Sivu 1/2

Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Ma Joulu 01, 2008 12:33 pm
Kirjoittaja jeanne
Nyt olisi suunnitteilla faaraokoiranaperoita! Pentue tulisi olemaan Zenitin ensimmäinen ja syntymäajankohdaksi olin ajatellut joulukuun loppupuolta. Faaraokoirien kanssa voi harrastaa esimerkiksi mejää, tokoa tai ratajuoksua, ja ne sopivat siis moneen puuhaan.

Koska pentujen odotetaan olevan tarmokkaita ja toiminnanhaluisia, ne myydään ainoastaan kilpaileviin koteihin. Haluaisin, että jokaisen pennun kanssa käytäisiin ainakin muutamaan kertaan myös näyttelyissä. Faaraokoirille on melko helppoa löytää internetistä kuvia, ja voin myös tarjota mielipiteeni eri kuvista tai yrittää auttaa kuvien hankinnassa.

Pentueen isästä ei ole vielä varmuutta. Muutamia vaihtoehtoja on jo tiedusteltu, ja mahdollisuutena myös evm. -isä.

Pentueen emänä toimii VFIN JVA BH Filyra's Pagophila Eburnea eli Lyra. Se on palkittu usein näyttelyissä, ja tuloksista löytyy esim. 4 x ROP, 4 x SERT, 2 x CACIB sekä lukuisia PN -sijoituksia. Vinttikoirien koejuoksuista Lyralta löytyy hyväksytty aika, ja PAKK -koe on suoritettu pistein 83. Metsästyskoirien jäljestämiskokeista Lyralla on 4 x VOI1, ja sen on siis JVA. Luonteeltaan Lyra on hyväntahtoinen ja avoin, ja terveytensä puolesta moitteeton.

Mikäli kiinnostuit pennusta, voit ottaa minuun yhteyttä sähköpostiin, yv:llä tai tähän topikkiin alle. Haluaisin kuulla suunnitelmistasi pennun suhteen harrastussuunnitelmien ja jalostuskäytön osalta. Lisäksi haluaisin nähdä, millaiset kuvat olit ajatellut pennulle laittaa, mikäli sellaiset olisi jo tiedossa. Yleisestikin kaikki tieto tulevasta kodista on tervetullutta.

Voit lukea lisätietoa pentueesta täältä!

Cheese -pentueen varaukset (3/5)
u. Zenit Le Fin Renard (Eros)
u. Zenit Ossau Iraty (mio)
n. Zenit Providence d'Oka (jeanne)

Nimivaihtoehtoja
u. Zenit Provolone
u. Zenit Romans Part Dieu
u. Zenit Trappist

n. Zenit Aubisque Pyrenees
n. Zenit Ricotta

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Ma Joulu 01, 2008 2:29 pm
Kirjoittaja Eros
Tein sivut suht valmiiksi jo nyt, luonne tulee jossain vaiheessa ja isän tiedot sitten kun on siitä tarkempaa tietoa.

ZENIT LE FIN RENARD

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Ma Joulu 01, 2008 5:18 pm
Kirjoittaja jeanne
Kiitos paljon sivuista! :)

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Ti Joulu 02, 2008 1:20 pm
Kirjoittaja Eros
Mitäs kuvia sä olet suunnitellut sille sun pennulle?

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Su Joulu 07, 2008 12:49 am
Kirjoittaja jeanne
Ajattelin käyttää täältä Farao Anubis Nemesis Divinan kuvia. Joissain niistä se näyttää vähän oudolta, varsinkin selkälinja, mutta joukosta löytyy mielestäni myös muutama varsin onnistunut otos. Nartun kuvia löytyy siis useammalta sivulta tuolta :D

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Su Joulu 07, 2008 9:34 am
Kirjoittaja Eros
Joo muutamissa kuvissa näyttää tosi hyvältä. <3_<3 Tästä tuleekin sitten kovatasoinen pentue. ;D

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Su Joulu 07, 2008 1:15 pm
Kirjoittaja jeanne
Juu, kiitos :D Toivon todella, että tulee!

Milca esittäytyy. Neiti kilpailee ensin pentuluokassa vähän aikaa, joten aikuiskuvat tulevat sivuille vasta myöhemmin.

Sopisikos teille, että pennut syntyisivät vaikkapa joskus 23.12? Pentua voisi ilmoittaa sitä ennen kisoihin, kunhan kisojen varsinainen PVM olisi vasta tuon jälkeen.

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Su Joulu 07, 2008 2:16 pm
Kirjoittaja Eros
Juu mulle sopii hyvin. :)

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Su Joulu 07, 2008 2:41 pm
Kirjoittaja mio
voi vitsit teidän pennut on nättejä! <3_<3

multa sivuja ihan pian, syntymäaika käy loistavasti.

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Su Joulu 07, 2008 11:41 pm
Kirjoittaja jeanne
Hyvä, että syntymäaika sopii. Odottelen mion sivuja innolla!

Pennun saa siis edelleen varata, sanotaanko vaikka 20.12. asti

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Pe Joulu 12, 2008 1:38 pm
Kirjoittaja jeanne
Kun ei nyt varauksia tunnut tulevan, niin sopisiko että aikaistettaisiin syntymää? Vaikkapa jo 15.12?

Isäksi olen päättänyt evm. -uroksen, josta laitan lisää tietoa kohta.

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Pe Joulu 12, 2008 1:53 pm
Kirjoittaja mio
no hmm. periaatteessa mulle käy, mut sivuja en saa ennen sitä valmiiksi kun on toi messariviikonloppu. maanantaina varmaan saat sivut, eli syntymäpäivänä, jos käy?

voi harmi kun ei saatu enempää varauksia. :<

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Pe Joulu 12, 2008 1:55 pm
Kirjoittaja jeanne
mio kirjoitti:no hmm. periaatteessa mulle käy, mut sivuja en saa ennen sitä valmiiksi kun on toi messariviikonloppu. maanantaina varmaan saat sivut, eli syntymäpäivänä, jos käy?

voi harmi kun ei saatu enempää varauksia. :<
Totta, toisaalta siinä on kyllä hyvätkin puolensa: eipä ainakaan suku yleisty liikaa :) Ei sivuilla ole mikään kiire sinänsä, takarajana olen yleensä pitänyt viimeistään kaksi viikkoa syntymäpäivän jälkeen.

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Pe Joulu 12, 2008 2:16 pm
Kirjoittaja mio
jep, oikeassa olet. :) koetan kuitenkin saada ne sivut maanantaina sitten loppuun, luonteen kirjoittelu ja muu hienosäätö vielä kesken.

Re: Zenit -faaraokoiria

Lähetetty: Pe Joulu 12, 2008 4:43 pm
Kirjoittaja Eros
Mulle sopii hyvin.