Sivu 1/4

HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm
Kirjoittaja Anna_
Tällä kertaa yhdistetty topic, kun ovat molemmat keväälle tulossa.

Hukkaharjaan tulossa saksanpaimenkoirapentue helmikuussa. Miksi näin pian joulukuun pentueen jälkeen, vastaus on YO-kirjoituksissani. Maaliskuussa minulla ei juuri virtuaalijutuille ole aikaa, ja haluaisin tämän pentueen teettää kun olen siitä niin kauan Nitan toisen omistajan Johannan kanssa puhunut.

Isä: vFIN KVA & TVA & v PVA BH SchH3 Jk2 Ek1 Hk1 RH-E Susihaan Bubbling
Käyttötulosten lisäksi Berryllä on näyttelyistä 4 x Sert. Hieman keskikokoa suurempi, voimakas ja hyväpigmenttinen uros. A/A lonkat, 0/0 kyynärät, kaikilta muiltakin osin terve uros. Sukua löytyy hieman, takana mm. vFIN KVA & TVA & v PVA BH Vk3 Hk3 SchH3 jNLW-05 vNW-05 vMV-06 Usvametsän Päämäärä. Kuunsirpille kiitos Berryn lainasta!

Emä: vFIN KVA & TVA & v PVA & v AVA & v KTV & v VPA & v FBV BH Hk3 Jk3 vFIN & vSWE & vK & vIS & vKRE & vPL & vN & vEST & vCA & vGBR & vRUS & vLT & vBEL & vDK MVA jNW-07 vNW-07 jESTW-07 jSWEW-07 vSWEW-07 jCAW-07 vCAW-07 jRUSW-07 vRUSW-07 vBELW-07 Hukkaharjan Voimalinja
Nitan kisamenestyksestä en sano enempää, eiköhän se tuossa jo tullut. Suurikokoinen, hyvänvärinen narttu. A/A lonkat, 0/0 kyynärät, muutenkin terve. Takaa löytyy mm. vKANS & vIT & vSWE & vFIN & vIS & vDK & vGER MVA vISW-03 vGERW-04 BH Hk1 Dieter v. Stemmesspielt, vFIN KVA & v PVA BH SchH3 Jk3 Fh2 SpM-06 Stristar's Hissing Spirit.

Tällä kertaa tarjolla siis sekalinjaa parhaimmillaan, vanhoista suvuista. Kuten aina ennenkin, pennuille etsinnässä aktiivisia, mutta ennenkaikkea pysyviä koteja. Tarkkaa pentuekokoa en vielä osaa sanoa, mutta kovin suuri pentue ei ole tulossa.

Varaukset 3/3
-Kuunsirppi, uros, Hukkaharjan Ovela Veto
-Mariza, narttu, Hukkaharjan Oikosulku
-Kati, sijoitusuros, Hukkaharjan Opri

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Viime syksynä aloittaneeseen Village Foxiin on myös tulossa pentuja. Ajankohta riippuu ihan siitä, miten on pennuille kysyntää. Tästä pentueesta saattaisin olla halukas sijoittamaan yhden pennun, joko uroksen tai nartun. Välttämättä en kuitenkaan tule koiraa jalostukseen käyttämään.

Isä: vFIN KVA & TVA & v PVA BH Ek3 SchH2 Jk3 TK4 RH-F A RH-T A jEUW-07 Stristar's King Of Pantaloons
Onni kisaa agilityä maxi kakkosissa, yhtä vKUMAa vaille kolmosissa. PEKO-kokeista jälki- ja rauniokokeen A-luokat suoritettu. Näyttelystä laatumaininta Eri.
Mustavalkoinen, avoin, energinen ja iloinen uros A/B lonkilla, 0/0 kyynärillä ja terveillä silmillä.
Suku isän puolelta vanhempaa linjaa, mm. vFIN KVA BH Hk3 SchH2 vTURW-06 Fellstar's Jacen, emän puolelta SD-sukua. Emä kuitenkin tuotu tälle puolelle, BH Vk3 Jk2 Bordcol Intuition Inez.

Emä: S KVA & TVA BH Hk3 Synvilla Djinn
Pentueen emänä toimii evm. narttu Onnin suvun takia. Jin on kaunis ja aktiivinen narttu, väriltään red merle. B/B lonkat, 0/0 kyynärät, terveet silmät. Takana ruotsalaisia käyttökoiria.

Näillekin pennuille on haussa aktiiviset ja pysyvät kodit. Pentueeseen tulee syntymään enintään kaksi pentua, ja kuten aiemmin tulikin jo mainittua, toiselle olisi hakusessa sijoituskoti. Lisää VF:n kasvatustyöstä täältä.

Varaukset 2/2
-Hobu, Bordersky, sijoitusnarttu, VF Activate Mischief
-Suzie, Stristar's, narttu, VF Attic Tricks

Astutetaan: 15.01.2009
Syntyy: 29.01.2009

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ti Tammi 06, 2009 6:25 pm
Kirjoittaja Hobu
Tämmönen tarjos, että. Eli tuosta VF:n pentueesta olisin hyvin kiinnostunut ottamaan pupsin Borderskyihin, vaikka mulla nyt onkin Onnin siskolikka. Mutta kun Tuskan pentuakaan en ikinä ottanut, jota meinasin niin pakko nyt kysyä Onnin pentua sitten. Aktiiviseen kisautukseen tulisi ja pysyisi kyllä Borderskyissa koko ikänsä. Kisattaisiin normi lajeissa, ei hupilajeissa. Normi lajeissa aina sitten valioksi asti olisi tarkoitus. Mie voisin hyvin ottaa sijoituspennunkin, sillä en varmaan käyttäisi ikinä itse jalostukseen.

Kuvista sitten. Haluaisitko sitten mahdollisesti pennulle enemmän käyttölinjaisen kuvat vai kävisikö myös näyttelykuvat? Ajattelin kun Onnilla on vähän enemmän näyttelykuvat niin voisin mahdollisesti tästä pennusta koiran, jonka kanssa voisi myös näyttelyissä käydä. Tosin jos haluut pennulle ennemmin käyttölinjaisen kuvat niin voisihn ihan hyvin sellaisetkin laittaa.

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ti Tammi 06, 2009 6:41 pm
Kirjoittaja Marcia
minäminäminä minä!!

Mää haluisin uuden penskan (sakemannin) . Vanja on nyt uusin tuttavuus ja koiria on tällä hetkellä 6: sakemannit Miro, KASVATTIS TUULI ja Hukka, lyhytkarvainen pivikocollie Nelli, landseer Saska ja uusin sakemanni Vanja.

Joomagnan & Criminales voisi vielä yhden pennun keväällä ottaa, sitten olis tätä kisautusta taas tiedossa. You know, Tuuli kertoo kaiken. Mä en osaa enää kertoo mitää.
Kuvalupia mulla on _paljon_. Eli kuvat hoituu kyllä.

Aattelin tästä pennusta lähinnä pelastuskoiraa, eli VPEY:n kilpailuihin tähdätään, kuitenkaan vaarantamatta palveluskoirauraa. Tavoitteena olisi saada FIN KVA ja esimerkiksi meripelastusvalio. Uutena lajina meillä on nyt vesipelastus, jota ruvetaan nyt aikanaan enemmänkin harrastelemaan. Näyttelypuolta silloin tällöin, kun on vain kilpailuja.
Agilitykin on ihan jees, tällä hetkellä kaikki MAXI I kiintiöt täynnä mutta eiköhän nekin aukene ennen pentujen syntymää. Kiinnostusta mulla on siis pelastus ja palvelusharrastukseen, agilityyn, tokoon, vepeen ja paimennukseen.

Kilpailemisesta.. Hukkaharjan Toive Tuulessa eli meidän Tuuli (ja sun kasvattis) kertoo aikapaljon kilpailuttamisesta. Tuulin kanssa ollaan päästy kisailussa vauhtiin - tittelirivistö on tällä hetkellä BH SchH3 VK2 HK1 JK1 RH-F A RH-W B RH-FL A. Me kilpaillaan edelleen Tuulin kanssa AVOssa (nly) koska meen viitsi heittää sitä käyttöluokkaan. Agilityssä ollaan yhden VKUMAn päässä valiosta. Paimennuksessa kilpaillaan AII luokassa ja tokossa AVOssa.

Sukupuolesta en vielä tiedä.

Lähteekö kakara meille?

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ti Tammi 06, 2009 7:00 pm
Kirjoittaja Grizz
Olisin siis ehdottoman kiinnostunut narttupennusta (sakemanni) Derribariin. Mulla oli Hukkaharjan E-pentueesta Sira, jos muistat joten siinä mielessä kokemusta on sakemanneista. Tarjoaisin koiralle kisaavan kodin pääasiassa palveluskoiralajeissa, paimennuksessa ja tokossa. Ainakin jostain palveluskoiralajista ja paimennuksesta kisattaisiin valioksi asti. Koira pysyisi loppuikänsä Derribarissa.
Voisin ottaa sijoitukseen, mutta myös omaksi käy. Jos omaksi otan käyttäisin vain yhdesti jalostukseen.
Ainoat hyvät kuvat sakemannista minulla on ottamasi kuvat, jotka olivat käytössä myös Siralla. Jos olisit valmis antamaan jotkut kivan koiran kuvat niin ottaisin toki mielelläni vastaan 8) voin toki hommata kuvat itsekin!
Kisanäyttönä voisi toimia vaikkapa Dix ja siinä samalla tulikin sivunäyttöäkin =)


Pakko oli laittaa tarjous ku on niin ihana sukukin kyseessä 8-----D

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ti Tammi 06, 2009 8:20 pm
Kirjoittaja Anna_
Hobu: Sulle lähtee toki pentu, ja mielelläni Borderskyihin sijoitukseen antaisin. Oletko miettinyt sukupuolta? Mulle nimittäin käy sijoitukseen kumpi tahansa. Noista kuvista sitten. En kiellä laittamasta enemmän näyttölinjaisen koiran kuvia, mutta pentueen emä on tosiaan kokonaan käyttölinjainen. Eli jotain siltä väliltä? :mrgreen:

Sakemannipentueen osalta vastailen hiukan myöhemmin, mulla on pientä keskustelua vielä ennakkovarauksista menossa.

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ti Tammi 06, 2009 8:52 pm
Kirjoittaja Hobu
No mie en oikein osaa vielä sanoa siitä sukupuolesta. Kattelen nyt vähän nuita kuvia ennen ku päätän. Ajattelin vähän sellasia kuvia, joilla voi käyä näyttelyissäkin, mutta ei ois mikään karvatankkeri. Mut toisaalta mulla on parit kivat täysin käyttölinjasenkin kuvat.

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ti Tammi 06, 2009 8:54 pm
Kirjoittaja Lilla
Hei kuule, jos tästä lähtis mulle nyt se sakemanni pirpana? :)

Kovasti olisin kiinnostunut uroksesta, jo siitä sun aikaisemmasta pentueestakin kyselin, mutta se tais olla sit jo täynnä. Pidän kovasti tästäkin yhdistelmästä, sekalinja on kovasti mun mieleen, mutta pidän kovasti myös käyttölinjaisista. Vanhemmat on napakymppi, huippuja koiria, ilmeisesti hieman vanhempia sukuja. Ajankohtakin sopii mun suunnitelmiin, koska todennäköisesti Ingana olis silloin jo valmis.

Urosta siis haluaisin. Pääsisi Inganaan yhden saksanpaimenkoiranartun seuraksi. Pojan kanssa harrasteltaisiin todennäköisestti aktiivisesti pk-lajeja hakua tai suojelua, myös tokoa ja paimennusta. Näistä lajeista olisi ainakin tarkoitus valioutua, ja sitten sivussa tulevat toki näyttelyt ja muut lajit. Urokselle olisi luvassa elinikäinen, aktiivinen ja rauhallinen koti, Inganassa. Ingana on siis tosiaan mulla sakukennel projektina, ja minulla onkin yksi sakemanninarttu.
Kisanäyttönä, Tici. Ticillä on kisailtu, mutta tuloksia ei ole vielä melkein ollenkaan, kun ei ole oikein tärpännyt.
Luvassa olisi siis aktiivinen koti, ja mahdollisesta jalostuskäytöstä tietenkin sit sovitaan, mikäli annat luvat käyttää urosta. Riippuu tokin siitäkin, miten toi sitten tulis menestymään. Ei voi vielä tietää. ;)

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ti Tammi 06, 2009 10:35 pm
Kirjoittaja Anna_
Hobu: Kuulostaa ihan hyvältä^^

VF:n pentueen varaukset onkin nyt sitten täynnä, kun Suzielle menee narttu Stristar'siin. Luultavasti pentujen nimet tulevat alkamaan ihan perinteisesti A:lla, ellei nyt mitään radikaalia tapahdu. Suzielta jo kyselinkin mielipidettä ajankohdasta, mutta mitenkäs Hobu? Kuulostaisiko tammikuun loppu pahalta?

Sakemannien osalta haluaisin pitää tämän pentueen suht pienenä, eli kolme varausta otan kaikenkaikkiaan. Kuunsirpille on menossa astutuspalkkana uros, ja näistä varauksista ensimmäisenä Marizalle lupaan pennun. Tuuli on kuitenkin sen verran kivasti menestynyt viime aikoina.
Haluaisin kuitenkin tästäkin pentueesta jo suvun vuoksi jättää itselleni mahdollista jalostusmateriaalia, joten mielelläni sijoittaisin uroksen. Elieli..
Grizz, sinulle lähtisi pentu, mutta jos olet nartusta kiinnostunut niin sitten on valitettavasti sanottava ei, sillä sijoitusuros on ainoa jäljellä tästä pentueesta. Ellei sitten joku muu ole sijoitusuroksesta kiinnostunut.
Lilla, katsellaan vielä sinun kanssa tilannetta. En kuitenkaan ihan sataprosenttisen varma ole kisa-aktiivisuudestasi joten. En sano, että koti olisi huono, mutta katsellaan millaisia tarjouksia tulee.

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ti Tammi 06, 2009 11:33 pm
Kirjoittaja Lilla
Selvä juttu, seurailen tilannetta.
Miten tässä sitten käykin, päätös on varmasti oikein hyvä. Ehkäpä olis parempi kysellä pentua sitten joskus, kun on enemmän kisanäyttöä, useammalta koiralta. :)

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 1:05 pm
Kirjoittaja Hobu
Tammikuun loppu kuullostaa hyvältä. (: Ja olen nyt tullut siihen tulokseen, että ottaisin uroksen. Kuvia en ole vieläkään saanut valittua, mutta yritän ne saada tässä kohtapuolin valittua.

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 4:08 pm
Kirjoittaja Grizz
Mulle kävis muuten uros tosi hyvin, mutta kuvat ois sitte pikkunen ongelma. Mut enköhän mä jostaki kuvatki taio ku haluan niin kovasti tuosta yhistelmästä pentua, eli sijoitusuros käy =)

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 4:20 pm
Kirjoittaja Marcia
Krah pitäiskö mun sitte ottaa uros vai narttu.. ? Uroksen kuvia on todella vaikea valita, ku kaikki koirat (mistä mulla on kuvaluvat) on hirveen masssiivisia muttah.. Se narttu olis kyllä kiva säästää itelleenkin - tosin mulla on jo kaksi narttua. Hmp. Täytyy miettiä ja kattella kuvia, mä ilmoittelen sitten

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 5:47 pm
Kirjoittaja Anna_
Lilla: Hienoa, että löytyy sellasiakin ihmisiä, jotka osaa suhtautua kielteiseenkin vastaukseen sivistyneesti :D Ehdottomasti jutellaan lisää kunhat oot harrastanut Ticin kanssa vähän enemmän^^

Hobu: Ok. Mä alan tässä sitten miettimään astutuspäivää.

Grizz: Hienoa, laitetaan sitten sijoituspoika sulle. Mä voin mahdollisesti kuvien kanssa auttaa, uroksien kuvia löytyy itseltä enemmän kuin narttujen.

Mariza: Mieti rauhassa, ei tässä vielä ole kiirettä.

//Edit. Molempien pentueiden varaukset on nyt sitten täynnä. VF:n pentueen astutuspäivä ja laskettu aika ekassa viestissä.

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 6:04 pm
Kirjoittaja Kuunsirppi
Millon tuon sakupentueen arvioitu syntymäaika muuten on?

//Isästä tuli vFIN TVA :D Kisakalenteri on *köh* vähän päivittämätön ja sivut vielä vähän vaiheessa tuon remontin jäljiltä, yritän saada noi päivitettyä parempaan kuntoon tässä lähiaikoina :D

Re: HH saksanpaimenia ja VF bordercollieita

Lähetetty: To Tammi 08, 2009 6:41 pm
Kirjoittaja Anna_
Sakemannipentue syntyy helmikuun loppupuolella, astutus siis joskus puolivälissä kuuta.
Tosi hienoa, korjailenkin sitten tuonne ekaan viestiin :D