Vihikoiria kesälle (Helluva)
Lähetetty: To Maalis 12, 2009 4:43 pm
Juoksuaika alkaa taas lähestyä ja kesän pentueita on aika suunnitella. Vihikoirapentuetta meille ei talvella syntynyt varausten vähäisyyden vuoksi, mutta josko sen aika olisi nyt? :)
Emävalintana minulla on BB's Brilliant Peony, 3,5-vuden ikään ennättänyt Stepin kasvatti. Sukua löytyy vanhempien verran. Pentue on myös Beean ensimmäinen, joten linjakin on vielä melko uudenkarhea.
Näyttelyistä Beea on kerännyt 7 sertiä ja 6 cacibia, mutta minkään maan muotovalioksi sitä ei olla vielä saatu. Se on virtuaalineen Maailmanvoittaja vuosimallia 2007 ja 2008, sekä virtuaalinen Belgian a Kreikan voittaja 2008. Ajokoirakokeista se on saanut 1-tuloksen ja MEJÄstä odotellaan vielä yhtä VOI1-tulosta, jotta nartusta leivottaisiin lajin valio.
Iskänä pentueella on PIVIKO-uros Draugr Dalibor-Václav. Kaamos on Slovakian-tuonti EVM-suvulla höystettynä.
Kaamos on parhaimmillaan sijoittunut näyttelyissä BIS1- ja BIS3-sijoille. Sillä on myös useampia RYP-sijoituksia (3xRYP1, 2xRYP2 ja RYP3) ja se on myös PVV-08. Suomesta ja Ruotsista odotellaan kolmansia sertejä, jotta uroksesta saataisiin maiden muotovalio - tämän jälkeen sillä riittäävät myös cacibit vKANS MVA:n meriittiin. MEJÄssä uros on valio ja sillä on hallussaan titteli vJM-08.
Varauksia otan pentueelle max. 4. Ostoehdot kannattaa käväistä lukemassa läpi tältä sivulta, mutta mahdottomuuksia en pennun ostajalta vaadi.
Astutus tapahtuu joko tämän kuun lopulla tai huhtikuun alussa, pentue syntyy n. 2 kk:n päästä astutuksesta. Nimiteemoja mulla ei vielä tällä hetkellä ole, mutta enköhän keksi tässä jotain ;)
Varaustilanne
Emävalintana minulla on BB's Brilliant Peony, 3,5-vuden ikään ennättänyt Stepin kasvatti. Sukua löytyy vanhempien verran. Pentue on myös Beean ensimmäinen, joten linjakin on vielä melko uudenkarhea.
Näyttelyistä Beea on kerännyt 7 sertiä ja 6 cacibia, mutta minkään maan muotovalioksi sitä ei olla vielä saatu. Se on virtuaalineen Maailmanvoittaja vuosimallia 2007 ja 2008, sekä virtuaalinen Belgian a Kreikan voittaja 2008. Ajokoirakokeista se on saanut 1-tuloksen ja MEJÄstä odotellaan vielä yhtä VOI1-tulosta, jotta nartusta leivottaisiin lajin valio.
Iskänä pentueella on PIVIKO-uros Draugr Dalibor-Václav. Kaamos on Slovakian-tuonti EVM-suvulla höystettynä.
Kaamos on parhaimmillaan sijoittunut näyttelyissä BIS1- ja BIS3-sijoille. Sillä on myös useampia RYP-sijoituksia (3xRYP1, 2xRYP2 ja RYP3) ja se on myös PVV-08. Suomesta ja Ruotsista odotellaan kolmansia sertejä, jotta uroksesta saataisiin maiden muotovalio - tämän jälkeen sillä riittäävät myös cacibit vKANS MVA:n meriittiin. MEJÄssä uros on valio ja sillä on hallussaan titteli vJM-08.
Varauksia otan pentueelle max. 4. Ostoehdot kannattaa käväistä lukemassa läpi tältä sivulta, mutta mahdottomuuksia en pennun ostajalta vaadi.
Astutus tapahtuu joko tämän kuun lopulla tai huhtikuun alussa, pentue syntyy n. 2 kk:n päästä astutuksesta. Nimiteemoja mulla ei vielä tällä hetkellä ole, mutta enköhän keksi tässä jotain ;)
Varaustilanne