Tavoitteesi ja haaveesi virtuaalikoiramaailmassa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Niia
Le-ppä-ker-ttu

Tavoitteesi ja haaveesi virtuaalikoiramaailmassa

Viesti Kirjoittaja Niia »

Oletko koskaan miettinyt mikä tai mitkä ovat tavoitteesi virtuaalikoirien parissa? Onko sinulla isoja tai vähän pienempiä haaveita ja unelmia? Vastaaviin kysymyksiin olen hevostelijoiden parissa törmännyt ja vastaukset ovat olleet vähintäänkin mielenkiintoisia! Nyt on sopiva hetki paljastaa salaiset haaveet, niitähän meillä jokaisella varmasti on.

Minun tavoitteeni ovat kokemuksen karttuessa muuttuneet paljon. Aiemmin tavoitteena saattoi olla vaan esimerkiksi valionarvon hankkiminen jollekin koiralle, kahmia paljon serttejä PIVIKO-näyttelyistä jne. Ei minua enää mitkään sertit ja valionarvot kiinnosta. :( Mitenpä ne kiinnostaisivatkaan kun en omista edes kenneliä.

Yksi tavoitteistani on tehdä VIKKE:stä monipuolinen, hieno, toimiva... Siihen on uhrattu tunteja ja taas tunteja. Tavoitteena on saada sitä koodien avulla automatisoitua, edes hiukan. En tiedä milloin innostus VIKKE:een lopahtaa, se kun ei paljoa iloa tuota ja vaatii paljon vaivaa. Älkää sitten hermostuko minuun, jos näin käy, jookos.

Minulla on myös erinäisiä haaveita virtuaalimaailman muuttamisesta. Olisi upeaa kun ihmiset kykenisivät muuttamaan asenteitaan parempaan suuntaan. Kilpailut olisivat realistisempia (ei puhdasta arvontaa) tai niiden merkitys pienenisi. Ihmiset tekisivät kennelinsä itse, opettelisivat koodeja eivätkä vaihtaisi ulkoasua joka kuukausi eivätkä keräisi ulkoasuja varastoon (hyi että inhoan). Piirretyt kuvat yleistyisivät ja genetiikkaa lisättäisiin rippunen mukaan. Mitäkähän propagandaa teille voisi tyrkyttää että nämä menisivät läpi? :lol:

Toinen (realistisempi) unelma on se, että vFCI, Virtuaalinen Kennelliitto, lajiliitot ja näyttelyliitot kehittyisivät eteenpäin. Moni tuntuu jämähtäneen paikalleen, enkä ymmärrä miksi. Kun vähänkin käyttää järkeään, ymmärtää että ongelmiahan siitä seuraa kun satojen koirien serttejä lisätään käsin serttilistoille, luokkakoko on 30 vaikka halukkaita osallistujia olisi lähemmäs sata (?). Ei, en halua että menemme VRL:n perässä täyteen automatisoituun systeemiin, ei. Haluaisin että liittojen pitäjiin saa edelleen yhteyden sähköpostitse (mitä ei hevospuolella enää helposti saakaan) mutta toisaalta sivut olisivat toimivammat ja modernimmat. (Pitäisikö alkaa vapaaehtoisena pitää liittojen pitäjille php:n alkeet, valid html ja css -pikakursseja kun kumminkin itse osaa jo peruskoodit?)

Saa kommentoida muidenkin haaveita ja tavoitteita, ehkä tänne saadaan jotain kehityskeskustelua aikaan. :)
Marcia
Höpsö veitikka

Re: Tavoitteesi ja haaveesi virtuaalikoiramaailmassa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Kiinnostava aihe.

Mullakin oli virtuaaliharrastuksen alussa "tavoite", että halusin että kennelini muistetaan ikuisesti, kuten nykyään esim. Wolftame tai Hukkis. Tietty halusin myös että koirillani olisi tuhat ja yksi valionarvoja ja olin kateellinen niille, joiden koirien kisakalentereita täytti valiuus.

Tämänhetkinen tavoitteeni Joomagnan & Criminalesissa on saada terveitä, kilpailukykyisiä ja yhden omistajan koiria. Pyrin saamaan koirasta niin "arvokkaan", ettei sitä 'uskalla' tai raaski heittää mäkeen. Haluan myös että nykyinen kennelini muistetaan enemmän koiristaan kuin omistajastaan tai muusta. Kilpaileminen on itselleni todella tärkeää ja toivon, että pääsisin joskus vielä koirieni kanssa valiolistoille.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Hmm. Mulla ei ollut alkuun mitään erikoisempia tavoitteita. Mutta sitten, kun pääsin kilpailemisen makuun, ovat tietenkin tittelit olleet tavoitteena. Ne ovat vieläkin tavoitteena, mutta nyt tärkeämmäksi tavoitteeksi on noussut sen oikean kasvatusrodun löytyminen (joka on viittä vaille tapahtunutkin). Olen ollut suurimman osan virt. koirailuistani vailla mitään tiettyä kasvatusrotua, mikä toisaalta hieman vaikeuttaa koirien hankkimisen rajaamista. Ja tietenkin, haluan myös tulla muistetuksi, kuten Mariza sanoi. :D
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Niia kirjoitti:Ihmiset tekisivät kennelinsä itse, opettelisivat koodeja eivätkä vaihtaisi ulkoasua joka kuukausi eivätkä keräisi ulkoasuja varastoon (hyi että inhoan). Piirretyt kuvat yleistyisivät ja genetiikkaa lisättäisiin rippunen mukaan. Mitäkähän propagandaa teille voisi tyrkyttää että nämä menisivät läpi? :lol:
Tähän täytyy vaan sanoa, että olen täysin samaa mieltä! En nyt sinänsä halveksi kenneleitä, joiden pitäjät eivät ole tehneet niitä alusta alkaen itse, mutta minua on alkanut ihan suoraan sanottuna tympiä, kun P&T -plastalle ilmestyy päivittäin vähintään se 5 ulkoasunruinaustopicia ja otsikot kiljuvat capsin raiskausta ja tuhansia huuto- ja kysymysmerkkejä. Alkaa oikeasti ihmetyttää, että eikö porukka osaa nykyään tehdä yhtään mitään itse? Aina turvaudutaan siihen iänikuiseen tekosyyhyn, kun byhyy ei ole muuta ohjelmaa kuin paint tai byhyy kun en _osaa_. No helvetti, ei varmasti osaakaan jos ei jaksa vaivautua edes opettelemaan, nakkaa vain ensimmäisen pilalle menneen kokeilun roskikseen ja sitten jo turvautuu Turrilan ah-rakkaaseen Pyynnöt & Tarjoukset -palstaan. Vähän oma-aloitteisuutta ja viitseliäisyyttä sen kennelin pidon suhteen, folks. Niin, ja eikö olisi helpompi opetella koodaamaan sen sijaan, että on jokaiselle uudelle ulkoasulle ruikuttamassa sitä koodausta (kun jotkut eivät osaa edes laittaa niitä perusjuttuja kohdilleen, milloin on kolme bodya ja milloin ei bodya ollenkaan....).

Piirrettyihin kuviin taas voisin sanoa sen verran, että kyllähän ne tuovat koiraan sellaista persoonallisuutta, jota ei valokuvakoirilla välttämätät olekaan, mutta ainakin mulla on mennyt into kuvien piirtämiseen ainokaiselle PIVI-koiralleni. Ei löydy aikaa, innostusta eikä jaksa, vaikka välillä kyllä olen saanut luonnosteltua jotain.
Genetiikan lisääminen taas on siinä suhteessa vaikeaa, että ainakin vielä eletään valokuvallisten virtuaalikoirien aikaa, jolloin täytyy vain tyytyä niihin kuviin mitkä on saatavilla, värityksestä viis. Niin, ja minä olen joutunut rottapuolta varten opiskelemaan genetiikkaa, mutta mulla tuppavaat termit menemään sekaisin (joku heterotsygootti, -tsyytti, -föötti mikälie....) ja se on muutenkin jotenkin älyttömän vaikeaa, kun ei ole biologia ollut koskaan vahvinta alaani :mrgreen: Rotilla kun värien periytyminen ainakin ymmärtääkseni on monimutkaisempaa kuin koirien, yhteen poikueeseen saattaa syntyä kolmea neljää eri väristä poikasta.

Mutta niin, ne tavoitteet. Silloin alkuaikoina lähemmäs joku 8-9 vuotta sitten halusin saada maailmaan paaaaaljon omia kasvatteja ja omille koirille paaaaljon titteleitä, mutta nykyään nuo tuntuvat varsin toissijaisilta asioilta. Tällä hetkellä haluaisin saada harvinaisempien rotujen yksilöiden määrän edes suhteellisen tasaiseksi täällä virtuaalimaailmassa, jonka vuoksi mulla onkin tapana hamstrata kenneliini kaiken maailman ölliäisiä ja yrittää saada niiden pupeloille varaajia. Mutta voi tätä riemua, kun bouvier-pentueelle on kokonaiset 4 varaajaa!

Jos taas pitäisi sanoa joku henkilökohtaisempi tavoite, niin haluaisin oppia koodaamaan kunnon PHP:tä ja käyttämään MySQL-tietokantoja, kun mulla kerran olisi niihin mahdollisuus.
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Nykyään mulla on yksi ainut tavoite = pitää Thema mahdollisimman kauan pystyssä. Muilla kenneleilläni (Jingaroo, Terranois, Farelwell jotka eivät ole yksin omiani) ei sitten ole niin väliä. Vuodesta 2006 aloin oikeasti saamaan juonen päästä kiinni kisautuksien ynnämuiden saralla, ja siitä lähtien tähän vuoteen millään muulla ei ollut oikein merkitystä, kun koirien tuloksilla. Että jos se koira ei saanut jokaisesta näyttelystä vähintään erinomaista, niin saatoin vaihtaa kuvat tai pahimmassa tapauksessa luopua koirasta, jos se oli evm. sukuinen.. huoh. Nykyään näyttelymenestyksellä ei ole mitään kummempaa merkitystä, mutta tietysti sekin on vain plussaa ja toivottua.

Kisautus ja tulokset ovat kuitenkin tosi tärkeitä, koska tahdon pitää jalostuksen kannalta sukua korkeatasoisempana. Kun mun mielestä on turhaa jalostaa koiraa, joka on esimerkiksi suorittanut BH kokeen ja valioitunut paimennuksessa, koska se koira voisi helposti ja vaivattomasti saavuttaa enemmänkin, jos kasvattaja on tarpeeksi kärsivällinen odottamaan tuloksia. Myöhemmin on sitten kiva kyttäillä sukutauluja >:D

Tietysti yhtenä innostuksena virtuaaliharrastukseen on menestyksen tavoittelu. Uskon että monella on ihan sama. Mä oon kyllä niin tylsä, etten halua että tapahtuisi mitään hirveitä muutoksia. Niinkun esimerkiksi, että joku keksisi tyhmät ja hienot lomakkeet, joihin jokainen koira pitäisi copypastettaa erikseen ja se pitäisi osallistumista helpompana. Tai että kisoihin saisi osallistua niin paljon koiria, kun jossain tietyssä ajassa ehtii. Tai jotain muita sääntöjä kisautuksen muuttamiseksi. Pysyisin mielummin tässä nykyisessä tilanteessa, kaikki uudistus tuntuu vaan turhauttavan.
Mineas
Ammattimouhoaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mineas »

Ensimmäiseksi haaveekseni/tavoitteekseni voisin listata Lumikirsun ensimmäisen pentueen. Haluaisin että Lumikirsun kasvatteja olisi joillain henkilöillä virtuaalimaailmassa jne. Toivoisin myös, että Lumikirsun olisi tunnetumpi kuin se nyt on, ja edes osa porukasta muistaisi sen.
Muita pienimpiä haaveita olisivat koirien meriittien saanti, edes pari meriittiä/koira olisi kiva, jotta tuo ensimmäinen haave olisi käytännössä mahdollista. Ja ja lisäksi olisi tavoitteena saada VBYstä toimiva liitto, jolla olisi käyttöä virtuaalibasenjiharrastajien keskuudessa.

Mutta muuta:
Nath kirjoitti:Niin, ja eikö olisi helpompi opetella koodaamaan sen sijaan, että on jokaiselle uudelle ulkoasulle ruikuttamassa sitä koodausta.
Et uskokkaan kuinka ihanaa olisi, jos osaisin koodata. En ole vain saanut selvyydeksi, miten se tapahtuu. Onko missään ohjeita? Yksinkertaiset asiat osaan, mutta koko ulkoasun koodaus ei tosiaan onnistu. Eli jos vaan jostain saisin ohjeita/apua, opettelisin mielelläni tuon taidon!
Niia
Le-ppä-ker-ttu

Yhdyn Nathin kommenttiin. Oletko tosiaan pyörinyt täällä 8-9 vuotta? Huh. Kivaa, lisää 'vanhuksia'! :D
Sekhmet kirjoitti:
Nath kirjoitti:Niin, ja eikö olisi helpompi opetella koodaamaan sen sijaan, että on jokaiselle uudelle ulkoasulle ruikuttamassa sitä koodausta.
Et uskokkaan kuinka ihanaa olisi, jos osaisin koodata. En ole vain saanut selvyydeksi, miten se tapahtuu. Onko missään ohjeita? Yksinkertaiset asiat osaan, mutta koko ulkoasun koodaus ei tosiaan onnistu. Eli jos vaan jostain saisin ohjeita/apua, opettelisin mielelläni tuon taidon!
Ihmiset pääsisivät paljon helpommalla kun ulkoasupohjat heitettäisiin mäkeen (tai ne tosiaan olisivat vaan suunnitelmia mihin kohtaan otsikko, millaista grafiikkaa mihinkin...) ja ulkoasun tekeminen aloitettaisiin siitä perus-html -sivun rungosta, johon ruvetaan pikkuhiljaa lisämään tekstiosa, linkit, otsikko, grafiikat jne.

Pitäisikö oikeasti tehdä topik jossa opetetaan ihmisille kädestä pitäen peruskoodeja ymmärrettävästi? Tarvetta luulisi olevan.
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Haaveilen todella paljon siitä, että joskus ehkä muutaman vuoden päästä, jos Kiipelissä on lopettanut, voisin nähdä joskus jonkun sanovan: "Joo, kyllä mä muistan Kiipelissän!". Olisi kiva, jos kaikki tietäisi mikä Kiipelissä on, kuka sitä ylläpitää, ja mitä se kasvattaa. Haaveeni on myös tehdä siitä mahdollisimman tunnettu, ja saada kasvatteja mahdollisimman paljon maailmalle - en kuitenkaan niin paljon, että menisin liian pitkälle.

Tavoitteeni tällä hetkellä on saavuttaa tuo haaveeni, ja pyrkiä saamaan koiristani tuttuun arkiseen tapaan mahdollisimman menestyneitä, jotta saisin tehtyä hyvin 'kaupaksi' meneviä pentueita, ja sitä kauttahan tuo haave toteutuisi. Myönnän kyllä, että A-pentueeni meni vähän penkin alle, ja että B-pentue tuli vähän turhan aikaisin (vaikka loppujen lopuksi ihan hyvin meni), mutta jatkossa pyrin pitämään tahtia paljon varovaisempana! Ja pitääpä minun myös vähän vahtia tuota koiramäärää... *kröh kröh*

Niia, joillain (kuten minulla) vaan on taipumus, ettei HTML-koodiin vähän palasia lisäilemällä ja koodeja korjailemalla mitenkään saa koottua hyvää ulkoasua, joka miellyttää silmää, joten voisi olla vähän vaikeahkoa saavuttaa tämä :D. Näin se vain on. En toki kiellä, etteikö leiskoja saisi tehdä tuohon tyyliin.
Nath
Höpsö veitikka

Niia kirjoitti:Pitäisikö oikeasti tehdä topik jossa opetetaan ihmisille kädestä pitäen peruskoodeja ymmärrettävästi? Tarvetta luulisi olevan.
Tee saman tien opas PHP:n saloihin, kun olen niin laiska opettelemaan sitä :'D Mutta kyllä joku pikakurssi HTML-koodaukseen ja sivurungon rakentamiseen voisi olla paikallaan, uskon että todella moni täällä pyörivä kaipaa sellaista.
Rotta
Todellisuuden Avokämmen

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Niia kirjoitti:Yhdyn Nathin kommenttiin. Oletko tosiaan pyörinyt täällä 8-9 vuotta? Huh. Kivaa, lisää 'vanhuksia'! :D
Onhan meitä täällä paljonkin, mullakin on kymmenisen vuotta virtuaalijuttuja takana ja mielestäni näitä vanhuksia löytyy laudalta aika paljonkin vielä.

Mun täytyy tätä topicin aihetta miettiä hitusen pidempään ennen vastaamista, koska tosiaan tavoitteet on alkuajoista ja vielä muutamien vuosienkin takaisista ajoista muuttuneet roimasti, mutta tulin tänne vaan kannattamaan tuollaista HTML-opasta joka olisi mahdollisimman selkokieliseksi tehty uusille (ja tietty vanhemmillekin) harrastajille. Tai ainakin sellainen olettamus mulla on, että kyse ei ole laiskuudesta niitä ulkoasuja pyydellessä, vaan siitä, että joko netissä olevia ohjeita ei ymmärretä tai sitten ei osata hakea, jotta niitä ulkoasuja osattaisi itse tehdä. Jotenkin musta tuntuu että kuitenkin suurin osa ihan mielellään näkisi kennelinsä ulkoasuna omatekemänsä ulkoasun.

Jos tänne sellaisen topicin teette niin lupaan kiinnittää sen. Itsellä ei aika riitä sellaisen väsäämiseen tai auttamiseen, mutta voin mä oman panokseni sen asian eteen tehdä laittamalla ko. jutun hyvin näkyviin foorumille.
Marras
Kanada

Viesti Kirjoittaja Marras »

Mä haluaisin päästä taas kiinni virtuaalikoiriin, saada se into takas joka oli 4-6 vuotta sitten, kisata ahkerasti, suunnitella tulevaisuuden pentueita, olla kohtuu tunnettu virtuaalimaailmassa kasvatukseltani..:D Haluaisin myös luoda virtuaalikenneliin ulkoasun, joka oikeasti näyttää virtuaaliselta kenneliltä, sillä nykyään kaikki ulkoasut ovat niin painostettuja ja eivät erotu oikeiden kasvattajien sivuista melkeinpä ollenkaan. Täytyy olla hieno ulkoasu, erilainen kuin muut, paljon tekstiä sivuilla, luonteet kymmenen kappaleen pituisia, monipuolisia... Koko virtuaalikenneli on täyttä sontaa, jos luonnetta ei koirilla ole tai jos luonnetta pyytää joltakulta muulta :roll:.

Ulkonäölliset paineet ovat liian suuret nykypäivänä, tai siltä tuntuu! Ja myös pitäjän nimi vaikuttaa paljon. Tunnettu henkilö, joka mainostaa jälleen kerran kuukauden sisällä vaihtunutta ulkoasuaan, saa 50 kommenttia kun huomaamattomampi harrastaja ehkä viisi. Itse en kyllä kommentoi koskaan yhtään mitään, että tietenkin voisin tehdä parannuksen ja kommentoida jokaista virtuaalikenneliä, joissa ei ole yhtään tai vain muutama kommentti ;D. Tämä ei nyt varsinaisesti ollut mikään tavoite tai haave, muuten vain pälisen.

HTML ei ole niin vaikeaa kuin sen annetaan olla, perusrunko <html><body> liirun laarum </body></html> ei voi olla niin vaikeaa kuin annetaan ymmärtää. Yksinkertaisesta tablesta saadaan näyttävä, jos osaa asetella asiat oikein.
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Tää tosiaan on mielenkiintoinen aihe!

Mun ensisijainen tavoitteeni on ajaa omien kasvatusrotujeni, newfoundlandinkoirien ja erityisesti landseerien, asioita eteenpäin. Pyrin kasvattamaan kyseisten rotujen virtuaalista kantaa kuitenkin tinkimättä laadusta. Kulunut sanonta ei se määrä vaan laatu varmaankin kuvaa mun kasvatustyöni tavoitteita aika hyvin. Pentueita en teetä kovin tiheään, mutta monet on varmaan huomanneet että puhun aika paljon lansuista niin IRL- kuin URL-asioihinkin liittyen. Kummasti rodun mainostaminen yleensä tepsii. Tavoitteenani on saada rotujen pariin erityisesti pitkän linjan harrastajia, sillä haluaisin turvata lansujen (ja nöffien) kannan virtuaalimaailmassa myös sen jälkeen kun itse nämä hommat lopetan. Toki yhden koiran omistajat ovat myös tärkeitä, mutta pyrin kasvatustyössäni katsomaan pitkälle tulevaisuuteen. Omien kasvattieni ohella toivon että ihmiset innostuisivat myös EVM-koirien tuomisesta.

Tavoitteenani on myös luoda Meripelastajasta laaja ja jossain määrin realistinen kennel - liikaa realistisuutta en kuitenkaan halua. Molemmilla kasvatusroduilla on paikkansa sydämessä ja kasvatustyöni lähteekin puhtaasti rakkaudesta landseereihin ja newfoundlandinkoiriin, joten ehkäpä olen pikkuhiljaa saavuttamassa tavoitettani. Aina löytyy kuitenkin parannettavaa. Meripelastajassa on laajat esittelyt kennelin tiloista, kasvatusperiaatteitani, kasvatusroduistani ja koirieni luonteista. Mielelläni näkisin niitä myös muissa kenneleissä. Toki olisi myös hienoa että ihmiset muistaisivat Meripelastajan lansut ja nöffit myös tulevaisuudessa, mutta ensisijainen tavoitteeni on tosiaan turvata roduille laadukas kanta eikä tallentaa kenneliäni ihmisten mielen syövereihin.

Siinä olivatkin kaksi päätavoitettani, joihin voin yksin vaikuttaa aika paljon. Lisäksi haluaisin lisätä vähän irlanninsusikoirien kantaa, mutta toisaan tämä on vasta Meripelastajan jälkeen tärkein projekti. Lansut ja nöffit on mulle ehdoton ykkösjuttu. Näin yleisvirtuaalimaailmallisesti haluaisin myös muuttaa tai parantaa muutamia asioita.

Monet toteaa nykyään ettei kilpaileminen ole tärkeintä. Mielestäni meriittien merkitystä ei tule kuitenkaan yhtään väheksyä, sillä ne ovat käytännössä tällä hetkellä ainoa asia joka koirien jälkeläisille periytyy. En ole mikään himokisaaja ja sen vuoksi syntyvien pentueiden välit kasvavat aika isoiksi. En siis tarkoitakaan että jokaisen täytyisi kisata hullunlailla jokaikisessä lajissa koiriensa kanssa, mutta tosiaan meriitit ovat mielestäni todellä tärkeitä. Meriittien ohella kuitenkin painotan voimakkaasti luonteiden merkitystä. Luonteet, tai ainakin laadukkaat sellaiset, tuntuvat olevan katoava luonnonvara. Mielestäni koirasta puuttuu jotain oleellista jossei sillä ole luonnetta.

Mua kanssa häiritsee tuo ettei tänäpäivänä viitsitä tehdä mitään itse. Mä olen tasan kerran pyytänyt joltakulta muulta ulkoasua, enkä silloinkaan sitä saanut, ja nyttemmin olen päättänyt että teen Meripelastajan tästä lähtien täysin itse. Ulkoasupyynnön voin vielä tiettyyn rajaan asti ymmärtää, mutta se että haalitaan muiden tekemiä asuja varastoon tai suorastaan vaaditaan se ulkoasu aina muilta ottaa kyllä päähän. Luonteet, esittelytekstit, etusivujen tekstit, koiriensa kisaamiset yms. mielestäni saisi jokainen hoita itse. En ymmärrä alkuunkaan että ne pitää muilla kirjoituttaa. Joku sanoi mulle joskus että itte tekemällä luonteista tulee liian samanlaisia, mikä mielestäni on kyllä aika heikko tekosyy. Tutustumalla erirotujen luonteisiin huomaa hyvin että niillä on todella suuriakin eroja. Myös samanrodun yksilöillä on hyvin paljon eroavuuksia - itse olen oppinut paljon lansujen ja nöffien luonteesta lukemalla ja kuuntelemalla rodun IRL-harrastajia. Luonteisiin saa vaikka minkälaisia vivahteita kun tuntee koiran rodun.

Toinen mikä mua häiritsee on se että virtuaalikoiraharrastajat tuntuvat olevan niin paljon uudistuksia vastaan. Ehdotettiinpa melkein mitä tahansa niin se tyrmätään helposti sen kummempia keskustelematta. Joistain aiheista pystytään jopa keskustelemaan, mutta jos keskustelussa nousee esiin erimielisyyksiä tai epäselvyyksiä niin ollaan heti lyömässä hanskat tiskiin eikä viitsitä yhdessä pohtia miten ongelmasta voidaan päästä yli.
Munkin mielestä virtuaalimaailma kaipaa jonkinlaisia muutoksia esimerkiksi liittoihin ja jotkin sääntömuutoksetkin voisivat olla kohdallaan. Mäkään en tarkoita "Seuraan johtajaa"-leikkiä virtuaalitallipuolen perässä vaan omia ideoita ja uudistuksia, joita kehitettäisiin yhdessä. Genetiikka toki olisi mukavaa, mutta toteutus valokuvin vaikeaa. Pelkiin piirroskuviin siirtymistä en kannata, mutta voisihan sitäkin puolta yrittää kehittää. Myöskin kilpailujen arvontatyyli kelpaa mulle hyvin tällaisenaan, mutta tosiaan sääntöihin yms. uudistukset voisivat olla paikallaan.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Nath
Höpsö veitikka

Lansu_ kirjoitti:Toinen mikä mua häiritsee on se että virtuaalikoiraharrastajat tuntuvat olevan niin paljon uudistuksia vastaan. Ehdotettiinpa melkein mitä tahansa niin se tyrmätään helposti sen kummempia keskustelematta. Joistain aiheista pystytään jopa keskustelemaan, mutta jos keskustelussa nousee esiin erimielisyyksiä tai epäselvyyksiä niin ollaan heti lyömässä hanskat tiskiin eikä viitsitä yhdessä pohtia miten ongelmasta voidaan päästä yli.
Munkin mielestä virtuaalimaailma kaipaa jonkinlaisia muutoksia esimerkiksi liittoihin ja jotkin sääntömuutoksetkin voisivat olla kohdallaan. Mäkään en tarkoita "Seuraan johtajaa"-leikkiä virtuaalitallipuolen perässä vaan omia ideoita ja uudistuksia, joita kehitettäisiin yhdessä.
Komppaan.

Jos on ollut vähänkään kauemmin mukana toiminnassa, niin saattaa havaita kuinka vanhaa perua nykyiset systeemit ja säännöt ovat. Ja kun minä niin tykkään paasata noista turhanpäiväisistä listoista, niin paasaan edelleen: SERT- ja CACIB-listat sekä ikivanha "copypasteta koodi, korvaa capseilla kirjoitetut kohdat ja lähetä listan ylläpitäjälle" -systeemi on ollut käytössä koko sen ajan, mitä minä olen virtuaalitouhuissa pyörinyt. Onneksi muutama liiton pitäjä on alkanut uudistaa tätä museotavaraksi kelpaavaa systeemiä, mutta löytyyhän niitä muutoksia vastustaviakin, joiden mielestä on parempi pysyä nykyisessä (iänikuisessa) tavassa. Saisko tälle oikeasti perusteluita, miksi sitä kehitystä pyritään estämään tämän(kin) asian osalta? Virtuaalinen kennelpuoli kun ei olisi tässä jamassa ilman onnistuneesti tapathuneita muutoksia, miksei niitä voisi tulla lisää? Otetaan nyt esimerkiksi agilityliiton sääntömuutokset, kun tuomareiden ei enää tarvitse erikseen kouluttautua ja luokkien osallistujamääriäkin lisättiin. Näissä muutoksissa ei mielestäni ole ollut mitään vikaa, sillä nyt kisoihin mahtuu enemmän porukkaa eikä hitaimpienkaan tarvitse kiristellä hampaita huomatessaan, että no perkele taas meni se yksi ykkösluokka täyteen kahdessa minuutissa.

Tietty muutostenkin kanssa täytyy pitää järki päässä, eikä spontaanisti hypätä ensimmäisen mieleen juolahtavan ajatuksen mukaan (kuten meillä nyt oli tämä "koko maailman kenneljärjestö/-liitto/-mikälie", jonka piti käsittää hevoset ja kissatkin...kenneljärjestö = hevosjärjestö?). Sekin minun täytyy sanoa, etten halua kennelmaailman muuttuvan liikaa tallipuolen tyyliseksi - pidän kennelpuolen ihmisiä jotenkin tallipuolen porukkaa maanläheisempänä ja "leikkimielisempänä". Kivat ja arkea helpottavat lomaketsydeemit ovat hyvä lisä, mutta siinä vaiheessa minulla ainakin menee maku, jos kennelpuolellekin aletaan värkätä jotain hallitusta. Meillä vielä sentään pystytään suht. järkevästi keskustelemaan ajettavista muutoksista, eikä kukaan päätä niistä yksistään tai pienessä sisäpiirissä.

Realistisuus on hyvä, mutta liika realismi ei kuulu ainakaan minun mielestäni virtuaalimaailmaan.
Niia
Le-ppä-ker-ttu

Nath kirjoitti:Kivat ja arkea helpottavat lomaketsydeemit ovat hyvä lisä, mutta siinä vaiheessa minulla ainakin menee maku, jos kennelpuolellekin aletaan värkätä jotain hallitusta. Meillä vielä sentään pystytään suht. järkevästi keskustelemaan ajettavista muutoksista, eikä kukaan päätä niistä yksistään tai pienessä sisäpiirissä.
Olen niin samaa mieltä, taas kerran. Kun VRL:llään tuli hallitus ja kaikki kisat laitettiin samaan kalenteriin, minulle alkoi riittää. Se meni liian pitkälle. Vaikka demokratia on hyvä asia, virtuaalipuolella jonkinasteinen muutaman johtajan diktatuuri toimii paremmin.

Mie alan suunnitella vähän tuota html/css -opasta, se varmaan kuuluu tuonne etsintäkuulutuksiin ja kysymyksiin? Sinnehän voi kätevästi lisäillä juttua pikkuhiljaa eikä yrittää kirjoittaa kaikkea kerralla. :)
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Sinne oppaaseen voisi vissiin heittää suoran linkin Menthalin Oppaisiin ja esimerkkeihin? Yleistä & XHTML ja CSS -kategorioiden jutut ovat aika kivasti selitetty - mun mielestä. http://www.menthal27.net/esimerkit/
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Vastaa Viestiin