Sivu 1/2

Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle. Sivuja hannazz!

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 4:58 pm
Kirjoittaja Grizz
Nyt on vuorossa Derribarin D-pentue, jonka rotuna on samojedinkoira. Toivon, että pentueelle löytyy jonkun verran kiinnostuneita :)

Emänä pentueessa toimii BH Jk2 Tk1 vPVA vjNW-08 vNW-08 vjWW-08 vjLTW-08 Deattan Mustikan Makea "Malla", jonka suku emän puolelta on melko yleistä ja sitä tasapainoittamassa on isän puoleinen evm. suku. Malla on nuori, iloinen ja yhteistyöhaluinen neiti, joka on suht. hyvin pärjännyt käyttö- ja näyttelypuolella. Ennen pentuetta olisi tarkoitus saada ainakin Jk3 ja mahdollisesti myös Tk2. Malla on siis suorittanut BH-kokeen, kilpailee palveluskoira jäljessä voittajaluokassa, tokossa avossa ja on virtuaalinen paimennusvalio. Voittaja/juniorivoittaja titteleitä löytyy 4 kappaletta.

Isäksi valitsin oman kasvattini BH Hk2 SchH2 Jk3 RH-E vFIN KVA vFIN TVA* vPVA* Alpen's After Deadin "Zorro", joka on käyttöpuolella hyvin menestynyt uros. Zorro on luonteeltaan rauhallinen ja oman arvonsa tunteva herra, joka ei turhaa hötkyile. Se ei tule kovin hyvin toisten urosten kanssa toimeen, mutta sietää jos ne eivät tule liian lähelle. Zorro on suorittanu BH-kokeen, kilpailee haussa ja suojelussa voittajaluokassa, on valioitunut jäljestä, suorittanut pelastuskoiran soveltuvuuskokeen. Se on myös Suomen tottelevaisuusvalio ja paimennusvalio. Näyttelyissä Zorro on saanut EH:ta ja ERIä.

Toivon että pentujen kanssa kisattaisiin säännöllisesti ainakin palveluskoiralajeissa. Tärkeintä on kuitenkin pysyvä koti, jossa koira saa elää elämänsä.
Toivon että viestissäsi antaisit sivu- ja kisanäyttöä, sekä kertoisit mihin koira on menossa.


Varaajat 3/3
Hannazz u Neulatyynyn Derribar Demolition Love
Spiegel u Etälaulun Derribar Dusty Space sivut ok
peace sells n Derribar Dirty Dancing sivut ok
Nimet:
D. Die Heart
D. Dion Mission
D. Demolition Love Hannazzille
D. Dirty Dancing peace sellsille
D. Drowning Lessons

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 8:44 pm
Kirjoittaja Hannazz
Hannazz u. Neulatyynyn

Olisin siis kiinnostunut uros pentusesta. Derribarin kasvattejahan minulla on jo yksi kennelissäni. Kisaisin koiran kanssa ainakin palveluskoira lajeissa ja tottelevaisuudessa. Siihen sivuun tulisivat näyttelyt, agility ja koiratanssi. Pentu saisi pysyvän ja aktiivisen kodin. Kuulumisia tulisin aina välillä kertoilemaan. Kisautus näyttöä ei nyt paljoa ole kun olen pitänyt hieman taukoa mutta tässä olisi vähän, taukoa olemme pitäneet vähäsen. Sivu näyttöä tuokin on.


OOH tulipas muodollisen oloinen jutska

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ti Helmi 03, 2009 7:25 pm
Kirjoittaja Grizz
Kyllähän sulle pentu lähtee :) Muutki rohkeesti kyselemään pennuista ;)

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ke Helmi 04, 2009 3:20 pm
Kirjoittaja Spiegel
Pitää käyttää tilaisuus hyväksi :D

Siis havittelisin Etälauluun samojedinkoiraherraa, sinne kun on toisesta kennelistämme siirtymässä narttu. Koiran kanssa tultaisiin kisaamaan aktiivisesti - toiveidesi mukaisesti pk-lajeissa, sekä muutoin näyttelyissä ja käyttöpuolen lajeissa. Kisa- ja sivunäyttöä voit katsoa vaikka Vihdalta, sillä on kisakalenteri parhaiten ajan tasalla. Muillakin Etälaulun koirilla on kisattu aktiivisesti, mutta esimerkiksi tuolla Nevametsän Kaiulla ei ole siitäkään huolimatta vielä juuri mitään merkittäviä tuloksia.
Niin ja tietysti pentu saisi pysyvän kodin meiltä.

Kuten ensimmäisessä lauseessani vähän vihjailin, tultaisiin kasvattiasi mahdollisesti käyttämään jalostukseen, mikäli se vain sinulle sopii. Emme teettäisi tietenkään mitään jättipentuetta. :)

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: To Helmi 05, 2009 5:07 pm
Kirjoittaja Anri
Ilomielin luovutan sinulle pennun ; ))

terv. Grizz

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Pe Helmi 06, 2009 2:53 pm
Kirjoittaja Grizz
Ylööspäin ainakin 1 varaaja vielä (:

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Pe Helmi 06, 2009 6:29 pm
Kirjoittaja Hannazz
Jee, saadaan sammari vauva kikatukseen (ent. Neulatyynyn)!!

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 10:49 am
Kirjoittaja Grizz
Up. Kyllä joku haluaa yhden sammarivaavin 8)

// Ainiin ja sijoitukseen on myös mahdollista koira ottaa, jos haluaa. Ilmoita jos kiinnostuit niin sovitaan asiasta tarkemmin ;)

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 11:54 am
Kirjoittaja Narya
Vähä ot, mut koskas oot suunnitellu mukulat Ayulle Derribarin nimiin? Eikös siitä ollu joskus puhetta?

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 2:03 pm
Kirjoittaja Grizz
Nimiä voi alkaa valitsemaan. Kävisikö syntymäpäiväksi 24.2 vai myöhempi ajankohta?

Ayulle olen suunnitellut pentuja ja kävin nyt katsomassa tuota menestystä niin pentujen ajankohta voisi olla joskus huhtikuun aikana ihan vain sen takia, että saan edellisen pentueen hoidettua loppuun. Kisautuksesta sinun ei enää tarvitse ottaa paineita, koska Ayu on mielestäni hyvin kisattu sammarineitokainen :)

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 2:34 pm
Kirjoittaja Spiegel
Onkos tässä jotakin tiettyä teemaa, saako nimen keksiä itse? :)

24. päivä sopii oikein hyvin.

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 3:10 pm
Kirjoittaja Grizz
Nimiä on aloitusviestissä, mutta toki jos keksit jonkun kaksiosaisen englanninkielisen D:llä alkavan nimen käy sekin =)

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 5:06 pm
Kirjoittaja Spiegel
Saisikohan sellaisen kuin Derribar Dusty Space? :)

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 6:26 pm
Kirjoittaja Grizz
Käy hyvin, laitan sen sulle =)

Re: Samojedinkoiria helmi-maaliskuulle

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 6:28 pm
Kirjoittaja Narya
Grizz kirjoitti: Ayulle olen suunnitellut pentuja ja kävin nyt katsomassa tuota menestystä niin pentujen ajankohta voisi olla joskus huhtikuun aikana ihan vain sen takia, että saan edellisen pentueen hoidettua loppuun. Kisautuksesta sinun ei enää tarvitse ottaa paineita, koska Ayu on mielestäni hyvin kisattu sammarineitokainen :)
Okei, kiitos tiedosta! Yritän Ayua kuitenki saada vielä joksikin muuksi kuin VAVA:ksi ennen huhtikuuta. (: