YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

YVNL:n jutustelut vuonna 2020

Suuri kiitos jälleen kaikille heille, jotka järjestivät näyttelyitä vuonna 2019, tuomaroivat niissä ja tietenkin myös kaikille niihin osallistuneille! :) Kiitän myös harrastajien kärsivällisyydestä oman taukoiluni aikana. Tämä topa julkaistaan tänä vuonna suunniteltua huomattavasti myöhemmin, mutta näinä koronakaranteeniaikoina pikkuvirtuaalinäyttelyprojektit tulenevat tarpeen itse kullekin...
YVNL etsii aktiivisia apukäsiä näyttelykalenterin päivittelyyn. Toimenkuva on helppo, kun sen muistaa tehdä: tarkastat näyttelysivun oikeellisuuden ja sen perusteella joko hyväksyt tai hylkäät näyttelyn. Vanhoja näyttelyitä käydään silloin tällöin läpi tulosten varalta ja arkistoidaan aina tarvittaessa. Jos löydät itsesi siis edes about viikottain virtuaalipuuhien äärestä, tämä pesti voisi sopia sinulle kuin nenä naamaan!

Kalenterin tämän hetkiset päivittelijät
- Sparkle (tauolla)
- Janina
- Pika

Äänestys YVNL-maista 2020 viewtopic.php?f=3&t=28067
Äänestystulokset käyty läpi 1.4.2020. Näyttelymaat päivitetään YVNL:n sivuille ja virallistetaan mahdollisimman pian. Tämän jälkeen voittajia ja muita näyttelyitä on mahdollista alkaa anomaan uusissa maissa. YVNL:n uudet näyttelymaat:
FIN Suomi
SWE Ruotsi
DNK Tanska
EST Viro
GER Saksa
AUS Australia
ARG Argentiina
JPN Japani

On aika laittaa vuoden 2020 voittajat jakoon! Tänäkin vuonna jokaiselle kiinnostuneelle järjestäjälle annetaan mahdollisuus järjestää voittajanäyttelyitä, ja nyt on viimeinkin aika ryhtyä niitä jakelemaan. Voittajanäyttely on mahdollista (ja suositeltavaakin) järjestää kahteen tai vaikka kolmeen pekkaan muiden harrastajien kanssa. Tällöin yksittäisen harrastajan työnsarka näyttelyä kohden kevenee huomattavasti.

Näyttelyiden aikatauluista:
Voittajanäyttelyt pyritään ripottelemaan tasaisesti pitkin vuotta, jotta meidän näyttelytuomarimme eivät olisi liian kovilla. Pyritään siihen, että yhteen kuukauteen laitetaan korkeintaan yksi voittaja.

Näyttelyn järjestäjältä toivotaan:
- halua hoitaa näyttely loppuun asti
- aikaa, sen verran että ehdit lisätä osallistujat, etsiä tuomarit ja laitella tulokset sivuille
- intoa ja uskallusta ottaa myös apuja vastaan, mikäli työnsarka tuntuu liian suurelta :)

Vuoden 2020 voittajavaihtoehdot:
1) vFINW-20 (07/20 Yasemin)
2) vNORDW-20 (06/20 suba, FIN)
3) vEUW-20 (10/20 suba)
4) vWW-20 (05/20 Pika, NOR)
5) vSWEW-20 (10/20 suba)
6) vDNKW-20
7) vAUSW-20
8) vARGW-20
9) vJPNW-20 (12/20 Tiitu)

YVNL:n näyttelymaat ovat virallisesti seuraavat: Suomi, Ruotsi, Tanska, Viro, Saksa, Australia, Argentiina ja Japani

Tänä vuonna YVNL mielellään myöntää luvan kenelle tahansa innokkaalle harrastajalle järjestää myös vEUW- ja vWW-näyttelyt! Euroopan ja Maailman voittajanäyttelyt ovat suuria ja tärkeitä näyttelyitä, ja olisi toivottavaa, että ne tänä vuonna järjestettäisiin onnistuneesti alusta loppuun saakka. Aiempina vuosina VMKL on halunnut ottaa niistä päävastuun, mutta koska mm. viime vuoden vWW-19 on edelleen keskeneräinen, sopii vastuuta jakaa toisaalle!

Kunniatehtävän vastaanottamisesta kiinnostuneet voivat laittaa puumerkkiään alle! Mahdollisten kysymysten edessä vastailen mielelläni. :)
Pika
Ei riitä.
Viestit: 381
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 9:27 pm

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Pika »

Minä voin kyllä mielelläni kalenteria päivitellä :D Ja saisinko minä vWW-20 näyttelyn järjestettäväkseni, vaikkapas toukokuulle?
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Pika kirjoitti: To Maalis 19, 2020 12:27 am Minä voin kyllä mielelläni kalenteria päivitellä :D Ja saisinko minä vWW-20 näyttelyn järjestettäväkseni, vaikkapas toukokuulle?
Molempiin sanon Kyllä! :love2: Maailman voittaja isona näyttelynä kannattaakin sitten anoa aika piakkoin niin on riittävän pitkä vippi. Missä maassa järjestäisit sen?
Laitan yv ohjeita kalenterin päivittelyyn.
Pika
Ei riitä.
Viestit: 381
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 9:27 pm

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Pika »

Sparkle kirjoitti: Pe Maalis 20, 2020 3:23 pm
Pika kirjoitti: To Maalis 19, 2020 12:27 am Minä voin kyllä mielelläni kalenteria päivitellä :D Ja saisinko minä vWW-20 näyttelyn järjestettäväkseni, vaikkapas toukokuulle?
Molempiin sanon Kyllä! :love2: Maailman voittaja isona näyttelynä kannattaakin sitten anoa aika piakkoin niin on riittävän pitkä vippi. Missä maassa järjestäisit sen?
Laitan yv ohjeita kalenterin päivittelyyn.
Sivuja oon jo alotellut ja Norjaan sen pläänäsin 😀
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Kuulostaa hyvältä! :)

Olisiko muita innokkaita voittajien järkkäilijöitä? Pienemmissä voittajissa myös pikaisemmat vipit (n. viikko) ovat ok, jos työkuorma jänskättää!
Yasemin
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Marras 27, 2019 9:29 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Yasemin »

Muutama päivä piti pohtia, että uskaltaako mutta ehkä sitä uskaltaa. Eli mie voisin ottaa tuon Suomen voittajan vaikkapa heinäkuulle (tai aikaisemminkin, olen avoin ehdotuksille), jos käy?
Muistikuvan - spanielit & noutajat
Kelria - sekalainen seurakunta
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Yasemin kirjoitti: Ti Maalis 24, 2020 12:31 pm Muutama päivä piti pohtia, että uskaltaako mutta ehkä sitä uskaltaa. Eli mie voisin ottaa tuon Suomen voittajan vaikkapa heinäkuulle, jos käy?
Moi! Sä oot mulle (eläköityneenä harrastajana) sen verran uusi kasvo täällä, että vähän haluaisin haastatella ennen lupaamista. :) Onko sulla kokemusta virtuaalitapahtumien järjestämisestä koira- tai vaikka heppapuolelta? Ei tarvitse olla voittajiin verrattavia suurtapahtumia, mutta mikä tahansa pitkäjänteisempi kokemus on hyväksi näissä puuhissa.
Suomen voittaja on yksi vuoden tärkeimmistä voittajanäyttelyistä, ja toivoisinkin, että se menisi putkeen kerralla. Tässä viime vuoden voittaja viitteeksi osallistuja- ja työmäärästä. Järjestäjältä voittajan järjestäminen ei toki vaadi tuomarointia, vain aikaa olla säännöllisesti virtuaalipuuhien ääressä sen verran että kerkeää tehdä näyttelylle sivut, lisätä osallistujat, kysellä tuomareita tuomaroimaan ja viimeiseksi, lisätä tulokset sivuille. :)
Yasemin
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Marras 27, 2019 9:29 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Yasemin »

Sparkle kirjoitti: Ti Maalis 24, 2020 12:54 pm
Yasemin kirjoitti: Ti Maalis 24, 2020 12:31 pm Muutama päivä piti pohtia, että uskaltaako mutta ehkä sitä uskaltaa. Eli mie voisin ottaa tuon Suomen voittajan vaikkapa heinäkuulle, jos käy?
Moi! Sä oot mulle (eläköityneenä harrastajana) sen verran uusi kasvo täällä, että vähän haluaisin haastatella ennen lupaamista. :) Onko sulla kokemusta virtuaalitapahtumien järjestämisestä koira- tai vaikka heppapuolelta? Ei tarvitse olla voittajiin verrattavia suurtapahtumia, mutta mikä tahansa pitkäjänteisempi kokemus on hyväksi näissä puuhissa.
Suomen voittaja on yksi vuoden tärkeimmistä voittajanäyttelyistä, ja toivoisinkin, että se menisi putkeen kerralla. Tässä viime vuoden voittaja viitteeksi osallistuja- ja työmäärästä. Järjestäjältä voittajan järjestäminen ei toki vaadi tuomarointia, vain aikaa olla säännöllisesti virtuaalipuuhien ääressä sen verran että kerkeää tehdä näyttelylle sivut, lisätä osallistujat, kysellä tuomareita tuomaroimaan ja viimeiseksi, lisätä tulokset sivuille. :)
Oon virtuaalihommissa pyörinyt melko säännöllisesti noin vuodesta 2010, koirapuolella olin (eri nimimerkillä) aktiivinen vuosien 2013-2015 tietämillä. Heppapuolella oon pyörinyt aika paljon ravimaailmassa, siellä tuli useana vuonna järjestettyä arvokilpailuja vuosina 2015-2018, mutta koko virtuaaliuran ajan oon kyllä mukana ollut mm. hoitajana ja yksityisten omistajana. Viime vuosi oli hiljaisempi ajanjakso, kun opiskelut vaativat niin paljon aikaa, nyt palasin uudella energialla loppuvuodesta -19 takaisin koiratouhuihin. Näyttelyitä en muistaakseni ole ikinä järjestänyt kummallakaan puolella, voi kyllä olla että muisti pettää ja joskus muinoin on joku koiranäyttely tullut järjestettyä. PIVIKO-puolella toimin muinoin tuomarina.

Voin ottaa jonkun toisenkin näyttelyn kyllä, mikäli haluat tuon Suomen antaa jollekin tutummalle harrastajalle. Tuo Suomi vain tuli ekana mieleen kun kumpikin omista kenneleistäni sijaitsee Suomessa :)
Muistikuvan - spanielit & noutajat
Kelria - sekalainen seurakunta
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Yasemin kirjoitti: Ti Maalis 24, 2020 1:02 pm Oon virtuaalihommissa pyörinyt melko säännöllisesti noin vuodesta 2010, koirapuolella olin (eri nimimerkillä) aktiivinen vuosien 2013-2015 tietämillä. Heppapuolella oon pyörinyt aika paljon ravimaailmassa, siellä tuli useana vuonna järjestettyä arvokilpailuja vuosina 2015-2018, mutta koko virtuaaliuran ajan oon kyllä mukana ollut mm. hoitajana ja yksityisten omistajana. Viime vuosi oli hiljaisempi ajanjakso, kun opiskelut vaativat niin paljon aikaa, nyt palasin uudella energialla loppuvuodesta -19 takaisin koiratouhuihin. Näyttelyitä en muistaakseni ole ikinä järjestänyt kummallakaan puolella, voi kyllä olla että muisti pettää ja joskus muinoin on joku koiranäyttely tullut järjestettyä. PIVIKO-puolella toimin muinoin tuomarina.

Voin ottaa jonkun toisenkin näyttelyn kyllä, mikäli haluat tuon Suomen antaa jollekin tutummalle harrastajalle. Tuo Suomi vain tuli ekana mieleen kun kumpikin omista kenneleistäni sijaitsee Suomessa :)
On niitä voittajia passiivisemmatkin harrastajat järjestelleet! Tärkeintä on, että tiedät vähän, minkälaisesta projektista on kyse ja mitä vastuuta homma tuo mukanaan. Ja vielä melkein sitäkin tärkeämpää, että tarvittaessa pyydät neuvoja ja apuja, sitä on aina saatavilla! :) Jos järjestät näyttelyn heinäkuussa, laita anomus tulemaan touko-kesäkuussa. Aikaisempikin ajankohta tietysti käy, jos se vaan passaa sulle.

Äänestys YVNL-maista 2020!
Avatar
suba
Nakkisotilas
Viestit: 239
Liittynyt: Ti Elo 26, 2014 2:32 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja suba »

Mäkin keräilin pari päivää rohkeutta ennen ilmoittautumista halukkaaksi :D Voisin ottaa hoitaakseni on pohjoismaiden voittajan, mahdollisesti kesäkuussa ja Suomessa? Mulla on tällä hetkellä avoinna ensimmäiset virtuaalikoiranäyttelyt, joten niistä ei ihan kauheesti kokemusta ole. Kuitenkin 2012 lähtien pyörinyt virtuaalihevosten kanssa ja nyt hieman vajaan vuoden koirien parissa. Sekä koirille että hevosille olen kisoja järjestellyt ja hevospuolella myös useamman näyttelyn, joten kuvittelisin tästä selviäväni :)

Kiinnostais myös tietää tuomareiden tilanne. Ilmeisesti viimeksi aktiivisuutta tarkasteltu vuosi sitten, niin olis kiva tietää taas, että ketkä on vielä mukana :)
Kennelit
Midgård Fjords (vuonohevoset)
Reposaari (suomenhevoset & shetlanninponit)
Kilbern Ponies (connemarat, newforestinponit & russit)

vTL - Vuoden Näyttelykoira - Virtuaaliset metsästyskokeet - VLBL
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

suba kirjoitti: Ti Maalis 24, 2020 2:36 pm Mäkin keräilin pari päivää rohkeutta ennen ilmoittautumista halukkaaksi :D Voisin ottaa hoitaakseni on pohjoismaiden voittajan, mahdollisesti kesäkuussa ja Suomessa? Mulla on tällä hetkellä avoinna ensimmäiset virtuaalikoiranäyttelyt, joten niistä ei ihan kauheesti kokemusta ole. Kuitenkin 2012 lähtien pyörinyt virtuaalihevosten kanssa ja nyt hieman vajaan vuoden koirien parissa. Sekä koirille että hevosille olen kisoja järjestellyt ja hevospuolella myös useamman näyttelyn, joten kuvittelisin tästä selviäväni :)
Kuulostaa oikein hyvältä! :) Ja jos tilanteet muuttuu (eli jos aikaa ei syystä x näyttelylle löydykään kun h-hetki lähestyy), muistakaa vain ilmoittaa rohkeasti niin ollaan kaikki kartalla siitä, mitä voittajanäyttelyille kuuluu!
suba kirjoitti: Ti Maalis 24, 2020 2:36 pm Kiinnostais myös tietää tuomareiden tilanne. Ilmeisesti viimeksi aktiivisuutta tarkasteltu vuosi sitten, niin olis kiva tietää taas, että ketkä on vielä mukana :)
Hyvä kun muistutit! Laitan asiaa eteenpäin.

Kannustan samaan syssyyn myös kaikkia kiinnostuneita hakeutumaan tuomariksi virtuaalinäyttelyihin, se on kivaa puuhaa!

Ja nyt hot topic:
Sparkle kirjoitti: Ti Maalis 24, 2020 1:42 pm Äänestys YVNL-maista 2020!
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Nyt on uudet maat päivitettynä YVNL:n sivuille (kiitos Timben) ja sitä myöden myös uudet voittajat jaossa! :)
Yasemin
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Marras 27, 2019 9:29 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Yasemin »

Tein muuten huomion, että tuo Suomen voittaja on hävinnyt kokonaan tuolta näyttelykalenterista. Siellä se oli jo tovin ja muutamia ilmoittautumisiakin on tullut, mutta nyt kun katselin mahdollisia uusia näyttelyitä niin kiinnitin huomiota, ettei se siellä kalenterissa enää ollutkaan :D
Muistikuvan - spanielit & noutajat
Kelria - sekalainen seurakunta
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: YVNL:n jutustelut vuonna 2020 {voittajajako}

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

^Tilanne korjattu, mitä lie siinä käynyt. :)
Vastaa Viestiin