Sivu 1/3
Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa HUOM! (vika sivu)
Lähetetty: To Marras 27, 2008 7:51 pm
Kirjoittaja Twiggy
Juu, elikkäpelikkä! Nyt siis aikaa olemaan varaajien hankinnan aika, tämä pentue kun tulee syntymään viimeistään helmikuussa. Pennuille haetaan Oikeasti aktiivista kotia, enkä valitettavasti luovuta pentua sellaiselle henkilölle, jolla on tapana saada äkillisiä innonpuuskia, jotka lopahtaa sitten muutaman viikon päästä. Kisaus
tahdin ei tarvitse olla mitään älyttömän aktiivista, mutta tahdon että pennut eivät joudu vaihtamaan kotiaan kertaakaan elämänsä aikana.
C-pentueen isäksi olen valinnut
Nemon(Thema Alvin Lee), joka on hyvin menestynyt komea herra. Agilityssä, paimennuksessa ja flyballissa Nemo on kisannut valioksi asti. Tällä hetkellä poika kisaa TOKOn erikoisvoittajaluokassa ja PK-jäljen voittajaluokassa. TOKOkisailusta puuttuu yksi luokkavoitto ja yksi normaali ykköstulos valioitumiseen, jäljestä puuttuu vielä kaikki voittajaluokan kolme koularia. Käyttöpuolen harrastuksien lisäksi Nemo on myös todella komea yksilö, ja sitä ovat todistamassa kahdeksan maan muotovalionarvot, sekä muutama voittajatitteli. Lonkat A/B ja kyynärät 0/0. Molemmat kuvattiin virtuaalisen koirakeskuksen terveyspalvelussa.
Pentueen emä tulee olemaan
Ciara (Shaghas Chippy Chanoeka), tyttö todella hyvästä suvusta. Neiti on perinyt vanhempiensa kauneuden, ja nuoruudestaan huolimatta Ciara on seitsemän maan muotovalio. Tyttö kisaa tällä hetkellä agilityn kolmannessa. TOKOsta ja PK-jäljestä löytyy koularit TK2 ja Jk1. Muitakin lajeja on tullut kokeiltua, kuten esimerkiksi koiratanssia ja pelastuskoirakokeita, joissa emme aijo kuitenkaan jatkaa kisaamista. Lonkkanivelet A/A, kyynärnivelet 0/0. Molemmat kuvattiin virtuaalisen koirakeskuksen terveyspalvelussa.
Jos tahdot varata pennun, lue tämä sivu.
Varaukset 4/4:
u.
Thema Carnival Clown, Kirsi
u.
Thema Comical World, Jannsu
n.
Thema Chipertext, Evie
n.
Thema Counter Pressure, Kendra
Syntyy: 22.12.2008
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: To Marras 27, 2008 8:02 pm
Kirjoittaja Kendra
Saanko kuolata tällästä
Fummeniin?
Fummenissa on eri tasoisia koiria jotenka kisautus on tässä vaiheessa vielä helppoa. Fummenista koira saisi pysyvän kodin ja koiran kanssa tähdättäisiin agilityyn, tokoon, bh-kokeeseen (ja mahdollisesti jatkettaisiin jossakin lajissa), koiratanssiin ja mahdollisesti muitakin lajeja käytäisiin kokeilemassa. Voisin luvata viisi-kaksikymmentä kisaa kuussa, riippuu miten tarjontaa on. Jalostukseenkin voisin käyttää. Kuulumisia kuulisit sitten vaikka mesen kautta, jos uskallan puhua :D
Etsisin siis narttua.
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: To Marras 27, 2008 8:08 pm
Kirjoittaja Twiggy
Saat pennun, jos en saa neljää lupaavempaa varausta. Kisanäyttö ei nimittäin ole ihan sellaista mitä haen ja toivoisin ainakin että kasvattieni kanssa harrastetaan myös paimennusta, paimenkoiria kun nahkat ovat ;)
//Ei kun hetkinen, jos Canyon Coyotes on sinun, niin totta kai lähtee pentu :D Fummen on siis suhteellisen uusi kennel, ja sen takia koirat eivät ole kovin kisanneita?
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: To Marras 27, 2008 8:09 pm
Kirjoittaja Kendra
Joo siis kyllä mie paimennusta olen ajatellukki ja arvaa vaan oonko kisakalentereita päivittänyt :)
Kisautusnäyttö
// Ai kun kiva :) Joo Fummen on vasta pystyynnoussut ja kyllä noita kisakalentereita alan päivittelemään. Otan itteäni niskasta kiinni.
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: To Marras 27, 2008 8:12 pm
Kirjoittaja Twiggy
Joo, ehdinkin jo editoida tota viestiäni. Mutta pentu siis sinulle, muista vaan päivitellä niitä kalentereita, jotta kasvattajatkin pysyvät ajantasalla ;)
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: La Marras 29, 2008 3:43 pm
Kirjoittaja Twiggy
Nostellaas hituse :)
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: La Marras 29, 2008 5:29 pm
Kirjoittaja Mona
Koodi: Valitse kaikki
En odota kasvattieni omistajilta mitään hyperaktiivista kisaamista, mutta toivon että ne saavuttavat vPVA, vFIN KVA, vFIN TVA ja vAVA valionarvot, ---
Hehe :DD. Pakko oli hieman nauraa tätä, sillä saa meinaa olla aika hyperaktiivinen että saa noi kaikki haalittua ilman että siihen menee ihmisikä :').
Mutjoo, nahka voisi periaatteessa kiinnostaakin (varsinkin Themasta), mutta no pictures no dog :/
/ edit: Rosin pentu olisi aika
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: La Marras 29, 2008 5:34 pm
Kirjoittaja jannu
Miten on mahollista, että kaikki kivat yhdistelmät pamahtaa samaan aikaan. Ja varsinkin silloin, kun koiralle ei olisi tarpeeksi aikaa tai kuvia. :s ja ykkösiä en viiti enää ottaa lisää kun olen lopettamassa nekin. :s perkule!
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: La Marras 29, 2008 5:41 pm
Kirjoittaja suiva
Mona kirjoitti:Koodi: Valitse kaikki
En odota kasvattieni omistajilta mitään hyperaktiivista kisaamista, mutta toivon että ne saavuttavat vPVA, vFIN KVA, vFIN TVA ja vAVA valionarvot, jotta niitä voidaan käyttää jalostukseen.
Hehe :DD. Pakko oli hieman nauraa tätä, sillä saa meinaa olla aika hyperaktiivinen että saa noi kaikki haalittua ilman että siihen menee ihmisikä :').
OT/ Muakin vähän hymyilytti että aikas kovat vaatimukset :)
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: La Marras 29, 2008 5:56 pm
Kirjoittaja Kirsi
Jerryyy..... Sä tiedät kuinka paljon mä haluaisin tästäkin pennun, muttaah mä haluaisin varttuu siihen Terranoissinkin belgipentueesee :DD Öm öm. Jos ei olis kuvien kanssa ongelmaa, nii ottaisin heti! Mutta mä nyt mietin ja mietin.
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: Su Marras 30, 2008 10:10 pm
Kirjoittaja Twiggy
Hei älkääs nyt!

Kuinka nopeasti te virtuaalikoiranne kuoppaatte? 8D Meinaa ei siinä mun mielestä kauheen aktiivista kisaamista tarvii jos se koira elää sen 1-2 vuotta. Mun on ite ollut tosi helppo saavuttaa koirieni kanssa noita valionarvoja alle vuodessa, ni en sit oikeen ajatellut toisten kantilta.. mutta kyllä se vPVA riittää, toki ois myös kivaa jos saisi kasvateista myös vkva ja vtva : )
Mona, Rosia oon suunnitellut Theman D-pentueen äityliksi, en vaan tiiä yhtään missä kohtaa ensi vuotta pentue on syntymässä. Harmi kun et voi ottaa tästä pentueesta : D Mutta riittää jos otat Rosin pennun sitten : DD
Kirsi, voit ottaa, voit ottaa, voit ottaa ^___^ Mua ei haittaa vaikka sillä ei olis kuvia heti : D
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: Su Marras 30, 2008 10:21 pm
Kirjoittaja Narya
Hitsit kun pistit Jerry soopeli x soopeli yhdistelmän. :/ Mulla olis yhdet aika muksi merlejunnunarttusen kuvat, onko sulle merlejä tulossa ollenkaan ja jos on niin osaatko yhtään arvioida että milloin? ;D
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: Su Marras 30, 2008 10:48 pm
Kirjoittaja Twiggy
Öö nonono :( Kun mulla ei noita blue merlejä ole, enkä voi Rosillekkaan merlesulhasta hankkia kun niiden värien yhdistäminen on vissiinkin kiellettyä. Mulle kyllä varmasti tulee ens vuonna blue merle tai trikki narttu, mut sit en kyllä tiedä että miten sille tulee jälkeläisiä. Taisiis et mihin aikaan ens vuodesta, kun toi Rosinkin pentue tulee luultavasti syntymään alkukesällä.
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: Ti Joulu 02, 2008 6:36 pm
Kirjoittaja juulia
juulia hitusen miettii vielä että viittisikö sitä Geewasiin nahkalapsen ottaa. Kun nahkojakaan ei ole mulla enää kuin yksi (!), Noel, ja sekin vissiin kohta "kuolee", ensi vuoden alkupuolella varmaankin. Ja eihän vanha nahkakasvattaja osaa olla ilman niitä. =) Jos vielä mietiskelen hetken niin voiko Jerrykin miettiä, että olisiko Geewasiin mahdollisesti lähdössä pentu jos siihen tulokseen päädyn?
Re: Lyhytkarvaisia collieita vuoden vaihteessa (Thema C)
Lähetetty: Ti Joulu 02, 2008 8:25 pm
Kirjoittaja Narya
Okei, täytyy mietiskellä. : D Onhan sulla tosta A -pentueesta vissiin trikkijälkeläisiä, pidän silmällä jos niille olisi tulossa jonkinlaista puppeloa. Thema -nahka tai Thema -sukuinen nahka on PAKKO saada jossain vaiheessa. (: