Sivu 1/2

Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ke Joulu 24, 2008 8:08 pm
Kirjoittaja Satmi
jNW-07 vMV-08 VPVA VK2 BH Boufier of Falcon Fell x jGBRW-06 jGERW-06 vPVA vAVA vKVA HK1 VK3 BH Joiku Eallit

Fire on niin näyttelyissä kuin käyttöpuolellakin menestynyt komea lapinkoirapoika, parhaina näyttelysaavutuksina mm. vMV-08 ja BIS1 ryhmänäyttelyssä. Käyttöpuolellakin on menestystä.
Tilli puolestaan on on erityisesti käyttöpuolella huomattavan menestynyt, kaunis lapikastyttö joka nykyään asustaa Elinan luona Kairankuiskeessa, Joikutassun kasvatti E-pentueesta. Tilli on tätä melko tunnettua ja aikaisemmin liikaa yleistynyttä Taikatuiskun Kultaturkin sukua, mutta pentueen koirien tulevassa jalostuskäytössä sen ei pitäisi näkyä kielteisesti – päin vastoin, tämä pentue jatkaa erittäin menestynyttä, tasokasta ja vuosia vanhaa sukua jonka katoaminen virtuaalimaailmasta olisi hyvin sääli. ;)

Enpä sitten tiedä että tarvitseeko tässä sen enempiä satuilla, se vielä mainittakoon, että nyt katson kyllä aika tarkkaan että minkälaisiin koteihin pennut lähtevät. Ja älkää toko unohtako noita muutamia kotia etsiviä aikuisia koiria jos Joiku kiinnostaa. :)
Varauksia tulee vähän sen mukaan että kuinka paljon hyviä koteja löytyy, myös sijoituspentu tulee kyseeseen jos jotain sattuisi kiinnostamaan. Ja pentue on ajankohtainen heti kun pennuille on kodit.

Varaukset:
Anri – uros
Satmi – narttu
iina – narttu

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: To Joulu 25, 2008 11:10 am
Kirjoittaja juulia
Minä haluaisin kovasti, etenkin jos menee keväälle. Laitan varausta myöhemmin, mietiskelen vielä vähän... Mutta kiinnostusta kyllä olisi. Kuvatkin on valmiiksi, niissä on FIN MVA Lumiturpa Atzo. :)

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ti Joulu 30, 2008 4:29 pm
Kirjoittaja Satmi
Ör. Eiks ketään muuta kiinnosta?

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ti Joulu 30, 2008 4:35 pm
Kirjoittaja Joana
Äshhhhhhhh... mä olen tavallaan jo luvannut itselleni ettei uusia koiria ja tätä lupausta olenkin rikkonut jo urakalla. Etkä sä varmaan uskalla mun valtavankokoiseen laumaan yhtään pentua luovuttaa (:

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ti Joulu 30, 2008 5:05 pm
Kirjoittaja Satmi
Niinno en oo kyllä tosiaan luovuttamassa ihan hirveen herkästi pentua henkilölle joka alottaa kertomalla miten on jo valmiiksi liikaa koiria. :D

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ti Joulu 30, 2008 5:25 pm
Kirjoittaja Joana
Lähinnä se oli tarkoituskin, että en missään nimessä vain ottaisi yhtään enempää :D Riippuen ajankohdasta saatan kuitenkin tulla heittämään tarjousta vielä :)

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ke Joulu 31, 2008 1:24 pm
Kirjoittaja Hassu
D0h, mitkä vanhemmat! Mietin kyllä mutten vakavasti, ainakaan vielä. (;

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ke Joulu 31, 2008 3:50 pm
Kirjoittaja Elina
Tilli on jo vFIN KVA:kin... Ollut jo heinäkuusta lähtien näköjään, mutta ilmeisesti tullu jotain söhellystä tai tulospalvelu toimii hitaasti. Joten kolmoisvalion pentuja ois tarjolla. ;) Tilli on Joikutassun ensimmäinen käyttövaliokin sitten.

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Pe Tammi 02, 2009 9:43 pm
Kirjoittaja Viivi
Voi kyllä kiinnostaa mutta tällä hetkellä haluan vähän vanhempaa sorttia hillikseen joten minkälaisia kasvatteja on myynnissä Joikutassulta? (:

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ma Tammi 19, 2009 6:32 pm
Kirjoittaja Anri
Minäkun näitä pentusia odottelen jo aika innolla, niin onko syntymäpäivää vielä mietitty?

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ma Tammi 19, 2009 6:40 pm
Kirjoittaja Satmi
Nii, Anni odottaa tosiaan sormet syyhyten pääsevänsä kisaamaan pentuaan, että nää tyypit jotka ei viel oo sanonu juuta eikä jaata pennunottoonsa vois ilmotella. ;)

Nimet ois nyt seuraavat:
Joikutassun Deavkat Diamánta (himmeä timantti)
Joikutassun Dárkil Dronnet (tärkeä/tarkka kuningatar)
Joikutassun Doavkas Duvhllár (tyhmähkö tuhlari)
Joikutassun Dolalaš Dollarieban (salamannopea tulikettu)
Joikutassun Davve Duottar (pohjoinen tunturi, Anrin keksimä omalle pennulleen)

Diamanta tai Dollarieban ois tulossa mulle. Ja koitan viel katella lisääkin noita nimiä.

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Ma Tammi 19, 2009 7:27 pm
Kirjoittaja Juinttu
Oiskos mahdollista vielä saada varata pentua? Minua kiinnostaisi saada lappari tyttö jota voisin käyttää paljolti paimennuksessa ja tanssissa, minulla kun tällä hetkellä ei ole kuin kaksi lapparia (plus ne muun rotuiset) joita kisailen maastoesteissä ja satunnaisesti muissa lajeissa. Ja olisi unelmien täyttymys saada sinun kasvattisi. Kuviin mietin että jospa vaikka tuo meille tuleva lappalais neiti ja ikääntyminen olisi IRL, eli sama kuin Joikulla. Pentuhan olisi tulossa Joikhaan. Olen enimmäkseen halunnut katsella tuommoisia jalostuspentuja että olisiko mahdollista jos pennun saisin niin sillä saisi pikkuiset pennut teettä? Toki sinä rajaat määrän. Voi kumpa vaan saisi... ja tuo sukukin ja vanhemmat on niin nams.

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: La Tammi 24, 2009 11:45 pm
Kirjoittaja Juinttu
Vähän niinku up, kun ois kiva tietää onko mulla pienintäkään mahista saada pentua....

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 6:37 am
Kirjoittaja Satmi
Ku en oikeen tiiä, haluisin tästä itelleniki pennun mut sit taas neljä pentua aktiivisilla kasvattajilla tarkottais et parinkin vuoden säteellä korkeintaan kaks pystyis käyttämään koiraa jalostukseen ja silleen.
Mietin asiaa viel ku tuun Turust ja ilmottelen sitte. :D

Re: Joikutassun suomenlapinkoiria keväälle 2009

Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 6:49 am
Kirjoittaja Juinttu
Olisi aivan ihanaa jos tommosen pikkusen karvakerän saisin. Enpä nyt sanoisi että minä mikään aktiivinen kasvattaja ole. Ennemminkin kisaaja, välillä en mutta lupaisin kisata pentue niin paljon kun on mahdollisuus ja aikaa. Niin ja jos sen pennun saan niin voisiko se olla Joikutassun Davve Duottar? ;)

// kiva että laitoit nyt etuliitteeksi Joikutassun niin ei tule probleemaa Joikhasin kanssa jos meille joskus pentuja tulee.