Sivu 1/2
Sinisiä picardienspanieleita (1 vielä varattavissa)
Lähetetty: Ti Tammi 31, 2012 4:29 pm
Kirjoittaja Spunky
(c) SweetWater Kennels
Elikäs sinisistä picardienspanieleista olisi nyt kyse. Nämä ovat ranskalaisia kanakoiria eli kuuluvat ryhmään 7.
Täältä voit lueskella rodusta tarkempaa tietoa. :)
Isä: BH RH-E vKANS, vFIN, vCAN & vGBR MVA vMV-11 vGERW-11 vNLW-11 vFINW-11 vCANW-12 vGBRW-12 Blue Hermes on ihka ensimmäinen sininen picardini! Kiinnostuin jossakin vaiheessa erittäin paljon tästä sympaattisesta ja upean näköisesta koirasta ja tietysti oli sitten ihan pakko saada tällainen harvinaisuus tuonne noutajien joukkoon. Kuvaluvat saatuani, astui Hermes meidän jengiimme. Kisaaminen on tällä hetkellä painottunut enemmän tuonne näyttelypuolelle, minkä voi tuosta meriittirivistöstäkin siis huomata. Hermes on tällä hetkellä Suomen muotovalio ja sillä on titteleitä useista voittajanäyttelyistä. Ennen pentueen syntyä pyrin kisaamaan Hermeksellä myökin lisää käyttöpuolella. Tällä pentueella ei ole mikään kiire, joten hyvin ehditään viellä kisailla.
Emä: on evm-sukuinen narttu nimeltä
Garde Epé.
Alustavasti tulen tähän pentueeseen ottamaan noin kolme varaajaa, itsekin luultavasti tulen jättämään yhden pennun itselleni. Kuvia näille voi olla hieman hankalaa löytää, mutta piirroskuvatkin käyvät erittäin hyvin. Täältä turrilastakin löytyy monia taitavia piirtelijöitä, joten kannattaa rohkeasti vähän kysellä! Itsekin voin toki yrittää jotakin raapustella! :)
Varaajat 2/3:
-
Spunky/Minne? n. Nimi?
-
Tilli/Minne? n. Nimi?
- Kuka?/Minne? u./n. Nimi?
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Su Helmi 05, 2012 3:03 pm
Kirjoittaja Spunky
Kukaan kiinnostunut? :)
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ma Helmi 06, 2012 5:35 pm
Kirjoittaja Spunky
Näille kelpaa piirroskuvatkin erittäin hyvin.
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ma Helmi 06, 2012 7:06 pm
Kirjoittaja femm
On aika nätti rotu, mutta kun en itse tykkää piirretyistä kuvista ja suosin tasasukuisuutta niin ei oikein nappaa :(
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ma Helmi 06, 2012 7:13 pm
Kirjoittaja Spunky
Jep! Rotu on kuitenkin sen verran harvinainen, niin mie sallin tässä tapauksessa evm-sukuisen puolison. :)
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ma Helmi 06, 2012 8:45 pm
Kirjoittaja Tilli
Miten aktiivista kotia etsit?
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ma Helmi 06, 2012 9:48 pm
Kirjoittaja Spunky
Sanotaanko että suht aktiivista, eli en vaadi mitään hurjaa "himokisautusta". :)
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ti Helmi 07, 2012 1:27 pm
Kirjoittaja Tilli
Pitkään kyllä mietin, mutta olen valmis tarjoamaan pennulle kotia
Pemberleystä. En ole himokisaaja, vaan maltillinen. Periaatteenani on, että koirat kisaavat 1-2 käyttölajissa jotka ovat rodulle ominaisia. Kanakoiria minulla ei ole oikeastaan entuudestaan ollut, mutta pidempään olen jo pohtinut niiden ottoa rotukantaani, etenkin näitä harvinaisempia. Tulevaisuuden suunnitelmissa kisaaminen ainakin spanielikokeissa sekä BH:n saaminen. Kun käyttövalion arvo on saavutettu olisi pentueen vuoro. Todennäköisesti tuon itse samalla pari muuta rotukaveria pennulle, jolloin käyttäisin jotakin niistä tulevana puolisona.
Kisa- ja sivunäyttönä
Hurmuri.
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ti Helmi 07, 2012 2:25 pm
Kirjoittaja Spunky
Kyllä tästä teidän mukaanne ehdottomasti pupsi lähtee. Kisautuksen kanssa ei ole tosiaan mitään kiirettä.
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ti Helmi 07, 2012 3:04 pm
Kirjoittaja Tilli
Mahtavaa :)! Mielelläni ottaisin tyttöpennun, kuvaksi tulee varmastikin piirros, koska tosiaan kuvia aika vähän saatavilla.
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ti Helmi 07, 2012 3:20 pm
Kirjoittaja Spunky
Laitan teille varaukseen. Piirroskuvat käyvät oikein hyvin ja minäkin voin toki yrittää raapustella, jos et muualta saa. :)
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Su Helmi 19, 2012 5:42 pm
Kirjoittaja Spunky
Nostellaas tätä! Eikö pikkuinen picardi kiinnosta ketään?
Sitten sellaiset muutokset, että tämä pentue tulee tosiaan syntymään uuden kennelini
Celtic Four'in nimiin. Nimet tulevat olemaan siis tyyliin
Jokunimi of Celtic Four.
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ti Helmi 21, 2012 8:26 pm
Kirjoittaja Spunky
Tuolta meidän
kasvatussivultamme kohdasta "Sopiiko rotu minulle?" voi lueskella pientä infoa rodusta!
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ke Helmi 22, 2012 3:20 pm
Kirjoittaja Hawa
Täällä voisi olla kiinnostusta pieneen siniseen pentuun :) Tulee uuteen, vielä tekovaiheessa olevaan seisojakenneliini. Kisanäyttöä voit katsoa vaikka collieltani
Allulta.
Laittaisin pennulle tulisi varmaan piirretyt kuvat. Mitään himokisaamista en voi luvata, mutta ajan mukaan ilmoittelen kokeisiin ja näyttelyihin. :)
Kenneliin tulee myös muita seisojia, kunhan sopivia pentueita sattuu kohdalle.. :)
Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!
Lähetetty: Ke Helmi 22, 2012 3:25 pm
Kirjoittaja Spunky
Hienoa että saatiin kolmaskin kiinnostunut! Kisanäyttöä oli aivan riittävästi eli teille mielelläni lupaan tästä pennun. :) Piviko-kuvat käyvät oikein hyvin. Nyt kun kaikki varaukset ovat täynnä, niin nämä voisivat periaatteessa jo syntyä. Kävisikö teille Tilli ja Hawa jo 4.3. synttäripäiväksi? Nimiä katselen tänään vähän myöhemmin.