Minun tavoitteeni ovat kokemuksen karttuessa muuttuneet paljon. Aiemmin tavoitteena saattoi olla vaan esimerkiksi valionarvon hankkiminen jollekin koiralle, kahmia paljon serttejä PIVIKO-näyttelyistä jne. Ei minua enää mitkään sertit ja valionarvot kiinnosta. :( Mitenpä ne kiinnostaisivatkaan kun en omista edes kenneliä.
Yksi tavoitteistani on tehdä VIKKE:stä monipuolinen, hieno, toimiva... Siihen on uhrattu tunteja ja taas tunteja. Tavoitteena on saada sitä koodien avulla automatisoitua, edes hiukan. En tiedä milloin innostus VIKKE:een lopahtaa, se kun ei paljoa iloa tuota ja vaatii paljon vaivaa. Älkää sitten hermostuko minuun, jos näin käy, jookos.
Minulla on myös erinäisiä haaveita virtuaalimaailman muuttamisesta. Olisi upeaa kun ihmiset kykenisivät muuttamaan asenteitaan parempaan suuntaan. Kilpailut olisivat realistisempia (ei puhdasta arvontaa) tai niiden merkitys pienenisi. Ihmiset tekisivät kennelinsä itse, opettelisivat koodeja eivätkä vaihtaisi ulkoasua joka kuukausi eivätkä keräisi ulkoasuja varastoon (hyi että inhoan). Piirretyt kuvat yleistyisivät ja genetiikkaa lisättäisiin rippunen mukaan. Mitäkähän propagandaa teille voisi tyrkyttää että nämä menisivät läpi?

Toinen (realistisempi) unelma on se, että vFCI, Virtuaalinen Kennelliitto, lajiliitot ja näyttelyliitot kehittyisivät eteenpäin. Moni tuntuu jämähtäneen paikalleen, enkä ymmärrä miksi. Kun vähänkin käyttää järkeään, ymmärtää että ongelmiahan siitä seuraa kun satojen koirien serttejä lisätään käsin serttilistoille, luokkakoko on 30 vaikka halukkaita osallistujia olisi lähemmäs sata (?). Ei, en halua että menemme VRL:n perässä täyteen automatisoituun systeemiin, ei. Haluaisin että liittojen pitäjiin saa edelleen yhteyden sähköpostitse (mitä ei hevospuolella enää helposti saakaan) mutta toisaalta sivut olisivat toimivammat ja modernimmat. (Pitäisikö alkaa vapaaehtoisena pitää liittojen pitäjille php:n alkeet, valid html ja css -pikakursseja kun kumminkin itse osaa jo peruskoodit?)
Saa kommentoida muidenkin haaveita ja tavoitteita, ehkä tänne saadaan jotain kehityskeskustelua aikaan. :)