Sivu 1/3
Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 3:55 pm
Kirjoittaja Leevi
Aika taas pienten mudilapsosten
Hikin taipaleella. Tällä kertaa vuorossa siis d-pentue, jossa nimet tulevat olemaan Hikin mudipentueiden teeman mukaisesti unkarinkielisiä.
C. Árnyék x vKVA & PVA
Hogyan lehet az 'Gini'
-Hienoa uutta linjaa mudeihin. Gini on suvuton ja pentueeton blue merle narttu ja se aijotaan astuttaa kokonaan evm uroksella. (Yhdistelmästä voi lukea lisää
täältä.)
Nyt olisi haussa aktiivisia koteja, jotka olisivat erityisesti kiinnostuneet paimennuksen harrastamisesta. (Toki muustakin, mudeista on vaikka mihin) Mun kasvatusehtoja yms. voi lukea
täältä. Olen ajatellut melko pientä, 3-4 pennun pentuetta, josta yksi narttu/urospentu olisi lähdösä
sijoitukseen. Sijoituskoiran sopimuksesta olen kertonut yo. linkissä. Alle kiinnostuneet laittakoon rohkeasti vapaamuotoisia ilmoituksia (:
- VARAUKSET
-Deneo,uros
-wenya, blue merle narttu
-Ember, musta sij. narttu
NIMIÄ
Tää d-kirjain koitui aika hankalaksi, enkä saanut kivoja nimivaihtoehtoja oikein käsiini.. Tässä kuitenkin jotain, jos sytyttäisi. Lisää ehdotuksia saa kaivaa käsiinsä toki. Hikin nimikulttuuri on yleisesti mennyt niin, että nimet olisi yksiosaisia ja melko lyhyitä (: Sitä haluaisin tässäkin pentueessa noudattaa. Elikkäs
High 5...
dumás
dráva Ember
detá
daijs Deneo
diák
deviá
dénes
delta
dás
dáma wenya
dagá
Pennut syntyivät su 5.4.09!

Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 5:23 pm
Kirjoittaja Jacya
En voinut vastustaa kiusausta.. Teenpäs tarjouksen. Kaikenlisäks ihana kuvakin olisi jo valmiina, joten;
Piquantiin olisin halukas ottamaan pienen mudipirpanan. Harrastuksikseen saisi ainakin paimennuksen ja agilityn, joihin paneuduttaisiin ensimmäisinä. Myöhemmin kokeiltaisiin aika varmasti PK-lajeja. Mitään multihypersuper useita lajeja en kuitenkaan koiran kanssa harrastaisi, sillä en oikeassakaan elämässä lähde kuuteen eri lajiin koirieni kanssa.
Tjoo.. Ja loppuelämänsä sais pentunen tuolla Piquantissa asustella, niin kuin kaikkien muidenkin kasvatit ovat saaneet : D Eipäs sitten kai muuta. Eiku jaa, aina unohdan x> Eli kisanäyttönä vaikkapa
Rosa.
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 5:36 pm
Kirjoittaja Kate
Tuota oonko mää laittanu sulle tästä joskus sähköpostia tai jotain? Edelleen olisin mahdollisesti kiinnostunut. Hieman pitää vielä harkita. Tosin tällä hetkellä ei ole mitään erityisen vakuuttavaa uutta kisanäyttöä, koska päätin jatkaa tätä pientä taukoiluani tämän kuun loppuun asti kirjoituksien takia. Mutta voin kyllä luvata että pennun kanssa tultaisiin kisaamaan ahkerasti erityisesti paimennuksessa ja palveluskoiralajeissa. Lisäksi kuvien salliessa joskus piipahdettaisiin näyttelyissä. No Way Back olisi paikka minne koira olisi menossa, mutta sivut ovat edelleen vähän vaiheessa, joten en mielelläni linkkiä antaisi vielä. Sivunäyttönä voisin kuitenkin antaa Moiran:
http://www.freewebs.com/ommoira (:
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 6:55 pm
Kirjoittaja Deneo
Mulle kelpaisi myös mudipupsi. Tulisi ainakin näin aluksi
Standby'siin, josta se mahdollisesti jossain välissä siirtyisi yksityisiini. Tultaisiin kisaamaan ahkerasti varsinkin paimennuksessa ja pk-lajeissa, ja lisäksi ainakin pelastuskoiralajeissa ja mahdollisesti agilityssä. Kuvista en ole vielä ihan varma, mutta todennäköisesti käytäisiin jonkin verran myös näyttelyissä. Mitään kisanäyttöä mulla ei ole nyt antaa, koska olen vasta palailemassa kisatauolta. Niiin ja urosta kaipailisin :>
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 6:57 pm
Kirjoittaja Ember
Muakin kyllä kiinnostaisi mudi ihan kamalasti. Voisin harkita tuota sijoitusnarttua, mä edittaan tähän sitten myöhemmin kertomusta. ^
/ Jees eli tässä on pienimuotoista lifestooria

Kenneleistäni pentu siis mahdollisesti menisi
Corusant's kenneliini
(ulkoasu vielä vaihdossa), jossa en kasvataja mitään tiettyä rotua. Koiramäärä on melkoisen suuri, tosin pienentynyt nyt viime aikoina, mutta kaikkien kanssa kisaan näyttelyiden lisäksi vähintään yhdessä lajissa, usean kanssa useammassa. Kaikki tietenkin pääsevät kisaamaan monessa lajissa, mutta kun esmes agilityyn on se osallistumisrajoitus, täytyy odotella että muut saavat luokkasiirtoja ennen kuin muut pääsevät kisailemaan. ^ Sijoituskoirat menevät mulla yleensä kisaamisessa pikkuisen muiden edelle, ja niiden kanssa kisailen mahdollisemman monessa lajissa. Ja siis sijoitusnarttuhan minua kiinnostasi. Mudille kisautusta olen miettinyt näyttelyiden lisäksi ensinsijaisesti paimennusta ja palveluskoiralajeja. Näiden kahden jälkeen sitten agilityä. Täytyy myöntää että tokoon minulla ei ole suurempaa kärsivällisyyttä, mutta nyt olen suunnitellut aloittavani aktiivisen tokokisautuksen ensin kahden muun sijoituskoirani kanssa, ja sen jälkeen muiden. Eli ainakin nyt aluksi neljään käyttöpuolen lajiin pääsisi kisailemaan. Mahdollisesti myös pelastuskoirajuttuja, en ole niitä yhdenkään koirani kanssa harrastanut, ja nyt olen seuraavan koirani kanssa suunnitellut kokeilevani, ja myös tämän pennun kanssa. Kisanäyttönä vaikkapa
Tepu, ja jos jonkinlaista sivunäyttöä haluat niin tässä olisi vielä
Ada. Jos jokin asia jäi vaivaamaan / ei tullut selväksi niin noottia vaan (;
/ Ah ja tuosta Jacyalle antamasti kommentista tuli mieleen, että mullahan on Corun lisäksi toinenkin kennel,
Tiera ja
Miplian, jota tosin pidän yhdessä hayanon kanssa.
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 8:03 pm
Kirjoittaja Leevi
Oi, en ollutkaan näin tietoinen suosiosta mudipenskuja kohtaan (: Mutta hyvähyvä. Mullehan on tulossa sitten jossain vaiheessa myös toinen pentue (lisää
täältä) jos kaikille halukkaille ei tästä pentua mahdu. Pentuekoon haluaisin nimittäin pitää kuitenkin pienenä.
Aktiivisen kisaamisen lisäksi haluaisin varmistaa, että pentu saisi varman, pysyvän kodin. Teen nyt aika suuret tutkimukset kodin pysyvyyden suhteen, johtuen siitä, että muutama kasvattini on lähiaikoina vaihtanut omistajaa. Haluan välttää tämän kaikin mahdollisin keinoin. Ja jos/kun kysyntää tulee, aijon valita kaikista varmimmalta tuntuvat kodit. Lopullisen päätöksen siitä, ketkä tulevat pennut saamaan teen vasta sitten, kun olen kartoittanut halukkaat (: Myös kiinnostus rotuun on lopahtanut joskus melko nopeasti tälläisen "harvinaisuuden" hankinnan jälkeen.
Jacya, kivalta kuulostaa kisautus (: Mietin vain suurta koiramäärääsi (onko nuo kaikki kennelit sinun yksin pitämiäsi?), sillä juuri suuren koiramäärän omistavilta ihmisiltä kasvattipalautukseni ovat tulleet.
Kate, ollaan kyllä puhuttu sulle mudilapsesta aikaisemminkin vissiin sähköpostilla. Tiedän kyllä sun kisautuksesta jotain, eikös sulla muuten ole mun kasvatin Adan pentu? (:
Deneo, oon seuraillutkin sun koirien menestystä ja kisanäyttö on tosi vakuuttavaa (:
Ember, pistä vaan lisää kertomusta (:
Toivottavasti saataisiin projekti mahdollisimman pian liikkeelle! Upeaa, että näin paljon lisää kiinnostusta tullut mudien pariin.
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 8:12 pm
Kirjoittaja peace sells
Oi vitsi tommone mudi olis ihana. : o Pistelen maybe tarjousta peliin, mietin vielä hetken. 8DD (edittaan sitten tähä) : DD
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 8:57 pm
Kirjoittaja Kate
Juu, kyllähän tuo
Maisa meillä asuu. Omasta mielestäni varsin kaunis tyttönen. Ja, kuten jo totesin en ole ehtinyt kisaamaan oikeastaan minkään vertaa. Pari kertaa olla paimennuksen perusrataa yritetty ja ei ole onnannut ja sitten yhdessä näyttelyssä tyttönen kyllä oli upeasti rotunsa paras edustaja. :D Vielä ei siis ole Maisallakaan kisaaminen lähtenyt täysillä käyntiin.
Mietin kyllä tuota jälkimmäistä pentuetta, koska silloin pentu pääsisi varmasti kisaamaan ja olisin saanut nämä omat toimeni kenneleineen rullaamaan. Toisaalta Ginin pentu kiinnostaisi paljon. Mutta katsellaan. (:
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 9:32 pm
Kirjoittaja Jacya
Plöh plähh, ei oo tähänkään asti yksikään kasvatti palautunut kenellekään... :> Jos et vaadi yltiöpäistä kisautusta joka hetki ja joku kuukausi niin varmasti pysyttelee Piquantissa mun hoivissani :>> Ja lähinnä eniten kisautuksen puutteesta kärsivät omat kasvattini x> Mutta siis joo, näin :>
Mutta jos et tohdi mulle pupsia antamaan niin kyllä tyydyn tuontikoiraankin. Tämä yhdistelmä vain kiinnostaisi todella. :>
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 9:39 pm
Kirjoittaja Sikko
Voi kun mun pieni Gini on suosittu.

Deneolle mää vähän jo lupailinkin pentua ja jos minun päätösvallassa olisi, niin ehtottomasti Jepsulle Ginin pentu.
// Giniin sivut päivitetty - tytskä on nyt myös VPVA! (-:
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ma Maalis 30, 2009 10:18 pm
Kirjoittaja Sikko
Up!
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Ke Huhti 01, 2009 2:13 pm
Kirjoittaja Hassu
Nillin nillin, virt. mudi ois tosi kiva :--( Mutta eiei, nyt tulee stoppi noiden koirien kanssa. Ehkä joskus myöhemmin sitten ;--)
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: To Huhti 02, 2009 12:54 am
Kirjoittaja Risto
Minulle pikku mudilapsojen
Jauniklisiin?
Olen käynyt aina välillä salaa ihailemassa High 5:sen sivuille mudejanne ja on jäänyt päähän sellainen haave, että jos minä joskus teiltä ostaisin mudilapsosen. Olen miettinyt sukupuoleksi nartun, jonka kanssa sitten alkaisimme treenata tytön kanssa heti alusta alkaen paimennusta, sitten isompana tyttösenä lähtisimme kisailemaan ja tavoitteena olisi saada paimennusvalio.
Tottakai neitokaisen kanssa harrastettaisiin niin vauhdikasta lajia kuin agility ja niin tarkkaa lajia kuin toko. Miltäs kuulostaa? Tyttö pääsisi rakastavaiseen kotiin, jossa siitä pidettäisiin huolta ja se pääsisi varmasti belgimaailman sisään nopeasti, ainakin luulisin niin. :) Kuviahan mulla ei ole vielä, mutta kyllä minä ne varmasti jostain saan, näyttelytähteä en hae, mutta luonteen omaavaa narttua haen, josta olisi tulevaisuudessa iloa monen harrastuksen parissa!
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: To Huhti 02, 2009 9:27 pm
Kirjoittaja Leevi
Nonniiiin sori pieni paussi tämän asian hoitamisessa kun on ollut niin paljon kaikkea muuta elieli. Sikon kanssa sumplittiin kelle tästä lähtis pennut ja päädyttiin siihen ,että pennut tulevat saamaan Deneo, wenya ja Ember.
teille jotka nyt jäitte ilman pentua, niin hikin sivuilta voi suunnitteilla-sivulta lukea tosta seuraavasta yhdistelmästä joka on tulossa. Olen myös suunnitellut antavani tuontikoiran jollekin sijoitukseen ,siitäkin aijon olla teidän kanssanne yhteyksissä (:
Emberille sij. narttu siis lähtisi? Deneoa kiinnostaisi uros vai narttu? Ja wenyalle narttu, selkis. Onko väriestä mitään toivetta? Realistista olisi merlet ja mustat, mutta muulloinkin on tullut poikkeuksia näihin (:
Re: Hikin d-mudit
Lähetetty: Pe Huhti 03, 2009 12:15 am
Kirjoittaja Risto
Itse en väristä vielä tiedä mitään, vasta äsken kuvalupia kyselin. Mutta olisihan se pikku merle aina ihana saada.. :) Mutta katotaan nyt.
// Joo mulle tulee siis blue merle.
Sain kuvaluvat yhdestä kennelistä ja siellä sattui olemaan todella kauniin blue merle nartun kuvia, joten otan ne käyttöön.. :)
--> tälläinen neitokainen
// Taitaa olla Katen Maisalla saman koiran kuvat käytössä.. Tosin onneksi tolla koiralla on miljoona kuvaa, joten jos joskus samoihin näyttelyihin törmätään sattumalta, niin en usko, että mitään kauhean suurta mellakkaa tulee? ;D