusa) joista toinen on niittänyt menestystä hienosti eri lajeissa, vaikka pennut onkin ns kotikoiriksi ostettu. Voin kertoa, että nauroin haljetakseni kun näin Tiaran ensimmäisen kerran kotonani. Se on niin hirveän pitkä jalkainen ja en oikein tiennyt miten minun olisi pitänyt reakoida siihen.

Virallisesti RH-E TK2 vFIN KVA Fiore Ala de Verano. Loistava työinto korvaa puuttuvan ulkonäön, vaikka Tiara on ihmeekseni saanut yhden SERT:n. Sen vastapainoksi löytyy kuitenkin myös tyydyttävä. Yhtä VOI1:stä vaille käyttövalio nomesta. Mejässä kahdesta maasta oikeudet VOI-luokkaan. Vaikka onkin järkyttävän pitkä jalkainen niin se silti hämää - tyttö on vain midikokoinen ja saanut yhden vKUMA:n. Suorittanut peson&soven hyväksytysti jonka lisäksi on setvinyt tiensä tokossa VOI-luokkaan. Lähtee aina iloisesti kaikkien mukana ja rakastaa ihmisiä yli kaiken. Vähän näyttelyfifin vikaa, mutta siitä on kuoriutunut todella hyvä ja luotettava käyttökoira meillä ollessaan.

Pentujen isä on Marsin ihastuttavan käyttölinjainen kasvattini Raidi.

Raidi on R-pentueesta jonka vanhempina toimivat ensimmäiset käyttötolloni (kevyitä) joista molemmilta löytyy vanhemmat. Raidin isä on Don (BH Jk3 TK1 NOU1 vFIN KVA) ja emä Lellu (BH Hk1 Jk1 RH-E vFIN TVA vKTV vFRAJM-10 vFRA JVA FGDCh). Omalla tavallaan naurettavaa puhua Raidin käyttövanhemmista kun Lellu ei ole edes valioitunut nomesta (VOI1 löytyy).

Virallisesti BH RH-E NOU1 vFIN KVA Tk4 vFIN TVA vESTJM-10 vEST&vGER JVA vjLTW-11 Ternen Raid.
Mejässä niittänyt menestystä hienosti josta löytyykin useita ykkösiä eri maista (2x JVA & Viron jälkimestari -10). Tokossa oikeudet EVL:n josta puuttuu tällä hetkellä kaikki ykköset. Sove&pakk&peso suoritettu hyväksytysti, tanssinut muutaman pisteen ja flyballissa 15pistettä. Todellinen monitoimikoira! Avoin ihmisiä kohtaan ja miellyttävä harrastuskaveri.
Hämmästykseksemme Raid on valittu ROP-junioriksi & PU4:ksi Liettuan voittajassa 2011 vuonna.

Kaikki pennut varattu
Marsi, uros Ternen Åscar "Oscari"
Jenna, sijoitusnarttu Ternen Åfelia "Kikka"
Veera, narttu Ternen Åyana "Jamma"

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Ke Syys 28, 2011 7:24 pm
Kirjoittaja Peppi
Täytyy nyt vähän pohtii ku periaattees toi mun Midani alkais pikkuhiljaa olla valmis ja nää kakrut kiinnostais suuresti :) Mietin vielä yön yli

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Ke Syys 28, 2011 7:24 pm
Kirjoittaja Hensu
Meille poika :) Marsin se on, mutta de Veranoon se asumaan tulee myös &.&
Varmaan aikaista kysellä, mutta oletko kirjainta/teemaa miettinyt :lol:

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Ke Syys 28, 2011 7:31 pm
Kirjoittaja Susityttö
Hyvältä näyttää Midan kisaus, että jos pupsi kiinnostaa niin kyllä Pepille sellainen voisi lähteä! :) Huomioithan kuitenkin, että kuvissa pitäisi olla joku kevyt rakenteisempi novascotti? Midan sivulle voisit korjata emänemäksi Summer Girl ja emänisäksi BH KREW-07 vWW-07 vNLW-07 FIN, RUS, LT, EST, CA, GBR, KRE, NL, SWE, DK MVA Arrebol.

Hensu, pelottavasti näyttää kirjain vähän turhan vieraalta eli Å. Katsotaan siis mitä saan aikaan nimien suhteen. Sen voin kertoa, että ranskalaisia eivät enää ole X)

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Su Loka 02, 2011 10:32 am
Kirjoittaja Peppi
Musta tuntuu että taidan nyt jättää nää pennut väliin :)

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Su Loka 02, 2011 10:41 am
Kirjoittaja Susityttö
^Selvä juttu.

Pentujen isi on nyt vFIN TVA!

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Pe Loka 07, 2011 7:55 am
Kirjoittaja Hensu
Iskän mejä saavutuksia:
Saksa: valio
Viro: valio
Suomi: 1*AVO1
Ruotsi: 2*AVO1, VOI1

tavoitteet on Ruotsin valioitumisessa seuraavaksi, mutta kiirettä sen kanssa ei sillai pidetä, et jos pennut syntyy ennen ni sit syntyy :)

tämmönen pieni upitus jos löytyis kiinnostusta käyttö tolluralle :)

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Pe Loka 07, 2011 11:27 am
Kirjoittaja Susityttö
Raidi on kyl pärjännyt ihailtavasti mejässä :) Kaikki pennut on nyt oletettavasti varattu. Jätän itelleni varmaan narttupennun.

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Pe Loka 07, 2011 6:12 pm
Kirjoittaja Jenna
Saa varmaan tehdä sivuja pian? :)
Tyttö on muuten Kikka

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: La Loka 08, 2011 11:18 am
Kirjoittaja Susityttö
Saa tehdä. :)

Mietin, että pennut voisivat syntyä jo ennen kun Tiara saa vikan VOI1:n kun voisin haluta saada nää erkkariin mukaan (syntymäaika olis sitten 17.10. ja luovutusikä 21.10.).. Mitä mieltä varajaat on ja erityisesti Marsi?

Nimet tulee olemaan ranskalaisia O:lla alkavia nimiä, mutta O muutetaan Å:ksi.
Pojat & tytöt (2sivu).

Jotain esimerkkejä nimistä
u. Ternen Årval
u. Ternen Åvidio
u. Ternen Åzzie
n. Ternen Ålalia
n. Ternen Ådella
n. Ternen Åfira
n. Ternen Åra
n. Ternen Åyana

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: La Loka 08, 2011 1:44 pm
Kirjoittaja Jenna
Ternen Åfelia "Kikka"

Mulle ainakin sopii syntymäpäivä :) sivuja saat tässä kun nyt saa ulkoasun tehty. Kikka ainakin tulee show:hun JUNnuilemaan

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: La Loka 08, 2011 3:04 pm
Kirjoittaja Marsi
Åscar alku suunnitelmista poiketen pojasta tulee Oscari :D
Aika sopii ja mekin tullaan show'hun :)

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: La Loka 08, 2011 5:51 pm
Kirjoittaja Susityttö
Hieno homma! Sivuja sitten vain ja kiva, että löytyi sopivat nimet :)

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Su Loka 09, 2011 7:43 am
Kirjoittaja Marsi
Oscari
huomasin tyylikkään mokan syntymäpäivässä! Korjaan sen :) Merkkasin Tiaran jo KVA:ksi ku mä sit taas unohdan kun se on sen saavuttanut :)

Jos nämä Å't saapuu kaikki show'hun ni saatko sä Tiaralle JÄLK ryhmän ku sillä on yksi jo ennestään ja näitä kolme?

Re: Ternen käyttölinjaiset noutajapennut

Lähetetty: Su Loka 09, 2011 7:52 am
Kirjoittaja Susityttö
Saan Tiaralle ryhmän! Kiitos Marsi huomautuksesta (&sivuista, jotka näyttävät hyvälle), koska mä en muuten olisi huomannut :D Eilen just harmittelin, että voi surku kun Tiaralle ei saa jälkeläisryhmää kasaan. Kylhän noita kuukausia voisi olla vaikka se kaksikymmentä. Eikös Raidi olekin terveystarkastettu? Mulla olis kuva, että siitä olis ollut joskus jotain puhetta, mutta sivulta en löytänyt terveystuloksia.