Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Narya
Höpsö veitikka
Viestit: 5836
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:04 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Narya »

Kuinka paljon virtuaalikoiria omistat tällä hetkellä? Mikä on sinulle ehdoton takaraja koirien lukumäärässä? Miten aikasi riittää niin ja niin monelle koiralle? Toivoisin keskustelua tästä aiheesta.

Minulla itselläni on tällä hetkellä kaksi täysin valmista kenneliä ja kolmas hitaasti, mutta varmasti, tekeillä. Ensimmäisessä, vanhimmassa ja aktiivisimmassa kennelissäni Haltiapolussa, koirakiintiö alkaa olla jo melko täynnä. Yhteensä löytyy 2xFCI 1 (+ kaksi tulossa), 13xFCI 5 (+ oma kasvatti tulossa), 1xFCI 7, 1xFCI 9 ja 1x FCI 10. Yhteensä huimat 20 koiraa, jota enempää minulla ei ole tarkoitus ottaa nyt vähään aikaan. Itselläni näiden kisaamiseen riittää aika mainiosti, jokainen kilpailee hieman eri tasolla ja eri lajeissa. Suuren koiramäärän ylläpitämisen helpottamiseksi olen määrännyt kullekin koiralle näyttelyiden lisäksi omat kilpailulajit, mihin niitä ilmoitan. Kun valioituminen tapahtuu, voi sen kanssa vaihtaa johonkin toiseen lajiin. Koirien monipuolisuus mahdollistaa myös sen, ettei yhteen rodunomaiseen lajiin ole mahdoton tunku, vaan niitä on mahdollisuus kehittää kutakin omassa lajissaan. Vitosryhmän suuri koiramäärä menee helposti valjakossa mukana, sinne kun on hyvin vähän rajoituksia. Tietenkin jokin koira voi jäädä hieman vähälle kisaamiselle sen ominaislajin järjestämisen vähyyden vuoksi - mutta joka tapauksessa saavuttaa tuloksia vaikkakin sitten hitaasti mutta varmasti. Enempää koiria en kuitenkaan ole vähään aikaan valmis ottamaan.

Toisessa, erittäin pienimuotoisessa kennelissäni Of Randomissa, porukka ei tule lisääntymään todennäköisesti pitkiin aikoihin. Viisi hyvinvoivaa grönlanninkoiraa kisailee hiljakseltaan ja rauhallisesti käytössä, mutta aktiivisemmin näytössä, joka on helppoa. Grönttien lajit menevät kyllä ikävän paljon päällekäin Haltiapolun koirien kanssa, mutta pyrin päästämään niitäkin käyttöpuolen kisakentille niin usein kuin vain voin.

Kolmas kennel, Namida no, on vasta tekeillä. Sinne olen suunnitellut ainoastaan näyttelykoiria, joilla en kisaa käytössä. Sivut ovat vielä kesken, mutta koirat ovat aloittaneet kilpailemisen näyttelyissä ja julkaisen itsessään koko kennelin sellaisena ajankohtana, jolloin minulla on enemmän aikaa. : D

Täytyy myöntää, että olen sortunut joskus ottamaan pennun vain hetken mielijohteesta tai ahaa -elämyksestä, mutta en näe siinä mitään väärää, jos kisaan koirillani aktiivisesti, jossa olen mielestäni onnistunut ihan hyvin. Aikaa siis riittää suhteellisen tasapuolisesti jokaiselle koiralle.
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
noel
Lassien tassuhiki
Viestit: 3477
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:13 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja noel »

Minulla on virtuaalikoiria tällä hetkellä kymmenen kappaletta, joista neljä on shetlanninlammaskoiraa ja kuusi samojedia. Eli kahta ylivoimaisesti suosikkirotuani! Enempää koiria en kyllä ole ottamassa, pidän rajan viimeistään tuossa kymmenessä. Sitten kun koiria on joskus enää kuusi, jää se raja siihen. Mieleni tekee aivan hirveästi koko ajan ottaa enemmän ja enemmän koiria, meinasin jo ottaa tollerin ja mudinkin Kiipelissään mukaan.

Aikaa minulla on aivan tarpeeksi, n. pari tuntia arkipäivisin. Mutta innostus vaan ei aina riitä, niin enpähän sitä päivän annosta aina edes ota. Yritän saada elämääni muutakin kuin virtuaalikoirailu, jota elämäni olikin vielä ennen 2008 kesälomaa. En kuitenkaan lopettamassa tai mitään muutakaan sellaista ole, pidän vain nyt vähän rennompaa meininkiä. En jaksa osallistua enää kamalasti kilpailuihin, yleensä vaan pikaisesti vilkaisen onko uusia näyttelyitä ja ehkäpä paimennus-, toko- ja palveluskoirakisoja. Sellaiset vakiokisat.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Meripelastajan on tällä hetkellä ainut kennelini, usein olen haaveillut toisesta pienimuotoisesta kennelistä tuon rinnalla. Niin samojedinkoirien, australianpaimenkoirien kuin irlanninsusikoirienkin kasvattaminen houkuttelisi, mutta olen aina itselleni tolkuttanut etten kutienkaan jaksa kovin pitkään innostua virtuaalisesti muista roduista kuin lansuista ja nöffeistä. Ainakin tähän mennessä olen siis onnistunut välttämään toisen kennelin luomista ja toivottavasti en siihen tulevaisuudessakaan sorru. :D

Koiria mulla on tällä hetkellä kuusi kappaletta, kolme landseeria ja kolme newfoundlandinkoiraa, lisäksi yksi sijoitusuros etsii aina vaan sijoituskotia... Koiramäärä on tällä hetkellä mielestäni suhteellisen sopiva. Suunnitelmissa olisi kuitenkin jättää kahdesta seuraavasta pentueesta yksi koira kummastakin kotiin, mutta toisaalta nykyisistä virtuaalikoiristani saattaa joku kuolla siihen mennessä.
Ennen Meripelastajaa mulla oli parhaimmillaan reilu 20 koiraa, mikä olisi kyllä aivan liikaa mulle tällä hetkellä. Meripelastajan aloitettua ajattelin viittä koiraa maksimina, mutta nyttemmin olen kyllä kasvattanut määrää 6-8:aan koiraan. Mitä pienempi koiramäärä, sitä helpompi kisauttaa. En tarkoita nyt sitä että kisoihin ilmoittautuminen olisi tuskaa (vaikka se toisinaan onkin), vaan sitä että saan kaikki koirani mukaan kilpailuun kun niitä ei ole pariakymmentä, jollon rajoitukset tulee jo vastaan.
FCI2:n roduille järjestetään sen verran vähän kilpailuja ettei noiden kilpailuttaminen tuota kauheasti ongelmia ja muutenkaan en jaksa stressata kisaamisesta - kisoissa käydään kun jaksetaan ja muistetaan. Joskus alkuaikoina oli pakko päästä mukaan kaikkiin mahdollisiin kisoihin, mutta nyttemmin kyllä jo kattelen vähän sen mukaan kuka kisan järjestää ja kuka on tuomarina. Pyrin mieluummin osallistumaan sellaisten ihmisten kisoihin, joidenka tiedän saattavan kisat loppuun ja tuomareiden kohdalla pyrin monipuolisuuteen.

Aikaa virtuaaliharrastukseen kulutan vaihtelevissa määrin. Toisinaan voi mennä useampia viikkoja, jopa pari kuukautta, niin etten jaksa oikein seurata järjestöjen kalentereita ja ilmoittelen koiria kisoihin sattumanvaraisesti sillon kun jaksan. Välillä taas iskee älytön innostus kisaamiseen ja sillon saatan päivän aikana käydä useita kertoja manaamassa yhdistysten kisakalentereissa kun kukaan ei järjestä kisoja. :D Omien koirieni kisakalentereita sen sijaan kyttään kyllä aina ahkerasti, tuloksia on kiva lisäillä kalentereihin. Koneella keikun muutenkin aika paljon, joten kyllähän tää virtuaalikoirailu siinä sivussa menee. On mulla silti muutakin elämää!

Mä kyllä yleensä harkitsen uuden virtuaalikoiran ottamista jonkin aikaa, mutta kieltämättä joskus tulee tehtyä heräteostoksia. Eipä ole niitäkään Meripelastajan koirien kohdalla kuitenkaan tarvinnut katua... ;) Harmi vaan että nöffeille ja lansuille ei oikein löydy ottajia virtuaalimaailmassa, voi olla että mun kasvatus menee tulevaisuudessa siihen että myyn pentueiden koirista suurimman osan evm-koteihin tai ulkomaille.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Marcia »

no moi.

Mulla on tällä hetkellä tasan kaksi kenneliä. Alotetaan ekasta.

Joomagnan mun eka kennelini, joka tosin vaihtoi nimensä Ninja´s Secretistä Joomagnagsi. Eli yksi ja sama kennel on pyörinyt vuodesta 2006 asti. Koiramäärä on tällä hetkellä 7, saksanpaimenkoiria (eli kasvatusrotujamme) 3, papilloneja 2, lyhytkarvaisia collieita 1 ja mudeja 1. Hyvin ollaan pärjätty. Saksanpaimenien kanssa kisataan tietysti eniten, koska ne on saksanpaimenkoiria. Pappareiden kanssa agilityä paljon ja Nellin (clk) kanssa lähinnä PIVIKO näyttelyitä. Ritan (mudi) kanssa emme harrasta kuin satunnaisesti jotain.
Ykkösiä tekee mieli aina ottaa lisää, tosin nyt ei kun sain juuri Hukan.

Toinen kennelini on Style. Stylessä ei ole kasvatusrotua ja koiriakin on vaan yksi, dobermanninarttu Roxanna. Nyt tekis mieli ottaa kultsu Roxannan seuraan mutta se taitaapi jäädä.

Tosiaan, koiria mulla oli joskus varhaisemmassa hamassa laskelmieni mukaan n. 50-60 koiraa. Niistä sitten ikimuistoisimmat oli Karat, Whitehorse´s Denita ja Fairytale´s Call Me, toki oli mm. CD´s Criminal ja Zein´s Smoothar Blue Fiikuna / Fiikus. Koiria mulla on ollut laidasta laitaan, on ollut aussia, sakemannia, tolleria, papillonia, picardienpaimenkoiraa, bortsua ja tällästä. Koiramäärä on tällähetkellä se 8, kun Roxannakin lasketaan mukaan. Kisautan kaikkia tarpeen mukaan ja joskus myös Pkuikan koiria näyttelyihin. Loput se hoitaa ihte.
Ehdoton takaraja? Hmm... mietitään. Ehkä nykyään se on 20. En halua samanlaista ryysistä, kun silloinkin muutamalla koiralla oli just tyyliin 10 pistettä koiratanssista ja se oli niinku ihQuu ;)

Mut ei mulla muuta.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Miira
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 557
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Miira »

Tällä hetkellä Copelissa 7 cockerspanielia, 8 belggari muunnosta, 3 lk collieta ja yksi kultainennoutaja. Yhteensä siis 19 koiraa. Uusia koiria tuskin on tulossa hirveän nopeasti, koska tarkoitus laskea pikkuhiljaa koiramäärä johonkin viiteentoista. Silti kyllä koko ajan haaveilee uusista koirista..

Kun on tuollaista samaa rotua suunnilleen, niin sitä on helppo kisata joissakin tietyissä lajeissa. Esimerkiksi cockereilla mejässä ja agissa, pk-koirilla paimennuksessa ja palveluksessa ja kultsun kanssa tällä hetkellä painotetaan tuohon nomeen, että valioidutaan. Vielä kun aika lailla eri luokissa kisaavat, niin yleensä kaikki menee mukaan. Palveluksessa kyllä joskus harmittaa, että pitää kilpailla niin eri lajeissa. Aina pitää olla selaamassa "missä se meidän rekku nyt kisasikaan..?".

Tavoitteena minulla on, että ilmoittaa koirat heti kisaan mukaan, kun sellainen sopiva hyppää nokan eteen, mutta tuosta yleensä luisuu aika nopeasti. Ehdoton raja on se 20 nyt nykyään, josta ei hypätä yli. Monesti haaveilen, että olisi vain 4-6 koiraa, joiden kanssa saisi panostaa ja tälläinen onkin jossain kaukana haaveissa. Katsotaan nyt, päästäänkö siihen ikinä.
and you can tell me all your thoughts about the stars that fill the moonlight skies
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Furenzassa on tällä hetkellä kymmenen koiraa, eikä ole lähiaikoina tulossa yhtään enempää. Aloittaessani viime joulukuussa tätä ns. realistisempaa ja virallisempaa virtuaalikoira harrastusta mulla ei ollut mitään hajua minkä työn kisaaminen tuo tullessaan. Ahmin koiria enemmän ja enemmän, vaikka entisetkin kisasivat esimerkiksi tokon ALOssa. Nyt mä olen saanut kärsiä tästä aika paljon ja melkein puolet koirista kisaa vieläkin esim. juuri tokon ALO luokassa. Mä olen joutunut monet kerrat selittämään koirieni kasvattajille miksi tämä kisaaminen nyt jumittaa paikallaan. On aika turhauttavaa sanoa kuukaudesta toiseen, että joo tällä Mustilla on nyt paimennuksen perusrata suoritettu ja that´s it, kolme kuukautta ollaan kohta kisattu.
Ennen kesälomaa saatoin hyvinkin tarkistaa liittojen kisakalenterit kerran päivässä tai useamminkin, mutta nyt seiskalle tullessa tuntuu, että kaikki muuttuu. Olisihan mulla ehkä siihen aikaa, mutta aina ei vaan yksinkertaisesti jaksaa, jos vaikka tekisi mieli keskittyä sillä kertaa pelkästään roolipelaamiseen. Täytyy vaan toivoa ettei kasvattajat revi hiuksia päästään tämän takia. Mä pidän noi koirat kyllä hengissä, vaikka viis vuotta niin, että kaikki saa vielä pitkän kisakalenterin vaikkei se ehkä nyt näytä siltä.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1963
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:50 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Mulla on tällä hetkellä pystyssä ensimmäinen ja vanhin (ja ainoa) kennelini Gendarme's. Jossain vaiheessa oli pystyssä pieni kenneli Gendarme'sin rinnalla muttei se oikein toiminut.

Mullahan on siis noita koiria paljon. Parhaimillaan niitä on tainnut olla se 51 kappaletta, tämänhetkinen määrä on 45 koiraa. Ihna hyvin ollaan pärjäilty kun osa onkin jo eläkkeellä ja muiden kisauskin on aika tarkasti jo mietittyä. Jokaisella koiralla on vähintään 2 lajia missä se kisaa näyttelyiden lisäksi, joillakin on vähän enemmän ja joillakin vähän vähemmän, riippuen koirasta, sen iästä ja rodusta. Rotujakin mulla on laidasta laitaan, mm. seuraavien rotujen edustajia löytyy: saksanpaimenkoira, toyvillakoira, dalmatiankoira, isovillakoira, kääpiövillakoira, papillon, saluki, belgianpaimenkoirat groe & mali, vehnäterrieri, sileäkarvainen noutaja, saluki, venäjänvinttikoira, siperianhusky, bordercollie, australiankelpie ja shetlanninlammaskoira. Sitten on ollut myös muutama kultainennoutaja ja australianpaimenkoira ja tietysti hevosia, joita on vieläkin Gendarme'sissa. Arabialaisia täysiverisiä^^.

Mä kisaan noiden koiruuksien kanssa suht koht aktiivisesti ilman mitään suurempia taukoja, tähän koko harrastukseen kulutan jonkin verran aikaa suurinpiirtein päivittäin silloin kun kerkeän, vaikka tulee tässä paljon muutakin tehtyä. Olen aika laiska ihminen luonteeltani, koirien kanssa kisaan kyllä mutta kisakalenterien päivitys onkin sitten ihan toinen asia. Kisoja kertyy yleensä ihan sikana ja jossain vaiheessa heitän sitten tulokset kalenteriin mutta siihenkin menee aikaa aika paljon. Laiskuuteni huomaa myös siinä että Gendarme's on vieläkin remontissa... :D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Järkyttykää, mutta multa löytyy tasan 25 koiraa ja kolme on tulossa pentueista. Mutta uskokaa tai älkää, yhtään ei rasita :D Tuntuu, että menis melkeen toiset 25 tosta vaan. Kolmehan kenneliä mulla on, Rainvalley ja Kylmän Tuulen (joka nyt tauolla, jatkosta ei tietoa) sekä Vivskiksen kanssa pidetään tuota Dotempraa. Rainvalleyssahan mulla suurin osa koirista on ja monen ihmisen kauhuksi joka ikisen koirien kisakalenterit ovat samalla sivulla. Mutta mä meen sillä periaatteella, ettei se voi kauheasti ketään häiritä, kun koirien sivuilta menee linkki juuri sen koiran kalenteriin sivukartan kautta. Mulle tämä vaan on yksinkertaisin ja nopein tapa - koirien kisat lisätään viidessä minuutissa, vaikka olisi tuloksia useammallekin koiralle. Myöskin tämän systeemin avulla kaikkien koirien kalenterit tulee päivitettyä samaan aikaan ja melkein joka päivä. Laitan kanssa pelkästään nuo vaikuttavat tulokset kalentereihin, niin sen takia monen koiran kalenterit voivat näyttää aika tyhjiltä, vaikka olisikin kisannut jo vaikka kuinka paljon. Arpaonnestahan tässä on kaikki kiinni :D Tosin näyttelytuloksia mulla olisi vaikka kuinka paljon lisäämättä tälläkin hetkellä. Mua ei vaan houkuttais laittamaan niitä ei-tarvittavia H- tai EH-tuloksia sinne, vaikka EH:kin tosi hyvä tulos onkin.

Ajasta voin sanoa ihan rehellisesti, että dataan suurimman osan päivää ja monesti kierrän kilpailuliitot monta kertaa päivässä. Nyt täytyy kyllä tunnustaa, etten ole tänään kuin aamulla liitot kiertänyt, mutta voisihan nuo kohta katsastaa uudestaan. Okei, nyt voisi tulla sellanen käsitys, että tunnen pakkoa kisaamiseen, mutta näin ei kuitenkaan ole. Menen täyden fiiliksen mukaan, joka on tällä hetkellä aika ylhäällä. Sekä toisin kuin useammat, minä itse asiassa pidän kisaamisesta :D Tottakai mullakin tulee noita ei-vois-vähempää-kiinnostaa -kauseja, jotka voivat joskus venyäkin kauaksikin aikaa, mutta yleensä mun marmatus liittyy ennemmin kisojen vähyyteen.

Aloittaessani virtuaalikoirat uudestaan viime syksynä, koiraraja oli joku 8-10. Nyt ajattelen, että mullahan olisi kauhean tylsää noin vähällä koiramäärällä :D
Avatar
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1101
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 1:51 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Iivi »

Minulla ei ole ollenkaan kenneliä, mutta kolme koiraa tällä hetkellä omistan ja aika riittää kerrassaan loistavasti tällaisen pienen lauman kanssa :D

Sekalaista seurakuntaa löytyy: piirretty tollerinarttu, nuori saku-uros ja lyhytkarvainen mäykkyherra. Ja jokaisen kanssa pyrin kisaamaan mahdollisimman aktiivisesti useissa lajeissa. Olisihan se paljon helpompaa, jos kaikki koirat kuuluisivat samaan FCI-ryhmään, jolloin ilmoittautuminen lajeihin olisi yksinkertaisempaa, mutta koska koiramääräni on niin pieni, ei se tuota mitään ongelmia. Lisäksi teen niin, että lisään koirien merkittävimmät kisatulokset niiden omille sivuille, mutta kokonaiset kisakalenterit löytyvät yhdeltä sivulta, joten kuten Kirsi sanoi, käy niiden päivittäminen helposti ja nopsaan. Koneella tulee vietettyä paljon aikaa, joten kisailla ehtii hyvin. Lisäksi yritän itsekin järjestää toimintaa, kun tätä aikaa nyt sattuu olemaan.

En kyllä pärjäisi 30 koiran kanssa mitenkään, minulle se koirien maximi määrä taitaa pyöriä siinä kymmenen hujakoilla. Eli tilaa vielä löytyy, mutta en näe mitään syytä kiirehtiä uusien nelijalkaisten hankkimisen kanssa, eli näillä eväillä mennään.
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Satu
Lassien tassuhiki
Viestit: 3301
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 11:10 am
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Satu »

Mullahan on tasan yksi kennel, eli myrrha. Toista tai kolmatta ei tule koskaan olemaan. Kasvatusroduthan mulla on keskikokoinen villakoira ja löwchen (joita tosin ei kennelistä löydy yhtään..). Toki mulla löytyisi intoa kasvattaa muitakin rotuja, mutta ei mun aika riitä nyt, kun BEL VNL palasi mukaan taas kuvioihin ja kääpiökoirayhdistys on myös tulossa. Enkä sitten tiedä, että miten kauaa mulla riittäisi motivaatiota pitää yhtä useampaa kenneliä pystyssä. Mun mielestä motivaatio tähän touhuun pysyy parempana, kun ei ole miljoona ja yhtä koiraa kisattavana.

Omistan siis kolme koiraa, joista kaksi on keskikokoisia villakoiria ja yksi suomenpystykorva. Kaikki kolme on mulla yhteisomistuksessa rosapeikon kanssa. Ollaan jaettu kisaaminen niin, että mä hoidan näyttelyt ja se sitten muut lajit. Tosin on kisaaminen nyt jäänyt vähän vähemmälle, kun mulla menee välillä hermo siihen, että tuloksia ei tahdo kuulua millään. Odotellen niitä vfci:n uusia näyttelytuomareita..
Mulla oli joskus reilu vuosi (tai kaksi) sitten varmaan lähemmäs 20 koiraa. Olen ehtinyt tässä lähemmäs neljän vuoden aikana kasvattaa villakoirien lisäksi afgaaninvinttikoiria, pitkä- ja lyhytkarvaisia collieita, punaisia irlanninsettereitä ja ties mitä muita rotuja. Villikset on kuitenkin tainneet aina pysyä mukana ja ovat edelleenkin se ykkösrotu, joten nyt myrrhaa perustaessa ei ollut vaikeuksia valita rotua.
Olen aika laiska kisaamaan. Koska mulle tulee tosi useasti motivaation puutetta, olen vaan todennut, että mun ei kannata omistaa miljoonaa koiraa ja kisata niitä kaikkia kaikissa mahdollisissa lajeissa. Mulle riittää, että koirat on suorittaneet BH-kokeen hyväksytysti ja saaneet näyttelyistä kohtalaisen hyviä tuloksia. Agilityt, tokot ja muut onkin sitten plussaa. Toki mulla nyt olisi tarkoitus ton suomenpystykorvan kanssa ruveta kisaamaan mejässä. vMJY oli vaan aika pitkää hiljaiselolla, eikä kisoja ollut juuri koskaan. Tilanne on nyt kyllä korjaantunut ja päästään siihenkin lajiin tutustumaan lähemmin.
Reetta
Kanada
Viestit: 1636
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:08 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Minulla oli pitkään vain yksi kennel, Debesisi, jonka kasvatusrotu on vuoden olemassaolonsa aikana vaihtunut ja muuttunut. Belgianpaimenkoirat alkoivat kuitenkin kiehtomaan minua uudestaan (kasvatin niitä vuoden verran ystäväni kanssa) ja päätin nostaa Davinheimin uudelleen pystyyn. Ajatus kahdesta erillään olevasta kennelistä ei toimisi minun kohdallani, joten päätin yhdistää Davinheimin ja Debesisin niin, että Debesisi kasvattaa kiinanharjakoiria ja Davinheim belgianpaimenkoiria.

Yksi syys Davinheimin lopettamiseen oli innostuksen puute, koiria oli 10 eikä aika enää riittänyt niin monen koiran tuloksien päivittämiseen. Nyt minulla ei olekaan ollut kahteen vuoteen 6 enempää koiraa ja hyvin olen jaksanut. Davinheim and Debesisistä, lyhemmin D&D:stä löytyy 5 koiraa ja 6 on tulossa, oma kasvatti kyseessä. En ota mitään stressiä kisaamisesta ja sen vuoksi olenkin jaksanut hyvin eikä motivaatio ole koskaan kadonnut täysin. Annan itseni pitää aina silloin lomia näistä puuhista kun huvittaa ja kisaan ainoastaan silloin kun jaksan. Eli minulle tämä on todellakin vain harrastus, en ota turhia paineita. Nyt kun lukio alkoi on aika ollu enemmän kortilla, mutta hyvin olen jaksanut ja aikaakin on ollut.
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Nath »

Helluvassa asussaa tällä hetkellä 35 koiraa (+ 3 rottaa). Muistaakseni edellisessä kennelissäni Gaarassa koiria oli sen lopettamishetkellä 36. Mitään maksimimäärää minulla ei ole, raja tulee vastaan siinä vaiheessa kun alkaa todella tuntua, ettei tietyn kokoisen lauman kisauttaminen tunnu enää mukavalta.

Pärjään nykyisen koiramäärän kanssa hyvin, koska minun ei tarvitse stressata kisauttamisten suhteen. Jokaisella koiralla on oma painotuslajinsa, jolloin minulla tulee vain harvojen lajien kohdalla sellainen tilanne, että pitää miettiä mikä koira osallistuu kisaan nyt ja mikä vasta seuraavaan kisaan. Myös koirien hidas ikääntyminen mahdollistaa laiskottelun ja lorvailun kisauttamisten kanssa - silloin kun ei innosta, minun ei tarvitse pelätä, että jos en nyt kuukauden sisään saa koiraa valioksi, niin se kuolla kupsahtaa vanhuuteen.

Eniten aikaa vie kisakalentereiden päivittely (no mutta ylläri-pylläri!), ja se onkin viime aikoina jäänyt vähän retuperälle :'D Yritän kuitenkin kerran viikossa käydä kaikki kalenterit läpi ja saattaa ne ajankohtaisiksi.
Olen nykyään melko paljon netissä, kun kotona alkaa tuo nettikontrolli löystyä ja meillä on modeemi 24/7 paikalla (ennen oli tyyliin klo 18-21 välisen ajan, kun äitipuolella oli pakottava kontrolloimisen tarve minun ja veljen nörttäilyihin). En kuitenkaan vietä koko netissäoloaikaani kenneliä rakennellen tai yleensä virtuaalipuuhissa pyörien, ehkä joku tunti pari päivästä menee niihin.
Pilvi
Analysaattori
Viestit: 2951
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

Mulla on taas vähän tämä koiramäärä noussut, mutta ei kyllä niin paljoa että alkaisi hälytyskellot soimaan.

Dwelin'sissä mulla on tällä hetkellä 12 koiraa ja yksi pentu tulossa (oma kasvatti). Useampi koirista on vähemmällä kisautuksella tällä hetkellä (jo valio, ikää liikaa tai liian vähän jne), joten ahkerasti kisaavia on ehkä joku 6-8kpl. Dwelin'siin en tule ottamaan muun rotuisia kuin sammareita, joten ne muun rotuiset menevät..

..Jump Aroundiin, jossa asustaa tällä hetkellä 8 koiraa. 4 hovawartia ja 3 australianpaimenkoiraa sekä yksi kappale appenzellinpaimenkoiraa, joka tosin on pikku hiljaa siirtymässä eläkkeelle ja sitä kautta virtuaaliavaruuteen. Jump Around on vähän kuollut tällä hetkellä, mutta sitkeästi yritän pitää sitä hengissä.

Yhteensä mulla on siis 20 koiraa, kohta 21 ja määrä tuntuu oikein sopivalle. Toki vähempikin riittäisi, mutta hyvin pärjätään näinkin.
Kuva
-Milla-
Kriisissä
Viestit: 861
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:16 am

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja -Milla- »

Mulla tässä yhdessä vaiheessa lähti koiramäärä vähän nousuun, mutta heivasin vähän tollereita niin nyt ollaan mun mielestä jo jokseenkin järkevissä koira määrissä.

Mullahan on siis vain Olvida josta löytyy: (yht. 12)
2 x tolleri
englanninsetteri
gordoninsetteri
2 x pointteri (toinen on siirtymässä eläkkeelle)
2 x bretoni
2 x pk.weimari
saksanseisoja
whippet

Oon miettinyt kohta puoliin weimari ja pointteri pentuetta joten luultavasti niistä jää molemmista Olvidaan yksi. Ja sitten himottaisi tuoda parikin englanninsetteriä, mutta saa nyt nähdä. Ylärajaa oon ajatellu siihen 20 koiraan. Pystyn kyllä kisaamaan kaikilla, mutta nyt on kisakalenterit ja muutenkin kisaus ollut jo jonkin aikaa vähän retuperällä. Jos sitä kohta sais jonkun innostuksen puuskan. Ainut ongelma on vaan siinä kun en oo kisannu niin aika paljon koirista on alemmissa luokissa, missä on vähän ruuhkaa.
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Minulla on jonkun verran noita koiria kertynyt. Hyvin niille on riittänyt aika mutta osalle ei vaan kiinnostusta kisaamiseen, onneksi nyt on mulla jäljellä enää ne joilla tykkään kisailla ja tarkoitus ei ole tulla enempää koiria laumaani. Ellei löydy jotain tosi kisattua koiraa, sitten voisin harkita ;) kyllähän minä ennen otinkin niitä ei niin kisattuja mutta nyt täytyy todellakin hiukan tuota koirienottamista rajoittaa.
Mulla on niinkun 5xlk collieita 4xpk collieta ja 1xsamojedi.
Aikani riittää mielstäni ihan kohtuu hyvin ja tarkotuksena olikin vielä hiukan olla ahkerampi. Ennen minä lisäilin ns. turhiakin tuloksia mutta enää en ole jaksanut ja nykyään lisään vaan merkittvät tulokset. Mulle palautu peace sellssin lähdön takia kaksi koiraa joista jo toinen on löytänyt kodin kaipa mun pitää ottaa pehko herra itselleni Wolfeye'ssiin asustelemaan.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Vastaa Viestiin