Sivu 1/2

Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 1:15 am
Kirjoittaja Twiggy
Njuu, eiköhän ole aika pistää vähän topikkia pystyyn. Vanhemmilta puuttuu nääs enää vähintään se vFIN KVA-arvo, mutta muuten molemmat paimennusvalioita ja muitakin tuloksia löytyy :) Haemme pennuille aktiivisia kisakoteja, kisaus erityisesti käyttölajeissa (paimennus, pk). Toivomme, että kasvattimme saavuttaisivat jossain vaiheessa elämäänsä ainakin paimennuksen valionarvon, mutta todella suotavaa olisi myös tuo käyttövalio ;)

Pentueen isäksi olen valinnut oman gronttuni, Rockyn (BH SchH1 Jk2 vPVA vAVA TK3 vLT & vBEL & vN & vFRA & vKRE & vCA & vLUX & vDK & vEST MVA vCAW-08 vEUV-08 Hügel Schwarz Ritter), joka on jo yhden pentueen isä (tästä syystä tähän pentueeseen ei synny montaa pentua). Rockyn kanssa olen kisannut vähän lajissa kuin lajissa, joissa jokaisessa ollaan pötkitty aika pitkälle. Tällä hetkellä kisailemme pk-jäljen voittajaluokassa ja suojelun avoimessa. Toko erikoisvoittajaluokassa.

Emänä on sitten Kiri (BH Jk2 TK2 vPVA vEUV-08 vEUJV-08), myöskin omani. Paimennusvalionarvo haettu ja pk-puolella kisaillaan voittajaluokassa. Pyrimme kisaamaan Kirin kanssa valioksi asti kaikissa lajeissa, joita ollaan jo aloitettu. Näyttelypuolelta löytyy myös muutama SERT ja on hyvin todennäköistä että neidistä tulisi joskus myös muotovalio.

Vanhempien terveys tarkastettu VIKKE-klinikan terveyspalvelulla, molempien lonkat ja kyynärät A/A, 0/0. Ei silmätutkimuksia.

Varaukset (4/4):
Bee - Terranois Double Attack, uros
Kirsi - Terranois Damaged Mental Capacity, narttu
Mimmu - Terranois Deadline Surpassed, narttu
Jerry - Terranois Dashing Distress, narttu

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 7:07 am
Kirjoittaja Bee
Joo eiköhän mulle tästä ronttupenikka lähtisi 8) Redwickiin olisin siis pentua ottamasssa. Redwickin koiramäärä on tällä hetkellä ihan minimaalinen (2 koiraa), vaikka olen kyllä varannut näitä pentuja nyt aika kiitettävästi. Mutta eiköhän sinne sekaan aina yksi koira mahdu :D Alokasluokissa taitaa kuitenkin olla vielä tilaa, että pentu pääsisi heti kisakentille. Kisattaisiin vähän kaikissa lajeissa; paimennuksessa, pk. lajeissa, agilityssä ja tottelevaisuudessa sekä näyttelyissä kuvista riippuen.. Nooh, kisaamiseni varmaan tiedätkin, mutta jos nyt kisanäyttöä haluat, niin Daran kisakalenteria voit kurkkia 8> Ei tässä varmaan muuta.. Ainii, sukupuolesta en mene aivan varmaksi vielä. Narttukin saattaisi houkutella, mutta noi nimet on mun makuun vähän äijämäisiä X) Täytyy miettiä..

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 3:02 pm
Kirjoittaja donga
Mä en ole ottamassa tästä pentua, mulla on niin paljon IRL-kiireitä, että en nyt ota enempää koiria :E

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 11:54 pm
Kirjoittaja Twiggy
Uppista. Yksi pentu siis vapaana.

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: La Tammi 24, 2009 10:56 pm
Kirjoittaja Kumma
Oi, Mä ottaisin kernaasti urospennelin..
Eli tulisi KasKummaan. Tällähetkellä asuu 2 koiraa, eli hyvin riitäis aika ja kiinnostus vielä useamman koiran kisautukseen ja hoitoon. Meillä on päälajeina agility, TOKO, PKssa BHtunnus ja jälki&haku. Paimennusta kisaan valioon asti. Näyttelyissä pyrin käymään ahkerasti, kuvista riippuen. Kisaaminen menee kyllä välillä fiilisten mukaan, eli välillä ilmottaudun jo kisaan, välillä IRL kireet rajoittaa hieman. Lisäksi olen kisauttanut koiria jossain erityyppisessä lajissa, kuten flyballissa. Jos mahdollista, poikaa käytettäisiin yhden 4-5 tai kahden 2-3 pennun pentueen isänä, jos kasvattajalle sopii. Kisanäyttöä löytyy tältä koiralta. Kennel kasvattaa partiksia, nahkoja ja gronttuja.

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 12:42 am
Kirjoittaja Eve
Voivoi. Mun on pakko ny tulla kinuamaan itselleni urosta.

Tulisi Kepinpurijoihin, jossa siis tällä hetkellä kolme koiraa. Nyt on kisaviima päällä, ja luultavasti kestää suhteellisen kauan kun suhteellisen monen lajin valioitumiseen jokaisen koiran kanssa tähtään. Tämän pentuliinin kanssa kisattaisiin ainakin pk-lajeissa, paimennuksessa, tokossa ja mahdollisesti myös agilityssa. Pelastuskoiratoimintaakin kokeilisimme jossain välissä. Pentueiden teettämisistä en nyt vielä uskalla sanoa mitään, mutta parit pennut voisin harkita teettäväni. En kisaa 24/7 koirillani, sillä oma koira, virtuaalihevostelut sekä koulu rajoittavat. Mutta kyllä sitä intoa sitten aina löytyy. Kisanäyttöä ei nyt varsinaisesti ole, Bossea voit kisanäyttönä vilkaista.

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ma Tammi 26, 2009 12:24 am
Kirjoittaja Twiggy
Kumma ja evy-, valitettavasti tulin eilen siihen päätökseen että pidän pentueen koon kolmessa koirassa, kun Rocky tosiaan on jo yhden pentueen isä. Toivottavasti ette kamalasti tästä pahastu! Katsellaan sitten seuraavan pentueen aikana :)

//Njoo, laittaisin sittenkin neljännen pennun Mimmulle, oon hirmuisen pahoillani 8D Hänen kisausaktiivisuus kun tässä houkuttelee.

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ma Tammi 26, 2009 7:08 am
Kirjoittaja Bee
Mä ottaisin sittenkin omalle pennulleni nimeksi tuon Terranois Dazzling Beauty. Eli Koya esittäytyy! 8)

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ma Tammi 26, 2009 9:35 am
Kirjoittaja Mimmu
voihitsinhitsi! Huomaisin tämän vasta nyt! Olisin NIIN halunnut gronttupennun terranoisista! Noh, ei voi mitään. Seuraavista sitten.

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Pe Tammi 30, 2009 6:10 pm
Kirjoittaja Kirsi
Debra esittäytyy 8)) Mut ilman kuvia :<

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 6:50 am
Kirjoittaja Bee
Päädyin kuitenkin nyt urokseen, eli Terranois Double Attack "Buumi" esittäytyy! 8)

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ti Maalis 17, 2009 3:45 pm
Kirjoittaja Twiggy
Pennut syntyi tänään, unohin ilmottaa aikasemmin, mut toivottavasti sopii :mrgreen:

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ti Maalis 17, 2009 5:21 pm
Kirjoittaja Mimmu
OI MAHTAVAA!! <3

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ti Maalis 17, 2009 6:18 pm
Kirjoittaja Bee
Sopii oikein hyvin, tätä onkin jo odotettu! :D

Re: Terranois D (bpk groenendael)

Lähetetty: Ti Maalis 17, 2009 7:03 pm
Kirjoittaja Twiggy
Ja Kirsillekki varmaas sopii.... :mrgreen:

Kuiteski. Mäki otin nyt sit. Terranois Dashing Distress "Luna".