Sivu 1/3

Saksanpaimenkoiria :: syntyvät 27.3., kiitos sivuista!

Lähetetty: Su Helmi 01, 2009 4:04 pm
Kirjoittaja Mona
SYNTYVÄT 27.3.

Tässä tulee tilaisuus, jota ei kannata ohittaa! Helmikuun lopulle on luvassa hedelmällisen yhteistyön tuloksena huipputasoinen saksanpaimenkoirapentue. Pentue syntyy yhteistyönä Lasimeren ja Elm Streetin välillä. Pennuille etsitään aktiivisia, luotettavia ja pitkäikäisiä koteja, jossa niiden potentiaali ei jää käyttämättä ja jossa ne saavat ansaitsemaansa huomiota ja rakkautta. Saksanpaimenkoira on monipuolinen käyttökoira, joka tarvitsee tekemistä. Hakemamme kodit pystyvät tarjoamaan kasvateillemme koiran ominaisuuksia hyödyntäviä aktiviteetteja. Toivomme omistajilta kiinnostusta tavoitteelliseen kisaukseen.

VANHEMMAT
Pentueen suku on sekoitus vanhaa hyväksi todettua linjaa ja uudempaa tuontiverta. Suvussa esiintyvät koirat edustavat pääasiassa sekalinjaaa.

emä: Johannan omistama Heta (BH Jk3 FIN KVA VFBV VKTV VAVA VPVA FIN TVA SpM-08 SWEW-08 Hukkaharjan Ketjureaktio) on huippumenestynyt kaunisrakenteinen narttu. Heta on erittäin monipuolinen harrastuskoira, mikä näkyy meriiteistäkin. Hetan takaa löytyy useita menestyneitä saksanpaimenkoiria, emän puolelta löytyy useita vanhan linjan saksalaiskoiria. Toivomme pentujen perivän Hetalta tämän mutkattoman luonteen ja upeat käyttäominaisuudet.

isä: isänä tulee olemaan Monan omistama Dolce (BH vFIN KVA JK3 HK2 TK1 SchH1 RH-E G'Team Aprillipila). Dolce on painottunut pk-puolelle, ja pärjännyt näyttelyissäkin erinomaisesti. Rakenteellisesti Dolce on hieman kevytrunkoisempi kuin Heta. Dolce on luonteeltaan omistajan mielestä täysi kymppi, erittäin helppo motivoida. Dolcen suku on evm. Tämä tulee olemaan Dolcen ensimmäinen ja viimeinen pentue.

SIJOITUSPENTU JA JALOSTUS
Pentueesta lähtee yksi pentu sijoitukseen tarkkaan valittuun kotiin. Ilmoitathan kiinnostuksestasi! Sijoitussopimus käsittää yhden pentueen, joka tulee Elm Streetin nimiin.
Tämän pentueen koiria saa käyttää jalostukseen, kunhan se tehdään harkiten ja järkevin perustein. Esimerkiksi evm-koirien käyttö on suotavaa. Toivoisimme, että jalostuskäytöstä keskusteltaisiin etukäteen kasvattajien kanssa, tai ainakin ilmoitettaisiin ennen astutusta. Emme ala tiukasti rajoittamaan jalostuskäyttöä, sillä uskomme että kasvattien omistajat osaavat realistisesti päättää siitä itsekin.

VARAUS
Ilmoita kiinnostuksestasi tähän aiheeseen kertomalla asianmukaiset tiedot, ja kaikki mahdollinen mistä on hyötyä meille valitessamme pentujen kodit. Keskustelemme Johannan kanssa yhdessä ostajaehdokkaista, ennen kuin päätämme minne pennut lähtevät. Muistathan, että kun pentu on varattu sinulle, varaus on sitova! Pentueeseen syntyy max. 4 pentua, joista yksi lähtee Johannalle ja yksi tulee minulle sijoitukseen.

VARAUKSET (täynnä): NIMET
Nimet ovat ajateltu liittyvän jotenkin kasvattajiin tai vanhempiin. Voitte varata omanne varausjärjestyksessä, eli Pilvi, Hobu & Ricea ja Dream.

LES Glass Ocean
LES Nightmare Of Elm - Pilvi
LES April Fools - Hobu & Ricea
LES Chain Reaction - Dream

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: Pe Helmi 06, 2009 5:36 pm
Kirjoittaja Marcia
Vävvvvv! Miksi just ny! Harrrrrmi kun olis kiinnostanut NIIN hirvittävästi muttakun tulee tuo HH pentukin jo ensikuussa.. :( Sekä että Vanja on vielä pohjanollilla kilpailemisen suhteen, no joskus myähemmin sitte :)

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: Pe Helmi 06, 2009 7:47 pm
Kirjoittaja Mona
Ajattelinkin vähän, että kiinnostuksen puute taitaa johtua siitä, että saksanpaimenkoirapentueita on ollut nyt niin paljon :). Täytyy puhua Johannan kanssa, josko siirrettäisiin tätä pentuetta keväämmälle.

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: La Helmi 07, 2009 1:16 pm
Kirjoittaja Milou
Sakupentuja <3. Muo kiinostais ainakin tuhatprosenttisesti. Pentu tulisi Tavuttajaan. (Sivut ei oo kokonaan valmiit) Tulisi Taavin & Natalien seuraksi. Molemmilla vielä kisakalenterit tyhjinä mutta kisausta tulee tuotapikaa. Olisi kiva saada teiltä sakupentu.

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: La Helmi 07, 2009 1:18 pm
Kirjoittaja Viivi
Oon harkinnut pitkään saksapaimenkoiraa ja todella hyvistä suvuista vielä. Tämäkin on todella turha viesti, mutta mietin vielä tuota asiaa ottaisinko, tai edes antaisitko minulle, maailman aktiivisimmalle kisauttajalle sellaista. Upea pentue on silti luvassa!

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: La Helmi 07, 2009 2:15 pm
Kirjoittaja Pilvi
Mä voisin myös ilmaista kiinnostustani tätä pentuetta kohtaan. Seefferiähän mulla ei ole ollut koskaan virtuaalisesti, kun en ole vielä löytäyt tarpeeksi itseäni miellyttävää yhdistelmää, mutta nyt voisin sanoa että löysin sellaisen! :D

Pentu tulisi Jump Aroundiin, jonka sivut ovat hyvin päivittämättömät kuten koirienkin sivut, mutta voisin luvata uudistavani ne ja samalla päivittää koirien kalentereita oikein urakalla. JA:ssa on tällä hetkellä 9 koiraa, mutta lauma on kyllä vähentymässä melkeimpä puoleen päivityksen myötä. Pennun kanssa tultaisiin harrastamaan aktiivisesti ainakin PK-puolta sekä tottelevaisuutta, mahdollisuuksien mukaan myös paimennusta ja muita vastaavia lajeja. PK-puolella hakua, jälkeä sekä uutukaisena ajattelin suojelua, sitä kun en ole pystynyt paljoakaan nykyisten koirien kanssa harrastaa (sammareista ei ihan taida olla siihen, mistäköhän johtuisi :D). Näyttelyitä toki kierreltäisiin myös, mikäli kuvat jostakin saan. Vielä kun niitä ei ole, käyttöpuolen koiraksi kun tätä enemmänkin ajattelin. :)

Sijoituskoirastakin olen kyllä sinänsä kiinnostunut, sillä itselläni tuskin tulee koskaan olemaan tarvetta suvun jatkamiselle, mutta en tiedä kuinka paljon luotatte näin "ensikertalaiseen" tämän rodun parissa. :D

Kisausnäyttönä vaikkapa Bon ja Vili.

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: La Helmi 07, 2009 4:15 pm
Kirjoittaja Mona
Hienoa, että kiinnostusta löytyy!

Milou, olisiko sinulla kisanäyttöä joiltain muilta koirilta?
Viivi, laita toki jotain infoa :>. Tuon perusteella on kovin vaikeaa sanoa mitään.
Pilvi, lupaavalta kuulostaa! Ainakaan minulle ei ole väliä, vaikka kuvissa ei olisikaan mikään multimuotovalio. Sakemannihan on pääasiassa käyttökoira ;).

Juttelemme Johannan kanssa yhdessä tässä lähiaikoina :).

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: La Helmi 07, 2009 4:22 pm
Kirjoittaja Milou
Voin antaa hevos puoleta =) parhaiten (on enemmänki) kisaamani heppa on tässä näin.

001
002
003

nää on vuodelta 04-05

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: Ma Helmi 09, 2009 9:29 pm
Kirjoittaja Kuunsirppi
Hitsi ku kiinnostais, tykkään kovasti tosta sun uroksesta (ja Hetasta myös), mutta tuolla on toi Usvametsän Päämäärä :P Mulla nimittäin on jo yksi Pomon jälkeläinen. Mutta mietin vielä.

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: Pe Helmi 20, 2009 4:48 pm
Kirjoittaja Hobu
Mie ja Ricea oltaisiin kiinnotuneita ottamaan saksanpaimenkoira meidän vastavalmistuneeseen kenneliimme, joka kasvattaa sakemanneja. Minulla on itsellä ollut kerran aikaisemminkin virtuaalisakemanni ja siitä on lähtenyt oma innostukseni sakemannien parissa. Niimpä sitten Ricean kanssa pistettiin kenneli pystyyn ja nyt etsimme meille ensimmäistä sakemannia kenneliin. Ihastuimme Ricean kanssa molemmat tämän pentueen vanhempiin ja erityisesti emän suku on minusta hieno, sillä Hetan isä on oman entisen sakemannini veli.

Pentu tulisi siis Vaaravyöhykkeeseen. Sivut ovat vielä hieman kesken, mutta. Haluaisimme nartun. Pentu saisi ahkeraan kisautusta monessa lajissa. Hupilajeissa kisautus tosi jäisi varmaan lähes kokonaan, mutta muissa lajeissa tarkoitus olisi kisata aina valioksi asti. Omalta osaltani voin kisanäytöksi antaa vaikka Kiran. Jalostukseen pentua tultaisiis ehkä joskus käyttämään. Ja koti tulisi ehdottomasti tulemaan se ensimmäinen ja viiminen.

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: Pe Helmi 20, 2009 5:40 pm
Kirjoittaja Eve
Oon aina myöhässä, mut katotaan jos saisin.Olisin siis kiinnostunut ottamaan yhden sakemannipupsin Team Kepinpurijoihin, nimi on vaihtumassa Strangewoodiksi ihan vain omien päähänpistojeni takia. Sivuilla on toiminta ja muuta-sivu kesken, sillä rakas freewebs poisti kummatkin sisältöinenn. En ole niitä kaikkein aktiivisimpia kisauttajia, kisanäyttö koirapuolelta ja pistetään nyt heppapuoleltakin.

Haluaisin itselleni uroksen, mutta kyllä narttukin käy jos sikseen menee. Pyrin kisaamaan pennun kanssa aktiivisesti ainakin palveluskoiralajeissa, tokossa, agilityssa ja ehkä vesipelastuksessakin. Muut lajit, kuten koiratanssi, tulisivat jäämään vähemmälle. Päälajeissa kisattaisiin suhteellisen aktiivisesti, aina valioksi asti. Jalostuksesta en vielä tiedä, yhden pentueen tulee ainakin tulevaisuudessa saamaan.

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: La Helmi 21, 2009 11:52 am
Kirjoittaja Mona
Vau, kiva että on näin paljon kiinnostusta!

Varsinkin Pilville ja Hobulle (muitakin varteenotettavia koteja löytyi :]) antaisin mielelläni pennut, mutta pitää tosiaan vielä Johannan kanssa keskustella. Johanna vain on tuntunut kadonneen Turreista kokonaan, toivottavasti hän ilmestyy kohta takaisin ;).

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: La Helmi 21, 2009 9:02 pm
Kirjoittaja Johanna
Vähän ollut joo kaikennäköistä kiirettä, mutta nyt hiihtoloman aikaan toivon mukaan vähän enemmän kerkeän viettämään aikaa netissä ja näiden virt. juttujen parissa. Joten Mona, eiköhän me nyt saada nämä varaukset mietittyä ja pentueen ajankohtaa funtsittua vähän tarkemmin? ;)

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: La Helmi 21, 2009 9:07 pm
Kirjoittaja Anna_
Pakko oli tulla näin OT:nä sanomaan, että tosi kivasta yhdistelmästä pentuja tarjolla :D Mulla on menossa tuosta omasta pentueesta poika sijoitukseen, muuten olisin ehdottoman kiinnostunut. Äh :roll: Sattuu vaan molempien pentueiden suvusta Pomo löytymään niin.

Re: Ainutlaatuista yhteistyötä! Saksanpaimenkoiria

Lähetetty: La Helmi 21, 2009 9:12 pm
Kirjoittaja Kuunsirppi
^ Sitä Pomoahan mäkin tässä kattelin >: