Dwelin'sin sammarivauvat, synt. 21.3, peace sells!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Pilvi
Analysaattori
Viestit: 2951
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm

Dwelin'sin sammarivauvat, synt. 21.3, peace sells!

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

Kuva Kuva

Pari on jo minulta kysellyt, milloinka on tulossa vauvoja meille päin ja nyt niitä tulee.. Jos tulee. :D

Isäksi olen suunnitellut Viliä. Vili saavutti juuri FIN KVA-arvon haun puolelta, eikä jäljenkään puolelta ole enää pitkä matka kaksoisvalionarvoon. Vili on myös vahvistettu virtuaalinen tokovalio sekä sillä on suoritettuna BH-koe. Valjakkoajojen puolelta sillä on REK2-tulos kilpailukokeen puolelta sekä yhteensä 40 rankingpistettä. Näyttelyiden osalta Vili on saavuttanut 14 maan muotovalionarvon ja on myös kansainvälinen muotovalio. Vili on kaikin puolin terve, hyvä luonteinen ja työn tekoa rakastava koira. Se toimii niin valjakossa, pk-lajeissa kuin tottiksessa. Suvultaan Vili on melko hyvä, isä on evm ja emäkin emän puolelta, emänisän suku on hieman tunnetumpaa, mutta ei enää niinkään yleistä.

Emäksi olen kaavaillut evm.-narttua, mutta mielessä on käynyt myös Sofiaa, mutta emäehdokas on vielä hieman auki.

Pennut lähtevät käyttölajeista innostuneisiin koteihin, joissa olisi luvassa edes jonkinlaista kisailemista (en vaadi mitään henki hieverissä -kisaamista, vaan sellaista oman fiiliksen mukaan kisautusta). Vaadin kuitenkin, että näyttelyiden lisäksi kasvatin kanssa harrastetaan edes yhtä käyttölajia niin usein kuin vain olosuhteet sallii. Pelkkää näyttelykaveria ei kasvateistani saa. Varaajia otan maksimissaan 4, jotta suvut eivät liikaa yleisty.

Varaajat - ei enää varaajia
noel & Pilvi, narttu, Kiipelissä - Dwelin's Last Dance
Mimmu, narttu, yksityiset - Dwelin's Let's See
Spiegel, narttu, Etälaulun - Dwelin's Like Before
peace sells, uros, Burnt Ice - Dwelin's Let's Go
Kuva
noel
Lassien tassuhiki
Viestit: 3477
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:13 pm

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja noel »

Kylläkyllä, minulle, minulle! o/

Siis tottakai jos mulle haluat antaa, niin mielelläni sulta pentusen ottaisin :D Olisi kivaa saada Hallan veljeltä pentu, varsinkin kun noin upea uros on. Mutta kuitenkin. Pentu lähtisi tuttuun(?) Kiipelissään. Siellä olisi sitten pentusen saapumisen jälkeen 12 koiraa, mutta kisaamisen kanssa ei ole ongelma. Joukossa on omia kasvattejani ja ns. eläkeläisiä joten pentu saisi varmasti oikein hyvin kisailtua! Pentu pääsisi kisaamaan käytössä että näytössä, joten varmasti monipuolista kilpailemista on tiedossa. Myös pentueet olisivat täysin mahdollisia. Mä en nyt tiedä mitä tähän kirjottaisin. Jos kisänäyttöä kaipaat, parhaita ovat ehkä Bella, Don ja Rice :)

Jäi harmittamaan niin paljon, kun en edellisestä pentueesta pentua saanut, mutta toivottavasti nyt valkoinen napero lähtisi Kiipelissään!
Avatar
Mimmu
Nostaa rautaa
Viestit: 936
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 11:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja Mimmu »

Jooh, mulle tästä pentu ehdottomasti. Pentu pääsisi Fannin lisäksi Mimmun yksityisiin.. Kisatottumukset jo varmaankin tiiät? :D
Spiegel
Kanada
Viestit: 1300
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Mun on pakko nyt tästä(kin) sammaripentueesta vinkua pentua, en voi itelleni mitään :D Sitä paitsi tykkään hirveästi susta ja sun koirista, pitää käyttää tilaisuus hyväksi.

Etälauluun pääsisi pentunen, suht aktiiviseen kisautukseen, rakastavaan ja elinikäiseen kotiin. Koiran kanssa harrastettaisiin näyttelyitä ja käyttölajeja (mm. valjakkoa, pk-lajeja, maastoesteitä), kisa - ja sivunäyttöä esimerkiksi Vihdalta. Kuvalupia löytyy pariin sammarikenneliin, joten kuvienkaan kanssa ei olisi ongelmaa. Sukupuoli olisi varmaan narttu, pitää vielä pohtia. Pentua saatettaisiin käyttää jalostukseen, jos se sinulle sopii.

Hmh, jäi aika tyngäksi, kysy jos on jotain kysyttävää :) Tulisi siis kahdelle omistajalle, minulle sekä harvemmin foorumilla käyvälle Terrikselle.
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Pilvi
Analysaattori
Viestit: 2951
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

Ohhoh, tännehän on tullut halukkaita. :) Laittelin teille nyt kaikille pennut tulemaan ja tosiaan, myös sijoituspentu on vapaana vielä. Välttämättä en pentueesta sijoita, mutta jos joku sijoitukseen haluaa niin miksipä ei. Ehtoina siis 1 pentue. Sijoituskoiraa kilpailutan sitten minäkin tarvittaessa, jos toinen omistaja ei ehdi/halua/tms. Esimerkiksi pk-lajeissa/valjakkoajoissa voin hyvin kilpailuttaa. :)
Kuva
noel
Lassien tassuhiki
Viestit: 3477
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:13 pm

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja noel »

Kiitoksia :) Kieltämättä sijoituksesta olisin melko kiinnostunut, mutta ymmärrän jos et sijoitukseen halua pentua antaa! Jos antaisit sijoitukseen, antaisitko nartun vai uroksen mieluummin?

// Selvä juttu :D Pääsisikö Kiipelissään lähtemään sijoitusnarttu?
Pilvi
Analysaattori
Viestit: 2951
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

Mieluummin ehkä kuitenkin nartun, uroksia kun pystyy helpommin lainailla muista kenneleistä, jos ei itsellä satu olemaan sopivaa herraa. Kyllähän mä sulle nyt yhden sijoitusvauvan uskallan antaa, ei mitään estettä. Sijoituskoiran kanssa vaan täytyy muistaa sitten ilmoitella kaikista koiraan liittyvistä asioista ja päivittää mahdollisimman paljon koiran sivuja. Ei tietenkään tarvitse ilmoittaa että ilmoitin Mustin nyt sinne Rytmiläjän järjestämään ryhmänäyttelyyn, mutta siis esimerkiksi tuloksia on aina kiva kuulla ihan sijoitusomistajankin suusta! :)
Kuva
peace sells
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 184
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:37 am
Paikkakunta: Hakunila, grrr
Viesti:

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja peace sells »

Otatko vielä varauksia pennuista? : DD
Did you fly without wings? Did you cry without tears?
- All you need is Siberia.
Pilvi
Analysaattori
Viestit: 2951
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

Vielä yhden otan, mikäli saat minut erittäin vakuutetuksi. :D Laittelin noelille sijoitusnartun. :)
Kuva
peace sells
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 184
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:37 am
Paikkakunta: Hakunila, grrr
Viesti:

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja peace sells »

En nyt ole varma siitä vakuuttuneisuudesta, mutta ainahan voi yrittää? : D

Elikkäs olen nyt taukoillut, kröhöm, "hiukkasen", mutta nyt ollaan jälleen mukana kuvioissa kahden pienen kennelin kanssa: Epokan sekä Burnt Icen. Jälkimmäinen kenneli kasvattaa siperianhuskyja ja tässäpä ajattelin ottaa tälläisen pienen sammaripalleron mukaan kuvioihin. Ehkäpä tästä voisi jop lähteä pienimuotoinen kasvatus liikkeelle, saapi nähdä. : DD Mutta yhden nyt ainakin tahtoisin tuonne huskyjen sekaan. : D BI'ssä vallitsee vielä hienoinen sekasorto ja koiriakaan ei mukamas siellä ole, viakka onhan niitä se noin pari kipaletta jo kertynyt, lähinnä tuonteja ja yksi suvullinen (tai no kaksi kohta : D). Sivunäyttönä on antaa nyt Bea, joka on ensimmäisiä huskyja BI'ssä ja aloittanut vasta kisauksen, tosin hyvissä merkeissä. : D Ja kisanäytöksi on tarjota vain (no joo 8D) ennen tauolle menemistä kisattuja koiria kuten Isa ja Penny (tulee myös tuonnne Burntiin : D). Mitäkö tällä sammarilla sitten touhuttaisiin? No heti ensimmäisenä mieleeni juolahtaa ehdottomasti käyttöpuoleen painottaminen. Ja mikäli onnistaa näyttelyidenkin puolella, niin mikäpäs siinä. Käyttöpuoli olisi kuitenkin se 1. asia ja ennen kaikkea silmissämme kiiltäisi valjakko- sekä käyttövalion tittelit. Lisäksi hapuilisimme koiratanssi-, flyball- sekä mahd. agilityvalioutta. Ja muitekin lajeja kuten toko, vesipelastus ja pelastuskokeita tultaisiin näillä näkymin harrastamaan. Hohdokkaan kisa-uran jälkeen toivoisin, että voisimme teettää tälle pennulle yhden (pienen) pentueen, jossa olisi mahd. max. 3 pentua tai miten nyt katsotkaan parhaaksi. Mikäli emme saa jalostusoikeutta, niin emme voi valittaakaan. : D Mutta ehdottomasti olisi suuri plussa. ^^

Tää vakuutus-yritys oli nyt sitten tässä. : D Mutta pysyvän ja rakastavan (sekä ahkeran ; D) kodin saisi meiltä ;)
Did you fly without wings? Did you cry without tears?
- All you need is Siberia.
Pilvi
Analysaattori
Viestit: 2951
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 3:36 pm

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

Sait minut vakuuttuneeksi, pentu lähtee sullekin päin. Nyt en enää varaajia ota. Koittelen jotain hyviä nimiä keksiä, pentuehan on siis L-pentue (huhhuh, Dwelin'sin 14. pentue).

Sukupuoliakin saa sitten ilmoitella kun tietää, mikään kiire ei vielä ole. Myös toivomuksia nimiä kohtaan saa kertoa (siansaksaa, englantia, suomea, jotain muuta kieltä, kaksi- vai yksi-osainen..). :)
Kuva
Spiegel
Kanada
Viestit: 1300
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Kaksiosaiset, englanninkieliset nimet voisivat olla kivoja. :)
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Voi harmitus ei keretty! :(
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
peace sells
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 184
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:37 am
Paikkakunta: Hakunila, grrr
Viesti:

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja peace sells »

Jee, ihanaa <3 ^^

Joo, ittekin kannatan kaksi-/yksiosaista englanninkielistä nimeä : D
Did you fly without wings? Did you cry without tears?
- All you need is Siberia.
noel
Lassien tassuhiki
Viestit: 3477
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:13 pm

Re: Dwelin'sin sammarivauvat, kevät/kesä 2009

Viesti Kirjoittaja noel »

Osamäärillä ei väliä, mutta englanniksi :D
Vastaa Viestiin