Sivu 1/2

Bordercollieriiviöitä, syntyneet

Lähetetty: To Loka 23, 2008 11:31 am
Kirjoittaja Hobu
Elikkä Borderskyihin on tulossa taas pieniä bordercollieriiviöitä tuhoamaan paikkoja. Pentue on Borderskyn neljäs pentue jo tälle vuodelle ja pentueen olisi tarkoitus syntyä marras-joulukuun aikana. Riippuen miten vanhemmat saavat tarvittavat loput tulokset ja miten kiinnostuneita pentueelle löytyy.

Isänä pentueessa toimii oma koirani High 5 coin. Zekellä on jo melko pitkä tittelirivi: BH Jk3 vFBV vFIN TVA & KVA vKTV vPVA vAVA RH-T A RH-FL A RH-W A GCC. Zeke on nyt sitten käyttövalio jäljeltä. Flyballvalion, tokovalion, paimennusvalion ja koiratanssivalion arvot löytyy ja niissä kisaaminen Zeken kanssa on sitten lopetettu siihen. Pelastuskoirapuolellakin Zeke on menestynyt jo ihan mukavasti, vaikka kisaamisessa oli suuri tauko yhdessä välissä. Agilityssäkin Zeke kisaa jo maxi kolmosissa ja se on suorittanu vepen soven. Zeken kanssa on myös jo keretty aloittaa kisaaminen ulkomaillakin. Ensimmäisessä näyttelyssä Zeke oli RWD (eli Reserve Winners Dog) ja se suoritti Good Canine Citizen testin (eli hyvä koirakansalainen testin). Zeke on myös luonteeltaan aivan mahtava koira. Ja ulkonäkökin miellyttää ainakin omaa silmääni. Zeken suku on myös harvinainen. Sen vanhemmatkin ovat molemmat hienoja käyttökoiria.

Emänä pentueessa taas toimiin kasvattini VP Kisel Tungvekten. Ciel lupasi Venlan minulle jalostulainaan ja kiitokset siitä hänelle. Venlan tittelirivi ei ole vielä maailman pisin, mutta hyvin se on silti menestynyt. Valionarvot Venlalta löytyy siis paimennuksesta ja koiratanssista. Venlakin kisaa jäljellä kolmosissa. Jk3 siltä löytyy jo, mutta yhtään ykköstä Venla ei ole vielä saanut. Venlakin tullaan kisaamaan käyttövalioksi ennen pentuja. Agilityssäkin Venla kisaa myös jo maxi kolmosissa ja Venlakin on suorittanu vepen soven. Myös flyballista ja tokosta Venlalta löytyy tuloksia jonkun verran. Venlan emä on myös kasvattini, joka menestyi hienosti aikanaan kanssani eri kisoissa. Venlan emän Darrin vanhemmat ovat myös erittäin hienoja koiria, joista toinen oli ensimmäinen bordercollieni. Venlan isä taas oli hieno koira, joka edustaa hieman vanhempaa sukua. Venla on myös kuvattu täysin terveeksi.

Kasvatuksestani voi lukea Borderskyista kasvatussivulta. Jos siis kiinnostuit tästä yhdistelmästä laita alle vapaamuotoista kirjoitusta, jossa kerrot tulevaisuuden suunnitelmia ja paikan jonne pentu pääsisi. Varauksia otetaan korkeintaan viisi, mutta pienemmälläkin määrällä pentue tulee toteutumaan. Pentue koko tullaan arpomaan VIKKEssä pentuekoon arpojalla. Jos pentueesta tulee iso, lähtevät muut pennut kotikoiriksi (evm koiriksi siis). Jos taas pentueesta tulee pieni, voi joku jäädä ilman pentua. Pennut tullaan myös tällä kertaa luonnetestaamaan ja silmäpeilaamaan ennen luovutusta. Ja kun pennuilla on sivut rekisteröin itse sitten pentueen.

Zeke on nyt käyttövalio, ja Venlakin sai agilityvalion arvon. Zekekin on nyt valioitunut agilitystä. Venlakin valioitui vihdoin jäljeltä!

Eli nyt Venla astutetaan 20.12. ja pennut syntyvät 26.12. Pennut luovutetaan uusiin koteihin 27.12. ja vasta sen jälkeen saa alkaa kisaamaan. :)

Pennut syntyneet tänään aamupäivällä. Pentujen silmätkin käytiin tutkimassa jo. Luonnetestit tulevat sitten huomenna. Ja kaikki oleellinen löytyy pentuesivulta. Pentuesivu.

Varaukset 3/4
hayano, narttu, WhiteLight's, Sivut ok.
Ricea, uros, Cown & Innocent Desire, Sivut ok.
Mimmu, uros, Mimmun yksityiset, Sivut ok.

Nimet
Eli Bond-aiheiset nimet tulee nyt tälle pentueelle.

Bordersky Golden Eye hayano
Bordersky Goldfinger Mimmu
Bordersky Thunderball Ricea

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: To Loka 23, 2008 2:35 pm
Kirjoittaja Joana
Oijoi :D mulle jos uskallat yhden luovuttaa? Hurahdin Codyn myötä näihin niin täydellisesti :D Eli Breathtakingiin kaipailisin mielellään urospentua. Tulevaisuudessa sitten kisailtaisiin ainakin näyttelyissä aktiivisesti, sekä paimennuksessa ja pk-lajeissa, ja luultavasti myös vesipelastuksessa ja pelastuksessa. Käyttöpuoleen koitan panostaa, mutta jos hyvät kuvat löytyy niin luultavasti viihdytään näyttelyissäkin aika paljon :) Tuolla selostuksella jos pentu lähtisi? :)

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: To Loka 23, 2008 3:59 pm
Kirjoittaja hayano
Eiii. Hitto vie, mä oon kuolannu jo kauan aikaa että sitte ku Zekellä teetetään pennut ni haluun kyllä osingoille. Vähän vaan pahaan aikaan sattu tää nyt... Mä oon kyll jo niin monta hyväää bordercollie pentuetta missannu, mitkä on myöhemmi kaduttanu, etten enää kyllä tätä missaa on niin hienot vanhemmat kuitekii.

Eli WhiteLight'siin pupsia haluaisin. Sukupuolesta en kyllä vielä tiedä on molemmille hyvät ei niin näyttely linjaisen koiran kuvat.
Kisattaisiin agilityssä, paimennusksessa ja jäljessä valioksi, sekä veikkailen että pelastuksessa myös. lisäki kisaillaan tokossa. Näyttelyissä käydään kuvista riippuen jonkin verran, mutta enemmän painotan käyttö puolelle.

Kisa näyttönä Layil.

Koti olisi pysyvä sillä intoa on nyt hyvin paljon virtuaalitouhuihin enkä usko että se hetkeen laantuu :D

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: To Loka 23, 2008 4:19 pm
Kirjoittaja Ciel
Minäkin tungen nyt Venlan omistajana nokkani tähän ^^

Mun puolesta siis ainakin hayanolle lähtisi mielellään pentu, mutta Hobu varmaan sanoo sen viimeisen sanan sitten. Joanasta taas mä en ihan täysin vakuuttunut, mutta Hobu ehkä tietää Joanasta enemmän, jos kerran tällä on hänen kasvattinsakin, joten... <: Katotaan mitä Hobu sitten sanoo.

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: To Loka 23, 2008 4:43 pm
Kirjoittaja Hobu
Joana, Oot kyllä ihan hyvin kisannu nyt tähän mennessä Codyn kanssa, mutta mun ja Cielin täytyy vielä miettiä tätä pentua.

hayano, Sulle lähtee nyt sitten pentu, sen verran hyviin vakuutit.

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: To Loka 23, 2008 5:29 pm
Kirjoittaja hayano
Hienoa kiitos :D ilmottelen sen sukupuolen heti ku saan asianpohdittua :D

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: Pe Loka 24, 2008 9:59 am
Kirjoittaja Ricea
HUOH, teidän kanssanne Hobu ja Ciel! Alustavaa varausta voisin heittää jossakin vaiheessa päivää, mikälisikäli mulle pentu nyt lähtee ;> En voinut vaan vastustaa, rakkaat ystävät. No,laitan tarjousta alle:

Cown & Innocent Desireen pentu menis. Olen mielestäni tarjonnut jokaiselle koiralleni tähän mennessä tarpeeksi kisautusta. En tiedä mitä mieltä te olette asiasta, mutta toivon sen olevan myönteinen. Pennun tulevaisuuden suunnitelmia en ole sen pahemmin suunnitellut koskaan, mutta paimennuksesta tahtoisin vähintäänkin pennun valiouttaa! PK-lajit, toko ja paimennus olisivat varmaan ne päälajit sitten, mutta muitakin tultaisiin harrastelemaan. Urosta haikailisin bortsuperheen jatkoksi.

Eli jos lähtis ;)

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: Pe Loka 24, 2008 10:43 am
Kirjoittaja Ciel
^ Kyllä Ricea sulle lähtee pentu, Hobu käy laittamassa aloitusviestiin ^-^

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: Su Loka 26, 2008 4:43 pm
Kirjoittaja hayano
Onko mitään tarkempia tietoja pentujen syntymä päivästä?

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: Su Loka 26, 2008 4:50 pm
Kirjoittaja Hobu
Hetikun Zeke ja Venla valioituu jäljeltä. Mut eiköhän noi marraskuun loppupuolella tai viimestään joulukuun alussa synny.

Re: Bordercollieriiviöitä

Lähetetty: Su Loka 26, 2008 6:25 pm
Kirjoittaja hayano
Okei :)

Re: Bordercollieriiviöitä, nimet

Lähetetty: Su Marras 02, 2008 9:50 pm
Kirjoittaja Hobu
Nimet on nyt tuolla ekassa vietissä, valitkaahan sieltä.

Re: Bordercollieriiviöitä, nimet

Lähetetty: Ma Marras 03, 2008 4:27 pm
Kirjoittaja Ricea
Hobunen, lupasit Thunderballin mulle? No, mutta jos en tuota sitten saa, niin tahdon Icebrakerin :)

Re: Bordercollieriiviöitä, nimet

Lähetetty: Ma Marras 03, 2008 4:32 pm
Kirjoittaja Hobu
Niihän se oliki. Mie en vaan muistanu kelle mie sen lupasin. :) Eli saat ton Thunderballin.

Re: Bordercollieriiviöitä, nimet

Lähetetty: La Marras 08, 2008 12:09 pm
Kirjoittaja hayano
Golden Eye mulle. Ja haluisin nyt sitte nartun :)